• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 גזע חדש ומגניב למבוכים ודרקונים מו"ד 4: נצר-פיות!

יפה מאוד, גזע חמוד ביותר, תוספי הגזע שלו קצת עוצמתיים מדי לטעמי, הייתי מוריד את ניצוד מיומן ואת טרנס הייתי הופך ל6 שעות כמו של אלדרין.

הייתי מוריד את הרעיון שהם ערבוב של גזעי פיה אחרים - נראה לי מיותר. אני אישית הייתי מעדיף לראות אותם בתור גזע בפני עצמם, וזה גם נשמע לי יותר הגיוני.

מעבר לזה, נראה לי בסדר גמור, זיהיתי שהשתמשת בשמות של האלים מרונסקייפ, זאמורק וסאראדומין. רפרנס חמוד.

אני מצפה לראות עבודות נוספות שלך בעתיד. :eek:rcwink:
 
גזע נחמד מאוד, אני אסקור אותו מבחינה מכאנית ואז מבחינה פלאפית.
קראנץ':
ערכי תכונה: מתאימים, וזה שהם שייכים להגנה אחת עוזר לאזן את הדברים שאח"כ. אבל, שים לב שיצאו עידכונים לכל הגזעים, שאומרים שכעת תוספי התכונה בנויים ככה: 2+ לתכונה X, ו2+ לתכונה Z או לתכונה Y. אין לי מושג אם יש לזה קשר לאיזון, ואם במקרים שהגזע חזק מידי תוספי התכונה נשארים קבועים.
גודל: סטנדרטי
מהירות: מעט גבוהה, בעיקר מכיוון שאין לזה צידוק ברקע, ומכיוון שאתה זוכה במהירות כזו של מעוף אם אתה משתמש ביכולת הגזע.
ראייה: מסכים, הגיוני, אבל יש לשקול לאזן את העניין.
שפות: הממם, אין כאן מדוברת, וזה יקשה מאוד על דמויות שחקן מהגזע. חוץ מזה, למרות שהגזע הוא קדום, אין לו קשר לקדמונים, שהיו שרי-יסודנים רבי עוצמה שיצרו את העולם, והורישו את שפתם ליסודנים. הייתי משנה לאלפית ומדוברת.
תוספי מיומנות: בסדר גמור, מתאים לרקע, מעט חלש, אבל זה טוב.
ערבוב פיות: מה יש להגיד, זהו יצור ממלכות הפרא.
חייל ותיק: לא זכור לי ברקע שהם היו חיילים באופן מיוחד, אבל זה הגיוני, בהתחשב במיעוט התקפות הנשק של אשף, והתקפות הטווח של מצביא, ובזה שסייר ממילא משתמש הרבה בקשת ארוכה.
ניצוד מיומן: בהחלט חזק, לא להעניק תוסף להתקפה כאשר יש יתרון קרבי עליך?! זה הורס חלק גדול מהטקטיקה בקרב! עדיף לדעתי שלא יעניק יתרון קרבי כאשר מופתע.
טרנס: תלוי לפי איך שתשנה את הגזע, אם תשנה, אבל בינתיים זה לא כ"כ מאוזן.
כנפי לילית: מעניין אבל מעט חזק, שוב. אתה יודע שכוח המעוף הראשון בספר לשחקן הוא של אשף, בדרגה 6? ששם הוא כוח יומי, הוא לא יכול לנוע הצידה, קדימה או אחורה, המהירות שלו היא 4, והוא סובל ממחסר לדרג"ש ולתגובה? אני לא אומר לוותר על הכוח, אבל צריך להחליש אותו משמעותית.
טוב, הזמן מעט לוחץ, אז אני אגיב על הפלאף בהודעה אחרת. לסיכום, עליך להחליש 2 או 3 ממאפייני הגזע.
 
demonlord: יש מפלצת לילית, שהשתמשתי בו כדי ליצור את הגזע.

The High Dwarf: אלדרינים גם ישנים בטרנס 4 שעות, וערבוב הגזעים זה בעצם המיוחדות שלהם כמו שכל גזע מיוחד בפני עצמו! אבל תודה בעניין של התוספים, אשים לב לזה!

נ"ב: לא הרבה אומרים לי שהם מקווים לראות עבודות נוספות, אז תודה מאוד!

לאפור הגלימה: דבר ראשון, אשמח אם תסביר לי מה אלא קראנץ' ופלאפ.
אין שפה מדוברת מכיוון שנצרי-הפיות אינם חיו עם דמויי-אנוש אחרים, רק עם יצורים מאגיים והסטוריים. אני מנסה לאזן את הגזע עם הרקע [דבר חשוב אגב].
נצרי-הפיות חייבים להפוך לחיילים מנוסים מחשש להתקפות של בני האנוש, לכן נתתי להם שליטה בקשת ארוכה, מכיוון שכאשר הם עפים הם רחוקים מדי בשביל קפא"פ.
ושיניתי די הרבה דברים.

נב"נ [נזכרת בדבר נוסף]: העבודות הבאות שלי הן ה"האדואן", שהוא לוחם חנית על סוס שהוא בעצם האביזר שלו, וה"ג'אן", שהוא גזע של אנשי "חלל" עם עין נוספת במצח.

נבנא"ב [נזכרתי בדבר נוסף אחרון בהחלט]: הנה הנצר פיות המשופר:
 
אתן לך סקירה קלה, לדעתי הגזע הזה די מגניב, אבל חסר לו קצת רקע. כמו איפה הממלכה וכיוצא בזה, תנסה להוריד את הקטע על הממלכה, או לפחות תאמר שהממלכה נמצאת במקום לא ידוע, כי על פי מה שאתה אומר, זו בעצם ממלכה שנתקעה במלכות הפרא במקום שלא עובר בו הזמן הארצי, והיא נשארה באותו זמן אף על פי שמחוץ לה הזמן "רץ", אבל הצעירים התבגרו והם לא שמו לב, והם היו בממלכה עם יצורים ע-ת-י-ק-י-ם שיודעים לדבר קדמונית גם אם הם לא קשורים בשום צורה לקדמונים האדירים. אז אולי תוריד להם את השפה הקדמונית ותחליף אותה במדוברת.
בנוגע למיומנויות: תחליף אחת מהם, מכיוון שאלו בדיוק אותן מיומניות ותכונות של האלדרין. או תחליף אחת מהתכונות.
בנוגע לכוח הגזע: תהפוך אותו למעוף 3 (מגושם) כדי לאזן, תוריד את "ניצוד מיומן" שנראה לי חסר תועלת לגמרי, בהתחשב ברקע.

לילית היא מפלצת מיתולוגית, שאפשר לתאר כפיה רעה, בעלת כנפי שפירית שחורות בצורת איקס, עיניים לבנות או שחורות, ושיער שחור.
 
דבר ראשון: קראנץ' זה המכאניקה, הנתונים היבשים, שאומרים למשל שלנצרי פיות יש 2+ לתבונה ולזריזות, והפלאף זהו הרקע והחלק הסיפורי, שאומר למשל שנצרי פיות הם חינניים וחריפי מחשבה.
בנוגע לשפות: אני מבין, אבל ברוב הגדול של עולמות המערכה, יהיה לד"ש שלא מדברת את השפה המדוברת, קושי רב. חוץ מזה, כמו שאמרתי, קדמונית היא שפת היסודנים, לא יצורים עתיקים בהכרח. יכול להיות שכדאי לך לשנות זאת לכך: נצרי פיות מדברים אלפית, ושפה נוספת לבחירתם. וזה בהחלט דבר חשוב לאזן את הנתונים אם הרקע. הנרוביאן כתב על זה בחלק השלישי של כתבת יצירת הגזעים שלו, אם קראת. בנוגע לחייל מנוסה: טוב, זה קשור באופן הדוק לכוח הגזע. ולא שינית הרבה דברים, למען האמת. רק את את הניצוד המיומן ( דרך אגב, השם מעט משעשע, הוא מוכשר בלהיות ניצוד?), המהירות, ואת תוספי המיומנות, שבגללם הנתונים הבסיסיים של הגזע נראים זהים לאלדרין :| . בנוגע לניצוד המיומן: טוב, אבל שים לב שאיגוף מעניק יתרון קרבי למעשה, כך שהיכולת צריכה להיראות כך: כאשר אתה מאוגף, אויבים אינם זוכים לתוסף +2 לגלגולי התקפה כתוצאה מיתרון קרבי. כוח הגזע: הוא עדיין חזק משמעותית. זה כוח היתקלות, שנותן לדמויות אופייניות מהגזע לברוח לחלוטין מהתקפות קפא"פ בזמן שהן תוקפות כל הזמן. דרכים להחליש אותו: מעוף מגושם, שמעט קיצוני, אבל ייתכן שהוא נחוץ; מגבלת גובה; הפחתת המהירות לחצי; הפיכת הכוח לכוח יומי, או הגבלת הזמן לסיבוב אחד. בחר את הדרך האהובה עליך.

טוב, אפשר להתפנות לפלאף: בפסקה הראשונה, מה אתה אומר על "תיירים"? בנוגע לרעיון ה"שילוב", לדעתי עדיף לוותר עליו, אלא אם כן הוא חשוב, וללכת יותר חזק על הגישה שהם נצרים של מקור כל הגזעים האחרים ממלכות הפרא. כדאי גם להוסיף מעט על היווצרותם, ולכן על מעמדם בקוסמוס והאלים הפטרונים שלהם (אם יש). דבר עיקרי אחד אני לא מבין: איך מספר בני אנוש חלושים, שפעלו מחוץ לחוק, הצליחו לפגוע כ"כ קשה בגזע המאגי והעוצמתי הזה, כך שהוא נאלץ להסתתר תחת מעטה אחר? לדעתי זה בהחלט לא הגיוני. טוב, מכיוון שזה כל הרקע של הגזע, חוץ מנצרי הפיות ההרפתקנים, אין לי עוד הרבה מה להגיב. אה, חוץ מזה שחוץ מלילית שהיא דמות במיתולוגיה היהודית, לא שמעתי על ליליות במו"ד.

נ.ב. הכשרונות! שכחתי מהכשרונות. ובכן: קליעה מעופפת קשור הדוקות לכוח הגזע, שלדעתי עליך לבחון אותו מחדש, אבל טיפוס מכונף מצוין והגיוני.
 
אני אנסה לשפר עוד יותר.

לאפור הגלימה, בקטע של הפלאפ שאלת איך זה שמספר כל-כך מצומצם של בני-אנוש הפועלים מחוץ לחוקיכול לפגוע במס' רב כל-כך של נצרי-פיות כך שהיו צריכים להסתתר תחת מעטה אחר, אז אני אסביר לך בעזרת רקע גיבוי:

בני אנוש יש הרבה יותר מכל גזע אחר, אז גם מס' מצומצם ביחס לכל בני האנוש זה בערך מינימום 1000 איש.
ואחרי זה הביקוש לכנפיים ולעור היה גדול יותר אז הצתרפו עוד אנשים וגם גזעים אחרים. ולהזכירכם, נצרי הפיות התחילו לאמן את עצמם להיות חיילי עילית רק אחרי ההתקפה הגדולה של בני האנוש שצמצמה יותר מ-3/4 של כל עם נצרי הפיות!

אמשיך לתקן, ותודה לכולם על ההערות!
 
קודם כל, גזע נחמד מאוד. אתה יכול להוסיף לדעתי עוד הרבה רקע כדי שיהיה ממש מגניב (כולל פרטים על הממלכות שלהם ועל המלחמה), יותר ממה שיש בגזעים הסטנדרטיים בסל"ש.

בפלאף הדבר היחיד שהפריע לי הוא העובדה שהם גם חברותיים וגם מסוגרים. מניסיון זה לא עובד ביחד (הלוואי שאני הייתי מצליח להיות גם חברותי יותר...), וגם מאוד לא מתאים לפי הרקע שהם יהיו חברותיים. אני יותר מדמיין אותם מאוד חשדנים ויהירים, אבל זה עניין שלך. בד"כ אתה לא חברותי לגזעים שצדים אותך במשך אלפי שנים.

בקשר לקראנץ', לדעתי היכולת ניצוד מיומן צריכה להיות אחרת. אתה יכול להגיד שהם אינם משאירים עקבות, או אם אתה רוצה משהו קרבי יותר, +1 להתקפה בהתקפות ראשונות זה דבר יעיל ומאוזן לדעתי.+2 נגד יתרון קרבי זה דבר שקורה הרבה פעמים בהתקלויות, וזה תוסף גדול מדי.
 
לא ברור לי למה הגזע צריך להיות בן כלאיים של מספר גזעים - או יותר נכון, מה הופך את הרקע הזה לחשוב? הרי מדובר במעשה עתיק שאין לו שום השפעה קיימת על התרבות של הגזע או על האופן שבו אחרים מתייחסים אליו.

לגבי כוח המעוף - אני מציע להחליף לכוח התקלות כפעולת תנועה: הדמות מעופפת מייד 7 משבצות בתמרון מושלם וזוכה בתוסף לדרג"ש נגד התקפות מזדמנות במהלך המעוף. אם הדמות מסיימת את המעוף במקום שבו היא אינה יכולה לעמוד, היא צונחת 7 משבצות בתחילת תורה הבא לפני שהיא מתרסקת.
כוח כזה הוא קצת כמו תחליף ליכולת השיגור של אלדרין והוא מאפשר למעשה לדמות לרחף באיזו נקודה גבוהה עד תחילת תורה הבא (רק תור אחד). אפשר להוסיף כוח גזע שמאפשר לדמות להאריך את המעוף על ידי ניצול של פעולת תנועה נוספת מייד באותו התור (כלומר עד 14 משבצות, או אפילו 21 אם הדמות מנצלת נקודת פעולה ואינה עושה דבר מלבד לעופף).
אם אי פעם אכתוב גזע מעופף, נראה לי שכך בדיוק אכתוב אותו.
 
מעבר לעצות לעיל,
המקצוע עצמו חביב מאוד, והדבר היחידי שהפריע לי ברקע הוא ערבוב הגזעים ממקודם. זה נראה לי טיפה מאולץ, אלא אם מדובר באיזה עולם מערכה ייחודי (למשל שהאלים בו אוהבים לשחק בלגו עם הגזעים :) )
 
טוב לראות שויתרת על הרעיון של הכלאה בין שישים גזעים גזעים שונים. הייתי רוצה לדעת יותר על הליליות וכלא העינויים.

אני עובר על הטקסט עכשיו ורושם הערות לפי סדר. אל תבהל מכמות ההערות, בסך הכל את רובן נורא פשוט לתקן:

1. משקל הוא ממש נמוך. יצורים מעופפים שיכולים לעוף ללא הפסקה במשך יותר זמן (בדקתי בויקיפדיה ערכים של עופות דורסים גדולים) שוקלים הרבה יותר ביחס לגודל שלהם - ואלו יצורים עם עצמות ונוצות חלולות. נצר הפיות מסוגל לעוף לזמן מוגבל למרות שיש לו סיבולת גבוהה, כך שהמשקל שלו נראה לי נמוך מדיי.

2. ערכי תכונות הסטנדרט החדש הוא שלכל גזע יש תכונה אחת שהוא מקבל בה תוסף 2+, ובנוסף הוא בוחר לתת לת את התוסף השני לאחד משתי תכונות אחרות. לדוגמה אלף מקבל 2+ ובוחר 2+ לחכמה או 2+ לתבונה, בשעה שדם-דרקון מקבל 2+ לכריזמה ובוחר 2+ לכוח או 2+ לחוסן. זה מאפשר הרבה יותר גיוון בבחירת המקצוע משום שלדמות יש תוסף לתכונה אחת לפחות שחשוב למקצוע וקל לה להשיג תוסף לשתי תכונות שחשובות למקצוע.
במקרה של נצר-הפיה זה נראה לי די פשוט: 2+ לזריזות; וגם 2+ לחוסן או 2+ לתבונה. זה עוזר לנצר הפיות להיות אשף או מצביא טוב. דרך אגב, למה העדפת תוסף חוסן דווקא? חכמה או כריזמה נראים לי יותר במקום.

3. חייל מעופף נראה לי שגם קשת קצרה זה במקום.

4. כנפי לילית הכוח נראה כמעט כמו שהיה בגרסה הקודמת, אלא שעכשיו הוא כוח יומי ויש לו נזק נפילה מוזר ששונה מכל נזק נפילה שהכרנו עד כה. זה נראה לי ממש לא במקום.
ההצעה שלי היא שכוח הגזע יהיה: כוח התקלות, פעולה משנית, נצר-הפיה זוכה במהירות תעופה 7 (ריחוף) עד סוף תורו. אם נצר-הפיה מסיים את תורו במקום שבו אינו יכול לעמוד, הוא נופל וסופג נזק נפילה כרגיל (אך ראה את ההערה הבאה שלי)

5. מאפייני מקצוע תשווה את הגזע לאלדרין. לאלדרין יש כל כך הרבה יותר מאפיינים רציניים. אני מציע שתבחר לנצר-הפיה 2 מהמאפיינים הבאים (ואת השלישי תהפוך לכשרון גזע):
יתרון אוירי: כאשר אתה עף, יצורים שאינם מעופפים סובלים מחסר 2- לגלגולי ההתקפה נגדך. עבור התקפות מזדמנות, המחסר הוא 4-.
האטת נפילה: הכנפיים שלך מאפשרות לך להאט את נפילתך. כאשר אתה נופל מגובה, חישוב נזק הנפילה מבוצע כאילו נפלת 2 משבצות פחות ממה שנפלת באמת. בדרגה 11 ההבדל הוא 4 משבצות ובדרגה 21 - 6 משבצות. (הבדל של 1ק10 נזק לכל תקופה).
חמיקה אוירית: כאשר אתה משתמש במשב המרענן שלך, אתה גם זוכה במהירות מעוף 7 (ריחוף) עד סוף תורך. אם נצר-הפיה מסיים את תורו במקום שבו אינו יכול לעמוד, הוא נופל וסופג נזק נפילה כרגיל (אך ראה מאפיין האטת נפילה).

6. הפסקה הראשונה על הגזע לא ממש מוצלחת. במקום לתת לי הסבר קצר מה זה הגזע הזה ולמה מגניב לשחק אותו, אתה כותב שאף אחד לא יודע איך הגזע נוצר, אם כי יש איזו אגדה על איזו פיה מתה. יש גם משפט מוזר שבכלל מתעסק בבני גזעים אחרים ושאין לו פואנטה: "אף אחד פרט לבני ברית חיצוניים ולמספר מצומצם מאוד של "תיירים"." ... כן, מה אף אחד? מה המשך המשפט ולמה המשפט הזה חשוב? איפה איזה משפט מגניב על כנפיים ועל סכנת הכחדה ועל מי זו לילית ומי הצאצאים שלה?

7. כדאי לך לשחק נצר פיה אם אתה רוצה להיות. "להגיע ממלכות הפרא ולעמוד על שלך" אממ... הא? למה לא "להגיע ממלכות הפרא ולדעת לעוף" או משהו? מה הקשר בין מלכות הפרא ועמידה על שלך?
"מהיר, פיקח, מיוחד ומסוגר" נראה סבבה, אבל יש גם את "להיות אמיץ וחברותי" ותן לי לספר לך סוד - קשה מאוד להיות חברותי ומסוגר בו זמנית. בכל מקרה, למה לא לשבץ את שתי השורות ביחד? שתיהן מדברות על אופי...
לבסוף, רשימת המקצועות. לוחם? באמת? איך בעצם שריון כבד משפיע על התעופה של נצר-פיה?

8. מראה חיצוני. שוב כתוב על צאצאי לילית, אבל לא כתוב מי היא ומה היא קשורה. וזה בכלל צריך להיות ב"לשחק נצר פיות" כי זה לא מתאר לי בתכלס איך נצר-פיות נראה או מתלבש...
למה להסתיר את הגיל המקסימלי והשפעות הזקנה? אם אני שחקן שמשחק נצר פיה, אני צריך לדעת על הגזע שלי. התיאור החיצוני של גזע מיועד לשחקן והשחקן צריך לדעת על הדמות שלו כל מה שהדמות שלו יודעת על עצמה.
מה סגנון הלבוש החביב על נצרי-הפיה? איזה עיצוב ייחודי יש לשריונות או כלי-נשק שהם ייצרו?

9. לשחק נצר פיות. מי זו לילית ומה מיוחד בה? למה הליליות התערבו עם אלדרינים ומה אלדרינים טהורים חושבים על זה? אני מבין שזה קרה אחרי שהגזעים האלפיים נפרדו. למה הייתה להם רק ממלכה אחת והאם היא עדיין קיימת? מה היחס שלהם לבני גזעים אחרים?
רגע, בני אנוש צדו את נצרי הפיה? תסלח לי, אבל זה רעיון ממש גרוע. ראשית, נצרי הפיה הרי חיים במלכות הפרא ולדברים ממלכות הפרא יש נטיה לצוד יצורים מהעולם, לא להיפך (לסתם בני אנוש פשוטים נורא קשה להגיע למלכות הפרא ואז למצוא את הדרך חזרה). שנית, למה שמישהו יעשה שריון מהעור של נצר פיה? שריון? אפילו עור של דם-דרקון לא מתאים ליצירת שריון... היו "חוקים" נגד ציד של יצורים דמויי אנוש? אממ..מה? עזוב אותך חוקים. אם השכן שלי היה הולך ליער, חוזר עם בחורה מחודדת-אוזניים, משסף לה את הגרון ואז פושט את העור שלה ומכין מזה פריט לבוש, הייתי אומר שהוא פסיכופט ומקומו בצינוק העמוק ביותר הזמין... אפילו לא מדובר כאן על מלחמה או רדיפה גזענית אלא פשוט על ציד לא חוקי...
ויש גם משהו הרבה יותר רציני: הפסקה הזו בכלל לא אומרת לי איך לשחק נצר-פיות. אין לי מושג מי האלוהויות המועדפות עליהם, מה המנהגים שלהם, איך הם מסתדרים עם גזעים אחרים ולמה שנצר-פיה הרפתקן יעזוב את הבית ויצא אל העולם שבו כולם רוצים אותו בתור שריון או מראה?

10. הרפתקנים נצרי-פיה. זאמורק נשמע לי כמו נבל, לא כמו הרפתקן.
אצל שלושת הדמויות לדוגמה מופיע שנאה עזה בין בני האנוש לנצרי-הפיה ועדיין לא ברור לי למה. הרי אמרנו שהיו חוקים נגד ציד של נצרי-פיה, לא?

11. כשרונות טיפוס מכונף. לא מבין. אם אני כבר משתמש בכוח היומי כדי לעוף, למה שאבצע בדיקת אתלטיקה?
 
1. אין לי הרבה להוסיף על מה שנרוביאן אמר, אבל באמת, מה הקטע של טיפוס מכונף :confused:: :!: תחשוב שאתה נצר פיות, בעל יכולת תעופה, אבל במקום לעוף לגובה, אתה צריך לטפס על הצוק כשיש לך רק איזה בונוס מטופש! אם כבר, הכנפיים יקשו עליו, ולא יעזרו, כי הם יתפסו יותר נפח ככה.
2. תנסה לשנות את הפלאף, הנה כמה דברים שיעזרו-
א. מהי לילית?
ב. למה נצרי הפיות ניצודים ע"י בני אנוש, ואיך הם הגיעו למלכות הפרא (בני האנוש כמובן)
ג. האם זה ניתן להכין מהעור הדק שלהם שריון בד אפילו?
3. חוקים? מי חוקק אותם? מכונות אוטומטיות? ממתי? תזכור שאם אתה רוצה להשתמש בהם, הם צריכים להתאים לכל עולם מערכה
4. כמעט כלום לא ידוע עליהם! גם הם עצמם לא יודעים כלום?
5. תכונות- אולי זריזות וחוסן\תבונה? אמור להיות להם זיק לקסם לא?
6. טרנס- פשוט תעתיק מהאלדרין והאלף
7. "יפורט בהמשך למה" איפה יפורט? איפה הכלא? שים לב להערה 2 ג
8. דוגמאות להרפתקנים-
א. איזה צבא בדיוק וממתי יש להם, למה סאראדומין ברח?
ב. מה אכפת לי שהוא אח של סאראדומין? סאראדומין ברח מהצבא שלו?
ג. כפר ריס הוא שלי! לא להעתיק!

אולי זה הרבה, אבל יש הרבה חורים בפלאף ובקראנץ'
 
מה הבעיה שלך? סיפרתי לך כדי שתתן לי דעה...

עכשיו הדעות שלי על השינויים:
1. די שינית את הקונספט שלהם לא? אבל נחמד
2. שדים לא מגיעים מהצלמוות אלא מהשאול, אז תתקן, זה לא אפשרי מבחינה פלאפית או קראנצ'ית
3.אראטיס זה עם "ת", אבל זה לא כלכך חשוב, רק שים לב כדי שיבינו אותך
4.אני מבין שמה שהפך אותם לכלו מסוגרים זה הטראומה, אני צודק?
5. זאמורוק- הרפתקן כאוטי? כדוגמה? לא נראה לי שזה יוצר רושם טוב, אלא דווקא דעות קדומות, זכור ההרפתקנים לדוגמה הם חשובים מאוד כדי להסביר את הגזע בכללי, ואת מקומם בעולם
6 אלדריאנה- אולי תשנה את זה לאיזה שיריון חזק או משהו, בעל כוחות קסם חזקים של הגנה מתנה מקורד, לא משתמשים בעתקים בכל עולם (למשל, אני לא אוהב את הדברים האלה, ועדיין חושב שהם רק גורמים צרות לשה"מ)
7. שכחתי קודם, אבל מזה "תת-קסם"? לא שמעתי על דבר כזה בשום מקום, תשנה את זה ל"תורת הקסם המאגי" או משהו דומה
8. תוסיף גם את כישרונות הגזע, ואז יהיה יותר טוב
 
לנקסטורל:

1) חשבתי על זה קצת, והסיפור דומה לסיפור של ה"ג'אנים" (יפורסמו בהמשך).
2) תיקנתי.
3) גם תיקנתי.
4) אתה צודק חלקית, הם מסוגרים כי הם לא רוצים (ומפחדים מזה) שיחשיבו אותם כ"אומללים".
5) בספר החוקים ראיתי הרפתקן כמו זאמוראק ולא זאמורוק שנוטה לתוהו-רוע (ספר החוקים לשחקן).
6) עם אתה לא אוהב את ההעתקים זה לא אומר שכולם לא אוהבים אותם (אימרה פילוסופית :lol: ) , אז אתה יכול לא לשלב אותם בדברים שלך. אגב, זה מפצה על הרושם מזאמוראק.
7) תת-קסם, סיפרתי לך את זה. זה הקסם הטהור, שנמצא בכל מקום. אולי אשפים ומכשפיף מוצאים אותו כלא שימושי, אך הוא הכל (כמעט) אצל דרואידים, משני צורה וכו'.
8) לא, החלטתי לוותר על כשרונות גזע. זה מאזן יותר את הגזע.
 
חזרה
Top