אומרים שמאחורי הדלת הזו נמצא האוצר הנפלא ביותר שהתקיים אי פעם. אוצרות עצומים מחכים למי שיצליח לעבור אותה. דלת הברזל העצומה היא הדרך היחידה להיכנס אל "חדר אלף הסתרים", החדר שלפי האגדה מוחבא בו אוצר שכולל חמישית מעושרו הכולל של העולם. מאות ניסו להיכנס לחדר לפני כן - איש לא הצליח.
החדר מורכב משני חדרים. כל מרכיבי החדר ספונים בקסם עתיק, כך שהם בלתי ניתנים להשתדה. לא ניתן לבצע מעבר מישורי אל החדר או להגיע אליו בדרך קסומה אחרת.
אל החדר הראשון, חדר המבואה, מובילה דלת אבן גדולה. הדלת היא דלת מסתובבת חד כיוונית. היא נסגרת מיד אחרי שמישהו נכנס בתוכה, וברגע שנכנסת - אי אפשר לצאת. לפחות כך אומרים. זו הסיבה שאיש אינו מתכונן מראש לסכנה. איש למעשה אינו מודע לטיבה. החדר הוא בגודל של 12X12 מטר, וגובהו 3 מטר.
אל החדר השני, החדר המרכזי, החדר בו האוצרות, איש לא הגיע.
הדלת החוצצת בין שתי החדרים היא דלת ברזל אדירה. אין לה ידית או מנעול. במקום זה, ממוקמות עליה 4 ידיות.
לכל ידית יש שלוש מצבים: למטה, למעלה, או באמצע. בתחילה, כל הידיות פונות לאמצע. הידיות ממוספרות (1 2 3 4).
כאשר מטים כל אחת ואחת מהידיות לאחד משתי המצבים האחרים (למעלה או למטה), מתרחשת פעולה. הפעולה נקבעת לפי סידור הידיות. לדוגמא, אם ידית 1,3 למעלה וידית 2,4 למטה, יתרחש דבר אחד, ואם כל הידיות מופנות מטה יתרחש דבר אחר. אחד הסידורים יפתח את הדלת. כל האחרים יפעילו מלכודות.
הסטת כל ארבעת הידיות היא פעולה רגילה. כאשר שחקן בא להזיז את הידיות, מניחים כי הוא מנסה סידור אותו לא ניסה קודם לכן. על שה"מ לגלגל ק20 ולהוסיף את מתאם התבונה של מסיט הידיות (או של מישהו אחר שמייעץ לו, הגבוה מבין השניים), ואז להשוות עם הטבלה. במידה ומתקבלת תוצאה שכבר התרחשה, יש לגלגל שנית.
שימו לב! אם התוצאות 17-20 יוצאות בקוביה, גלגלו שוב. ניתן להגיע לתוצאות גבוהות מ-16 רק עם מתאם תבונה גבוה.
1 - השמדה
2 - גז
3 - גלמים
4 - פיצוץ
5 - הזייה
6 - חיצים
7 - היפוך גרביטציוני
8 - בלבול
9 - הטבעה
10 - שעווה
11 - אבן
12 - ברקים
13 - להב
14 - בור
15 - להביור
16 או יותר - פתיחה
השמדה - כל יצור המצוי בחדר נהרג מיד. אין זריקת הצלה. זוהי השפעת מוות.
גז - ענן גז נפלט במהירות מפתח קטן בקיר וממלא את החדר כולו. הוא מתפקד כלחש ערפל חומצתי בדרגת מטיל 16, מלבד גודל הענן, שהוא כגודל החדר.
גלמים - 1ק1+4 גלמי ברזל יוצאים מחור נסתר שנפתח בקיר, ומנסים להרוג כל יצור שנמצא בחדר.
פיצוץ - פיצוץ אש אדיר נוצר באמצע החדר, וגורם לכל יצור בשטח החדר 20ק6 נזק אש (תגובה ד"ק 20 חצי).
הזייה - האדם שמשך בידית הוזה במשך 1ק6 סיבובים. הצלת רצון (ד"ק 25) נוגדת. טיב ההזייה נקבע בהתאם לגלגול ק20 שני עם תוצאת הטבלה, אך בלי להתחשב במתאם התבונה. אין דרך לשכנע את המושך שההזייה איננה אמיתית.
חיצים - מטר של חיצים נורה מפתחים נסתרים בקירות. כל יצור בחדר חייב להציל תגובה (ד"ק 17) או לספוג נזק של 10ק8. יצור שהצליח בהצלה חוטף רק מחצית מהנזק.
החיצים מורעלים. כל מי שנפגע חייב להציל קשיחות. ד"ק 17, נזק ראשוני ומשני 1ק10 חוסן.
היפוך גרביטציוני - על כל החדר מופעל לחש היפוך משיכה. בנוסף להשפעות הרגילות, קשה יותר להגיע אל הידיות מן התקרה. יש צורך לקפוץ לגובה 1 מטר במטרה למשוך בכל אחת מהידיות, ומשיכה בארבעת הידיות היא פעולת סיבוב מלא.
בלבול - כל מי שבחדר הופך למבולבל למשך 2ק4 סיבובים, בלי הצלה. זוהי השפעה על התודעה. המטיל, לצורך העניין, נחשב ליצור הקרוב ביותר.
הטבעה - צינורות מתחילים למלא את החדר במים. גובה המים עולה במטר בכל סיבוב, ביוזמה 0, ומגיע לתקרה כעבור 3 סיבובים.
שעווה - זרם של שעווה רותחת נורה מצינור בתקרה וממלא את רצפת החדר בשעווה רותחת. פרקטית, הדבר מתפקד כאילו כל אחד מהעומדים בחדר נפגע משק תפס רגל, אלא שהשעווה לא מתפרקת כעבור עשר דקות. אש גורמת נזק כפול לשעווה, ויכולה אף להסיר את ההשפעות הרגילות, ולא רק את השפעות הלכידה.
אבן - פתח נפתח מעל לדלת, ומתוכו מתגלגלת אבן. על כל מי שנמצא מול הדלת (בכל מרחק ממנה) חייב להציל או לספוג 4ק6 נזק מוחץ.
ברקים - הרצפה משגרת זרם חשמלי, הפוגע במושך בידיות. על המושך בהן להצלח בהצלת תגובה (ד"ק 15) או לספוג 3ק8 נזק חשמלי, ולהיות הלום לסיבוב אחד.
להב - להב נשלף מהדלת וחותך. הלהב מבצע התקפת קפא"פ כנגד המושך בידיות. יש לו תוסף התקפה של 10+, והוא גורם 1ק10+5 נקודות נזק בפגיעה מוצלחת.
בור - בור נפתח מתחת לרגלי המושך בידיות, ונסגר מיד. הבור מלא בלבה. הצלת תגובה למניעת הנפילה (ד"ק 13).
להביור - קו אש נורה מתוך הדלת. זוהי השפעה קסומה. כל מי שנמצא בשטח הפגיעה חוטף 5ק6 נקודות נזק אש (תגובה לחצי).
פתיחה - הדלת נפתחת. כל ההשפעות המתמשכות שפועלות בחדר מתבטלות (מים מתנקזים, שעווה נמסה, היפוך גרביטציוני מתבטל, גז מתפזר וכו').
לאחר הפעלת ההשפעה, כל הידיות חוזרות למצב האמצע.
מי שנכנס לחדר השני מוצא את האוצר. בהצלחה עם זה. .
החדר מורכב משני חדרים. כל מרכיבי החדר ספונים בקסם עתיק, כך שהם בלתי ניתנים להשתדה. לא ניתן לבצע מעבר מישורי אל החדר או להגיע אליו בדרך קסומה אחרת.
אל החדר הראשון, חדר המבואה, מובילה דלת אבן גדולה. הדלת היא דלת מסתובבת חד כיוונית. היא נסגרת מיד אחרי שמישהו נכנס בתוכה, וברגע שנכנסת - אי אפשר לצאת. לפחות כך אומרים. זו הסיבה שאיש אינו מתכונן מראש לסכנה. איש למעשה אינו מודע לטיבה. החדר הוא בגודל של 12X12 מטר, וגובהו 3 מטר.
אל החדר השני, החדר המרכזי, החדר בו האוצרות, איש לא הגיע.
הדלת החוצצת בין שתי החדרים היא דלת ברזל אדירה. אין לה ידית או מנעול. במקום זה, ממוקמות עליה 4 ידיות.
לכל ידית יש שלוש מצבים: למטה, למעלה, או באמצע. בתחילה, כל הידיות פונות לאמצע. הידיות ממוספרות (1 2 3 4).
כאשר מטים כל אחת ואחת מהידיות לאחד משתי המצבים האחרים (למעלה או למטה), מתרחשת פעולה. הפעולה נקבעת לפי סידור הידיות. לדוגמא, אם ידית 1,3 למעלה וידית 2,4 למטה, יתרחש דבר אחד, ואם כל הידיות מופנות מטה יתרחש דבר אחר. אחד הסידורים יפתח את הדלת. כל האחרים יפעילו מלכודות.
הסטת כל ארבעת הידיות היא פעולה רגילה. כאשר שחקן בא להזיז את הידיות, מניחים כי הוא מנסה סידור אותו לא ניסה קודם לכן. על שה"מ לגלגל ק20 ולהוסיף את מתאם התבונה של מסיט הידיות (או של מישהו אחר שמייעץ לו, הגבוה מבין השניים), ואז להשוות עם הטבלה. במידה ומתקבלת תוצאה שכבר התרחשה, יש לגלגל שנית.
שימו לב! אם התוצאות 17-20 יוצאות בקוביה, גלגלו שוב. ניתן להגיע לתוצאות גבוהות מ-16 רק עם מתאם תבונה גבוה.
1 - השמדה
2 - גז
3 - גלמים
4 - פיצוץ
5 - הזייה
6 - חיצים
7 - היפוך גרביטציוני
8 - בלבול
9 - הטבעה
10 - שעווה
11 - אבן
12 - ברקים
13 - להב
14 - בור
15 - להביור
16 או יותר - פתיחה
השמדה - כל יצור המצוי בחדר נהרג מיד. אין זריקת הצלה. זוהי השפעת מוות.
גז - ענן גז נפלט במהירות מפתח קטן בקיר וממלא את החדר כולו. הוא מתפקד כלחש ערפל חומצתי בדרגת מטיל 16, מלבד גודל הענן, שהוא כגודל החדר.
גלמים - 1ק1+4 גלמי ברזל יוצאים מחור נסתר שנפתח בקיר, ומנסים להרוג כל יצור שנמצא בחדר.
פיצוץ - פיצוץ אש אדיר נוצר באמצע החדר, וגורם לכל יצור בשטח החדר 20ק6 נזק אש (תגובה ד"ק 20 חצי).
הזייה - האדם שמשך בידית הוזה במשך 1ק6 סיבובים. הצלת רצון (ד"ק 25) נוגדת. טיב ההזייה נקבע בהתאם לגלגול ק20 שני עם תוצאת הטבלה, אך בלי להתחשב במתאם התבונה. אין דרך לשכנע את המושך שההזייה איננה אמיתית.
חיצים - מטר של חיצים נורה מפתחים נסתרים בקירות. כל יצור בחדר חייב להציל תגובה (ד"ק 17) או לספוג נזק של 10ק8. יצור שהצליח בהצלה חוטף רק מחצית מהנזק.
החיצים מורעלים. כל מי שנפגע חייב להציל קשיחות. ד"ק 17, נזק ראשוני ומשני 1ק10 חוסן.
היפוך גרביטציוני - על כל החדר מופעל לחש היפוך משיכה. בנוסף להשפעות הרגילות, קשה יותר להגיע אל הידיות מן התקרה. יש צורך לקפוץ לגובה 1 מטר במטרה למשוך בכל אחת מהידיות, ומשיכה בארבעת הידיות היא פעולת סיבוב מלא.
בלבול - כל מי שבחדר הופך למבולבל למשך 2ק4 סיבובים, בלי הצלה. זוהי השפעה על התודעה. המטיל, לצורך העניין, נחשב ליצור הקרוב ביותר.
הטבעה - צינורות מתחילים למלא את החדר במים. גובה המים עולה במטר בכל סיבוב, ביוזמה 0, ומגיע לתקרה כעבור 3 סיבובים.
שעווה - זרם של שעווה רותחת נורה מצינור בתקרה וממלא את רצפת החדר בשעווה רותחת. פרקטית, הדבר מתפקד כאילו כל אחד מהעומדים בחדר נפגע משק תפס רגל, אלא שהשעווה לא מתפרקת כעבור עשר דקות. אש גורמת נזק כפול לשעווה, ויכולה אף להסיר את ההשפעות הרגילות, ולא רק את השפעות הלכידה.
אבן - פתח נפתח מעל לדלת, ומתוכו מתגלגלת אבן. על כל מי שנמצא מול הדלת (בכל מרחק ממנה) חייב להציל או לספוג 4ק6 נזק מוחץ.
ברקים - הרצפה משגרת זרם חשמלי, הפוגע במושך בידיות. על המושך בהן להצלח בהצלת תגובה (ד"ק 15) או לספוג 3ק8 נזק חשמלי, ולהיות הלום לסיבוב אחד.
להב - להב נשלף מהדלת וחותך. הלהב מבצע התקפת קפא"פ כנגד המושך בידיות. יש לו תוסף התקפה של 10+, והוא גורם 1ק10+5 נקודות נזק בפגיעה מוצלחת.
בור - בור נפתח מתחת לרגלי המושך בידיות, ונסגר מיד. הבור מלא בלבה. הצלת תגובה למניעת הנפילה (ד"ק 13).
להביור - קו אש נורה מתוך הדלת. זוהי השפעה קסומה. כל מי שנמצא בשטח הפגיעה חוטף 5ק6 נקודות נזק אש (תגובה לחצי).
פתיחה - הדלת נפתחת. כל ההשפעות המתמשכות שפועלות בחדר מתבטלות (מים מתנקזים, שעווה נמסה, היפוך גרביטציוני מתבטל, גז מתפזר וכו').
לאחר הפעלת ההשפעה, כל הידיות חוזרות למצב האמצע.
מי שנכנס לחדר השני מוצא את האוצר. בהצלחה עם זה. .