• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[THbT] עזרו לי ליצור נתונים למשמר המלך!

Gandalf

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
שלום לכולם!

קצת רקע:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/33768/post-590032

אז אני רוצה ליצור נתונים למשמר המלך:
8a24c107-9a59-4a67-8f62-52dd0f640415_zps3cbf4703.jpg
בשביל שאני אוכל לשחק עם המודלים האלו נגדכם, אולי אפילו באייקון הקרוב.
חשבתי על כמה אפשרויות, אני אשמח לקבל את עזרכתם, ולשמוע את העזרה והאישור שלכם :)
אז קדימה, לאפשרויות!
אפשרות א אמר/ה:
משמר המלך א':
לחימה: 2/5+ , כוח: 3 , הגנה: 4 , התקפות: 1 , פצעים: 1 , אומץ: 2
חוקים מיוחדים: cave dwellers, chittering hordes.
עלות: 5 נקודות
זו בעצם האפשרות הכי פשוטה - נתונים של גובלין רגיל עם שריון(נקודה אחת יותר בעלות ונקודה אחת יותר בערך הגנה).

אפשרות ב אמר/ה:
משמר המלך ב':
לחימה: 4 , כוח: 3 , הגנה: 5 , התקפות: 1 , פצעים: 1 , אומץ: 3
חוקים מיוחדים: * cave dwellers, chittering hordes, Bodyguard
*בתחילת המשחק, בחר גיבור אחד מבין הגיבורים בכוח שלך שעליו משמר המלך יגן. כל עוד הגיבור הנבחר חי, משמר המלך עובר אוטומטית כל מבחן אומץ שעליהם לקחת. אם הגיבור מת או עוזב את השולחן, המשמר עוקב אחר החוקים הרגילים של אומץ.
עלות:10 נקודות
זו אפשרות מעניינת - המודל זהה בדיוק ל citadel guard שיש ברשימה של גונדור, אבל עולה יותר נקודות בגלל שאר החוקים המיוחדים שלו.

אפשרות ג אמר/ה:
משמר המלך ג':
לחימה: 4 , כוח: 4 , הגנה: 4 , התקפות: 1 , פצעים: 1 , אומץ: 3
חוקים מיוחדים: cave dwellers, chittering hordes
עלות: 8 נקודות
פשוט גובלין טיפה חזק יותר, הנתונים פחות או יותר זהים לאורוק-האי של מורדור.



אז מה דעתכם?
 
אופציה ב' נראה לי חזק, כי הקטע ברעים (ובגובלינים!) זה שיש להם אומץ נמוך. זה כמו לתת לגמדים קשתים טובים ( :p ).

אופציה א' וג' יותר טובות בעיניי, אבל רק מתוך הסתכלות על ההסבר ולא בגלל שאני מבין משהו במכאניקה.
 
לפי דעתי אופציה א' הגיונית אך משעממת קצת (כי זה ת'כלס גובלין עם מגן), אופציה ב' יכולה להיות טובה אם נשנה את היכולת של המשמר כך שהיא תיתן בונוס לבדיקת אומץ ולא תעביר אותם אוטומאטית, כדי לייחד אותם אבל עדיין לשמור על הגיון.
ולפי דעתי אופציה ג' אולי קצת חזקה (בגלל שהיא מוסיפה גם לכוח וגם לאומץ-שני פקטורים חשובים) אבל גם כן פחות טובה לדעתי מאופציה ב' המתוקנת.
 
גובלינים הם פחדנים. לא נראה לי שהקטע עם האומץ יעבוד (אם כי זו יכולת מגניבה שכדאי לשמור למשמר אחר)
לכן, רבותי, אני תומך ב-ג'.

עריכה אחרי דסטריקס: אפשר שהגיבור הנבחר ישמש בשביל הגובים הנ"ל כבאנר או כוור הורן, במקום הנבחר באופציה ב'.
 
אפשרויות א' ו-ג' נראות לי פשוטות מידי. הייתי משנה את אופציה ב', כי גובלינים הם פחדנים. במקום שהם ינסו להגן על הגיבור ויצליחו בבדיקות אומץ, אולי הם ינסו לרצות אותו ואז נגיד הם יקבלו בונוסים להתקפות/נזק נגד יצורים שהוא תוקף? הגובלינים, לדעתי, הם פחות יצורים אמיצים שיקריבו את חייהם בשביל המנהיג שלהם, ויותר יצורים שינסו למשוך ממנו תשומת לב.
 
מה עושים החוקים המיוחדים? הם היו לגובלינים לפני?

אני חושב שאפשרות א׳ היא טובה הכי טובה. (ומדבר אחד שמשחק את הרעים ורוצה כמה שיותר יחידות חזקות לצד שלו).

אני לא מבין בנתונים, אז לא צריך לשהתחשב בדעה שלי כל כך. אבל אני חושב שלשים לגובלין מגן ולקרוא לו שומר המלך לא צריך לתת לא עוד יכולות.
 
rui אמר/ה:
אופציה א' לא ממש מאוזנת... נקודה במחיר תמורת נקודה בהגנה? לא סחר שווה.
הסחר שווה לחלוטין... אתה מוזמן לראות בכל מודל שיש אופציה להוספת מגן(= נקודה בערך הגנה) והיא עולה נקודה אחת.

אופציה ב' היא מאוזנת מכאנית, אבל אני מסכים שגובלינים הם פחדנים. לעשות משהו עם תוספים להתקפה/נזק/באנר/וורהורן יהיה לא מאוזן כי זה לא מתבסס על שום דבר קיים אחר(אם אתם מוצאים משהו דומה - תכתבו פה!).

אולי אני אלך על אופציה ג', סתם בשביל שיהיה לי קצת גיוון מכאני בים של הגובלינים הרגילים...
 
העוג הברברי אמר/ה:
אפשרויות א' ו-ג' נראות לי פשוטות מידי. הייתי משנה את אופציה ב', כי גובלינים הם פחדנים. במקום שהם ינסו להגן על הגיבור ויצליחו בבדיקות אומץ, אולי הם ינסו לרצות אותו ואז נגיד הם יקבלו בונוסים להתקפות/נזק נגד יצורים שהוא תוקף? הגובלינים, לדעתי, הם פחות יצורים אמיצים שיקריבו את חייהם בשביל המנהיג שלהם, ויותר יצורים שינסו למשוך ממנו תשומת לב.

האופציה הזו.
 
Gandalf אמר/ה:
rui אמר/ה:
אופציה א' לא ממש מאוזנת... נקודה במחיר תמורת נקודה בהגנה? לא סחר שווה.
הסחר שווה לחלוטין... אתה מוזמן לראות בכל מודל שיש אופציה להוספת מגן(= נקודה בערך הגנה) והיא עולה נקודה אחת.

אופציה ב' היא מאוזנת מכאנית, אבל אני מסכים שגובלינים הם פחדנים. לעשות משהו עם תוספים להתקפה/נזק/באנר/וורהורן יהיה לא מאוזן כי זה לא מתבסס על שום דבר קיים אחר(אם אתם מוצאים משהו דומה - תכתבו פה!).

אולי אני אלך על אופציה ג', סתם בשביל שיהיה לי קצת גיוון מכאני בים של הגובלינים הרגילים...
בקשר לבאנר, התכוונתי שהגיבור הנבחר ישמש כבאנר בשביל המשמר. כל עוד הם שומרים על ה"מלך" הם נלחמים יותר טוב.
 
darkmo10 אמר/ה:
Gandalf אמר/ה:
rui אמר/ה:
אופציה א' לא ממש מאוזנת... נקודה במחיר תמורת נקודה בהגנה? לא סחר שווה.
הסחר שווה לחלוטין... אתה מוזמן לראות בכל מודל שיש אופציה להוספת מגן(= נקודה בערך הגנה) והיא עולה נקודה אחת.

אופציה ב' היא מאוזנת מכאנית, אבל אני מסכים שגובלינים הם פחדנים. לעשות משהו עם תוספים להתקפה/נזק/באנר/וורהורן יהיה לא מאוזן כי זה לא מתבסס על שום דבר קיים אחר(אם אתם מוצאים משהו דומה - תכתבו פה!).

אולי אני אלך על אופציה ג', סתם בשביל שיהיה לי קצת גיוון מכאני בים של הגובלינים הרגילים...
בקשר לבאנר, התכוונתי שהגיבור הנבחר ישמש כבאנר בשביל המשמר. כל עוד הם שומרים על ה"מלך" הם נלחמים יותר טוב.
נשמע בתור אופציה מעניינית, רק צריך תקדים לזה בנתונים(אחרת אם ניצור אחד בעצמנו הוא לא יהיה ממש מאוזן). אתה מכיר מודל שיש לו דבר כזה?
 
aragorn7 אמר/ה:
גיבור שמשמש כבאנר?
יש כ"כ הרבה,
מומאק, khandish king, amdur the lord of blades, corsair bo'sun, וזה רק מ the fallen realms...
לא גיבור שמשמש כבאנר - מודל רגיל שנכוחותו של גיבור מסוים לידו זהה להשפעת באנר.
 
חזרה
Top