תת הסוג אוכלי שפיות
לא ברור מאיפה הגיעו היצורים המעוותים האלו. יש הרבה אגדות שונות על מקורם, אבל מה שבטוח הוא קיומם והסכנה שבהם. הם שוכנים בפינות נסתרות, אורבים לטרף שלהם בזמני חולשה ואוכלים את שפיותם.
תכונות אוכלי השפיות:
- הסוג תפלץ.
- יכולת לאכול שפיות של יצורים תבוניים, ובכך לשגע אותם. היכולת גורמת נזק לחוכמה. ד"ק להצלת רצון נגד היכולת הזאת הוא 15 + מתאם החוכמה של אוכל השפיות.
- יכולת להסוות את עצמם.
- מהירות תעופה עם תמרון מושלם.
- יכולים למחוק זיכרונות.
זרעי עלילה
1. אסירים משתגעים וצוות הכלא מנסה לטייח את זה, בגלל שמנהל הכלא הביא אוכל(י) שפיות בשביל ליצור התרעה לאסירים ולגרום להם להתנהג יותר טוב (ואולי אפילו זאת הוראה מלמעלה).
2. אוכלי שפיות פולשים בהמוניהם. הם היו צריכים לעזוב את ביתם בגלל שמפלצת גירשה אותם\מפחידה אותם\עולמם קורס, ובשביל להציל את בני התמותה משיגעון החבורה צריכה למצוא דרך לפתור את זה.
3. אוכל שפיות משגע מלך\מפקד צבאי בכיר והדמויות צריכות להתמודד עם ההשלכות של כך, ואולי אפילו לפתור את זה. יכול להיות גם שזה לא מקרי שאוכל השפיות בחר את המטרה הזאת, ושיש קונספירציה.
4. אוכל שפיות בוחר אחד מהחבורה כקורבנו.
טקטיקות אכילה
רוב אוכלי השפיות מעדיפים לארוב ולאכול שפיות מהקורבן כשהוא לבד. אבל חלקם מעדיפים להתחזות לאחד מהגזע של קורבנותיהם, ולהשתלב בחברתם, ולאכול בצורה גלויה אבל נסתרת – על ידי לחיצת יד, למשל, אוכל שלווה יוכל לאכול את שלוותו של קורבן, ויהיה קשה לעלות עליו. אוכלי שפיות יבחרו מטרות שנראות להם יציבות נפשית (שזה בדרך כלל אומר חוכמה גבוהה, וזה גם אומר שהם לא ילכו לבית משוגעים בשביל לאכול), כדי שהם יוכלו לאכול מהם לכמה שיותר זמן מבלי לחפש קורבנות חדשים.
אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
היה שלום, אבל יש לו הרגשה שאולי אחת מהממלכות השכנות תתקוף בקרוב, אבל זה לא הגיוני – אין להם סיבה לתקוף.
אבל עדיין הוא לא היה יכול להפסיק לחשוב על האפשרות שממלכה שכנה תתקוף, או שיהיה רעב פתאומי, או ששודדים יתקפו אותו.
לפתע, הוא הרגיש ביצור חלקלק נצמד לו לעורף, וזרועות שחורות כיסו את פניו. הוא תפס את היצור שנצמד אליו והעיף אותו על הרצפה. בין זרועות תמנוניות הוא ראה עיניים צהובות בוהקות. אקרול צווח צווחת פחד, והמפלצת עופפה ונצמדה לו לפנים.
אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
אחד ממשרתיו נכנס בזמן שהתנשף, ושאל: "מה קרה?"
אקרול: "מה מה קרה?"
"שמעתי צווחה, למה צווחת?"
אקרול: "לא צווחתי."
"אני שמעתי אותך צווח!"
אקרול: "יש לי מספיק צרות בחיים גם בלי משרת שמתפרץ לי לחדר באמצע הלילה ומדבר שטויות, תעזוב אותי בשקט."
"סליחה אדוני."
המשרת הלך, ואקרול שם לב שארון הבגדים שלו היה פתוח למחצה. "מוזר," הוא מלמל לעצמו, "חשבתי שסגרתי את הארון".
אוכל שלווה
תפלץ קטנטן
נק"פ: 4ק8
יוזמה: +3
מהירות: תעופה עם תמרון מושלם 6 מטר בסיבוב
דרג"ש: 20 (+3 זריזות, +2 גודל, +5 שריון טבעי)
תה"ב\האבקות: +3\5-
התקפה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
התקפה מלאה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
תפוסה\הישג: אפסי.
התקפות מיוחדות: אכילת שלווה, אשליה של חנק.
תכונות מיוחדות: ראיית סומא, בלתי נראים בחשכה בצורתם הטבעית, שינוי צורה, חסינות לחשמל, תעופה עם תמרון מושלם.
הצלות: רצון +4 תגובה +4 קשיחות +1
תכונות: כוח 5 חוסן 10 זריזות 17 תבונה 11 חוכמה 10 כריזמה 11
מיומנויות: תרמית +6 התחזות +16
כישרונות: מכה ללא נשק משופרת, הדיפת חצים.
סביבה: בכל מקום, אבל נדירים.
ארגון: יחיד.
אוצר: אין.
נטייה: ניטרלי רע. מבחינת אישיות, הם מאוד רגועים אלא אם הם לא אכלו להרבה זמן.
מראה: המראה שלהם מזכיר קצת שולחן. הם נראים כמו משטח שמתחתיות חמש זרועות תמנוניות, שחור לגמרי. העפעפיים שלהם יוצרים בליטות קטנות על המשטח, מהצד של הזרועות התמנוניות, וכשהם מרימים את העפעפיים שלהם צבע עיניים שונה בכל פעם, אבל שונה משחור.
התקדמות: לפי דרגות מקצוע.
דירוג אתגר: 4?
מתאם דרגה: +3?
אשליה של חנק (ע"ט)
אוכל השלווה מביט למטרה בעיניה, ואז המטרה מרגישה כאילו היא מתחילה להיחנק. המטרה לא תוכל לעשות כלום חוץ מלהיחנק אלא אם היא תצליח בהצלת רצון ד"ק 15. מטילים את ההצלה מחדש בכל סיבוב.
אכילת שלווה (ע"ט)
על ידי התקפת מגע (מעדיפים להקיף את הראש של הקורבן בצורתם הטבעית) אוכלי שלווה יכולים לאכול את שלוותו של קורבנם. אוכלי השלווה גורמים לקורבן 1ק4 נזק חוכמה, נקודה אחת מזה קבועה, אלא אם הוא מצליח בהצלת רצון ד"ק 15. אם הקורבן מצליח בהצלה, אוכל השלווה מנסה עד שהוא מצליח לאכול את שלוותו. חוץ מהנזק לחוכמה, הקורבן מקבל מחסר של 1- מצטבר לבדיקות מסוימות לכל נקודת חוכמה קבועה שנשאבה ממנו. המחסר תקף לכל בדיקה הדורשת ריכוז או דיוק עדין, כי הדמות לא יכולה להתרכז מרוב הלחץ הנפשי (כך שפתיחת קשר תסבול מהמחסר, אבל שבירת דלת לא).הדמות גם צריכה להציל הצלת רצון ד"ק של 10 + כמות נקודות החוכמה הקבועות שנשאבו ממנה בשביל להירדם. אם החוכמה מגיעה ל0, אז לקורבן לא נשארה שלווה – כל דבר ילחיץ אותו, והוא לא יהיה מסוגל להירגע או לישון (ואם ינסו להרדים אותו בצורה קסומה הוא ירדם לזמן מה ואז יתעורר בגלל סיוטים נוראיים), עד שהחוכמה שלו תגיע ל1 לפחות (וגם אז, עד שהחוכמה תחזור למלואה הקורבן יהיה לחוץ). חוץ מכל ההשפעות המתוארות, הקורבן לא זוכר את התקיפה.
אוכלי שלווה יכולים לאכול מספר בלתי מוגבל של פעמים ביום, אבל מעדיפים לאכול רק פעם ביממה (ובשעות הלילה בדרך כלל). הקורבן מאוד לחוץ, וזה מתבטא בחוסר סבלנות ופסימיות מוגזמת, שמתדרדרת יותר ויותר ככל שנשאבות לו יותר נקודות חוכמה.
שינוי צורה (יד"ל)
כמו הלחש שינוי עצמי מדרג 4, חוץ מזה שאוכלי שלווה יכולים לשנות צורה ליצור בגודל בינוני. עורם תמיד חלקלק יחסית לבני הגזע שאליו הם מתחזים (אבל לא במידה שבלתי אפשרית לבן הגזע הזה).
לא ברור מאיפה הגיעו היצורים המעוותים האלו. יש הרבה אגדות שונות על מקורם, אבל מה שבטוח הוא קיומם והסכנה שבהם. הם שוכנים בפינות נסתרות, אורבים לטרף שלהם בזמני חולשה ואוכלים את שפיותם.
תכונות אוכלי השפיות:
- הסוג תפלץ.
- יכולת לאכול שפיות של יצורים תבוניים, ובכך לשגע אותם. היכולת גורמת נזק לחוכמה. ד"ק להצלת רצון נגד היכולת הזאת הוא 15 + מתאם החוכמה של אוכל השפיות.
- יכולת להסוות את עצמם.
- מהירות תעופה עם תמרון מושלם.
- יכולים למחוק זיכרונות.
זרעי עלילה
1. אסירים משתגעים וצוות הכלא מנסה לטייח את זה, בגלל שמנהל הכלא הביא אוכל(י) שפיות בשביל ליצור התרעה לאסירים ולגרום להם להתנהג יותר טוב (ואולי אפילו זאת הוראה מלמעלה).
2. אוכלי שפיות פולשים בהמוניהם. הם היו צריכים לעזוב את ביתם בגלל שמפלצת גירשה אותם\מפחידה אותם\עולמם קורס, ובשביל להציל את בני התמותה משיגעון החבורה צריכה למצוא דרך לפתור את זה.
3. אוכל שפיות משגע מלך\מפקד צבאי בכיר והדמויות צריכות להתמודד עם ההשלכות של כך, ואולי אפילו לפתור את זה. יכול להיות גם שזה לא מקרי שאוכל השפיות בחר את המטרה הזאת, ושיש קונספירציה.
4. אוכל שפיות בוחר אחד מהחבורה כקורבנו.
טקטיקות אכילה
רוב אוכלי השפיות מעדיפים לארוב ולאכול שפיות מהקורבן כשהוא לבד. אבל חלקם מעדיפים להתחזות לאחד מהגזע של קורבנותיהם, ולהשתלב בחברתם, ולאכול בצורה גלויה אבל נסתרת – על ידי לחיצת יד, למשל, אוכל שלווה יוכל לאכול את שלוותו של קורבן, ויהיה קשה לעלות עליו. אוכלי שפיות יבחרו מטרות שנראות להם יציבות נפשית (שזה בדרך כלל אומר חוכמה גבוהה, וזה גם אומר שהם לא ילכו לבית משוגעים בשביל לאכול), כדי שהם יוכלו לאכול מהם לכמה שיותר זמן מבלי לחפש קורבנות חדשים.
אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
היה שלום, אבל יש לו הרגשה שאולי אחת מהממלכות השכנות תתקוף בקרוב, אבל זה לא הגיוני – אין להם סיבה לתקוף.
אבל עדיין הוא לא היה יכול להפסיק לחשוב על האפשרות שממלכה שכנה תתקוף, או שיהיה רעב פתאומי, או ששודדים יתקפו אותו.
לפתע, הוא הרגיש ביצור חלקלק נצמד לו לעורף, וזרועות שחורות כיסו את פניו. הוא תפס את היצור שנצמד אליו והעיף אותו על הרצפה. בין זרועות תמנוניות הוא ראה עיניים צהובות בוהקות. אקרול צווח צווחת פחד, והמפלצת עופפה ונצמדה לו לפנים.
אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
אחד ממשרתיו נכנס בזמן שהתנשף, ושאל: "מה קרה?"
אקרול: "מה מה קרה?"
"שמעתי צווחה, למה צווחת?"
אקרול: "לא צווחתי."
"אני שמעתי אותך צווח!"
אקרול: "יש לי מספיק צרות בחיים גם בלי משרת שמתפרץ לי לחדר באמצע הלילה ומדבר שטויות, תעזוב אותי בשקט."
"סליחה אדוני."
המשרת הלך, ואקרול שם לב שארון הבגדים שלו היה פתוח למחצה. "מוזר," הוא מלמל לעצמו, "חשבתי שסגרתי את הארון".
אוכל שלווה
תפלץ קטנטן
נק"פ: 4ק8
יוזמה: +3
מהירות: תעופה עם תמרון מושלם 6 מטר בסיבוב
דרג"ש: 20 (+3 זריזות, +2 גודל, +5 שריון טבעי)
תה"ב\האבקות: +3\5-
התקפה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
התקפה מלאה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
תפוסה\הישג: אפסי.
התקפות מיוחדות: אכילת שלווה, אשליה של חנק.
תכונות מיוחדות: ראיית סומא, בלתי נראים בחשכה בצורתם הטבעית, שינוי צורה, חסינות לחשמל, תעופה עם תמרון מושלם.
הצלות: רצון +4 תגובה +4 קשיחות +1
תכונות: כוח 5 חוסן 10 זריזות 17 תבונה 11 חוכמה 10 כריזמה 11
מיומנויות: תרמית +6 התחזות +16
כישרונות: מכה ללא נשק משופרת, הדיפת חצים.
סביבה: בכל מקום, אבל נדירים.
ארגון: יחיד.
אוצר: אין.
נטייה: ניטרלי רע. מבחינת אישיות, הם מאוד רגועים אלא אם הם לא אכלו להרבה זמן.
מראה: המראה שלהם מזכיר קצת שולחן. הם נראים כמו משטח שמתחתיות חמש זרועות תמנוניות, שחור לגמרי. העפעפיים שלהם יוצרים בליטות קטנות על המשטח, מהצד של הזרועות התמנוניות, וכשהם מרימים את העפעפיים שלהם צבע עיניים שונה בכל פעם, אבל שונה משחור.
התקדמות: לפי דרגות מקצוע.
דירוג אתגר: 4?
מתאם דרגה: +3?
אשליה של חנק (ע"ט)
אוכל השלווה מביט למטרה בעיניה, ואז המטרה מרגישה כאילו היא מתחילה להיחנק. המטרה לא תוכל לעשות כלום חוץ מלהיחנק אלא אם היא תצליח בהצלת רצון ד"ק 15. מטילים את ההצלה מחדש בכל סיבוב.
אכילת שלווה (ע"ט)
על ידי התקפת מגע (מעדיפים להקיף את הראש של הקורבן בצורתם הטבעית) אוכלי שלווה יכולים לאכול את שלוותו של קורבנם. אוכלי השלווה גורמים לקורבן 1ק4 נזק חוכמה, נקודה אחת מזה קבועה, אלא אם הוא מצליח בהצלת רצון ד"ק 15. אם הקורבן מצליח בהצלה, אוכל השלווה מנסה עד שהוא מצליח לאכול את שלוותו. חוץ מהנזק לחוכמה, הקורבן מקבל מחסר של 1- מצטבר לבדיקות מסוימות לכל נקודת חוכמה קבועה שנשאבה ממנו. המחסר תקף לכל בדיקה הדורשת ריכוז או דיוק עדין, כי הדמות לא יכולה להתרכז מרוב הלחץ הנפשי (כך שפתיחת קשר תסבול מהמחסר, אבל שבירת דלת לא).הדמות גם צריכה להציל הצלת רצון ד"ק של 10 + כמות נקודות החוכמה הקבועות שנשאבו ממנה בשביל להירדם. אם החוכמה מגיעה ל0, אז לקורבן לא נשארה שלווה – כל דבר ילחיץ אותו, והוא לא יהיה מסוגל להירגע או לישון (ואם ינסו להרדים אותו בצורה קסומה הוא ירדם לזמן מה ואז יתעורר בגלל סיוטים נוראיים), עד שהחוכמה שלו תגיע ל1 לפחות (וגם אז, עד שהחוכמה תחזור למלואה הקורבן יהיה לחוץ). חוץ מכל ההשפעות המתוארות, הקורבן לא זוכר את התקיפה.
אוכלי שלווה יכולים לאכול מספר בלתי מוגבל של פעמים ביום, אבל מעדיפים לאכול רק פעם ביממה (ובשעות הלילה בדרך כלל). הקורבן מאוד לחוץ, וזה מתבטא בחוסר סבלנות ופסימיות מוגזמת, שמתדרדרת יותר ויותר ככל שנשאבות לו יותר נקודות חוכמה.
שינוי צורה (יד"ל)
כמו הלחש שינוי עצמי מדרג 4, חוץ מזה שאוכלי שלווה יכולים לשנות צורה ליצור בגודל בינוני. עורם תמיד חלקלק יחסית לבני הגזע שאליו הם מתחזים (אבל לא במידה שבלתי אפשרית לבן הגזע הזה).