• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עץ טיפים לפתיחת משחק פורום

עריכה 17/3/2017 - המדריך עובד לכתבה מפורטת אף יותר בפורטל - מדריך להנחיית משחק תפקידים מקוון בפורום.

אז יש לך רעיון למשחק. נהדר! עכשיו איך מתחילים משחק כזה בפורום? פה זה טיפה מסתבך. במדריך הזה אני אתן מעט עצות, אספר על כמה מוסכמות בפורום, ובאופן כללי אנסה לעזור לך לפתוח את המשחק שלך בצורה מוצלחת יותר.

שלב א: התמקד. תהיה בטוח איך המשחק שלך עומד להראות. האם זה משחק מבוכים ודרקונים קלאסי, שבו הדמויות עוברות מחדר לחדר במבוך עמוס במפלצות ומלכודות? האם זה משחק תככים ומזימות, בין הדמויות למנחה או אפילו בין הדמויות לבין עצמן? אולי במשחק הזה אתה לא משחק דמות אחת אלא עם שלם, כמו ב"משחקי הניהול"? ככל שלך יהיה ברור יותר מה עומד להיות במשחק, יהיה לך קל יותר לפתוח עץ הרשמה שמכיל רק מידע רלוונטי מצד אחד, ומצד שני לא חסר בו מידע אחר שאולי לא צריך במשחקים אחרים.

שלב ב (אופציונלי): שלח הודעה ב"עץ הודעות וחיפוש שחקנים ומנחים". אם אתה לא בטוח אם יש ביקוש למשחק שאתה רוצה ליצור, לשאול בעץ חיפוש יכול להיות רעיון טוב. אבל שים לב- לא כל מי שרוצה להרשם יגיב לך בעץ חיפוש ולא כל מי שיגיב לך באמת ירשם. תגובה בעץ רק נותנת מושג כללי בנוגע להאם אנשים ירצו להרשם למשחק. בסופו של דבר, זה לא מזיק

שלב ג: פתח עץ הרשמה. עץ הרשמה נכון מורכב מכמה חלקים, וככל שהוא יכתב בצורה "תקנית" יותר (במילים אחרות, ככל שתשמור יותר על מוסכמות הפורום וחוקים לא רשמיים אחרים), ככה המשחק יראה רציני יותר ואנשים ירשמו למשחק יותר. אז איך כותבים עץ הרשמה נכון?

1. כותרת. הכותרת מצד אחד יחסית לא חשובה בעץ ההרשמה (היא מכילה כמה מילים לכל היותר), ומצד שני כותרת נכונה תגדיל את הסיכויים שאנשים יכנסו לעץ שפתחת. אז מה כותרת אמורה (או לפחות, יכולה) להכיל? קודם כל, את השם של המשחק. אין ממש מה להרחיב פה. דבר שני, אפשר ואף מומלץ להכניס את השיטה של המשחק בסוגריים מרובעים (או בחלק אחר בכותרת)- משחק של מו"ד 3.5 יתחיל ב[3.5], בזמן שמשחק נשגבים יכול להתחיל ב[נשגבים]. בהחלט לא חובה, אבל מועיל. לבסוף, נהוג לרשום את כמות השחקנים המצופים למשחק בכותרת, ואת כמות השחקנים שכבר התקבלו (אם בכלל) בצורה הבאה- כמות מצופה/כמות שהתקבלה. לדוגמה, במשחק שמצפה ל4 שחקנים ועדיין אף אחד לא התקבל, בכותרת יהיה רשום 0/4. אפשר להוסיף עוד מעט מידע בכותרת אם רוצים, כל עוד שומרים עליה באורך סביר ולא ארוכה מידי
כותרת טובה לדוגמה תראה כך: "[4] טירת הליץ'- עץ הרשמה (0/4)"

2. טיזר. על הטיזר יקום ויפול המשחק. הוא לא צריך להיות ארוך, אבל הוא צריך להעביר את האווירה של המשחק. הוא יכול להעביר מידע לשחקנים (לספר את המשימה שלהם, מה תהיה המטרה שלהם במשחק. או אולי לספר על העולם, על איפה שמתחילים), הוא יכול להיות אווירה נטו (קטע קצר, שאולי אפילו לא קשור ישירות למשחק, שמעביר תחושה דומה למה שאתה תנסה להעביר במשחק עצמו. במשחק של גיבורי על, אולי תתאר איך mega-dude עוצר שוד בנק. במשחק פאנטזיה קלאסי, אולי סצנה עם אופי שרה"טי. וכו' וכו'). הטיזר חשוב משתי סיבות- קודם כל, אם הטיזר לא מושקע, אנשים לא מצפים למשחק מושקע. ודבר שני, הטיזר זאת הדרך הכי טובה שאפשר בשביל להלהיב אנשים מהמשחק. אנשים נלהבים ירשמו יותר, וישקיעו יותר במשחק לעומת אנשים שנרשמים "סתם" כי זאת שיטה שהם אוהבים "ומה כבר יש להפסיד".

3. אחרי טיזר, תיאור קצר (ומופרד! אתה לא רוצה לערבב בין השניים) על המשחק. זה משחק ארוך טווח? תגיד את זה. תרשום שיטה (כן, גם אם רשום בכותרת. תרשום שוב), תספר קצת על העולם (אם הוא עולם קיים, תגיד את זה אלא אם יש לך סיבה לא לעשות את זה. אם זה עולם שאתה כתבת\אין עולם מוגדר, תתאר את הסביבה הרלווונטית בקווים כלליים. שהשחקנים ידעו למה לצפות. אתה לא רוצה דמות מערב-אירופאית במשחק שמתמקד על היריבות בין שוגונים בכאילו-יפן שלך, לדוגמה), תספר כל מידע שקשור למשחק עצמו. אתה רוצה לענות על כמה שיותר שאלות פה, כי לגלות ששכחת להוסיף משהו בהודעה הראשית זה לא כיף ומראה על חוסר רצינות.

4. כנראה כחלק משתיים, אבל אני אוהב לעשות את זה נפרד. דרישות שלך מהשחקנים. איזו דמות לכתוב (פרטים מכאניים, כמה ארוך ומושקע אתה מצפה שהרקע יהיה, האם צריך להכניס דברים ספציפיים לרקע כמו איך הדמויות מכירות אחת את השנייה), לאיזה קצב תגובות אתה מצפה מהם ומעצמך (לא חייבים משהו מאוד מדוייק, אבל כיוון כללי. אתה לא רוצה שמישהו אחד יגיב כמה פעמים ביום, ואחר פעם בשבוע), אם זאת שיטה כמו מו"ד 3.5 או M&M, רמת העוצמה המצופה מהדמויות כנראה גם יהיה רעיון טוב (מילולית חובה בכל משחק גיבורי על, מומלץ בכמעט כל שאר המשחקים. אתה לא רוצה ששחקן אחד יבנה נזיר שבסדר בלחימה לכל היותר והשני מטיל לחשים עוצמתי שיכול לעשות הכל בהתראה של כמה שעות מראש. שיהיה לשחקנים מושג כללי לרמת הקושי של המשחק, אפילו אם זה לא מדוייק).

שלב ד: תערוך את העץ! אם שואלים שאלות ואתה עונה עליהן, תערוך גם את השאלה וגם את התשובה להודעה הראשונה- ככה תוכל לענות עליה מהר יותר לכל האנשים החדשים שנכנסים לעץ. אם שכחת להוסיף משהו, תוסיף אותו *בהודעה הראשית* ולא רק בתגובה בעץ. בכל זאת, לרוב כדאי להגיב בעץ שערכת אותו, בשביל לוודא שכולם שמים לב

(למרות כל מה שרשום למעלה, אל תפחד לפתוח עצי הרשמה לא מושלמים. לא כל עץ חייב להכיל את הכל, ועדיף לפתוח עץ שמכיל חלק מההצעות שלמעלה מאשר לא לפתוח עץ בכלל. אם אתה חושב שחלק מסוים הוא מיותר, אל תוסיף אותו.)

שלב ה: נרשמו אנשים? נהדר! עכשיו רק נשאר לפתוח עץ משחק. הוא יכיל את הודעת הפתיחה שהשחקנים מקבלים בצורה שתאפשר להם להגיב. ומכאן? המשחק עצמו. בהצלחה!


יש לכם הערות? אולי עצות נוספות מהנסיון שלכם בפתיחת\הרצת משחקים? תרגישו חופשי להגיב פה
 
יש לי רק שלוש עצות מנסיוני העגום:
1. תהיו בטוחים שהמשחק שאתם פותחים מעניין אותכם ויעניין אותכם גם עוד שבועיים, אם לא בסוף אתם תסגרו את המשחק בתחילתו וזה לא יהיה כיף לשחקנים שלכם
2. תתכננו, מנסיון, סאנדבוקס זה ממש קשה בפורמט של הפורום, ככה שגם אם אתם עושים משחק ניהול pvp לא צפוי ותלוי שחקנים תתכננו 2-3 צעדים קדימה לכל שחקן/קבוצת שחקנים
3. אם אין לכם תכנון למספיק שחקנים וקשה לכם לשמור על קצב במשחק תפגישו בין שחקנים, זה שומר עליהם מעוניינים בלי שתצטרכו לעשות הרבה וגם בחלק מהמקרים גורם לכם להצטרך לתכנן לשני שחקנים ביחד במקום בנפרד, שזה 50% פחות עבודה
 
גאלאן אמר/ה:
משתמשים בקוביות אמיתיות\באתר ורושמים את התוצאה.

היו דיבורים על ליצור פיצ'ר של גלגולי קוביות בפורום, אני לא יודע מה הולך עם זה אבל אני לא חושב שיהיה דבר כזה בעתיד הנראה
בGITP יש.. למה לא כאן?
 
דבר ראשון יש כאלו שיותר נוח להם לעשות הכל בחלון אחד והם יעדיפו פיצ'ר של גילגולי קוביה, חוץ מזה אתה מוזמן לעבור כאן על גילגולים של חלק מהשחקנים ולגלות שבאופן מפליא יש כאלו שסיכוי ההצלחה שלהם בגילגולים חשובים שואף למאה אחוז, אומנם ברור לי שהם לא מרמים, אבל לא היה עדיף שהיה פיצ'ר שהיה מוריד מהם כל אפשרות לחשד כזה?
 
הבעיה היא שאנחנו לא רוצים יותר מדי עצים דביקים. במידה ואתה רוצה להיעזר בעץ או במדריך (והמדריך פשוט מכיל את העץ ומוסיף עוד עצות חשובות), חפש בפורטל את הכתבה או שתגלול קצת בפורום משחקים מקוונים ותמצא אותו (הוא נכתב על ידי גאלאן, ככה שהירוק יבלוט).
 
חזרה
Top