האימפריה שגשגה שנים רבות, משתרעת מיערות הצפון עד מדבריות הדרום, ומערבות המזרח לים ולג'ונגלים במערב. עריה המבוצרות שגשגו, שווקיה היו ססגוניים ותוססים, ובדרכיה יכלו לנוע ללא חשש משודדים. צבאה העוצמתי, מצוייד בשריונות פלדה ורובי מוסקט, הכניע מחוזות שלמים למרותה, שמר על הסדר המופתי והדף את הברברים מגבולותיה.
אך בחיים יש עליות ומורדות - גם בחיים של אימפריה. שחיתות, בוגדנות ותככים החלו מכרסמים במושלים ובאצילים. המעמד השליט, שהתרגל לשנים של שלטון, החל לזלזל בפשוטי העם ולראות בהם איכרים מצחינים וחסרי ערך. הניהול כשל ומעל לא פעם, מגיפות ורעב פרצו, ושודדים שבו להרים את ראשם המכוער בדרכים ובים. המסחר התמעט. שבטי הברברים שבו לפלוש בגבולות, בוזזים ומחריבים.
ממורמרים על האצולה היהירה, הקיסרים הכושלים והמושלים האכזריים והמדכאים, התמרדו פשוטי העם. במחוזות המערב הטרופיים התקוממו הילידים נגד בעלי המטעים, שהפכו רודנים וחמדנים. באיי הלוויתנים המקומיים סילקו והרגו את נציגי הקיסר. מצביאים ושכירי חרב הפכו למלכים-קטנים, ושבטי ברברים התנחלו בתוך האימפריה. האיכרים המדוכאים הניפו את נס המרד נגד אדוניהם, והם בוזזים ושורפים את טירות האצילים. אפילו במחוזות הוותיקים והנאמנים, העם מתמרמר, ומהומות פורצות לא פעם.
כעת, עתיד האימפריה נראה שברירי מאי פעם. נוסף על כל צרותיה, בים המערבי הגיח אויב מסתורי ורב כוח, אדם המכונה ''שר הדרקונים'', שהגיע בראש צי ספינות מלחמה, צבא צמא דם של בני אנוש ודמי דרקון, וירחמו האלים - דרקונים. אך קיסר חדש עלה, צעיר, נמרץ ומוכשר - אדוארדו ''האמיץ'' - והוא נחוש לאחד את האימפריה, לנקות את המושלים והאצילים המושחתים, למגר את אויבי האימפריה ואת המורדים, ומעל הכל - להביס את שר הדרקונים. בשעה שגדול מצביאיו, אדמירל קרלוס ואן-הוּד, יצא בראש הצבא למגר את הפולש, שלח המלך בסודיות לוחם אמיץ ומיומן לרצוח את שר הדרקונים עצמו.
בינתיים, שמועות על האוצרות שבארצות הפרא מתפשטות. הרפתקנים נועזים יוצאים לשם, להשיג עושר ותהילה, לגלות ארצות ולחוות הרפתקאות מסעירות ומסוכנות.
עתיד העולם והאימפריה מונח בידיכם. האם תעזרו לקיסר רודף הסדר? אולי למורדים צמאי החופש? האם אתה הלוחם שיצא להרוג את שר הדרקונים, או שאתה עוזר לו בכל מאודך? האם אתם מגלי ארצות שיצאו לפרא?
הבחירה בידיכם.
אז אחרי טיזר ארוך למדי שמסביר את המצב בעולם - ברוכים הבאים למשחק המ''ת הראשון שאריץ בחיי הקצרים עד כה, ''ילדי הקיסרות''! המשחק יערך בעולם מקורי וחסר שם, שאני מקווה לפתח תוך כדי משחק. המשחק יהיה סנדבוקס, משמע, אני מצפה מכם לבחור מטרות, להניע את העלילה ולהתקדם. ובתמורה, מובטח לכם חופש בחירה עצום בכל מה שנוגע לדמות או למשחק - אני אתערב רק אם אראה לנכון, וסמכו עליי שאני לא אראה זאת לעתים קרובות מדי. המשחק יהיה ריאליסטי - יהיה בו קסם, אבל אני ממליץ לכם בחום להיזהר מחפצים חדים או מתגרות. סכין בצלע יהרוג אתכם ולא משנה כמה מעשי גבורה ביצעתם. העולם יהיה ''פנטזיה נמוכה'' - על הקסם, הדת וכו' אפרט בהמשך. כרגע רק אומר שהדמויות חייבות להיות בנות האימפריה, ושהגזע הידוע היחיד הוא בני אדם.
ובאשר לרמת הגסויות והאלימות:
קסם:
דת ואלים:
קצת גיאוגרפיה:
מכאניקה:
דף הדמות:
אז זה הכל. בהצלחה לחמישתנו!
אך בחיים יש עליות ומורדות - גם בחיים של אימפריה. שחיתות, בוגדנות ותככים החלו מכרסמים במושלים ובאצילים. המעמד השליט, שהתרגל לשנים של שלטון, החל לזלזל בפשוטי העם ולראות בהם איכרים מצחינים וחסרי ערך. הניהול כשל ומעל לא פעם, מגיפות ורעב פרצו, ושודדים שבו להרים את ראשם המכוער בדרכים ובים. המסחר התמעט. שבטי הברברים שבו לפלוש בגבולות, בוזזים ומחריבים.
ממורמרים על האצולה היהירה, הקיסרים הכושלים והמושלים האכזריים והמדכאים, התמרדו פשוטי העם. במחוזות המערב הטרופיים התקוממו הילידים נגד בעלי המטעים, שהפכו רודנים וחמדנים. באיי הלוויתנים המקומיים סילקו והרגו את נציגי הקיסר. מצביאים ושכירי חרב הפכו למלכים-קטנים, ושבטי ברברים התנחלו בתוך האימפריה. האיכרים המדוכאים הניפו את נס המרד נגד אדוניהם, והם בוזזים ושורפים את טירות האצילים. אפילו במחוזות הוותיקים והנאמנים, העם מתמרמר, ומהומות פורצות לא פעם.
כעת, עתיד האימפריה נראה שברירי מאי פעם. נוסף על כל צרותיה, בים המערבי הגיח אויב מסתורי ורב כוח, אדם המכונה ''שר הדרקונים'', שהגיע בראש צי ספינות מלחמה, צבא צמא דם של בני אנוש ודמי דרקון, וירחמו האלים - דרקונים. אך קיסר חדש עלה, צעיר, נמרץ ומוכשר - אדוארדו ''האמיץ'' - והוא נחוש לאחד את האימפריה, לנקות את המושלים והאצילים המושחתים, למגר את אויבי האימפריה ואת המורדים, ומעל הכל - להביס את שר הדרקונים. בשעה שגדול מצביאיו, אדמירל קרלוס ואן-הוּד, יצא בראש הצבא למגר את הפולש, שלח המלך בסודיות לוחם אמיץ ומיומן לרצוח את שר הדרקונים עצמו.
בינתיים, שמועות על האוצרות שבארצות הפרא מתפשטות. הרפתקנים נועזים יוצאים לשם, להשיג עושר ותהילה, לגלות ארצות ולחוות הרפתקאות מסעירות ומסוכנות.
עתיד העולם והאימפריה מונח בידיכם. האם תעזרו לקיסר רודף הסדר? אולי למורדים צמאי החופש? האם אתה הלוחם שיצא להרוג את שר הדרקונים, או שאתה עוזר לו בכל מאודך? האם אתם מגלי ארצות שיצאו לפרא?
הבחירה בידיכם.
אז אחרי טיזר ארוך למדי שמסביר את המצב בעולם - ברוכים הבאים למשחק המ''ת הראשון שאריץ בחיי הקצרים עד כה, ''ילדי הקיסרות''! המשחק יערך בעולם מקורי וחסר שם, שאני מקווה לפתח תוך כדי משחק. המשחק יהיה סנדבוקס, משמע, אני מצפה מכם לבחור מטרות, להניע את העלילה ולהתקדם. ובתמורה, מובטח לכם חופש בחירה עצום בכל מה שנוגע לדמות או למשחק - אני אתערב רק אם אראה לנכון, וסמכו עליי שאני לא אראה זאת לעתים קרובות מדי. המשחק יהיה ריאליסטי - יהיה בו קסם, אבל אני ממליץ לכם בחום להיזהר מחפצים חדים או מתגרות. סכין בצלע יהרוג אתכם ולא משנה כמה מעשי גבורה ביצעתם. העולם יהיה ''פנטזיה נמוכה'' - על הקסם, הדת וכו' אפרט בהמשך. כרגע רק אומר שהדמויות חייבות להיות בנות האימפריה, ושהגזע הידוע היחיד הוא בני אדם.
ובאשר לרמת הגסויות והאלימות:
אני מתכנן למשהו בין ''בואו נפרק את הדרקון'' ל''חרבות מדממות''. זה לא יהיה ''ספר ילדים'', אבל יהיה יחסית נאיבי - אני ארשה עבר טראגי (אבל לא דוחה), תיאורי דם סבירים, לא יותר מזה. בלי סדיזם, סוטים ונרקומנים, בבקשה.tkhag1 אמר/ה:"גיבורים נוצצים" (10-)?, "בואו נפרק את הדרקון" (10-14)?, "חרבות מדממות" (14-18)?, "לחישות הסוקובוס" (18+)
קסם:
בעולם יש שלושה סוגי קסם - קדושה, כושפות וברית.
קדושה הוא הקסם בו משתמשים כוהנים ושאמאנים. האלים מעניקים למאמיניהם האדוקים ביותר כוחות עוצמתיים, בתמורה לכך שיפיצו את בשורת כוחם ועוצמתם ברחבי העולם. מהות הקסם היא בהתאם למהות האל - אלת הרחמים וטוב הלב תעניק יכולות ריפוי מרחיקות לכת, כשאל המלחמה יעניק כוח פיזי גדול ואולי גם יכולת טקטית מרשימה. רוחות הטבע יעניקו לך את היכולת להפוך לבעל חיים מסויים, לדבר עם רוחות הטבע ו''להתמזג'' בו. לכוהנים יש מוניטין משתנה - כוהני אלת הרחמים או אל האור והשמש יזכו לקבלת פנים חמה בקרב פשוטי העם, אך לורדים מושחתים ימהרו להיפטר מהם, ואילו כוהני אל השאול או אלת הלילה יתקבלו בעין יפה פחות.
כושפים הם מי שנולדים עם היכולת להשפיע על המציאות. רובם נהרגים בילדותם מ''תאונות'', אך מי ששורדים הם בעלי כוח ייחודי להם וחזק. כוחותיהם משתנים - כושף אחד יכול לפתח לחימה המזכירה כשפות אש, כשכושף אחר יכול להערים על אויביו, ולגרום להם לראות דברים שלא קיימים (קצת כמו הערפול אצל ריק ריירדן). הכוח של הכושפים הוא חזק ורב עוצמה, אך יש לו צדדים פחות נעימים - מעבר לכך שרוב האנשים סולדים, מפחדים או נרתעים מהכושפים המוזרים, כוח הכשף הוא מסוכן ולא צפוי. תאונות הן קטלניות.
קסם הברית הוא הקסם בו משתמשים מכשפים. בן תמותה שכורת ברית עם שד, רוח או יסודן יזכה לכוחות ממנו, בהתאם לפטרון. הכוחות יהיו חזקים ומעוררי קנאה, אך למכשפים יש מוניטין גרוע, והם נתפסים ככופרים שמכרו נשמתם לשדים.
הערה: למרות שכוחות הקסם הם חזקים, הם לאו דווקא הכוח החזק ביותר. קוסם חלש או לא מנוסה לא יהיה שווה הרבה יותר מילד שקיבל סכין, וגם מכשף וותיק ומיומן יכול להיות מוכרע בידי לוחם חרב חזק. האפשרות לירות ברקים על אויביך היא נפלאה, אבל אם הם הגיעו למרחק הנפת חרב ממך הפסדת את הקרב.
קדושה הוא הקסם בו משתמשים כוהנים ושאמאנים. האלים מעניקים למאמיניהם האדוקים ביותר כוחות עוצמתיים, בתמורה לכך שיפיצו את בשורת כוחם ועוצמתם ברחבי העולם. מהות הקסם היא בהתאם למהות האל - אלת הרחמים וטוב הלב תעניק יכולות ריפוי מרחיקות לכת, כשאל המלחמה יעניק כוח פיזי גדול ואולי גם יכולת טקטית מרשימה. רוחות הטבע יעניקו לך את היכולת להפוך לבעל חיים מסויים, לדבר עם רוחות הטבע ו''להתמזג'' בו. לכוהנים יש מוניטין משתנה - כוהני אלת הרחמים או אל האור והשמש יזכו לקבלת פנים חמה בקרב פשוטי העם, אך לורדים מושחתים ימהרו להיפטר מהם, ואילו כוהני אל השאול או אלת הלילה יתקבלו בעין יפה פחות.
כושפים הם מי שנולדים עם היכולת להשפיע על המציאות. רובם נהרגים בילדותם מ''תאונות'', אך מי ששורדים הם בעלי כוח ייחודי להם וחזק. כוחותיהם משתנים - כושף אחד יכול לפתח לחימה המזכירה כשפות אש, כשכושף אחר יכול להערים על אויביו, ולגרום להם לראות דברים שלא קיימים (קצת כמו הערפול אצל ריק ריירדן). הכוח של הכושפים הוא חזק ורב עוצמה, אך יש לו צדדים פחות נעימים - מעבר לכך שרוב האנשים סולדים, מפחדים או נרתעים מהכושפים המוזרים, כוח הכשף הוא מסוכן ולא צפוי. תאונות הן קטלניות.
קסם הברית הוא הקסם בו משתמשים מכשפים. בן תמותה שכורת ברית עם שד, רוח או יסודן יזכה לכוחות ממנו, בהתאם לפטרון. הכוחות יהיו חזקים ומעוררי קנאה, אך למכשפים יש מוניטין גרוע, והם נתפסים ככופרים שמכרו נשמתם לשדים.
הערה: למרות שכוחות הקסם הם חזקים, הם לאו דווקא הכוח החזק ביותר. קוסם חלש או לא מנוסה לא יהיה שווה הרבה יותר מילד שקיבל סכין, וגם מכשף וותיק ומיומן יכול להיות מוכרע בידי לוחם חרב חזק. האפשרות לירות ברקים על אויביך היא נפלאה, אבל אם הם הגיעו למרחק הנפת חרב ממך הפסדת את הקרב.
דת ואלים:
בעולם יש הרבה אלים, עם מוסריות אפורה למדי. חלקם יתפסו בעינינו כטובים (כמו אלת הרחמים וטוב הלב, אלאורה), ואחרים כרעים (כמו אדון השדים, מילקומאס), אך אין אל אחד ויחיד שיפסוק מי הצודק. יש אלים רבים מאוד - אני אמנה כאן כמה מהראשיים, אך אתם יכולים להמציא אם אתם צריכים.
- סול אינוויקטוס - מלך האלים, אל האור והשמש.
- מיתראס - אל השמיים, האוויר, העננים והגשם, אדון סערות הברקים. ברא את בני האדם, הגן עליהם, נתן להם את האש והעניק להם את השור המקודש כדי שלא ימותו מרעב.
- אלאורה - אלת הרחמים, הרפואה וטוב הלב.
- ניקס - אלת הלילה, החשיכה והכוכבים. מתפללים אליה בעיקר מפחד, כדי שתגן עליהם משודדים בלילה.
- ארוס - אל האהבה והתשוקה.
- אנאטיה - אלת המלחמה והקרב, פטרונית החיילים והמצביאים.
- מילקומאס - אדון השדים והגיהינום, אל האש והשריפות.
- נורדאס - אל הים והמים, הפכפך למדי. אחראי לגלים הטובים והנעימים ולדגה העשירה, כמו גם לצונאמי, סערות וכרישים.
קצת גיאוגרפיה:
האימפריה שוכנת מסביב לים המכונה ''הים הפנימי'', הדומה למעויין שצלעו השמאלית העליונה פתוח לאוקיינס והשאר מוקף ביבשה. היא כוללת 7 מחוזות, לכל אחד אופי שונה.
- בשפלת החוף שוכן מחוז המידלנדס (Midlands), בו שוכנת גם עיר הבירה וֶסֶרְדָם. הפרובינציה היא ארץ חקלאית פוריה ונוחה, מלאה בשדות תירס, חיטה וחמניות, כרמי זית וגפנים ומטעי פירות והדרים. למרות האווירה הכפרית והחקלאית, לאורך נהר הוסר (עליו שוכנת גם עיר הבירה) ישנן עיירות מסחר רבות. תושבי המחוז נאמנים ברובם לקיסר, אף שחלקם ממורמרים על המסים.
- ברכס הרמות ההרריות שבמרכז הקיסרות, שוכן מחוז ההיילנדס (Highlands). הארץ הררית וטרשית, ואנשיה הם קשוחים ואמיצים. אף שהם חיים בקלאנים שבטיים וחיים כמעט ורק ממרעה צאן, עזים ובקר, הם נאמנים לקיסר - שידו לא מספיק ארוכה לדכא אותם. יש לאורך נהר הוסר ערים מתקדמות יותר, המתפרנסות ממסחר עם המקומיים ומכרייה רחבת היקף בהרים.
- ממזרח לרמות, שוכן מחוז הלוולנדס (Lowlands). המחוז שוכן על הגבעות המתנות ובשולי המישורים הגדולים, והוא מחוז ספר קשוח. אנשי הערבות פושטים עליו תכופות, והוא מיושב בעיקר במתיישבים מהקיסרות, החיים בכמה עיירות וערים ומתפרנסים בעיקר ממסחר, מרעה בקר או גידול סוסים - המישורים עשירי העשב נפלאים לסוסים, והם נחשבים לטובים בקיסרות.
- בצפון האימפריה שוכן מחוז הוודלנדס (Woodlands). זו ארץ קרה ומכוסה ביערות, והמתיישבים בה נאבקים ללא הרף בפראים הלוחמניים מהצפון, ועוסקים בחקלאות, מרעה ודיג, לצד ציד, פרוונות ויערנות. הוודנלנדס עמוס בחיילים אימפריאליים ובמבצרים המנסים להגן מהפולשים - שלא תמיד יודעים איפה הגבול נמצא.
- בדרום מזרח האימפריה שוכן הדריילנדס (Drylands), מחוז מדברי הנמצא בשולי המדבר האדום הגדול. במחוז נמצאת ימת המלח השחורה, וחיים בו בעיקר נוודים מקומיים המגדלים צאן וגמלים. המתיישבים מהקיסרות עוסקים בעיקר בגידול תמרים בנווי מדבר, בשאיבת מי המוות השחורים והדליקים (נפט) למען הצבא (המכין מהם אש יוונית), ובכריית מלח וחומרי מרפא בימה.
- במערב הטרופי נמצא הלייקלנדס (Lakelands), השופע באגמים קטנים וגדולים. המחוז מאכלס בילידים כהי העור ובמתיישבים לבנים, שמייצאים למזרח קפה, טבק, סוכר, שנהב וכיוצא באלו, ''על גבם'' של הצמיתים הילידיים. המקומיים המשועבדים מתעבים את האימפריה, וכבר פרץ מרד באיזור כנגדה. בדרום נמצאים הג'ונגלים הסבוכים של הפרא.
- בחזית שר הדרקונים, נמצאים איי הלוויתנים - ארכיפלג של איים גדולים וקטנים, שתושביהם עוסקים בדיג, מרעה עזים וציד לוויתנים ודולפינים, עם מעט כרמים ושדות בצד. הקיסרות שולטת באיים בעיקר כמוצב הגנה נגד השר ובשביל שומן הלוויתנים, אך המקומיים לא נלהבים כמוה, וייתכן מאוד שאף ימרדו בה ויערקו לכוחות השר.
מכאניקה:
במשחק לא תהיה הרבה מכאניקה. תצטרכו לגלגל 2ק6 לקרבות ולשימוש בקסם וכו', אבל באמת שרוב הזמן יעבור בלי גלגולים. אני אחשב את תוצאות הגלגולים מאחורי הקלעים.
דף הדמות:
שם הדמות: השם אמור לצלצל אירופי - אדוארדו, קרלוס או הנריק, משהו כזה.
גיל:
''מקצוע:'' במונחים מו''דיים, לא תהיה מכאניקה מסובכת במשחק (רק גלגולים).
רקע: מושקע, אבל לא חפרני.
אופי: לא רשע מרושע, נייטרלי ומעלה.
מראה:
ציוד: אני לא אשים הגבלה, אבל שתהיה כמות הגיונית.
מיומנויות: כנ''ל.
חיה מלווה: אם יש. תוכי לימאים? כלב? סוס?
הערה: אני מבקש להדגיש את הכותרות בדפ''ד שלכם, למען הנוחות.
גיל:
''מקצוע:'' במונחים מו''דיים, לא תהיה מכאניקה מסובכת במשחק (רק גלגולים).
רקע: מושקע, אבל לא חפרני.
אופי: לא רשע מרושע, נייטרלי ומעלה.
מראה:
ציוד: אני לא אשים הגבלה, אבל שתהיה כמות הגיונית.
מיומנויות: כנ''ל.
חיה מלווה: אם יש. תוכי לימאים? כלב? סוס?
הערה: אני מבקש להדגיש את הכותרות בדפ''ד שלכם, למען הנוחות.
אז זה הכל. בהצלחה לחמישתנו!