• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מחשבות על קונאן ועל המכאניקה של 2ק20

אז לאחר שהתלהבתי מהקיקסטרטר של קונאן (http://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=14&t=36790) גייסתי כמה חבר'ה ואני הולך להריץ וואן טיימר בשיטה עם חוקי ההתחלה המהירה כנראה לפי ההרפתקה המוכנה.
אז למי שמומחה בקונאן, והריץ כבר משחק בעולם/אווירה קודם לכן, אשמח לשמוע טיפים - אני מכיר, אבל בצורה שטחית יחסית.
חוץמזה, אשמח לעוד מחשבות על המכאניקה של 2ק20, גם אם רק קראת את ההתחלה המהירה (. ממה שאני קראתי, נראה שעיקר הדגש הוא על אבדון מול מומנטום, והקרבות עצמם צריכים להיות מהירים וקטלניים. לא כל-כך ברור לי איך זה לידי ביטוי מחוץ לקרב.
אשמח גם לשמוע עוד מחשבות וגם אם יש קישורים מועילים :)
 
קמפיין המימון נראה מאוד מגניב. אני מתכוון לתמוך - רק לא החלטתי עדיין באיזו מדרגה (ההתלבטות בין ספר פיזי ובין מלא PDF-ים).
המכאניקה נראית סבבה. לא שיחקתי את זה אבל יש ביקורות ראשונות של שחקנים (כאן : http://www.drivethrurpg.com/product_reviews.php?products_id=174829 ). אמנם מדובר על גלגול של 2-5 ק20 לכל בדיקה, אבל מספרי המטרה קבועים לפי יכולות הדמות ומה שמשתנה זה מספר ההצלחות הדרושות, כך שהמתמטיקה לא מורכבת.
הקטע של מומנטום\גורל\מזל נראה לגמרי אחלה. הדבר היחיד שחסר לי בהתחלה המהירה זה דמות של מכשף, לראות איך המכאניקה של כישוף עובדת.
 
ראיתי שהוסיפו באחד העדכונים שיפצור של אחת מהדמויות לדמות עם לחשים, שזה נראה מגניב.
אהבתי שהדגש הוא לא על לחשים קרביים של Brute Force אלא דברים יותר "אלגנטיים"/"אכזריים".
מקריאה נוספת, נראה שהמכאניקה היא גלגול ק20, של Roll Under מתחת למיומנות שלך ואם זה מתחת לערך המיקוד זו הצלחה מיוחדת. בנוסף יש גם קוביות נזק אבל זה הכל.
אחד הדברים המגניבים שראיתי זה הפישוט של היוזמה - כל הדמויות מתחילות לפעול ראשונות, אלא אם המנחה משקיע נקודות אבדון ואז דב"שים פועלים לפני הדמויות.
 
כן, מצאתי את זה עכשיו בעמוד העדכונים.
אלו לא ממש לחשים אלא תחומי שליטה רחבים עם 5 יכולות מעניינות שרובן לא קרביות (למשל - לקבל מידע מבעלי חיים) ורק אחת או שתיים כן (לזמן בעל חיים תוקפני או לשלוח אשליות שרודפות מישהו). בכישוף כל כשלון בקוביה יוצר סיכון, שזה מגניב.

המכאניקה היא לגלגל 2ק20. מספר המטרה של כל קוביה הוא תכונה+מיומנות וצריך לגלגל שווה או נמוך ממנו. סופרים הצלחות (לרוב צריך 1-2 הצלחות, לפעמים יותר).
קוביה של 20 טבעי זה לא רק לא-הצלחה אלא גם מוסיף סיבוך (המנחה מקבל נקודת אבדון) וקוביה שיש לה תוצאה נמוכה מערך המיומנות היא שתי הצלחות.

למשל אם יש לי 8 כוח, 3 לחימה בקפא"פ, אז התקפה עם חרב היא לגלגל 11 ומטה בשביל הצלחה אחת או 3 ומטה בשביל שתי הצלחות.

לבסוף - אפשר לגלגל עד 3ק20 נוספות במחיר - אם מנצלים מומנטום אפשר להוסיף קוביה אחת. אם לוקחים סיכון מוסיפים קוביה אחת והמנחה מקבל נקודת אבדון. אם משקיעים מזל מוסיפים קוביה אחת שאותה לא צריך לגלגל אלא יש בה 1 טבעי.

נקודות אבדון פועלות כמו "מומנטום קבוצתי" של יריבים ושל סכנות בשליטת המנחה.
 
שים לב שעם שתי קוביות אפשר לצבור גם 4 הצלחות.
כל הצלחה מעבר לנדרש משפרת את איכות ההצלחה, אבל אפשר במקום זה להפוך אותה לנקודת מומנטום, ואת המומנטום אפשר לתת לקבוצה.

זו נראית מכאניקה מגניבה לדימוי של שיתוף פעולה קבוצתי. כל דמות שמצליחה בסיבוב מגדילה עוד ועוד את המומנטום שהאחרים יכולים להשתמש בו.
מומנטום מתאפס בסוף כל סיבוב.
 
אין חוקי יצירת דמות אבל יש כמה דמויות מוכנות.

מומנטום - כאמור אפשר לנצל אותו כדי לגלגל יותר ק20, לגלגל יותר קוביות נזק (גם נזק נספר באמצעות הצלחות, אבל על סמך קוביות ק6), או לשפר את איכות ההצלחה של פעולה.

אולדמן - מקריאת נסיונות הרצה נראה שהדבר היחיד שכדאי לך לשים לב אליו לפני שאתה מריץ זה כושר הספיגה של דמויות. כנראה שכרגע קל מדי למנוע נזק באמצעות שריון\מגן בלי חסרון בולט, ויש דמות אחת מבין הדמויות המוכנות עם ספיגה גבוהה מ-10 כך שלא מזיזות לה מכות.
מישהו מהחברה הגיב בנושא בעמוד של ההתחלה המהירה ב-DrivethruRPG וכנראה שנראה תיקון בקרוב, אבל בינתיים כדאי אולי להפחית את הספיגה של דמויות עם ספיגה גבוהה מדי.
 
yds אמר/ה:
[post]634903[/post] לא ממש מצאתי בהתחלה המהירה בניית דמויות. הם פשוט לא שמו כזה או שפספסתי משהו?..
כמו שנרוביאן אין אפשרות ליצירת דמות בחוקי ההתחלה המהירה. אבל יש דוגמא כאן: https://www.kickstarter.com/projects/modiphius/robert-e-howards-conan-roleplaying-game/posts/1498924

נרוביאן, תודה על הטיפ לגבי הספיגה, למרות שבוואן טיימר זה פחות מפריע לי אם יש חוסר איזון :)
 
אז היום קראתי שוב את ההתחלה המהירה, והפעם בצורה מסודרת.
האבדון והמומנטום עדיין נראים מגניבים, בטח לחד-פעמי, למרות שאני לא יודע עד כמה במשחק ארוך טווח זה לא יהפוך למטריד (קצת כמו הקוביות של מלחמת הכוכבים, עם כל ה Advantage ו Disadvantage).
מה שכן ההרפתקה של ההתחלה המהירה היא קצת.... פשוטה מדי וגם לא מספיק מרגשת.
א. ההתחלה שלה די מעפנה, טקסט ארוך להקראה, לגלגל קוביות מפחד ואז קרב. די בטוח שאני אכניס איזה קטע של אינטראקציה חברתית.
ב. יותר מדי קרבות באופן כללי, וחסר מידע - למשל בכל הקרבות לא מפורט כלל איזה אזורים יש, והאם יש בהם משהו מעניין - למעט הקרב על הגשר שאני שוקל לוותר עליו לגמרי - ההתעסקות עם הנזק שהגשר סופג נראית מיותר.
ג. ההרפתקה לא ממוקדת, אני חושב לבנות אותה מחדש ולתת לדמויות את הבחירה או ללכת ולהציל את האזרחים על דרך המתיישבים, או לחקור את הפנתר השחור ולגלות את השאמאן. כרגע בכלל הסוף הוא מוזר, אם הדמויות רוצות עוד קרב, אז תזרוק להם את השאמאן.

אם יש לעוד מישהו רעיונות לשיפור ההרפתקה אשמח לשמוע.
בכלל, נדמה שאין שום קורולוציה בין היכולת לכתוב מכאניקה בצורה טוב (שבזה קונאן מרשים אותי) לבין לכתוב הרפתקאות מוכנות טובות, שמזה התאכזבתי....
בכל מקרה, חד-פעמי נקבע ליום שני בשבוע הבא :)
 
אז הסתיים לו בהצלחה הוואן טיימר עם ההתחלה המהירה, והנה רשמים מהירים:
- כמו שחזיתי, ולמרות כמה שיפורים שהכנסתי, ההרפתקה עצמה לא ממש טובה. הפכתי אותה לסבירה לדעתי, אבל זה עדיין יותר מדי חוזר על עצמו כמעט ללא אינטראקציה (אפילו שהכנסתי סצנה בהתחלה) ורק רצף של קרבות שדומים אחד לשני.
- עוד בעיה זה הדמויות. פשוט קשה להבחין בהבדלים בניהם, בעיקר שמרבית ההבדל הוא ב TN של המיומנויות. זה הופך אותן ליותר מדי "זהות" אחת לשנייה. בטח כשמדובר בדמויות מוכנות מראש.
- הקרב עצמו עובד נחמד, אבל לפחות כשאני הרצתי האבדון נגמר מהר. זה מזכיר באופן שטחי את המכאניקה של עולמות פראיים, ולדעתי קונאן הרבה יותר טוב. מומנטום / אבדון אוכל את ה Beenies של עולמות פראיים לארוחת בוקר.
- מסקנה סופית: ההתחלה המהירה לא מספיק טובה בשביל להציג את השיטה ככל הנראה. לא השאיר למרבית השחקנים חשק לעוד, ולי לא גרם להצטער על כך שלא תמכתי בקיקסטרטר.
 
חזרה
Top