• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים [דו"נ 5][3.5]4 הידיות - מצא את הצירוף הנכון!

אומרים שמאחורי הדלת הזו נמצא האוצר הנפלא ביותר שהתקיים אי פעם. אוצרות עצומים מחכים למי שיצליח לעבור אותה. דלת הברזל העצומה היא הדרך היחידה להיכנס אל "חדר אלף הסתרים", החדר שלפי האגדה מוחבא בו אוצר שכולל חמישית מעושרו הכולל של העולם. מאות ניסו להיכנס לחדר לפני כן - איש לא הצליח.

החדר מורכב משני חדרים. כל מרכיבי החדר ספונים בקסם עתיק, כך שהם בלתי ניתנים להשתדה. לא ניתן לבצע מעבר מישורי אל החדר או להגיע אליו בדרך קסומה אחרת.
אל החדר הראשון, חדר המבואה, מובילה דלת אבן גדולה. הדלת היא דלת מסתובבת חד כיוונית. היא נסגרת מיד אחרי שמישהו נכנס בתוכה, וברגע שנכנסת - אי אפשר לצאת. לפחות כך אומרים. זו הסיבה שאיש אינו מתכונן מראש לסכנה. איש למעשה אינו מודע לטיבה. החדר הוא בגודל של 12X12 מטר, וגובהו 3 מטר.
אל החדר השני, החדר המרכזי, החדר בו האוצרות, איש לא הגיע.
הדלת החוצצת בין שתי החדרים היא דלת ברזל אדירה. אין לה ידית או מנעול. במקום זה, ממוקמות עליה 4 ידיות.
לכל ידית יש שלוש מצבים: למטה, למעלה, או באמצע. בתחילה, כל הידיות פונות לאמצע. הידיות ממוספרות (1 2 3 4).
כאשר מטים כל אחת ואחת מהידיות לאחד משתי המצבים האחרים (למעלה או למטה), מתרחשת פעולה. הפעולה נקבעת לפי סידור הידיות. לדוגמא, אם ידית 1,3 למעלה וידית 2,4 למטה, יתרחש דבר אחד, ואם כל הידיות מופנות מטה יתרחש דבר אחר. אחד הסידורים יפתח את הדלת. כל האחרים יפעילו מלכודות.

הסטת כל ארבעת הידיות היא פעולה רגילה. כאשר שחקן בא להזיז את הידיות, מניחים כי הוא מנסה סידור אותו לא ניסה קודם לכן. על שה"מ לגלגל ק20 ולהוסיף את מתאם התבונה של מסיט הידיות (או של מישהו אחר שמייעץ לו, הגבוה מבין השניים), ואז להשוות עם הטבלה. במידה ומתקבלת תוצאה שכבר התרחשה, יש לגלגל שנית.
שימו לב! אם התוצאות 17-20 יוצאות בקוביה, גלגלו שוב. ניתן להגיע לתוצאות גבוהות מ-16 רק עם מתאם תבונה גבוה.

1 - השמדה
2 - גז
3 - גלמים
4 - פיצוץ
5 - הזייה
6 - חיצים
7 - היפוך גרביטציוני
8 - בלבול
9 - הטבעה
10 - שעווה
11 - אבן
12 - ברקים
13 - להב
14 - בור
15 - להביור
16 או יותר - פתיחה

השמדה - כל יצור המצוי בחדר נהרג מיד. אין זריקת הצלה. זוהי השפעת מוות.

גז - ענן גז נפלט במהירות מפתח קטן בקיר וממלא את החדר כולו. הוא מתפקד כלחש ערפל חומצתי בדרגת מטיל 16, מלבד גודל הענן, שהוא כגודל החדר.

גלמים - 1ק1+4 גלמי ברזל יוצאים מחור נסתר שנפתח בקיר, ומנסים להרוג כל יצור שנמצא בחדר.

פיצוץ - פיצוץ אש אדיר נוצר באמצע החדר, וגורם לכל יצור בשטח החדר 20ק6 נזק אש (תגובה ד"ק 20 חצי).

הזייה - האדם שמשך בידית הוזה במשך 1ק6 סיבובים. הצלת רצון (ד"ק 25) נוגדת. טיב ההזייה נקבע בהתאם לגלגול ק20 שני עם תוצאת הטבלה, אך בלי להתחשב במתאם התבונה. אין דרך לשכנע את המושך שההזייה איננה אמיתית.

חיצים - מטר של חיצים נורה מפתחים נסתרים בקירות. כל יצור בחדר חייב להציל תגובה (ד"ק 17) או לספוג נזק של 10ק8. יצור שהצליח בהצלה חוטף רק מחצית מהנזק.
החיצים מורעלים. כל מי שנפגע חייב להציל קשיחות. ד"ק 17, נזק ראשוני ומשני 1ק10 חוסן.

היפוך גרביטציוני - על כל החדר מופעל לחש היפוך משיכה. בנוסף להשפעות הרגילות, קשה יותר להגיע אל הידיות מן התקרה. יש צורך לקפוץ לגובה 1 מטר במטרה למשוך בכל אחת מהידיות, ומשיכה בארבעת הידיות היא פעולת סיבוב מלא.

בלבול - כל מי שבחדר הופך למבולבל למשך 2ק4 סיבובים, בלי הצלה. זוהי השפעה על התודעה. המטיל, לצורך העניין, נחשב ליצור הקרוב ביותר.

הטבעה - צינורות מתחילים למלא את החדר במים. גובה המים עולה במטר בכל סיבוב, ביוזמה 0, ומגיע לתקרה כעבור 3 סיבובים.

שעווה - זרם של שעווה רותחת נורה מצינור בתקרה וממלא את רצפת החדר בשעווה רותחת. פרקטית, הדבר מתפקד כאילו כל אחד מהעומדים בחדר נפגע משק תפס רגל, אלא שהשעווה לא מתפרקת כעבור עשר דקות. אש גורמת נזק כפול לשעווה, ויכולה אף להסיר את ההשפעות הרגילות, ולא רק את השפעות הלכידה.

אבן - פתח נפתח מעל לדלת, ומתוכו מתגלגלת אבן. על כל מי שנמצא מול הדלת (בכל מרחק ממנה) חייב להציל או לספוג 4ק6 נזק מוחץ.

ברקים - הרצפה משגרת זרם חשמלי, הפוגע במושך בידיות. על המושך בהן להצלח בהצלת תגובה (ד"ק 15) או לספוג 3ק8 נזק חשמלי, ולהיות הלום לסיבוב אחד.

להב - להב נשלף מהדלת וחותך. הלהב מבצע התקפת קפא"פ כנגד המושך בידיות. יש לו תוסף התקפה של 10+, והוא גורם 1ק10+5 נקודות נזק בפגיעה מוצלחת.

בור - בור נפתח מתחת לרגלי המושך בידיות, ונסגר מיד. הבור מלא בלבה. הצלת תגובה למניעת הנפילה (ד"ק 13).

להביור - קו אש נורה מתוך הדלת. זוהי השפעה קסומה. כל מי שנמצא בשטח הפגיעה חוטף 5ק6 נקודות נזק אש (תגובה לחצי).

פתיחה - הדלת נפתחת. כל ההשפעות המתמשכות שפועלות בחדר מתבטלות (מים מתנקזים, שעווה נמסה, היפוך גרביטציוני מתבטל, גז מתפזר וכו').

לאחר הפעלת ההשפעה, כל הידיות חוזרות למצב האמצע.

מי שנכנס לחדר השני מוצא את האוצר. בהצלחה עם זה. :bones: .
 
nav566 אמר/ה:
הדלת החוצצת בין שתי החדרים היא דלת ברזל אדירה. אין לה ידית או מנעול. במקום זה, ממוקמות עליה 4 ידיות.


היפוך גרביטציוני - על כל החדר מופעל לחש היפוך משיכה. בנוסף להשפעות הרגילות, קשה יותר להגיע אל הידיות מן התקרה. יש צורך לקפוץ לגובה 1 מטר במטרה למשוך בכל אחת מהידיות, ומשיכה בחמשת הידיות היא פעולת סיבוב מלא.
:bones: .

איך זה הפך מארבע ידיות לחמש?
 
האמת שזה קצת מזכיר לי את מנעול הצבעים בהרפתקה "נשות הירח".
יש שם לחצנים בכמה צבעים, שלחיצה על כל אחד מהם עושה משהו רע לדמויות. כדי לפתוח שער כלשהו, צריך ללחוץ על הצבע הירוק, אבל אין צבע ירוק - בעצם צריך ללחוץ ביחד על הכחול והצהוב, שבמקרה אחד מהם גם מעלים את הציוד של הדמויות והשני את הבגדים שלהן.

כשאתה מוסיף את זה לעובדה שהחבורה ה"גנרית" שמתוכננת עבור ההרפתקה מורכבת מנשים עם שמות כמו "אלבירה" או "סברינה" ושהן נלחמות נגד "נשות הירח" שהן חבורה של דוגמניות שלבושות בבגדי עור שגנבו מהממלכה פריט בשם "שרביט הפוריות" אז אפשר להבין שההרפתקה ההיא הייתה מטרידה בהמון רמות.
 
yellow_acid אמר/ה:
[post]672983[/post] מזכיר גירסאות יותר קדומות של מו"ד, בהם יכולת ללכת במבוך ופשוט למות כי נפלה לך על הראש מפלצת אקראית.

שמע, המטרה כאן היא להיות קשוח מספיק כדי לשרוד את המלכודות ולתת למישהו עם תבונה גבוהה לפתוח את הידיות. זה אתגר מעניין, לדעתי.

dvav אמר/ה:
[post]672978[/post] רעיון טוב, אבל ניתן ללטש את הביצוע.

איך?

המפקד האלמוני אמר/ה:
[post]672990[/post] האמת שזה קצת מזכיר לי את מנעול הצבעים בהרפתקה "נשות הירח".
יש שם לחצנים בכמה צבעים, שלחיצה על כל אחד מהם עושה משהו רע לדמויות. כדי לפתוח שער כלשהו, צריך ללחוץ על הצבע הירוק, אבל אין צבע ירוק - בעצם צריך ללחוץ ביחד על הכחול והצהוב, שבמקרה אחד מהם גם מעלים את הציוד של הדמויות והשני את הבגדים שלהן.

כשאתה מוסיף את זה לעובדה שהחבורה ה"גנרית" שמתוכננת עבור ההרפתקה מורכבת מנשים עם שמות כמו "אלבירה" או "סברינה" ושהן נלחמות נגד "נשות הירח" שהן חבורה של דוגמניות שלבושות בבגדי עור שגנבו מהממלכה פריט בשם "שרביט הפוריות" אז אפשר להבין שההרפתקה ההיא הייתה מטרידה בהמון רמות.

לול.
 
Nextorl אמר/ה:
הממ, הבעיה שלי כאן היא שזו לא חידה. זה מסתכם בתבונה של הדמות ובקוביות של המנחה, וזהו. אין כאן שום חידה או מחשבה, פשוט לנסות עד שתצליח או עד שתמות.

מי דיבר על חידה? דיברנו על מלכודת מתוחכמת....
 
אורח אמר/ה:
מצד זה שיש רק שמונים ואחת אפשרויות, לא ברור למה זה לא נפתח כבר...

שמונים ואחת? אני ספרתי 16...

בכל מקרה, די הסברתי את זה בסיפור שלי. אף אחד לא יודע מה הולך שם, אז אף אחד לא יודע באיזה אפשרויות כבר בחר מישהו אחר.
 
שמונים ואחד מצבים אפשריים לידיות (ושמונים פתרונות, שכן האפשרות השמונים ואחת היא ברירת המחדל).
nav566 אמר/ה:
[post]673158[/post] אף אחד לא יודע מה הולך שם, אז אף אחד לא יודע באיזה אפשרויות כבר בחר מישהו אחר.
לא מנקודת המבט של הסטטיסטיקה
 
dvav אמר/ה:
שמונים ואחד מצבים אפשריים לידיות (ושמונים פתרונות, שכן האפשרות השמונים ואחת היא ברירת המחדל).
nav566 אמר/ה:
[post]673158[/post] אף אחד לא יודע מה הולך שם, אז אף אחד לא יודע באיזה אפשרויות כבר בחר מישהו אחר.
לא מנקודת המבט של הסטטיסטיקה


חישבת את זה לא נכון. המצב של האמצע הוא מצב שלא משתמשים בו. יש רק למעלה ולמטה מבחינת אפשרויות. יוצא 2 בחזקת 4. 16.

בכל מקרה, יש משהו בדבריך, אבל זה משחק תפקידים. זה לא נועד להיות הגיוני במיוחד.
 
חזרה
Top