• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 22][PF1] צופי השמש, פיות החמנייה

הרעיון נלקח מאנימה בינונית למדי (ולא מומלצת) בשם Myriad Colors Phantom World, מפרק 12, בוא הדמויות נלחמות ביצור שכזה בסצנת מעבר חצי רצינית. ועם זאת, שעשע אותי הרעיון של לראות יצור שכזה בפאת'פיינדר.
==

צופי השמש
פיות מוזרות ממקור לא ידוע, צופי השמש הן מטרד הנלווה אל אוכלוסיות שונות, ונראה שהגורם להופעתן הוא... חמניות, מהן הם שואבים גם את המראה שלהן. תיאוריות שונות טוענות שאולי הגורם שמאפשר להם להיות מזומנים אל מישור החומר הוא השדות והשפעתם.

צופי השמש נראים כחמניות ענקיות, כאשר העלים שלהם יוצרים ידיים ורגליים בצורה אנושית. הם שואבים את כוח חייהם מהשמש, ובלילות נעלמים בין פרחי החמנייה ונחים שם. הם לא יכולים לתפקד ללא השמש. לא כול מי שמכיר את היצורים יודע זאת, אך החולשה הגדולה ביותר של היצורים האלו קשורה לטבע שלהם- הקרוב לפרחי החמנייה. הם יכולים לפנות רק לכיוון השמש בכול עת, ולא יכולים להסתכל לאף כיוון אחר.

צופי השמש מכריזים בעלות על שדות של חמניות בתור שייכים להם, ולעתים על שדות נוספים. הם בטוחים שיש להם זכות מולדת על השדות הללו, להגן עליהם ולשמור עליהם מכול פגע.

יש שאומרים שמקורם של צופי השמש הוא באלי הקאמי של טיאן-שיה, אך הדבר לא ברור לחלוטין. ידוע אבל שהפיות קיימות גם בים הפנימי וגם ברחבי טיאן-שיה.

מכאניקה
"ראשו של היצור נראה כחמניה ענקית, עם חור בתחתית שלה המהווה את הפה של היצור. הגבעול הארוך מוציא מתוכו עלים וגבעולים נוספים שמרכיבים צופה של ידיים ורגליים, עליהם היצור עומד. גופו שנראה כמו מקל נותן לו מראה מגוחך, לא פרופורציונלי, אך נראה שהיצור עומד בהצלחה וכמעט מרקד בכול צעד שלו."

צופה שמש- דירוג אתגר 5
1600 נק"נ

פיה בינונית ניטרלי-תוהו
יוזמה 4+; חושים פנים אל השמש, ראייה באור מועט; תפיסה 10+.
הגנתי
דרג"ש
18, מגע 15, נטוע 13 (4+ זריזות, 3+ שריון טבעי, 1+ חמיקה)
נק"פ 49 (7ק6+ 21)
קשיחות 4+, תגובה 9+, רצון 5+.
התקפי
מהירות
: 10.5 מטר (35 פיט).
קפא"פ 2 חבטות 7+ (1ק6+ 2 נזק מוחץ).
שטח 1.5 מטר; הישג 1.5 מטר.
התקפות מיוחדות: מטח זרעי חמנייה, קרן שמש.
סטטיסטיקות
תכונות
: כוח 15, זריזות 18, חוסן 14, תבונה 8, חכמה 10, כריזמה 14.
תה"ב 3+; תת"ק 5+; הת"ק 19.
כישרונות: חמיקה, לחימה מסוגננת, לחימה עיוורת, עמידות.
מיומנויות: אומנות הבריחה 14+, אקרובטיקה 14+, התגנבות 14+ (22+ להסתתרות בשדה חמניות), זריזות ידיים 14+, תפיסה 10+.
שפות: מדוברת, סילבנית/סנזר.
מאפיינים מיוחדים: נאמן לשדה, פנים אל השמש.
אקולוגיה
סביבה
: גבעות או מישורים ממוזגים (שדות חמניות).
ארגון: יחיד, זוג או עומר (3-6).
אוצר: רגיל.
יכולות מיוחדות
מטח זרעי חמנייה (י"ד)
: צופה השמש יכול לירות בחרוט בגודל של 3 מטר (10 פיט) מטח של זרעי חמניות. הוא מבצע התקפת טווח עם תוסף 7+ כנגד כול יצור בטווח, כאשר כול יצור שנפגע סופג 2ק6 נזק חודר. צופה החמנייה לא מעורר התקפות מזדמנות כאשר הוא משתמש ביכולת זו.
נאמן לשדה (י"ד): צופה השמש נאמן לשדה החמניות בו הוא חי. הוא לא יתרחק ממנו יותר משבע קילומטרים, או שיתחיל לנבול (מה שיגרום ל-2 נזק כוח קבוע שלא ניתן להתחסן מפניו בכול יום בו הוא רחוק מידי מהשדה שלו, שכאשר הוא מגיע ל-0 צופה השמש מת). יכולת זו דומה למאפיין של דריאדה הקשורה לעץ אחד. במידה והשדה שלו נהרס, על צופה השמש למצוא שדה חדש לפני שימות לחלוטין.
פנים אל השמש (י"ד): צופה השמש ישן במהלך הלילה וער במהלך היום. יש לו יכולת לראות דרך חשכה רגילה, גם אם נוצרה בידי קסם, את השמש שלו- כאילו הייתה לו ראיית חושך. לחשים חזקים יותר, כמו חשכה עמוקה, יכולים באמת להפריד בין צופה השמש אל מקור הכוח שלו. בכול תור בו צופה השמש נמצא בשטח של לחש המונע ממנו גישה אל השמש, הוא מבולבל (confused) והסיבובים לא נספרים למטרות חידוש היכולת קרן שמש.
בנוסף, פניו של צופה השמש תמיד מכוונות לכיוון אחד, הנקבע ככיוון בשושנת הרוחות בתחילת הקרב. כול אויב בכיוון המנוגד לצופה השמש נחשב למאגף אותו (גם מטווח), וצופה השמש סובל ממחסר 2- לדרג"ש כנגד התקפות מיצורים המאגפים אותו (בנוסף לבונוס שלהם להתקפות כנגדו). כאשר הוא מנסה להתקיף יצורים בכיוון המנוגד לו, צופה השמש סובל מ-20% פספוס כנגדם (למרות שהוא יכול לתקוף אותם במטח זרעי חמנייה ובקרן שמש כרגיל).
קרן שמש (ד"ל): צופה השמש נטען מן השמש, ומקבל ממנה את כוחו. הוא יכול גם לתעל את הכוח שלה להתקפות עוצמתיות. יכולת זו מבצעת התקפה כמו קרן של מהלחש פרץ שמש, כאשר הד"ק של היכולת הוא 15. לאחר שהשתמש ביכולת זו, צופה השמש לא יכול להשתמש בה שנית למשך 1ק3 סיבובים, בהם הוא טוען את היכולת, ורק אחריהם הוא יכול להשתמש בה. העיוורון מקרן שמש זו נותר למשך שני סיבובים בלבד, והיא גורמת את אותו הנזק לאלמתים כאילו היו יצורים רגילים. הד"ק ליכולת זו מחושב על פי הכריזמה והק"פ של צופה השמש.

התפתחות
כאשר צופה השמש מגיע ל-11 ק"פ, הוא גדל לגודל גדול. כאשר צופה השמש מגיע ל-17 ק"פ, הוא גדל לגודל ענק. צופי שמש לרוב לוקחים דרגות כסיירים או ציידים (Hunters).

צופי שמש בעולם של גולאריון
הפרח הרעבתן
צופה שמש תוהו-רוע (13 ק"פ).
מיקום בגולאריון: גאלט (Galt), אוויסטאן.
הפרח הרעבתן הוא יצור מרושע ואפל בממלכה של גאלט. כממלכה שנשלטת בידי מלחמות אזרחים, רצח וכאב, הפרח הרעבתן ניצל את הכאוס וחוסר המשטר על מנת להשתלט על שדות אדירים של ירקות, פירות, וכמובן- חמניות. הפרח הרעבתן דורש מן המקומיים לשלם לו מיסים אדירים על מנת שייתן לתושבים המורעבים מן המזון שלו, ומפעיל רשת של צופי שמש ושאר פיות מרושעות שמגנות על השדות השונים. יותר משהפרח הרעבתן מגן על עצמו, הוא מוגן בידי הכאוס הסובב אותו- יודע בעזרת כוחות הפיות שלצידו לתמרן את מלחמת האזרחים בגאלט כך שאויביו יילחמו זה בזה במקום בו. הפרח הרעבתן הוא לא חכם במיוחד, אך הפיות שלצידו כן. למרות היותו יצור צמחי, הוא ידוע בכך שהוא אוכל בשר אדם. בפועל, הפרח הרעבתן פשוט מאכיל בני אדם לחיות הפרא שלו, הוא לא יכול לעמוד בטעם של בשר.

צופי השמש הצורבת
צופה שמש תוהו רע פיה מושחתת.
מיקום בגולאריון: פצע-עולם, אוויסטאן.
צופי השמש הצורבת הם קבוצה של צופי שמש אפלוליים ועצובים שחיים בפצע עולם. בעבר, הם שלטו על שדה אדיר שנוצר בידיהם של הדרואידים הברבריים שחיו באדמות פצע עולם, אך כעת הם טומאו בידי השאול ועברו שינוי מחריד ליצורים שהם היום. הם שולטים על חלקה של יבולים מתים, מונעים מהם מלשקוע ולהיעלם בהיסטוריה. השדים באזור לרוב משאירים אותם לנפשם, מוצאים שעשוע בקיום של היצורים האלו או מתעללים בהם מבלי להשמיד אותם. נראה שהם רק מחכים לצלבנים של מנדב שישמידו אותם במסע הצלב הקדוש שלהם ויסיימו את קיומם העלוב. אך מתחת לפני השטח, צופי השמש הצורבת הם הסוכנים של שר שדים עתיק, שרוצה לראות אם פלישה דרך פצע העולם תהיה גם ההזדמנות שלו לחזור לגדולה, גם אם הפצע רחוק מאוד מתחומי השפעתו- שר השדים נורגאל, של המדבריות, השמש והלחימה חסרת המעצורים.

ניצבי השוגון
צופה שמש ניטרלי סמוראי 4.
מיקום בגולאריון: שוקורו, טיאן-שיה.
ניצבי השוגון הם קבוצה קטנה ומוזרה בממלכה של שוקורו במזרח הרחוק של גולאריון. ניצבי השוגון בתחילה היו פיות אכזריות שגנבו את השדות של האיכרים ודרשו מיסים אכזריים ביד רמה, בעוד שהשליט הישן של האזור- לורד בחסות ממלכת לינגשן- התעלם מן הדבר והמשיך להתעמר באיכרים. אך כאשר האדם הידוע בתור שוקורו טוריאקה הושיע את האנשים מן הלורד האכזר, הוא ניקה את האדמה מן היצורים והאיומים שפגעו באנשים. כאשר הוא פגש בצופי השמש, הוא הכניע אותם, אך הוא נתן להם הזדמנות- שכן הוא ראה שצופי השמש הבינו פחד מהו כאשר צפו בצבאות לינגשן נסוגים מפני כוחו וכוח הצבא שמאחוריו. הוא הציע להם להצטרף אליו, להישבע לו אמונים, ובתמורה יאפשר להם לחיות. צופי השמש כרתו את ברית הסמוראים אל מול טוריאקה, והפכו לקבוצה הקטנה הנקראת ניצבי השוגון שעוזרת לאיכרים המקומיים להגן מפני האויבים של הממלכה בשדות עליהם הם מוצבים. חלקם טוענים שהם אלו שנתנו לטוריאקה את ההשראה לכינוי אותו הוא לקח על עצמו כשליט- שוגון השמש.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top