• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] הצל הרוכב והתועבה - 3

King Revange

פונדקאי ותיק
הקדמה​
כעיקרון, מדובר בשני מקצועות שונים שראיתי את הבסיס שלהם בוויקי של מו"ד. הם ממש לא דומים למה שהם היו בעבר. לא בשם, לא ברקע ולא בכלל. הם לא מאוזנים עד הסוף, כך שאני צריך עזרה בזה. אני מקווה שתאהבו.

צל רוכב​
כאחד מן הרוכבים של הדו תאהל, הצל הרוכב הוא תערובת מסוכנת של שנאה, זעם, חוסר כבוד מוחלט ואנושיות. לאחר שחיסל את הפונדקאי ששימש לו מגן כל חייו, פונה הצל לדרך משלו, ומצטרף אל הלגיון החשוך והנוראי ששולט בפנדמוניום. כעת, כשהוא עשוי מרוח שחורה ומרצון טהור, הצל זוכה לאישיות משל עצמו - מראה מעוותת של האדם שהיה חלק ממנו בעבר. חלקי אמיתות צפות במרק האפל הזה, שמוכיח את האמת האחת והיחידה: לא ניתן להתגבר על עצמך.
את האמת הזו הבינו רבים, רבים מספור שהגיעו למישור הקר והסלעי, מוכה הסערות. הם הבינו שכדי להתאחד עם הצל, לעתים יש לקחת החלטות קשות. אך אם יצליחו במשימתם, הגלגל יתהפך, ואז יהפכו הם לרוכבים, והצל ישמש להם כרמך. אלה הם האנשים הרעים והקודרים ביותר שראה העולם. לעתים הם מתים בדרכם אל האמת שלהם, ולעתים הם מבינים את גודל הטעות שהם מבצעים ומבקשים לסגת אחורנית. אלה שבטוחים בעצמם, שהרשע נוזל מהם כרעל מצחין, זכאים להפוך להיות רוכבים של צל. הם מוכנים להיות הרוכבים של הדו תאהל.
כחלק מסיעת הרוכבים האינסופית, הנצחית, הצל הרוכב הוא התגלמות הרשע על פני האדמה. אין לו שום נטייה אל הסדר או אל הכאוס, והוא אינו מכיל בתוכו צירוף של מעט טוב ורשע רב: הוא פשוט מטורף. הוא אינו שוכח את עברו כיצור חי [או מת], אך הוא שוכח כיצד היה זה להרגיש דברים מסוימים. הוא זוכר רק את הרגשות העזים ביותר, אלה שמתחברים להיגיון. בתחילה, זה עלול להישמע נוראי, יצור מכאני שאינו מסוגל להבין רגשות ובשל כך רודף עד המוות כל פולש לעולמו הזר. אך כמו שמתוך הטוב הנעלה והצודק צומחים אלים קטנים ומשוגעים, כך גם מתוך הרוע מגיעים השופטים ובעלי המוסר הטהור ביותר בעולם. כמו שמתוך הטוב צמחו כל האלים, הטובים, הבוגדניים והאכזריים, כך צמחו הם, מתוך הרוע. מרושעים, קרי לב, צודקים, אמיתיים. הרוכבים של הדו תאהל הם האלים האחרים של הגלגל הגדול, ישויות אחרות שרואות את העולם בעיניים חוצניות, שונות משל אלו של בני התמותה.
הצל הרוכב הוא אל קטן. הוא חלש, ואין לו את הכוח של האלים כולם. ייחודו מגיע מהמקום שממנו מגיעים האלים הראשונים - בני התמותה. האל הוא בן תמותה חזק ורב עוצמה, שפרץ גבולות פיזיים רבים שהאדם הפשוט אינו יכול לשבור. הצל הוא בן תמותה שכוחו לא עלה, אך רבות מתכונותיו "האנושיות" נעלמו. צל כזה הוא, במילים אחרות, משהו... אחר. הוא שופט בצורה שונה מקרים שקרו. הוא מסוגל להרוג אדם בגלל שבסופו של דבר כמות הרע שתצא ממנו תהיה גדולה במעט מכמות הטוב. הוא יודע מהי שנאה, משום שהוא נוצר מתוכה, אך הוא זוכה במין צורת התייחסות חיצונית לעצמו. הוא לא פועל למען היחיד, אלא למען הכלל. הדו תאהל הוא דבר מלא אור, שיצא מתוך המעמקים החשוכים ביותר.
צללים בעלי אישיות חזקה שכאלה נוטים דווקא לצאת את פנדמוניום ולהפוך לשופטים קרים המסתובבים בכפרים בלילות החשוכים, דנים את הילדים העניים והתמימים אל מותם הנורא מכל, ומרחמים על הרוצח האכזר שאותו ראו בחזונם כאדם טוב יותר. ואכן, אנשים רבים מחשיבים את הצללים הרוכבים כמרושעים. אמות המידה שלהם לא אנושיות, החלטותיהם אינן ניתנות לערעור, ולמרות שהם "שומרים" על העולם, הם הורסים חלקים אחרים ממנו באמצעות התנהגותם הלא שגרתית.
ק"פ: ק4

דרישות:
מיומנויות: זיהוי מניע 11 רמות, ידע [מישורים] 11 רמות, ידע [היסטוריה] 11 רמות, הערכה 11 רמות.
כישרונות: רצון ברזל.
תוסף הצלה בסיסי: רצון +4.
סוג: דמויי אדם ודמויי אדם מפלצתיים בלבד.
נטייה: רוע כלשהו.
מיוחד: נהרג על ידי הצל של עצמו ונשמתו השתלטה על הצל תוך כדי מאבק פראי.

תה"ב: נמוך
הצלות: רצון גבוהה, תגובה וקשיחות נמוכות
נקודות מיומנות לדרגה הראשונה: [8 + מתאם תבונה] * 4
נקודות מיומנות לדרגות שמעבר לראשונה: [8+ מתאם תבונה]
מיומנויות מקצוע: זיהוי מניע, רכיבה, טיפול בחיות, ידע [כלשהו], ריכוז, הערכה, איום, איסוף מידע, פענוח כתבים, חיפוש, האזנה, זיהוי.
שליטה בכלי נשק ובשריונות: הצל הרוכב אינו שולט בשום כלי נשק או שריון שבו לא שלט קודם לכן.

דרגה 1
חודר כליות ולב I - הצל הרוכב למד שכאשר מאמינים במשהו, לעתים מגלים שהוא שקרי. בדרגתו הראשונה, הצל הרוכב הוא בעל חושים חדים במיוחד. הוא זוכה לראיית חושך 36 מ', ראייה באור מועט [רואה למרחק משולש מזה של בן אנוש לאור כוכבים או לפידים], והוא נחשב כאילו הוטל עליו הלחש ראיית הנסתר מד"מ השווה ל10 + דרגתו של הצל הרוכב.
הערכת אדם - הצל הרוכב מסוגל לבצע בדיקות הערכה גם על יצורים חיים [או מתים]. הד"ק הוא תמיד 10 + ק"פ היצור. הצלחה בבדיקה משמעותה שהצל הרוכב העריך את האדם נכונה, וכעת הוא יודע יותר מכפי שהוא חושף. הצל הרוכב יודע כעת על עברו של אדם, על הרקע שממנו הגיע, על חלומותיו ותשוקותיו, על תכונותיו הרעות והטובות. מי הם חבריו, מהו עבורם והאם הוא אוהב אדם או זאב בודד. הצל הרוכב יודע במבט אחד את מה ששנים של מחקר לא יחשפו. הצל הרוכב יודע את מספר דרגותיו של היצור, את סוגו ואת תתי הסוגים שאליו הוא משתייך. בבדיקת ידע [מפלצות] מוצלחת [ד"ק 11 + ק"פ היצור + מתאם הכריזמה של היצור (מינימום 0)] לאחר בדיקת הערכה מוצלחת, הוא יכול לגלות את כל ההפחתות וההתנגדויות לנזק ואת כל ההשפעות המגוננות על היצור. כך, כשהצל הרוכב יודע הכל על האדם, הוא יוכל לדעת האם מוטל עליו להשמיד אותו כאיום, או להניח לו לחיות כטוב אפשרי בעתיד. יצור שנחקר בהצלחה על ידי הצל הרוכב בבדיקת ההערכה שלו וגם בבדיקת הידע שלו, פגיע יותר לרוכב. יצור המודע לניסיון של הצל הרוכב להעריך אותו זכאי להצלת רצון חד פעמית [ד"ק 10 + דרגות הדמות בפועל של הרוכב].
רוכב הרוח - הצל הרוכב הוא יצור מעוות, שריד לימים הנשכחים שבהם הסודות ריחפו בחלל העולם והדם זרם כמים. סוגו של הצל הרוכב משתנה לחוצן [משופר, נכרי, אוויר, בלתי מוחשי] והוא אכן נעשה בלתי מוחשי. כמו כן, גופו מצטמק ונעשה שחור ושדוף, ופניו משתנות לאלו של ציפור טרף אימתנית בעלת עיניים ירוקות זוהרות ומקור פחוס. כלי נשקו נחשבים כאילו הם נוטים לרוע, לטוב, לתוהו ולסדר יחדיו למטרת התגברות על הפחתות נזק. עם זאת, אין לו ערך חוסן, ובמקומו הוא זוכה לתוסף +10 לנק"פ. הוא נעשה אילם לחלוטין, זוכה לתוסף השווה לפעמיים דרגתו כרוכב צל לכל בדיקות האיום המבוצעות כנגד כל יצור שאינו רוכב צל, כמוהו. הוא מאבד את כל סוגי המהירות שלו ובמקומן זוכה במהירות מעוף השווה למהירות הבסיס שלו, בתמרון מושלם. הוא זוכה בהתנגדות [5/לכל דרגה כרוכב צל] לחשמל, לכפור, לחומצה ולקול, אך נעשה פגיע בפני אש [+25% נזק בפגיעה מוצלחת בצל הרוכב]. כל ציודו נעשה בלתי מוחשי יחד עמו, אך רק באופן זמני. הוא יכול להחזיק בחפץ מוחשי ולהפוך אותו לבלתי מוחשי לאחר שהוא נושא אותו עמו במשך 24 שעות. פריטי ציוד שהוא השאיר מאחוריו נעשים מוחשיים אחרי 24 שעות לא הצל הרוכב. מגעו של הצל הרוכב הוא מוות, והתקפת מגע מוצלחת שלו גורמת ל1ק6 נזק של אנרגיה שלילית. יצור מת שנפגע על ידי הצל הרוכב סופג נזק אנרגיה חיובית במקום. בדרגה השנייה הנזק שמסב הצל הרוכב הופך ל2ק6, ובדרגה השלישית 3ק6. הצל מאבד פיסות מאישיותו, ולכן ערך הכריזמה שלו צונח ל3. הצל הרוכב אינו יכול למות מזקנה קסומה או טבעית.
רמך צל - הצל הרוכב נקרא כך משום שתחתיו מצוי סוסו הנאמן, שעשוי מכל מה שהצל איבד, מתוך עברו: האהבות הנכזבות שלו, הזכרונות הטובים והרעים שלו, הימים הקשים, הימים הנפלאים שחווה וכו'. הרמך מתפקד כסוס מלחמה קל, בקטגוריית גודל הגדולה ב1 מזו של הרוכב שלו. הרמך הוא בלתי מוחשי, חסר את כל ערכי התכונה הגופניים. ערכי התכונת הנותרים שלו זהים לאלה של הרוכב שלו. בין הרוכב לרמכו ישנו קשר טלפתי בינמישורי שתקף בכל מצב. הרמך אינו מדבר אך מסוגל להבין כל שפה. הרמך נוטה לתוהו רשע. מהירותו של הרמך גדלה פי 1.5 בדרגה השנייה, ובדרגה השלישית הרמך זוכה בכישרונות ערנות, מת לחיות וגם בחוש סומא 9 מ'.

דרגה 2
חודר כליות ולב II - בדרגתו השנייה הצל הרוכב מבין אמיתות שלא נתגלו לו קודם לכן. הוא נעשה חסין להשפעות תודעה, וכעת הוא מקרין טלפתיה, למרחק 120 מ', אך הוא משדר בשפות המוכרות לו בלבד, ויצורים שאינם בעלי טלפתיה אינם מסוגלים להשיב לו. הרוכב האיום רואה את המציאות באור חדש, נורא ואפל ומלא חטאים. כעת, כאשר הוא נודד בכדי להביא את הצדק והאמת אל העולם הגדול, הוא זקוק לאמצעים אחרים בכדי לפענח את צפונות הגורל. הוא יכול להשתמש כרצונו ביכולות דמויות הלחש הבאות [ד"מ 10 + דרגתו של הרוכב]: גילוי קסם, גילוי רעל, זיהוי (Identify), הבנת שפות, משמורת מוות. כעת, הוא יכול לבצע בדיקות איסוף מידע בצורה טלפתית, בלי להזדקק לדבר עם אדם או לחשוף את עצמו בפני מישהו.
דין וצדק - הצל הרוכב מסוגל לחרוץ משפט באמצעות מבט אחד בוחן. כאשר הוא מפקפק בהיגיון שהוליך אותו לביצוע ההחלטה, הוא מזמן מסביבו חבר מושבעים מצווחים ואמיתיים. פעם ביום לכל 8 דרגות דמות בפועל, כפעולת תנועה, הצל הרוכב מסוגל לזמן מסביבו מספר צללים רוכבים בדיוק כמוהו, שיעזרו לו לדעת האם זה שלמולו הוא בן מוות או שיחייה. לצללים אין נתונים יבשים; הם פרי דמיונו של הקורבן, שהצל הרוכב מוציא מתוכו את סודותיו ומעניק להם חיים. הצללים מתקיימים כל עוד הם בטווח 36 מ' מהצל הרוכב שזימן אותם. לעתים, קורה שאחד מן הצללים מתרחק יותר מדי מהצל הרוכב. הוא מתפוגג בעננת עשן, ובמקומו מופיע צל חדש, שלא היה כמותו קודם לכן. הצללים שואלים את הקורבן שמתוכו נוצרו שאלה אחת, שמתפקדת כלחש השבעה/משימה בנוסף לאחיזת מפלצת, ולעתים גם לחשי בדיון שונים ומשונים [ד"מ 10 + דרגתו של הרוכב]. התשובה לשאלה היא בדרך כלל סיפור מפורט וארוך, שאותו חייב הנאשם לספר ולתרץ ככל שיוכל. אם הסיפור לא מוצא חן בעיניו של הדו תאהל, הצל הרוכב משמיד את היצור מיד, בכל אמצעי אפשרי.
אחד מן הנצח - בדרגתו השנייה הצל הרוכב נחשב לחבר וותיק בסיעת הרוכבים של הדו תאהל. כל מישור פנדמוניום נחשף בפניו פעמים כה רבות, עד שהוא חקוק בזכרונו לעד. הצל הרוכב ניחן בקשר טלפתי חוצה מישורים עם סיעות הרוכבים שבמישור הבית שלו. הוא מסוגל לתקשר איתם לפי רצון. פעם ביום לכל 8 דרגות דמות בפועל הצל הרוכב יכול לראות את הנעשה בפנדמוניום, בדיוק כמו בלחש סקירה [ד"מ 10 + דרגתו של הרוכב]. הצל הרוכב זוכה בתכונות הבאות:
  • חסינות להשפעות מוות, שינה, רעלים, שיתוק ואיבון.
  • מבוצר קלות. 25% החטאה של פגיעות חמורות, איגוף, או התקפות פתע.
  • אם מגיע ל0 נק"פ, הוא מושמד.
  • לא ניתן להחיות את הצל הרוכב באמצעות לחשי החייאה שד"מ של המטיל שלהם נמוכה מסך הדרגות של הצל הרוכב.
  • אינו יכול לרוץ.
  • פגיעות לאש [+50 נזק במקרה של התקפה מוצלחת על הצל הרוכב], מחליף את הרגישות לאש מן הדרגה הראשונה.
  • התנגדות 20 לקור.

דרגה 3
משחק בגורל - בדרגתו השלישית והאחרונה, הצל הרוכב של הדו תאהל כבר למד את כל מה שיכול היה, פרט לשינוי גורלם של אנשים. הוא יודע לחדור לצפונות ליבם של אנשים, אך הוא עדיין לא יודע כיצד לשנות את מה שבליבם. כעת, כשהוא חמוש ביד הגורל, הוא מסוגל לעוות את העתיד. פעם בשבוע, כפעולת סיבוב מלא, הצל הרוכב מסוגל לזמן מסביבו צבא אינסופי של רוכבים, שעומדים למצוותו וסרים לפקודתו. בעזרתם, הוא מסוגל לצורח ולשנות את מארג הקיום עצמו. השינוי הוא פשוט: אירוע שאמור לקרות לא יקרה. האירוע לא יכול להיות חלק מקרב [מהלומה, הדיפה בעזרת המגן או מכה שפספסה], ומתמקד בסקאלות גדולות יותר. תגבורת שאמורה להגיע מתעכבת; דו-קרב שהיה אמור להתקיים נדחה בעקבות משהו מסתורי; התפרצות הר הגעש מעולם לא קרתה. אלו הם אירועים בקני מידה עצום, שלא ניתן לחזות את השפעתם על העתיד. לכן, המנחה חייב להיות מעורב בכל מה שהשחקן עושה באמצעות היכולת הזו. . ישנן כמה מגבלות מומלצות:
  • סך הק"פ של יצורים שיהרגו באמצעות הפעלת היכולת צריך להיות נמוך מזה של הצל הרוכב.
  • השינוי לא מעניק לצל הרוכב שום רווח אישי [הוא יכול להציל עיר שלמה, אבל הוא עצמו לא יתחמק מהסתערות של הטרולים. הוא יכול להשיג מכרה זהב אבל כל הרווח יילך לעניי העיר].
  • ניתן לגרום לאירועים להתרחש רק במידה והם קורים בקרבתו של הרוכב.
  • השינוי לא יכול להיות אפי אם הרוכב אינו אפי [לא ניתן לגרום לקרב בין שתי אלוהויות כך סתם].
  • השינוי חייב לפגוע ברוכב בצורה כלשהי. אנרגיית החיים שלו הולכת ונגמרת [סופג נזק תכונה או נק"פ], הוא מאבד את רכושו [דרגה שלילית או חפצים שמתפוגגים], הוא הופך לנרדף [היתקלויות האקראיות עם רוצחים שכירים] וכן הלאה וכן הלאה, בתדירות כזו שלא ניתן יהיה לשנות אותה באמצעות שימוש ביכולת.
  • השינוי פועל רק באותו המישור שבו נמצא הצל הרוכב.
  • רווח הנק"ן של הצל הרוכב חייב להיות כזה שאינו משמעותי מדי [הוא לא יעלה דרגה שלמה בזכות המעשה שלו].
  • השינוי חייב להיות רע עבור מישהו [הר הגעש נרגע, אבל כעת יסודני האש פושטים על העיירות שמסביב כי הבית שלהם הולך וקופא].
חודר לב וכליות III - כעת, הצל הרוכב נחשב כעת כאילו הוטל עליו לחש ראיית אמת, ולא ראיית הנסתר. כמו כן, הוא זוכה לתוסף +4 כנגד לחשי אשלייה.

תועבה​
כמישה מרצון [אפלה מתועבת]
דרישות: נטייה רעה.
תועלת: אתה זוכה לתוסף +3 לכל בדיקות האיום.
Dota_abomination_by_jtsang.jpg

התועבות התקיימו מאז ומעולם. וואי-ג'אס, אלת המוות בכבודה ובעצמה, היא תועבה מהלכת, שריד לניסויים אכזריים שביצעה על עצמה. בבסיסה, הייתה האלה האדירה בת תמותה, שחיפשה דרך להתעלות על המוות. ואז הבינה שכדי להיאבק במוות, צריך להפוך לאחד מהיצורים המעוותים שנוצרים בזכותו: אל מתים. יש להתגבר על המוות באמצעות כליאתו בגופך. דרוש מוח מעוות באמת כדי לגרום ליצור לענות את עצמו כך, אם כי מדובר בקורבן אמיץ של יצור חי אחד תמורת יצור מת אחד. בתחילתו של המסע להפיכה לתועבה אמיתית, היצור צריך קודם כל למצוא את הרעב הפנימי האמיתי שלו, הדחף הראשוני והבסיסי ביותר שלהם - לאכול. האדם צריך להרוס את עצמו מבפנים, מגביר את הרעב עוד ועוד, עד שהוא לא יכול להחזיק יותר. בן הכלאיים המתועב שנוצר בתהליך זה מתפרץ מתוך המרתף העמוק בו נעל את עצמו, וטורף כל דבר שמתקרב אליו. כשהוא עדיין מעט אנושי, המטורף המעוות נראה רע, אך עדיין אנושי - הוא מחליף את זרועותיו, ידיו ואפילו את עיניו, ורק מוחו נשאר, שומר על התאווה לבשר ועל הרצון להתפתח. לבסוף, גם המוח מוחלף, והנשמה המוכה, השבורה והמדממת, שולטת בגוף רב עוצמה, מכוער ובעל רעב בלתי נשלט. יש להם בקרה עצמית מעוטה עד אפסית, הבנה מינימלית של הסביבה, ורק רצון אחד: לאכול.
רוב התועבות הם יצורים משוטטים, חסרי בינה למראה, שכל חייהם מסתכמים בזלילה ובקניבליזם. יצורים בודדים, ערמומיים וחכמים יותר, הבינו את הפוטנציאל הגלום באפלה המתועבת שעטו על עצמם... והפכו לחכמים יותר מאי פעם. הם מחפשים את האלמוות על ידי החלפת איברים חלשים בגופם באברי חיות, שינוי מרקם עורם, פשיטתו כנשל [כמו נחש], ועוד ועוד, עד שהם הופכים ללא ניתנים להיכר. הם הופכים לתועבות המסוכנות ביותר. הם מודעים למעשיהם באופן גלוי לחלוטין, ועדיין ממשיכים בדרכם האפלה.
ברברים הם התועבות הגדולות ביותר, משלבים זעם טהור וקניבליזם עם אלמוות רצחני. סיירים, לוחמים, נוכלים ואף מכשפים עשויים להתגלגל בתור תועבות, שכן האלמוות קורא לכל אחד, וזו היא רק שאלה של זמן עד שהיצור יענה לה. מי שאנו יכול עוד להרכיב את עצמו מחדש נעזר בחברי כת, תועבות מתוחכמות יותר, ובכשפים אפלים.
ק"פ: ק12.

דרישות:
נטייה: רוע כלשהו.
תה"ב: +4.
מיומנויות: איום 8 רמות.
כשרונות: *כמישה מרצון, סיבולת, מת לחיות.
מיוחד: היצור שלוקח דרגות במקצוע זה חייב להיות בעל ערך חוסן כלשהו.
*כישרון המופיע בספר האפלה המתועבת [Book Of Vile Darkness]. תרגומו נמצא למעלה.

מאפייני המקצוע:
תה"ב: גבוה.
הצלות: קשיחות ורצון גבוהות, תגובה נמוכה.
נקודות מיומנות לדרגה הראשונה: [4 + מתאם תבונה] * 4.
נקודות מיומנות לדרגות שמעבר לראשונה: [4 + מתאם תבונה].
מיומנות המקצוע: טיפוס, מלאכה [כלשהי], איום, קפיצה, משלח יד [כלשהו], זיהוי, שחייה, שימוש בחפץ קסם, ידע [כלשהו].
שליטה בכלי נשק ושריונות: אינו שולט בשום נשק או שריון שלא שלט בו קודם לכן.

דרגה 1
קניבליזם - בדרגתו הראשונה זוכה התועבה ביכולת להפוך גופות, פסולת של בשר אנושי, לכוח חיים מרפא. כפעולה רגילה, התועבה מסוגלת לאכול גופה של יצור בינוני [יצור קטן הוא חצי יצור בינוני, יצור גדול הוא שני יצורים בינוניים, אין אפשרות לעכל יצור בגודל קטנטן ומטה], ולרפא 2 נק"פ לכל 2 ק"פ של היצור המת [כעיקרון, גופה רגילה שייכת ליצור עם ק"פ 1]. היצור המת היה חייב למות לפני פחות מיום/2 דרגות כתועבה. התועבה מסוגלת לרפא נק"פ עד לכמות הנק"פ המקסימלית שלה. אם אכלה יותר, היא יכולה לזכות בנקודות פגיעה זמניות שיכולות להגיע לסך של מספר דרגותיה כתועבה. הנקודות מתנקזות בקצב של 1/שעה.
חייבת לאכול! - בדרגה הראשונה, התועבה מרגישה תאווה לאכילה, כל הזמן, ללא הפסקה. לשם כך היא מפתחת לסת מרשימה, וזוכה בהתקפת נשיכה [נזק מוחץ, חודר וחותך], כהתקפה ראשית [1ק6 + מתאם כוח, בדרגה 5 פ"ח 19-20, *2]. אם התועבה היא יצור בגודל גדול, קטגוריית הנזק של הנשיכה עולה ב1, וכן הלאה.
מכוערת - איש לא קורא ליצור המכונה "תועבה" בשמות. הוא פשוט מעוות מדי. החל מן הדרגה הראשונה, התועבה לוקחת על עצמה מחסר -2 על כל הבדיקות מבוססות הכריזמה [פרט לאיום], ותוסף +2 לכל בדיקות האיום, על כל מוטציה שהיא מקבלת.
מחסום בשר - התועבה מלאה בכל כך הרבה שומן, שריר ובשר, עד שהיא אינה מרגישה את המהלומות הניתכות עליה. להיפך, השכבות העבות והמרופדות מחדשות את עצמן כל העת, כך שלא ניתן לפגוע בתועבה בפגיעה אנושה. התועבה זוכה בתוסף שריון טבעי [1/דרגה] לדירוג השריון שלה. עם זאת, הגוף המעוות והעצום של התועבה מכביד עליה, והיא סובלת ממחסר שריון -2. בדרגה השישית מחסר השריון גדל, והופך למחסר -4.
מוטציה - בדרגות 1, 3, 5, 7, 9, זוכה התועבה בעיוות שמוסיף לה נופך מאיים ומשוגע.
  • גוף נפוח. גופה של התועבה מעוות, גדול ודוחה. קטגוריית הגודל של היצור עולה ב1. ניתן לקחת שוב את המוטציה הזו החל מן הדרגה השביעית.
  • לוע פעור. לתועבה יש לסת של נחש: היא יכולה לפעור אותה עוד ועוד, עד שהיא מסוגלת לבלוע כל דבר שעומד בדרכה. התועבה זוכה ביכולת המיוחדת בליעה בשלמות [יצור אחד בקטגוריית הגודל שלה, שניים בקטגוריית גודל הקטנה ב1 משלה וכן הלאה]. יצור הלכוד בבטנה של התועבה סופג בכל סיבוב 1ק6 נזק חומצה [+1ק6 נזק חומצה/לכל 2 דרגות כתועבה]. בכדי לברוח, יש להסב לאיבריה הפנימיים של התועבה [דרג"ש 10 + חצי מתוסף השריון הטבעי של התועבה + מתאם החוסן של התועבה] נזק השווה או הגדול מ[(דרגת התועבה + 2) * מתאם החוסן שלה]. ניתן לבחור ביכולת זו פעם אחת בלבד.
  • צחנה ארורה. התועבה משחררת מסביבה ענן מסריח של צחנה ממיתה. פעם ב24 שעות לכל 3 דרגות תועבה, כפעולה רגילה, התועבה משחררת ענן ברדיוס [3/לכל 3 דרגות] מטרים, שנשאר למשך דקה. יצור שנלכד בטווח העננה צריך להציל קשיחות [ד"ק 10 + חצי מק"פ התועבה + מתאם החוסן שלה] או שהוא יהפוך לחולה. אם הוא מצליח, הוא חסין להשפעת הצחנה למשך שארית הקרב. יצור שנכשל בצלת הקשיחות הראשונה ועדיין נשאר בטווח העננה צריך לבצע הצלת קשיחות נוספת, או לקבל בחילה. ניתן לבצע הצלת קשיחות שלישית לאחר סיבוב נוסף בכדי להתנער מן ההשפעות. לא ניתן לקחת את היכולת הזו פעמיים
  • נשירת בשר. פעם בשבוע ועוד פעם בשבוע בדרגה 7, התועבה יכולה להשיל את העור והבשר הרבים שלה, ולהצמיח חדשים. נשירת הבשר אמורה להסיר דרגות שליליות ובעיות נוספות שקשורות בגופה של התועבה הפצועה. כפעולה רגילה, התועבה משילה מעליה חלק נכבד מגופה, ונפטרת כתוצאה מכך מנזקי תכונה זמניים, דרגות שליליות, שאיבת תכונה ואיבוד תכונה. אם היא משתמשת ביכולת זו בזמן התאבקות, היא אוטומטית יוצאת מן ההיאבקות. יצור בטווח 18 מ' מהתועבה שנכח בעת המעשה צריך להציל קשיחות [ד"ק 10 + חצי ק"פ התועבה + מתאם החוסן שלה], או להפוך להלום למשך סיבוב אחד. ניתן לקרוע דרך הבטן ולצאת לחופשי, באמצעות בדיקת כוח המבקעת בין התפרים שמחזיקים את כל הגופה המהלכת ביחד [ד"ק 10 + חצי ק"פ של התועבה + מתאם החוסן שלה]. לא ניתן לקחת את היכולת הזו פעם נוספת.
  • קריעה אכזרית. פעם אחת בחייה, בצורה גרוטסקית ואכזרית ביותר, התועבה קורעת יד מגופו של יצור חי ומחברת את היד לעצמה. היא זוכה ביד נוספת, מתפקדת כרגיל [עוד התקפה, מן הסתם, או עוד פעולה רגילה], שניתן למקם אותה בכל מקום על גופה של התועבה [גודל היד והמיקום אינם משפיעים משחקית]. ניתן להוסיף יד שנייה בדרגה 5.
  • חומציות. גופה של התועבה מטפטף נוזלים קטלניים שיצור שבא במגע עמם עלול לסבול מנזק חמור. התועבה מכוסה בריר חומצי וחזק. כל יצור שמתאבק עמה, נפגע מהנשקים הטבעיים שלה או תוקף אותה בנשק טבעי צריך להציל תגובה [ד"ק 10 + חצי ק"פ התועבה + מתאם החוסן שלה], או לספוג [1ק6 לכל/3 דרגות] נזק חומצה. לא ניתן לקחת יכולת זו פעם נוספת.
  • גפיים עצומות. ידיה של התועבה גדולות הרבה יותר מדי מן הרגיל. היא זוכה בכישרון מכה משופרת ללא נשק [גם אם היא אינה עומדת בדרישות], וקטגוריית הנזק של כל הנשקים הטבעיים שלה [אצל אדם אלו בדרך כלל הידיים] גדלות ב1. ניתן לקחת מוטציה זו כמה פעמים נוספות. בכל פעם - קטגוריית הנזק של הנשקים הטבעיים עולה ב1. אם התועבה לוקחת את המוטציה הזו בפעם שלישית, היא זוכה לכישרון אגרוף הלם, גם אם היא אינה עומדת בדרישות. בפעם החמישית, יצור שנפגע מידיה של התועבה צריך להציל קשיחות [ד"ק 10 + מתאם החוסן של התועבה] או לנוע אחורנית 3 מ', בקו ישר.
  • גוף קוצני. התועבה השתמשה בחוטי תיל ענקיים וחלודים כדי לחבר את החתיכות החדשות של הגוף שלה. היא מתכסה בדקרי שריון [כמו הנשק], והיא נחשבת כאילו היא שולטת בהם. אלא מאי, דקרי השריון האלה צומחים מחדש כל הזמן, כך שלא ניתן לשבור אותם באמת. לא ניתן לקחת את המוטציה הזו פעם נוספת.
  • מפיץ מחלות. התועבה היא יצור דוחה שמפיץ מחלות שונות ומשונות. יצור שנפגע על ידי התועבה צריך להציל קשיחות [ד"ק 10 + חצי ק"פ התועבה + מתאם החוסן שלה], או לחלות באחת מבין 4 המחלות הבאות [גלגלו 1ק4]: כמישה טמאה [דגירה 1ק3 יום, נזק ראשוני 1 חוסן, נזק משני 10 נק"פ תמידיים], צרעת שחורה [דגירה 1ק6 יום, נזק ראשוני 1ק6 חוסן, נזק משני מוות], מחרבת המערכות [דגירה 1ק4 שעות, נזק ראשוני 1ק6 חוסן, נזק משני איבוד היכולת לנוע למשך שבוע] או הדם הרותח [דגירה 1 יום, נזק ראשוני 1 זריזות, נזק משני 3ק6 אש]. לא ניתן לקחת יכולת זו פעם נוספת.
  • עווית מוות. פעם אחת בקרב, כשהתועבה יורדת מתחת ל0 נק"פ, היא מסוגלת להתפוצץ ולזרוע הרס מסביבה. פיצוץ, רדיוס 9 מ', הצלת תגובה נוגדת [ד"ק 10 + חצי ק"פ של התועבה + מתאם החוסן שלה], [1ק6/לכל 3 דרגות] נזק מוחץ/חומצה. לא ניתן לקחת יכולת זו פעם נוספת.

דרגה 2
מבוצרת - ככל שהיא גדלה, מתעוותת וצוברת שכבות בשר על עצמה, זה נעשה בלתי אפשרי לפגוע באזורים החיוניים של התועבה. בדרגה השנייה התועבה זוכה לסיכוי של 25% להימנעות מהנזק הנוסף באמצעות התקפות פתע או פגיעה חמורה, בדיוק כמו המאפיין המיוחד של שריונות קסומים [מבוצר קלות]. בדרגה החמישית הסיכוי גדל והופך ל50%, בדרגה השביעית הוא הופך ל75%, ובדרגה העשירית 100%.
מומחית בבשר - בדרגה השנייה, התועבה היא כבר מעבר ליכולות האנושיות בתחום השתלת האיברים והבשרים. היא נעשית חסינה לכל מחלה או רעל, קסומים או רגילים באשר הם.

דרגה 3
טירוף - התועבה אולי מגודלת, חזקה וכבדה, אבל לכל דבר יש מחיר. החל מהדרגה השלישית שלה, התועבה מתחילה לסבול מנזק לחוכמה בסך של 1 לכל 5 דרגות תועבה. זה בא לידי ביטוי בכל התחומים. צחקוקים מטורללים, חוסר הבנה של התנהגויות בסיסיות, אכילה בצורה דוחה ומזעזעת, וכמובן: חוסר תשומת לב לסביבה. המתועב יכול לעקור זרוע של אדם כי היא זזה וזה הצחיק אותו.

דרגה 4
תפיסה משופרת - בדרגתה הרביעית זוכה התועבה ביכולת המיוחדת תפיסה משופרת כאשר היא משתמשת בהתקפות הנשיכה שלה.
רעבה... רעבה... - בדרגתה הרביעית הגופות כבר לא מספיקות למה שהיה קודם לכן יצור אנושי, חי לכל דבר ועניין. היא זוכה היכולת המיוחדת בליעה בשלמות [היכולת מתוארת בהסבר על המוטציה לוע פעור], ואם כבר זכתה בה בעבר, גודל הקיבה שלה מוכפל [פי שניים יצורים], דירוג השריון של הקיבה עולה ב2, והיא מסבה 2ק4 נזק מוחץ נוסף.

דרגה 5
אין יכולות חדשות.

דרגה 6
קרס בשר - בדרגתה הריביעת מסוגלת התועבה לירות ממעמקי גופה ראש ברזל ממוסמר ודוקרני בכדי ללכוד יצור חי ולגרור אותו אל הפה העצום שלה. טווח 6 מ', התקפת מגע מטווח רחוק, 1ק6/דרגה נזק, הקורבן חייב לבצע בדיקת כוח כדי להתנגד למשיכה של הקרס. אם המטרה נכשלת, היא נגררת לעבר התועבה בקצב של 3 מ' סיבוב, והתועבה יכולה לבצע התקפת הכשלה בפעולה חופשית כנגד הקורבן. לקרס יש עמידות [1/2 דרגות התועבה] ונק"פ [דרגות התועבה]. הקרס יכול להיות מאוכסן בתוך בטנה של התועבה כפעולת תנועה [שמשאירה את הקורבן במקומו ולא ממשיכה לגרור אותו], ותועבה זוכה לתוסף +8 לבדיקות זריזות ידיים למטרת הסתרת הקרס.

דרגה 7
אין יכולות חדשות.

דרגה 8
כרס מאסיבית - בדרגתה השמינית, יכולה התועבה להשתמש בבטן העצומה שלה בכדי להימנע מהתקפות עוצמתיות. פעם ביום לכל דרגה, בכל השפעה הדורשת הצלת תגובה, התועבה יכולה לבחור ולהציל קשיחות במקום.

דרגה 9
אלה קטנה ומעוותת - בדרגתה התשיעית, התועבה מפסיקה להזדקן. כעת, כשהיא ערבוביה, ערב-רב של מומים, פגמים וצלקות, היא אינה יכולה למות כתוצאה מזקנה, על אף שהיא עדיין צוברת מחסרים ותוספי תכונה הנובעים מתהליך הבלות וההזדקנות.

דרגה 10
המת החי - בדרגתה העשירית, התועבה היא שילוב של איברים חיים ומתים, נשמה בזויה ותאווה לדם. היא זוכה למאפיינים הבאים:
  • חסינות לכל ההשפעות על התודעה [הקסמות, אשליות, השפעות מוראל וכן הלאה]
  • חסינות להשפעות שינה, שיתוק, איבון ומוות.
  • חסינות לשאיבת אנרגיה ותכונות, והענקת דרגות שליליות. חסינות לנזק הכנעה, עייפות ותשישות.
 
טוב, אני לא יכול להגיב על המכאניקה, ולמיטב הבנתי מאחורי הפלאף עומד פרויקט רציני שאתה עובד עליו כבר זמן מה, ושבינתיים לא הזדמן לי לקרוא, אבל נשמע מעניין מאוד.
 
התועבות באמת דוחות. הן נראות כמו המפלצת שתעלה בדעתו של אדם שבאמת שונא אנשים שמנים. כיצד משמידים יצורים כאלו? אם התועבה לא מקבלת יכולות חדשות בחלק מהדרגות, מה משמעות העלייה בדרגה עבורה?

לגבי הצללים הרוכבים, הם באמת נראים כחלק מעולם מערכה מסוים. בעל-יקום של מו"ד קיימים יצורים בעלי יכולות ואופי דומים אך ממישור קיום אחר לחלוטין שאין אזכור לקיומם ברקע של הצללים הרוכבים. ישויות שכאלו עשויות לראות בצללים הרוכבים אויבים בגלל הרוע הטמון בתוכם. טרם הבנתי למה משהו , שהוא רע מיסודו, יבקש לחתור למען הטוב שבעולם. האם לא עדיף פשוט להציג אותם כניזונים מרוע קרי הם מקדמים את הטוב מתוך חוסר מודעות למעשיהם?
 
הלדין אמר/ה:
התועבות באמת דוחות. הן נראות כמו המפלצת שתעלה בדעתו של אדם שבאמת שונא אנשים שמנים. כיצד משמידים יצורים כאלו?
כנראה באמצעות גרזן גדול יותר. ועכשיו, ברצינות, מדובר במפלצת שהתחפשה לדמות שחקן. במשקי שבור ת'דלת [משחקי מכות] אין יותר מדי מה לעשות עם הרקע והאופי, אבל במשחקי עומק זה יהיה גם קשה, גם מאתגר וגם שימושי להחזיק תועבה בקבוצה.

הלדין אמר/ה:
אם התועבה לא מקבלת יכולות חדשות בחלק מהדרגות, מה משמעות העלייה בדרגה עבורה?
שיפור של היכולות הקודמות, מן הסתם. זה סתם סימון טכני.

הלדין אמר/ה:
לגבי הצללים הרוכבים, הם באמת נראים כחלק מעולם מערכה מסוים. בעל-יקום של מו"ד קיימים יצורים בעלי יכולות ואופי דומים אך ממישור קיום אחר לחלוטין שאין אזכור לקיומם ברקע של הצללים הרוכבים. ישויות שכאלו עשויות לראות בצללים הרוכבים אויבים בגלל הרוע הטמון בתוכם. טרם הבנתי למה משהו , שהוא רע מיסודו, יבקש לחתור למען הטוב שבעולם. האם לא עדיף פשוט להציג אותם כניזונים מרוע קרי הם מקדמים את הטוב מתוך חוסר מודעות למעשיהם?
הם ההפכים של הנעלים מכל. הנעלה מכל הוא יצור טוב כל כך, עד שהוא רע. הצל הרוכב הוא יצור כל כך מרושע, שבסופו של דבר הוא גורם לטוב... וכן, שיתוף פעולה בין השניים הוא הרבה יותר מסביר. בעל-יקום של מו"ד אין הרבה יצורים מרושעים שלרשע שלהם יש סיבה מעבר ל"כוח, עוצמה ו... רוע", וזו סיבה נוספת לכתיבה של אלה.

הרוע שלהם הוא הרבה יותר מרוע אנושי. הרוע שלהם הוא לא אנושי. בכלל. לכן, הרבה מהדברים שנראים לך סבירים ולא סבירים יוכחו כההפך הגמור ממה שחשבת. הוא מרושע משום שהוא שופט בלי רחמים את הסביבה שלו, אבל הוא בהחלט עושה משפט צדק, גם אם קר ומאוד מאוד לא מוסרי.

שאלה לי אליך - איך לדעתך משחקים צל רוכב?
 
התועבה נשמע כמו מפלצת, לא כמו דמות שחקן. מהתיאור שלך, הוא נשמע כאילו הוא תופס את העולם דרך הרעב שלו. אני מניח שהוא לא שונה בהרבה מהערפד במובן הזה. כל עוד הוא לא רואה בחבריו להרפתקאה מזון, הוא יהיה רצוי, מן הסתם, אם כי זה תלוי בטבעה של חבורת ההרפתקנים.

לגבי הצל הרוכב, הוא נשמע כמו הדב"ש של המנחה או דמות שמן הראוי שהמנחה והשחקן שמשחק אותו יסכימו מראש על העקרונות לפיהם הוא עובד (לדוגמא, אני יכול להאמין שמנחה ושחקן יסכימו שלא ירדוף אמהות שתלטניות במערכה אחת ולו במערכה אחרת הוא כן יעשה את זה אם לתת, כמובן, דוגמא לרוע מעודן). אם משחקים אותו נכון, נראה לי שהוא עשוי להיות פתח לדיון על טוב ורע וכיצד מטפלים בהם כשהוא מייצג את הגישה הקיצונית כשהוא מקבל את העובדה שהוא צד באותו הדיון.
 
אתה חושב שזה אפשרי שתהיה בכלל דמות בעלת דרגות במקצוע תועבה בקבוצה טובה? זאת אומרת, אני מניח שתראה דמות כזאת רק בקבוצה של דמוית רעות, אבל עדיין, יש סיכוי. מצד שני, הם מחליפים את העורות שלהם...האם השחקנים האחרים יזרמו עם בחירה כזאת(אם היא לא מבוססת על מכאניקה נטו)?

חוץ מזה, במכאניקה, ביכולת 'מכוערת' , אני חושב שכדאי להגדיל את המינוס של בדיקות הכריזמה...הדמות מחליפה עורות. אנשים חושבים שהיא מפלצת!

ביכולת 'נשירת בשר', אפשר גם להוסיף שכאשר היא משילה את עורה, אם הדמות היא בגדול גדול יותר מבינוני, היא קטנה בקטגוריית הגודל שלה ב1. לדוגמה, אם הדמות לקחה 'גוף נפוח' לפני כן ואז לקחה 'נשילת בשר' והשילה את עורה היא הופכת להיות בינונית שוב, או משהו בסגנון. כי נשילת בשר כרגע קצת חזק, לא? מוריד דרגות שליליות, איבוד תכונה, שאיבת תכונה, או נזקי תכונה זמניים...וזה פעם ביום. זה די חזק.

בעווית מוות, הדמות יכולה להתפוצץ גם אם היא עדיין לא מתה? האם הפיצוץ יהרוג אותה, גם אם היא על 0 נק''פ?

ביכולת 'קרס בשר', אני מציע להקטין את הטווח, 9 מטר זה קצת רחוק בשביל חוט ברזל שיוצא מהבטן...או שלא? :)

קריעה אכזרית זה מגניב :p


פרט לזה, המקצוע אדיר. אני אבדוק את הצל מאוחר יותר.
 
הלדין אמר/ה:
התועבה נשמע כמו מפלצת, לא כמו דמות שחקן. מהתיאור שלך, הוא נשמע כאילו הוא תופס את העולם דרך הרעב שלו. אני מניח שהוא לא שונה בהרבה מהערפד במובן הזה. כל עוד הוא לא רואה בחבריו להרפתקאה מזון, הוא יהיה רצוי, מן הסתם, אם כי זה תלוי בטבעה של חבורת ההרפתקנים.
התועבה היא באמת סוג של מפלצת. הרעיון הוא שתועבה שהיא דמות שחקן תהיה יותר מסתם רעבה מטומטמת - יהיו לה רצונות ספציפיים של רעב, כמו כוח, עושר, אלמוות וכן הלאה. היא מחפשת כיוונים יותר רציניים מאשר אכילת גופות.

הלדין אמר/ה:
לגבי הצל הרוכב, הוא נשמע כמו הדב"ש של המנחה או דמות שמן הראוי שהמנחה והשחקן שמשחק אותו יסכימו מראש על העקרונות לפיהם הוא עובד (לדוגמא, אני יכול להאמין שמנחה ושחקן יסכימו שלא ירדוף אמהות שתלטניות במערכה אחת ולו במערכה אחרת הוא כן יעשה את זה אם לתת, כמובן, דוגמא לרוע מעודן). אם משחקים אותו נכון, נראה לי שהוא עשוי להיות פתח לדיון על טוב ורע וכיצד מטפלים בהם כשהוא מייצג את הגישה הקיצונית כשהוא מקבל את העובדה שהוא צד באותו הדיון.
אכן, הצל הרוכב הוא באמת סוג מאוד כבד של דמות עומק, שאי אפשר לשחק אותה ככה סתם בלי לפגוע בעולם עצמו. אהבתי את הדוגמה, היא המחישה היטב את דין הצדק שלו.

מעניין אותי לדעת איך אתה היית משחק אותו מעשית: מעבר לגבולות, איך היית נותן לו להתמודד עם קרבות, את מי הוא היה מחפש [את מי אתה היית מחפש, בעצם] וכן הלאה.

סול אמר/ה:
אתה חושב שזה אפשרי שתהיה בכלל דמות בעלת דרגות במקצוע תועבה בקבוצה טובה? זאת אומרת, אני מניח שתראה דמות כזאת רק בקבוצה של דמוית רעות, אבל עדיין, יש סיכוי. מצד שני, הם מחליפים את העורות שלהם...האם השחקנים האחרים יזרמו עם בחירה כזאת(אם היא לא מבוססת על מכאניקה נטו)?
הו, כן, בהחלט. בקבוצה טובה יכול להיות מקום לתועבה, תלוי איך המנחה סידר את קרסי העלילה ואיך הוא יצר את החבורה. רוב הקבוצות מכילות מדרג שונה של נטיות, החל מאמגושים מטורפים וכלה בפלאדינים קדושים, והתועבה היא אחד מהרעים שמצילים את העולם תמורת כסף, או משחיתים אותו ועושים כאילו הם לא. אני מוכרח לציין שבעברי שיחקתי דמות של אמגוש מעופף שיכולותיו הסתכמו בלהרוג יצורים טובים ולעוף. הוא היה רשע, אבל בסופו של דבר המנחה שיחק את העולם כך שיצא שהצלתי את היקום כמה פעמים עם החבורה שלי.

סול אמר/ה:
חוץ מזה, במכאניקה, ביכולת 'מכוערת' , אני חושב שכדאי להגדיל את המינוס של בדיקות הכריזמה...הדמות מחליפה עורות. אנשים חושבים שהיא מפלצת!

ביכולת 'נשירת בשר', אפשר גם להוסיף שכאשר היא משילה את עורה, אם הדמות היא בגדול גדול יותר מבינוני, היא קטנה בקטגוריית הגודל שלה ב1. לדוגמה, אם הדמות לקחה 'גוף נפוח' לפני כן ואז לקחה 'נשילת בשר' והשילה את עורה היא הופכת להיות בינונית שוב, או משהו בסגנון. כי נשילת בשר כרגע קצת חזק, לא? מוריד דרגות שליליות, איבוד תכונה, שאיבת תכונה, או נזקי תכונה זמניים...וזה פעם ביום. זה די חזק.

בעווית מוות, הדמות יכולה להתפוצץ גם אם היא עדיין לא מתה? האם הפיצוץ יהרוג אותה, גם אם היא על 0 נק''פ?

ביכולת 'קרס בשר', אני מציע להקטין את הטווח, 9 מטר זה קצת רחוק בשביל חוט ברזל שיוצא מהבטן...או שלא? :)

קריעה אכזרית זה מגניב :p


פרט לזה, המקצוע אדיר. אני אבדוק את הצל מאוחר יותר.
היי, תודה! ממש תודה, חשבתי שאף אחד לא יגיב על המגניבות XD

מכוערת - בסופו של דבר, בדרגה העשירית, המחסר לבדיקות הכריזמה יהיה -10. זה המון.
נשירת בשר - אני אשנה את זה לפעם בשבוע. זה לא אמור להקטין אותה, כי הדמות בכל זאת טורפת גופות כמו ביסלי.
עווית מוות - הפיצוץ לא ממש הורג את הדמות או פוגע בה. הצטברות של דם בכליות, כמות מוטרפת של סדקים בעצמות... כן, פיצוץ. זה חזק מדי?
קרס בשר - זה לא כזה רחוק. תחשוב על יצור בגובה 4.5 מטר שיורה מבטן שלו אלת מסמרים קשורה לשרשרת ברזל. זה די מתאים, לא?
קריעה אכזרית - אכן.

בסה"כ, ממש תודה.
 
התועבה באמת מפלצת - זה סוג של גולם בשר אל-מת מהיקום של וורקראפט. זו הייתה אחת היחידות היותר מוצלחות של האל-מתים במשחק, לצד הגרגויל והנקרומנסר (שהוא דווקא מתאים להיות מקצוע יוקרה בן 5 דרגות). גם הגועלים היו מאוד מוצלחים, אבל רק בגלל אפקט הזרגלינג שלהם (אתה משתמש בהם לכרות עצים, אז ממילא יש לך מלא מהם למקרה הצורך והם זזים ממש מהר).
לעשות מקצוע של תועבה זה קצת כמו לעשות מקצוע של רטריבר (יציר הכפיים בדמות עכביש שמקורו בשאול). התפקיד של היצור דומה, הוא נוצר בערך באותו האופן והרמה השכלית שלו דומה. זה נראה לי קצת מוזר לעשות כזה מקצוע. למרות זאת, הביצוע מוצלח - לא ברור לי אם זה אתה או היוצר המקורי שנתנו את הטאץ' הזה (אני מחליף לעצמי את היד כמו שאני מחליף לרכב שלי גלגל... מה לא בסדר בזה?)
בכל זאת, לדעתי צריך לשקול מחדש את ההגיון שמאחורי. התוצאה הסופית של המקצוע ידועה. מי ירצה לעשות לעצמו דבר כזה? אם הדמות מתחילה כבר בדרגה השלישית לאבד מהרמה השכלית שלה, זה לא נשמע בדיוק כמו המקצוע האידיאלי למישהו ששואף לאלוהות.

אגב אלוהות, המקצוע הזה לא מרגיש לי כמו הסגנון של ווי-ג'אס.
 
וואי ג'אס היא סוג די מוצלח של תועבה. אם תשים לב לדרך ההתנהגות ולסגנון שלה, אתה תראה הרבה קווי דמיון בינה ובין התועבות, רק בצורה יותר נצחית, ופחות רעבה. היא צריכה את המתים היומיים שלה. היא מאוד לא אנושית בהתנהגותה למרות שהיא בנויה על רגש אנושי חזק. היא אולי לא נפוחה ומעוותת, אבל היא בהחלט בן אלמוות שרצתה להיות כזו.

תודה על התגובה בנוגע למגניבות. זה מה שחשוב לי.

לגבי משחק דמות: זו לא רמה שכלית. היא מסוגלת לדבר, לקרוא ולכתוב, ותועבה מוצלחת עם ערכי כריזמה גבוהים תהיה גם מושכת ומשכנעת. בינינו, תועבה יכולה להיות יפהפייה אמיתית שמרכיבה לעצמה פנים כל לילה מחדש. מעבר לכך, מה עוד?
 
King Revange אמר/ה:
מכוערת - בסופו של דבר, בדרגה העשירית, המחסר לבדיקות הכריזמה יהיה -10. זה המון.
נשירת בשר - אני אשנה את זה לפעם בשבוע. זה לא אמור להקטין אותה, כי הדמות בכל זאת טורפת גופות כמו ביסלי.
עווית מוות - הפיצוץ לא ממש הורג את הדמות או פוגע בה. הצטברות של דם בכליות, כמות מוטרפת של סדקים בעצמות... כן, פיצוץ. זה חזק מדי?
קרס בשר - זה לא כזה רחוק. תחשוב על יצור בגובה 4.5 מטר שיורה מבטן שלו אלת מסמרים קשורה לשרשרת ברזל. זה די מתאים, לא?
קריעה אכזרית - אכן.
1. צודק, לא שמתי לב בהתחלה.
2. סבבה.
3. לא חזק מדי. נראה לי סביר, אם כי ההזדמנויות להשתמש ביכולת הזו נראות לי מעטות.
4. אני מניח...
5. אמן לזה.

בסך הכל מקצוע ממש מגניב. ח''ח וכל הכבוד.

עכשיו קראתי את הנעלה מכל בעץ אחר - מקצוע יפה, הרעיון מגניב והחוקים נחמדים, למרות שלא הבנתי למה יש למקצוע רק 3 דרגות, אהבתי.

בהמשך אני אקרא את ההדו ת'אהל והצל הרוכב. הסדר של הקריאה משנה משהו?
 
המקצועות הם מאוד לא מאוזנים.
כדאי לעשות את הצל רוכב באחת מהדרכים הבאות: או הרשע המוחלט- הוא הורג בשביל הכיף ולא רואה כלום ממטר וכד' או השופט הקר והמטורף- ארכיטיפ "המכשפה"- יצור גורם רוע והוא אינו רע אלא פשוט חוצני.

1- חודר לב וקרביים I- אין לי מושג האם זה מאוזן
2- הערכת אדם- מכסח לחלוטין כל מצב חברתי, שלא לדבר על קמפיין פוליטי. הדק מאד נמוך, הוא אומר שבגלגול ממוצע + אתה תשיג מידע מיג'ורי על כל יצור שהוא קצת מעל הרמה שלך. שלא לדבר על תוספת דרגת המטיל שהיא קטלנית בלחשים חזקים.
3- דין וצדק- דרגת דמות זה חזק מידיי (דמות בדרגות הגבוהות ממלאת אם צללים רשימת לחשים של כוהן ברמות הבינוניות בערך בלחשי השבעה/משימה והקסמת ומפלצת).
4- חודר לב וכליות II- מה זה "מקרין טלפתיה"?. היכולות דמויות לחש היו בסדר אם לא היה את המקרין טלפתיה הזה.
5-מאפיין שקיים גם בתועבה, שאתה מאזן יכולות חזקות בדרגות נמוכות עם חסרונות בדרגות הגבוהות. זה לא עובד כי אין סיבה פשוט לא להמשיך לקחת דרגות במקצוע ולצאת עם רווחי על.
6- משחק בגורל: זהה ללחש משאלה/נס רק עם כמה מגבלות ופעם בשבוע ללא עלות נק"נ או מ"ז.
7- חודר לב וכליות III- כמו 2, רק ברמה פי 5 יותר חזקה.

התועבה מעוד לא מאוזנת (שוב פעם הטריק של הכנסת יתרונות לדרגות הנמוכות וחיסרונות לגבוהות ועוד כל מיני יכולות לא במקום)
הקונספט די מגניב.
8- התועבה היא גלמי הבשר של הסקורג', בני אלמוות כמו וואי-ג'אס או גולום (ערמומיים ואפלים שלמדו לנצל את יתרונות תועבתם)?
9- חוק הבסיס הראשון למשחק עם תועבה: לא לשחק דמות פריכה או עסיסית!
 
אני בכלל לא נוגע בצל הרוכב פשוט כי הוא שבור לגמרי מבחינה מכאנית (הפלאפ דווקא נהדר למפלצת חוצן\אל-מת כלשהו).


התועבה פשוט מפריע לי. מכאנית זה לא ממש בעיה לאזן אותו (כרס מאסיבית אני מסתכל עלייך!) אבל המקצוע הזה מפחית את ערך החכמה ומסב מחסר הולך וגדל לכל הבדיקות מבוססות הכריזמה מלבד איום - כך שלא, התועבה לא אמור או יכול להיות מושך. גם מפריע לי שהתועבה מרקד בין שני קונספט והוא לא סגור איזה מהם לקחת. הוא צריך לדעתי או להיות קניבל גרגרני או להיות מטורף שמחליף לעצמו חלקים בגוף כדי לחיות לנצח, אך לא שניהם (האחרון הרבה יותר מוצלח לדעתי). אם גרגרנות היא דרך לחיות לנצח, הרי שזה לא הביצוע הנכון שלה: מה הקשר בין הגרגרנות ובין השתלת איברים?
 
סול אמר/ה:
כל פעם היא מחליפה חלק מהגוף שלה בחלק יותר צעיר, עד שלא נותר דבר שהיה שייך לגופה מלכתכילה(נכון?), וכך היא יכולה להתקיים לנצח, כל עוד יש עוד חלקי גוף צעירים להשתיל.
יאפ, ככה אני מבין את זה וזה קונספט לא רע בכלל.
אבל מה הקשר לאכילה של אנשים? למחזר איברים ולאכול איברים זה ממש לא אותו הדבר.
 
הקנדרה בסדרת "הערפילאים" של ברנדון סנדרסון מקבלים את המאפיינים הפיסיים של אובייקט על ידי אכילתו. התיאור הפיסי של התועבה גם יחסית דומה לתיאור הערפאים באותה הסדרה פרט לכך שברנדון סנדרסון הולך רחוק יותר עם תמת "האיברים המושתלים".
 
XD זו הפעם הראשונה שמישהו מתלהב ממקצוע שיצרתי.

לכל שואלי השאלות - התועבה אמורה להיות יצור שמשחק עם הגוף שלו טאקי. הוא מחליף חלקים כמו במכונית ישנה. הוא יכול לתפוס הרבה כיוונים לא נעימים, החל מהכיוון של וואי ג'אס וכלה בזה של נרול. וזה מסתדר עם אכילת גופות - התועבה רעבה.

@סול: לא, אין חשיבות של ממש לסדר הקריאה. אלה מקצועות נפרדים, והרקע שלהם נפרד גם כן. תשתמש בחלקים ממנו, בכולו או בכלל לא.

@מנמף: הצל הרוכב הוא מטורף כל כך מטורף עד שהוא מגיע לקצה השני. הוא החצי השני של הנעלה מכל, כפי שכבר אמרתי.
1. למה?
2. אני אעלה את הד"ק, אולי הוא באמת קצת נמוך מדי, אבל מה הקשר לדרגת מטיל?
3. אני מניח שצריך להוסיף עוד נעלם למשוואה, אבל איזה?
4. מה הבעיה במקרין טלפתיה? הוא פשוט יכול לדבר עם יצורים אחרים, זה חד סיטרי, הם לא אמורים לדבר איתו בחזרה או להבין את השפה שלו אם הם לא יודעים אותה טבעית.
5. אני מניח שצריך להעיף את החסרונות או להפחית אותם יחד עם הפחתת העוצמה של היכולות האחרות. אבל איך?
6. ראית את רשימת המגבלות?

8. גם וגם וגם וגם, הכל מהכל בגופה אחת ענקית!
9. סביר להניח שאסור לשחק בני אדם או אורקים, יאמממי!

@נרוב:
התועבה יכולה להיות גם קניבלית רצחנית וגם משוגעת שמחליפה איברים. תלוי בבחירות. אבל התועבה נכנסת לקטגורייה אחת בשני המקרים. היא נפלה על הראש, היא דפוקה. אני מניח שצריך לאזן אותו איכשהו, אבל איך?

הלדין אמר/ה:
הקנדרה בסדרת "הערפילאים" של ברנדון סנדרסון מקבלים את המאפיינים הפיסיים של אובייקט על ידי אכילתו. התיאור הפיסי של התועבה גם יחסית דומה לתיאור הערפאים באותה הסדרה פרט לכך שברנדון סנדרסון הולך רחוק יותר עם תמת "האיברים המושתלים".
זה די פשוט, הרבה יותר מהערפילאים. תאכל גופה ענקית, והגוף המוטאנטי שלך ירפא את עצמו מהר יותר.
 
חזרה
Top