• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] נואם אורקי, בהשראת אתגר כתיבה 7

אז אחרי שדיברתי אתמול עם העוג הברברי, הסכמנו שאתגרי הכתיבה ממש מגניבים. מצד שני, אני לא כל כך מצליח לכתוב סיפורים קצרים, ואלו שאני כן כותב לא מעניינים אותי במיוחד. אבל זאת לא סיבה לא להשתתף באתגר בכל זאת!

אז הנה מקצוע היוקרה בן 3 הדרגות שנועד לאורקים טרובדורים שכתבתי לאתגר הכתיבה השביעי של הסיפורים הקצרים, כשהנושא הוא מלחמה

נואם אורקי

האורקים הנודדים כשבטים, מתפקדים לעיתים קרובות כשכירי חרב. הם לרוב לא פועלים כחלק מצבא קיים אלא נשלחים בנפרד - לעיתים קרובות לפני הקרבות העיקריים במלחמה - במטרה להתיש את האויב, לפגוע בו, ולהוריד את המורל. הם מצטיינים בכך, גורמים לנזק המקסימלי ונוטשים את החזית לפני שיספגו אבדות חמורות מידי. האורקים החשובים ביותר למבצעים האלו הם לדעת רבים "הנואמים האורקים", לוחמים אשר מתמחים בסיפור סיפורים ונאימת נאומים. בימי שלום, כישוריהם עוזרים לשבט כאמצעי לחנך את הצעירים והעברת המסורת, אך בזמן מלחמה הם מביאים למורל גבוה בתקיפה, ומסייעים לנסיגה לאחר שהנזק נגרם. לרוב, לנואם האורקי ישנם שימושים נוספים בקרב - לרוב הוא ימצא בקרב הלוחמים, אבל נואמים אורקים מסוימים יעדיפו לסייע לכוהני גראומש לטפל בפצועים

דרישות מקצוע
גזע: אורק
תוסף התקפה בסיסי: 3+
מיומנויות: הופעה (נאום) או הופעה (סיפור סיפורים) 8 רמות
מיוחד: מאפיין המקצוע מוזיקה טרובדורית, או מאפיין מקצוע דומה המחליף את המוזיקה הטרובדורית

מאפייני מקצוע
ק"פ: ק8
מיומנויות לדרגה: 4 + מתאם תבונה
תה"ב: טוב (כמו לוחם)
הצלות: רצון טוב, קשיחות ותגובה גרועים

יכולות מקצוע
הטלת לחשים: בכל דרגה, אתה מקבל לחשים נוספים ליום ומעלה את דרגת המטיל (ומקבל לחשים ידועים, אם מתאים) כאילו עלית דרגה במקצוע מטיל לחשים מאגיים שהיה לך לפני שנכנסת למקצוע זה. אם היו לך דרגות במספר מקצועות המטילים לחשים מאגיים, אתה רשאי לבחור באיזה מהם אתה מקבל את הלחשים הנוספים ביום. אם לא היו לך דרגות במקצוע המעניק הטלת לחשים מאגיים, אינך מקבל דבר ממאפיין מקצוע זה.
דרגה 1:
מוזיקת הנואם: דרגות כנואם אורקי מצטברות עם דרגות כטרובדור למטרת חישוב מספר הפעמים ביום בהם הנואם יכול להשתמש במוזיקה טרובדורית, וכן לצורך קבלת שימושים נוספים למוזיקה טרובדורית במתואר בטבלת המקצוע של הטרובדור בספר לשחקן.
קול רועם (ע"ט): קולו של הנואם האורקי נשמע למרחקים. כפעולה מהירה, אתה רשאי להכריז שקולך נעשה לרועם, וכל אחד יכול לשמוע אותך באופן ברור למרחק 300 מ' לכל דרגה במקצוע נואם אורקי. קולך מתגבר על קולות חזקים אחרים, כגון רעש מצעקות או מקרבות. ניתן להשתמש ביכולת זו ביחד עם מוזיקה טרובדורית או יכולות דומות.
אם ישנם אמצעים קסומים המונעים ממך להשמיע קול או מונעים מהקול להגיע למקום מסוים (כמו לחש דממה) אתה רשאי לנסות להפיג אותם כפעולה חופשית עם קולך כאילו הטלת הפגת קסם ממוקדת (דרגת מטיל שווה לדרגת המקצוע).
קריאת מלחמה (ע"ט): נואם אורקי בעל 9 רמות או יותר בהופעה (נאום) או הופעה (סיפור סיפורים) יכול להשתמש במוזיקה הטרובדורית שלו על מנת לעורר את כוחם של בני בריתו להכינם לקרב. על מנת להיות מושפע, על בן הברית לשמוע את הנאום (או הסיפור) שלך (אך ראה קול רועם, למעלה). כל בן ברית מושפע רשאי להכנס לזעם, כמו יכולת הברברי עם אותו השם. בני ברית ברברים או שיכורי קרב יכולים להכנס לזעם או שכרון קרב בהתאמה כאילו השתמשו ביכולת שלהם כרגיל, אך הם לא מנצלים שימוש יומי. כאשר אתה מגיע לדרגתך השלישית כנואם אורקי, משך הזעם הוא כפול.
דרגה 2:
לחימה בלב שלם (ע"ט): יכולת זו מחזקת את המוזיקה הטרובדורית השראת אומץ והיא לא מוזיקה טרובדורית בפני עצמה.
כאשר אתה משתמש ביכולת השראת אומץ, בנוסף לתוספים הרגילים, היא גם מייצבת אוטומטית כל בן ברית גוסס ומעלה אותו ל1- נק"פ אם הוא היה על פחות אך עדיין בחיים. כל בן ברית מושפע גם זוכה בכל סיבוב לנק"פ זמני לא מצטבר השווה ל5+מתאם הכריזמה שלך (אם נשאר לבן הברית נק"פ זמני מן הסיבוב הקודם, הוא נעלם והנק"פ הזמני החדש מחליף אותו).

דרגה 3:
ערפילי בריחה (ע"ט): נואם אורקי בעל 11 רמות או יותר בהופעה (נאום) או הופעה (סיפור סיפורים) יכול להשתמש במוזיקה הטרובדורית שלו על מנת לסייע בנסיגה משדה הקרב. כל אויב שיכול לשמוע אותך צריך לגלגל רצון (ד"ק 10+חצי מדרגות המקצוע של הנואם האורקי+מתאם הכריזמה שלו) או להיות Demoralized כאילו הצלחת בבדיקת איום נגדו. השפעה זו פגה אם אתה או אחד מבני בריתך תוקף את המטרה, או עד שהמטרה לא שומעת את ערפילי הבריחה ועברו 10 סיבובים.
בנוסף, האדמה עצמה נעשית בוגדנית עבור אויביך - הקרקע בטווח 900 מ' ממך נחשבת כשטח קשה עבור כל מי שאינו בן בריתך. לבסוף, ערפילים מכסים אותך ואת בני בריתך ומעניקים הסתרה חלקית (20% החטאה). הערפילים האלו אינם מסתירים אף בן ברית שתקף בתור הנוכחי, ואינם מסתירים אף אחד בסיבוב בו אתה תוקף.

המקצוע לא ערוך במיוחד, אז מאוד ייתכן שיש בו בעיות. זה למעשה אחד ממקצועות היוקרה הראשונים שאני כותב אי פעם (וכנראה הראשון שאני מפרסם), אז בהחלט אשמח לביקורת ^^
 
זה בעצם מכריח אותך להיות אורק טרובדור... הייתי מוותר על הדרישה של ידע טרובדורי, הוא משלהב אנשים להרג! לא נזכר ושר בלדות על מקומות נשכחים... אבל הרעיון לענות ככה על אתגר 7 מגניב.
 
@fergi-
כן, אני בכוונה מגביל את המקצוע לאורקים טרובדורים. אורקים שאינם טרובדורים מוזמנים לקחת דרגות במקצועות אחרים. בכל מקרה תודה :p

@דון גובלאונה -
אני חושב שאתה צודק, אני אשנה את זה
 
היכולת של דרגה 1 מידי ממוקדת, ואף שהיא נחמדה לפתוח איתה קרב צריך עוד משהו מעניין. הרעיון של זעם טוב יותר זה נחמד.
בדרגה השניה והשלישית אתה מקבל יכולות שעוזרות לך אחרי שהפסדת את הקרב. תודה אבל לא תודה. 5 נק"פ פלוס כריזמה זה לא משמעותי מספיק. תן משהו קרבי יותר...

כבארד אחרי שהוא שר את 2\3 השירים שלו בתחילת הקרב או אפילו לפניו אין יותר מידי מה לעשות מלבד הלחשים, תן לו התקדמות לחשים מלאה גם בדרגה הראשנה.

לגבי קול רועם, פעולה חופשית זה אחת לסיבוב? כי אם לא הוא יכול לנסות עד שהוא מצליח לשבור את הלחש.

אם אתה נותן בדרישות יכולות שמחליפה מוזיקה בארדית, תעשה שהצתברות הדרגות מועילה גם ליכולת הנ"ל (אגב, איזה יכולות כאלו יש?)
 
@אינוביישן
- צודק לגבי היכולת של דרגה 1, אני אתן זעם

- תזכור שהיכולת של דרגה 2 נועדה להיות במהלך קרב עם מאות משתתפים. עבור דמויות בדרגה 1 זה כמעט מכפיל את הנק"פ שלהם (ומחזיר אותו חזרה בכל סיבוב!). זה די מיותר עבור דמות בדרגה 7 כחלק מחבורה, אבל בשדה הקרב זה יכול להוות את ההבדל בין הפסד לנצחון. אולי לתת גם יכולת לעקוף דרג"ש ועמידות של חפצים? יכול להיות שימושי כששוברים חומות למשל, אבל גם מול מפלצות

- הבעיה עם התקדמות לחשים מלאה שהוא הופך פשוט לגרסה חזקה יותר של הבארד. אם הוא לא מאבד *משהו*, נוצר מצב כמו המכשף שכל בארד אורקי שהגיע לדרגה 5 ייקח תמיד דרגות בנואם האורקי. לאבד דרגת מטיל 1 זה לא סוף העולם, במיוחד לבארד שיכול לעשות עוד דברים חוץ מלהטיל לחשים

- צודק לגבי קול רועם, אני אהפוך את זה לפעולה מהירה (quick action, פעם בסיבוב)

- בדרישות שמתי "יכולת שמחליפה מוזיקה טרובדורית" כי לדוגמה יש Racial Substitution Levels שנותנים מוזיקה טרובדורית קצת שונה. נמצא שם בעיקר למקרה שיש משהו שפספסתי שלא עובד עם המקצוע
 
היכולת של דרגה 2. לא הבחנתי שהוא מחזיר, ועדיין בדרגה 7 אתה נותן יכולת שמועילה לפקד על צבאות של מוקים דרגה 1. לא אפקטיבי במיוחד, אבל סביר. מה קורה ליכולת הזאת בדרגה 10? בדרגה 13? כמה זמן אתה מדמיין דמות בדרגה כזאת מתעסק עם צבאות בדרגה של מוקים דרגה 1 כשלצד השני אין דמות מטילת לחשים בדרגה גבוה לצידם שזורק כדורי אש לשדה הקרב ומוריד כמה עשרות מהלוחמים שלך כל סיבוב?
זה צריך סקיילינג כלשהו, כי יכולת שאפקטיבית מול צבאות של דרגה 1\2 היא לא הכי אפקטיבית לאורך זמן. בשלב מסוים כשדרגת הדמויות תעלה הם יתחילו להתעסק עם צבאות של דרגה 4 או 5 ואז מה?

לגבי היכולת שאתה רוצה להוסיף היתי מעדיף משהו יותר מעניין מעוד איזה תוסף מספרי. צריך לחשוב על זה.

-אין בעיה לגירסה חזקה יותר של בארד. בארד זה גם ככה מיקצוע משעמם אם לא לוקחים לו פרסטיג'ים שמעלים את המוזיקה והלחשים שלו.
זה כמו שאם תעשה פרסטיג' ללוחם אתה לא תיתן לו תה"ב בינוני כי אחרת זה לוחם חזק יותר וכולם יקחו את הפסטיג'.
וחוץ מזה אתה צריך לשחק אורק, מה שאומר מחסר לתכונה הראשית שלך, ותוסף לתכונה שאין לך שימוש בה. אז מבחינת הטלת לחשים, אתה כבר נפגע בעצם זה שבשביל לקחת את המיקצוע הזה אתה צריך לשחק אורק.
 
אני אגב הייתי מבקש דרגה גבוה בהופעה במקום מוזיקה טרובדורית, לוחם שהשקיע 16 נק' מיומנות כדי לקבל הופעה 8... הייתי ממקם אותו איפשהו בין "מה אתה טמבל?" ל- "תכלס מגיע לו דרגה..."
 
רוב החבורות בד"כ לא מנהלות קרבות המוניים. זאת יכולת מענינת אבל מתאימה רק למערכות מסוג מסוים.
אולי משהו ברמת החבורה.
אולי זה לאו דוקא בריחה אלא גם יכול להיות בסיס להתקפת פתע-
אני מדמיין לוחמים נורדים..אאההה אורקים משיטים את ספינתם בערפל...
ולפתע מתוך הערפל מגיחה חבורת לוחמים על האלפים המטופשים!
רהההההההההההההההאג!
 
מסכים מסכים, אין לי רעיון.

חושב על זה. אתה צודק שזה נעשה למיותר כשעולים דרגות

עריכה: מה אם, בתור התחלה, הנקפ הזמני יהיה שווה למתאם הכריזמה ועוד 5*התוסף של השראת אומץ? זה נותן סקיילינג מובנה, ומצטבר עם דברים כמו song of the heart שטרובדורים רוצים לקחת במילא. צריך גם משהו לא מספרי, אבל זה יכול לפתור חלק מבעיית הסקיילינג
 
נואם אורקי בדרגה 10 יכול להגיע בקלות לתוסף 7 כריזמה, תוסיף לזה 5 ואתה ב13, את זה תכפיל ב5 מהאינספייר (בהנחה שהוא לא סופר מנצ'קין שמגיע ל7 או משהו כזה) ויוצא לך בדרגה 10 בונוס 65 נק"פ. מתחדש כל תור.
נשמע לי מוגזם.

יש לי 2 אופציות בשבילך: או לתת לזה לפעול בהתאם לכמות קוביות הפגיעה של מי שמושפע, ככה שאורק דרגה 5 ירוויח יותר מאורק דרגה 1 (אני משאיר לך את התענוג של לחשב מספרית כמה זה מאוזן)
או לוותר לחלוטין על היכולת הזאת, ובמקום זה להכניס משהו שכן יעשה סקיילינג על הדרגות מטיל של הנואם:
כולנו יודעים שהחולשה של צבאות ענקיים היא בזה שקוסמים יכולים לעשות להם מיטיאור סטורם ושות' ולפצפצץ להם את המוח. או אפילו סתם אשליה של דרקוני ענק שבאים לשדה הקרב ולגרום להם להרטיב במכנסיים. לדעתי יכולת יותר מעניינת תיהיה לתת התנגות לחשים\תוסף להצלות נגד לחשים.
ההתנגדות ללחשים ו\או תוסף ההצלה צריכים להיות נמוכים מאד ולסמוך על שיטת מצליח (יש פה מיליון אנשים, אני אעשה משהו מפגר לחלוטין לכולם אבל יש כל כך הרבה אנשים שבטוח על כמה זה יעבוד), ככה שאתה יוצר מצב שאם זורקים לך כדור אש על קבוצה של 10 לוחמים, 2 נשארים חיים כשאתה בדרגה 7, ואם אותו קוסם יזרוק את כדור האש שלו כשאתה כבר בדרגה 14, אז רק 2 ימותו.
בשביל שלא יהיה מידי אימבה, תעשה את זה שזה יהיה פעיל רק בזמן שהזעם שאתה נותן פעיל, וצריך שיר נפרד בשביל להפעיל את זה.
דעתך?

לגבי היכולת בדרגה 3, כמו שאמרתי יכולות שפועולת כשאתה מפסיד זה מעפן. אפשר לדעתי בשלב הזה לתת משהו שמשפיע על תוואי השטח, או נותן דיבאף לאויב, או יוצר אשליות שעושות דברים מעניינם בשדה הקרב. אני חושב שזה צריך להיות משהו מגוון.
לבארד גם ככה יש המון לחשים בסיגנון, אולי לאפשר לך שימוש יומי במוזיקה שבתמורה לזה בנאום מוצלח אתה בוחר לחש ומגדיל את האפקט שלו ברמה שיוכל להשפיע בשדה הקרב?(כמובן שגם הלחש מתבזבז). זה לדעתי הרבה יותר מגניב וטקטי מאשר עוד תוסף של פלוס 3 לגילגול, או מחסר של 2 להצלות היריב.
כן, יש לזה פוטנציאל שבירה רציני, אבל אם נחשוב קצת לנסח את זה בצורה טובה, זה יכול להיות סופר מגניב.
 
http://pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=5&t=20559&start=0

אתה יכול לעיין, עשיתי פעם מקצוע עם יכולות שמזכירות, של פרש חצי אלפי שמייצר התקוממות של גזעים מדוכאים.

אני אגב הייתי נותן בדרגה 3 יכולת בסגנון היכולת הבאה-

"כאשר הפרש האפור מוביל לקרב יצורים, מדוכאים אן שהיו מדוכאים, נגד מדכאיהם, או מי שהם רואים את מדכאיהם, ונראה על גב בהמת רכיבה בין האנשים ההולכים אחריו, או בראשם, ונושא נאום מוטיבציה שמצליח ליחדור ללב הלוחמים, מיד מקבלים כול הלוחמים תוסף מוראל השווה לדרגת הפרש להתקפה לנזק ולהצלות נגד השפעות על התודעה"

גם משהו בדומה לזה יכול להיות מגניב-

פעם בשבוע, יכול הפרש האפור לצאת למסע גיוס ענק- במשך 24 שעות, בהן הפרש האפור וסוסו לא זקוקים למזון ומשקה, הם אינם מתעייפים, ויכולים לנוע בקצב התנועה המלא שלהם ללא הפסקה וללא מחסרים או נזק, בכול מקום ישוב בו הוא עובר ומצליח בבדיקת דיפלומטיה ד"ק 30, צריכים כול השומעים אותו להצליח בהצלת רצון עם ד"ק השווה לתוצאת גילגול הדיפלומטיה, או לעלות על רמך כול שהוא ששיך להם (או שינסו לגנוב כזה) ולרכב אחריו לקרב, הם ילחמו בכול כוחם ובכול מאודם למען מטרתו, ולא יסגו ללא פקודה ממנו או קציניו.
 
חזרה
Top