• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 תת מקצוע [3.5] מכשף מסורת

מכשף מסורת הוא מג שהקסם הטבעי שלו עבר מוטציה מיוחד והתקבע על סוג אחד של קסם (מסורת), בעקבות כך הוא אינו יכול להטיל לחשים ממסורות אחרות אך הוא זוכה במגוון לחשים מהמסורת שלו.

מאפייני מקצוע:
כמו מכשף אבל עם השינויים הבאים: מכשף מסורת יכול לבחור כול יום מחדש את הלחשים הידועים לו אך הם חייבים להיות מהמסורת שלו, ניתן לקחת לחשים ממסורת הכללי אבל הם דרושים מקום של 2 לחשים ידועים מאותו דרג, לדוגמה מכשף בדרגה 1 מכיר לחשים 4 ידועים מדרג 0, הוא יכול להשתמש ב2 לחשים ידועים מדרג 0 כדי לקבל את הלחש חותם מאגי כך שנשארו לחשים 2 ידועים נוספים מדרג 0 לבחור.

מכשף מסורת אינו יכול להשתמש במגילות ושרביטים כדי להטיל לחש שאינו מהמסורת שלו.

מכשף מסורת זוכה בתוסף +2 לבדיקות תורת הלחשים של המסורת שלו.
 
שמע רגע, הקטע של מכשף זה שהוא מאד מוגבל בלחשים שלו, לכן הוא מקבל אותם ספונטנית.
זאת לא פעם ראשונה שאתה מציע כאן דרכים לעקוף את זה.
אם אתה רוצה מישהו שבוחר מחדש לחשים כל יום, יש אשף.
ואת זה אומר לך מישהו שאומר לכל מי שרק מוכן לשמוע אותו, שהמכשף זה אחד הבלופים הגדולים של 3.5.
 
שמע זה לא "דרך לעקוף את זה", המכשף הזה די מוגבל, למשל מכשף אשליה יהיה טוב מעוד באשליות אבל חסר כוח התקפי ראוי לשמו, מכשף עוצמה יהיה הרסני אבל חסר תועלת מחוץ לקרב וכן הלאה.
והאמת שכיבלתי את הרעיון מהכושף הקרבי, יש לו הרבה לחשים אבל הם חדגוניים (כולם לחשי נזק), אז זה נראה לי מקצוע יחסית מאוזן, והוא כן מוגבל בלחשים שלו, הוא פחות או יותר יכול לעשות רק סוג אחד או שתיים של לחשים.
 
מכשף אבוקיישן יהיה גירסה מוחלשת של הוורמייג', ומכשף מסורת דיביניישן יהיה עוד יותר חלש ומשעשמם, אז מה?
עדיין מכשף אשליה יהיה אחד הדברים השבורים אי פעם כי יש לו גישה לאבוקיישן וקונג'ריישן עם לחשי הצל שלו (ובלי קשר יש המון לחשי אשליה שיכולים להזיק).
כנ"ל מכשף קונג'ריישן או טראנסמיוטיישן כי אלו שני המסורות הכי חזקות במשחק.

קיצר, זה לא עובד ככה.
יש תקדימים של מיקצועות כמו הוורמייג' שציינת או הבאגליר שמטילים ספונטנית אבל מרשימה מצומצמת. אין כזה דבר מטיל ספונטני שיש לו מבחר עצום של לחשים שהוא מחליף בינהם כל יום, ולא סתם זה ככה.
מי שרוצה לבחור לחשים מחדש כל יום, יש לו אשף בשביל זה.
 
המקצוע שאתה מתאר הוא שבור אם בוחרים את המסורת הנכונה, ופתטי אם בוחרים את הלא נכונה. אשליות, תהפוכה ויצירה - שבור. כל השאר יהיה פתטי במידה די עצובה, אולי חוץ מאוב.
עד כמה שאני מבין את הרצון לאפשר למכשף להחליף לחשים, זה מפספס את הרעיון של מכשף. בשביל זה קיים אשף (או אשף מתמחה, במקרה הנוכחי).
 
יש שלוש מטילי לחשים שיכולים להטיל כל לחש שמופיע ברשימת הלחשים שלהם, כל עוד הם מסוגלים להטיל.
מכשף המלחמה (שכבר הוזכר)
הבגילר (שמשתמש בעיקר באשליות וכבר הראו בילדים שלו עושה עבודה טובה יותר מכל מטיל לחשים אחר אם הקטע של קסם צל ואשליות שאמיתיות יותר מהמקור)
והמעלה-באוב האיום (או איך שלא לתרגם את זה לעברית) שמתמש בלחשי אוב, ומתמקד בהעלאה באוב.

לכל אחד מהם יש רשימת לחשים מאוד מצומצמת, שגם לא כוללת את כל הלחשים שקיימים במסורת שהוזכרו, הם לא נועדו להיות "אלים" כמו האשף/מכשף שמסוגלים טכנית לסדר לצעמם רשית לחשים קטלנית ויעילה, אלא לתת קצת טעם אחר למטילי לחשים, אפשר להגיד שהתוצאה הייתה כל כך בינונית, שמיהרו לתת להם וריאנט שמחליף את האימון המתקדם שלהם (לבחור לחש מהמסורת שלהם שלא קיים להם ברשימה ולהטיל אותו) ביכולת אחרת שנתונת להם לבחור כל לחש, אבל הוא נחשב דרג 1 גבוה יותר.

בסופו של דבר ,כמו שנאמר כבר, המכשף הזה יהיה חלש מאוד, או חזק מאוד. אבל הוא תמיד מצוי במצב שיש לו לחשים שלא עוזרים לו.. יש מספיק דרכים לגרום למכשף לדעת עוד לחשים... אני לא רוצה סיבה הגינות שמישהו ירצה את הוריאנט הזה למכשף
 
טכנית גם קוסם (אשף) לא בדיוק נגיש לכל הלחשים שיש בספרי הכללים, אלא רק לכל הלחשים שיש לו בספר.

במהדורות ישנות יותר של מו"ד, מנחים נהגו מידי פעם להשמיד לקוסם את ספר הלחשים שלו בכל מיני תאונות משעשעות, וככה ליצור מצב שהקוסם נמצא בבעיה - ברגע שהוא יסיים להטיל את הלחשים שיש לו בזיכרון, אין לו מאיפה לשנן אותם מחדש. במקרה כזה הקוסם היה צריך למצוא ספר חדש, להעתיק אליו כל מה שיש לו בזיכרון - וכל מה שהיה בספר אבל לא בזיכרון, אבד בעיקרון לנצח...
 
חזרה
Top