• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 אוכלי שפיות (3.5)

akma

פונדקאי ותיק
תת הסוג אוכלי שפיות
לא ברור מאיפה הגיעו היצורים המעוותים האלו. יש הרבה אגדות שונות על מקורם, אבל מה שבטוח הוא קיומם והסכנה שבהם. הם שוכנים בפינות נסתרות, אורבים לטרף שלהם בזמני חולשה ואוכלים את שפיותם.

תכונות אוכלי השפיות:
- הסוג תפלץ.
- יכולת לאכול שפיות של יצורים תבוניים, ובכך לשגע אותם. היכולת גורמת נזק לחוכמה. ד"ק להצלת רצון נגד היכולת הזאת הוא 15 + מתאם החוכמה של אוכל השפיות.
- יכולת להסוות את עצמם.
- מהירות תעופה עם תמרון מושלם.
- יכולים למחוק זיכרונות.

זרעי עלילה
1. אסירים משתגעים וצוות הכלא מנסה לטייח את זה, בגלל שמנהל הכלא הביא אוכל(י) שפיות בשביל ליצור התרעה לאסירים ולגרום להם להתנהג יותר טוב (ואולי אפילו זאת הוראה מלמעלה).
2. אוכלי שפיות פולשים בהמוניהם. הם היו צריכים לעזוב את ביתם בגלל שמפלצת גירשה אותם\מפחידה אותם\עולמם קורס, ובשביל להציל את בני התמותה משיגעון החבורה צריכה למצוא דרך לפתור את זה.
3. אוכל שפיות משגע מלך\מפקד צבאי בכיר והדמויות צריכות להתמודד עם ההשלכות של כך, ואולי אפילו לפתור את זה. יכול להיות גם שזה לא מקרי שאוכל השפיות בחר את המטרה הזאת, ושיש קונספירציה.
4. אוכל שפיות בוחר אחד מהחבורה כקורבנו.
טקטיקות אכילה
רוב אוכלי השפיות מעדיפים לארוב ולאכול שפיות מהקורבן כשהוא לבד. אבל חלקם מעדיפים להתחזות לאחד מהגזע של קורבנותיהם, ולהשתלב בחברתם, ולאכול בצורה גלויה אבל נסתרת – על ידי לחיצת יד, למשל, אוכל שלווה יוכל לאכול את שלוותו של קורבן, ויהיה קשה לעלות עליו. אוכלי שפיות יבחרו מטרות שנראות להם יציבות נפשית (שזה בדרך כלל אומר חוכמה גבוהה, וזה גם אומר שהם לא ילכו לבית משוגעים בשביל לאכול), כדי שהם יוכלו לאכול מהם לכמה שיותר זמן מבלי לחפש קורבנות חדשים.

אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
היה שלום, אבל יש לו הרגשה שאולי אחת מהממלכות השכנות תתקוף בקרוב, אבל זה לא הגיוני – אין להם סיבה לתקוף.
אבל עדיין הוא לא היה יכול להפסיק לחשוב על האפשרות שממלכה שכנה תתקוף, או שיהיה רעב פתאומי, או ששודדים יתקפו אותו.
לפתע, הוא הרגיש ביצור חלקלק נצמד לו לעורף, וזרועות שחורות כיסו את פניו. הוא תפס את היצור שנצמד אליו והעיף אותו על הרצפה. בין זרועות תמנוניות הוא ראה עיניים צהובות בוהקות. אקרול צווח צווחת פחד, והמפלצת עופפה ונצמדה לו לפנים.

אקרול הסתובב בחדרו, לא הצליח להירדם ותהה בקשר למצב הממלכה.
אחד ממשרתיו נכנס בזמן שהתנשף, ושאל: "מה קרה?"
אקרול: "מה מה קרה?"
"שמעתי צווחה, למה צווחת?"
אקרול: "לא צווחתי."
"אני שמעתי אותך צווח!"
אקרול: "יש לי מספיק צרות בחיים גם בלי משרת שמתפרץ לי לחדר באמצע הלילה ומדבר שטויות, תעזוב אותי בשקט."
"סליחה אדוני."
המשרת הלך, ואקרול שם לב שארון הבגדים שלו היה פתוח למחצה. "מוזר," הוא מלמל לעצמו, "חשבתי שסגרתי את הארון".



אוכל שלווה

תפלץ קטנטן
נק"פ: 4ק8
יוזמה: +3
מהירות: תעופה עם תמרון מושלם 6 מטר בסיבוב
דרג"ש: 20 (+3 זריזות, +2 גודל, +5 שריון טבעי)
תה"ב\האבקות: +3\5-
התקפה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
התקפה מלאה: התקפה חשמלית 2ק6 נזק +6 להתקפה טווח 3 מטר
תפוסה\הישג: אפסי.
התקפות מיוחדות: אכילת שלווה, אשליה של חנק.
תכונות מיוחדות: ראיית סומא, בלתי נראים בחשכה בצורתם הטבעית, שינוי צורה, חסינות לחשמל, תעופה עם תמרון מושלם.
הצלות: רצון +4 תגובה +4 קשיחות +1
תכונות: כוח 5 חוסן 10 זריזות 17 תבונה 11 חוכמה 10 כריזמה 11
מיומנויות: תרמית +6 התחזות +16
כישרונות: מכה ללא נשק משופרת, הדיפת חצים.
סביבה: בכל מקום, אבל נדירים.
ארגון: יחיד.
אוצר: אין.
נטייה: ניטרלי רע. מבחינת אישיות, הם מאוד רגועים אלא אם הם לא אכלו להרבה זמן.
מראה: המראה שלהם מזכיר קצת שולחן. הם נראים כמו משטח שמתחתיות חמש זרועות תמנוניות, שחור לגמרי. העפעפיים שלהם יוצרים בליטות קטנות על המשטח, מהצד של הזרועות התמנוניות, וכשהם מרימים את העפעפיים שלהם צבע עיניים שונה בכל פעם, אבל שונה משחור.
התקדמות: לפי דרגות מקצוע.
דירוג אתגר: 4?
מתאם דרגה: +3?

אשליה של חנק (ע"ט)
אוכל השלווה מביט למטרה בעיניה, ואז המטרה מרגישה כאילו היא מתחילה להיחנק. המטרה לא תוכל לעשות כלום חוץ מלהיחנק אלא אם היא תצליח בהצלת רצון ד"ק 15. מטילים את ההצלה מחדש בכל סיבוב.
אכילת שלווה (ע"ט)
על ידי התקפת מגע (מעדיפים להקיף את הראש של הקורבן בצורתם הטבעית) אוכלי שלווה יכולים לאכול את שלוותו של קורבנם. אוכלי השלווה גורמים לקורבן 1ק4 נזק חוכמה, נקודה אחת מזה קבועה, אלא אם הוא מצליח בהצלת רצון ד"ק 15. אם הקורבן מצליח בהצלה, אוכל השלווה מנסה עד שהוא מצליח לאכול את שלוותו. חוץ מהנזק לחוכמה, הקורבן מקבל מחסר של 1- מצטבר לבדיקות מסוימות לכל נקודת חוכמה קבועה שנשאבה ממנו. המחסר תקף לכל בדיקה הדורשת ריכוז או דיוק עדין, כי הדמות לא יכולה להתרכז מרוב הלחץ הנפשי (כך שפתיחת קשר תסבול מהמחסר, אבל שבירת דלת לא).הדמות גם צריכה להציל הצלת רצון ד"ק של 10 + כמות נקודות החוכמה הקבועות שנשאבו ממנה בשביל להירדם. אם החוכמה מגיעה ל0, אז לקורבן לא נשארה שלווה – כל דבר ילחיץ אותו, והוא לא יהיה מסוגל להירגע או לישון (ואם ינסו להרדים אותו בצורה קסומה הוא ירדם לזמן מה ואז יתעורר בגלל סיוטים נוראיים), עד שהחוכמה שלו תגיע ל1 לפחות (וגם אז, עד שהחוכמה תחזור למלואה הקורבן יהיה לחוץ). חוץ מכל ההשפעות המתוארות, הקורבן לא זוכר את התקיפה.
אוכלי שלווה יכולים לאכול מספר בלתי מוגבל של פעמים ביום, אבל מעדיפים לאכול רק פעם ביממה (ובשעות הלילה בדרך כלל). הקורבן מאוד לחוץ, וזה מתבטא בחוסר סבלנות ופסימיות מוגזמת, שמתדרדרת יותר ויותר ככל שנשאבות לו יותר נקודות חוכמה.
שינוי צורה (יד"ל)
כמו הלחש שינוי עצמי מדרג 4, חוץ מזה שאוכלי שלווה יכולים לשנות צורה ליצור בגודל בינוני. עורם תמיד חלקלק יחסית לבני הגזע שאליו הם מתחזים (אבל לא במידה שבלתי אפשרית לבן הגזע הזה).
 
מגניב. אני בהחלט אשמח לראות עוד אוכלי שפיות.

רק הערה בנוגע לאכילת השלווה - אכילת שלווה כהתקפת מגע גם נראית לי חזקה מדי, וגם לא מתאימה לתיאור של עטיפת הראש של הקורבן. נראה לי מתאים יותר לתת להם התקפת מחוש, תפיסה משופרת בפגיעה מוצלחת בהתקפת מחוש, ושאיבת שלווה כפעולת סיבוב מלא מול יצור אחוז.
 
ב"ה
ת'ור אמר/ה:
רק הערה בנוגע לאכילת השלווה - אכילת שלווה כהתקפת מגע גם נראית לי חזקה מדי, וגם לא מתאימה לתיאור של עטיפת הראש של הקורבן. נראה לי מתאים יותר לתת להם התקפת מחוש, תפיסה משופרת בפגיעה מוצלחת בהתקפת מחוש, ושאיבת שלווה כפעולת סיבוב מלא מול יצור אחוז.
אני לא מסכים, זה לא יותר נורא מאשר דרגות שליליות.
 
אבל באיזה ד"א שואבים דרגות שליליות?

בכל מקרה, אני חושב שגישת הדרך הארוכה עדיפה גם בגלל שהיא תואמת יותר את התיאור, וגם בגלל שאכילת שלווה נשמע יותר מתאים לתהליך שלוקח כמה זמן, לא שנעשה בשנייה.
 
ב"ה
אבל באיזה ד"א שואבים דרגות שליליות?
3, וגם שם זה בכל פגיעה (אם כי בהתקפה רגילה ולא בהתקפת מגע).
http://www.d20srd.org/srd/monsters/wight.htm

בכל מקרה, אני חושב שגישת הדרך הארוכה עדיפה גם בגלל שהיא תואמת יותר את התיאור, וגם בגלל שאכילת שלווה נשמע יותר מתאים לתהליך שלוקח כמה זמן, לא שנעשה בשנייה.
מה זה משנה, ממילא הוא מעדיף לשאוב רק פעם ביום. להתחיל היאבקות זו התקפת מגע, ומה שהוא עושה זה בדיוק כמו להתחיל היאבקות. כאן הוא לא מנסה למחוץ אץ יריבו אלא מספיק מגע הכי קטן בשביל השאיבה ולכן לדעתי התקפת מגע זו דרך עדיפה לתאר את זה.
האם יתוש צריך להצליח לנצח אותי בהיאבקות בשביל לעקוץ אותי?
לא, הוא צריך רק להצליח בהתקפה. אין ליתוש שום שיכוי להיאבק בי.
אני לא בטוח שזה צריך להיות דווקא התקפת מגע, בגלל שקסדה בהחלט יכולה להגן על הפנים שלך מפני אוכלי שלווה.
 
היאבקות מתאים לגישת הטורף האורב בחשכה, ופחות לגישת הטורף המשנה צורה המסתנן (ויש לי העדפה לגישה השנייה באופן כללי).

ואיזה דירוג אתגר מתאים לאוכלי השלווה?
 
קונספט מגניב
בקשר לאשליית החנק, הטקסט טיפה מסורבל.
אכילת השלווה זה כוח נחמד, אבל הייתי מפצל בין התקפה מכאנית פרופר (איך הוא משתמש בזה בקרב) לבין הכוח כפלאף, איך זה משפיע על דמויות אחרות במערכה. כרגע זה.. מעורבב.
אולי הייתי נותן למי שמותקף גם מחלה.
ומעבר לזה, שהחוכמה מגיעה לאפס אני די בטוח שקורה משהו לפי הסל"ש, שהוא לא "הדמות לחוצה"
 
לפי החוקים הרשמיים, אם החוכמה מגיעה ל0 אז הדמות נכנסת לתרדמת מלאה בסיוטים. למרות שזה מאוד מתאים לרעיון הכללי שלי של אוכלי שפיות, זה לא יתאים לעובדה שלדמות לחוצה יהיה קשה להירדם. לכן, אני חושב שבמקרה הזה הלחץ האינסופי יתאים. זה לא מעשה ללא תקדים, שמעתי בעבר על עכבישים מאבן שאוכלים זריזות, וכשהזריזות של הקורבן מגיעה ל0 הוא מתאבן. דרך אגב, ערכתי את התיאור של היכולת והבדלתי יותר בבירור בין הקראנץ' לפלאף.
הדבקה במחלה נפשית תתאים לקונספט הרבה יותר ממחלה פיזית רגילה, אבל זה לא יעזור להם לאכול את השלווה מהמטרה (ואם אחליט שכן, אז אוכל השלווה פשוט יוכל להתחבא בפינה חשכה ולצאת פעם בכמה ימים, וזה ייצר פחות הזדמנויות לקונפליקט). אם כי חשבתי על הרעיון של מחלה נפשית, והגעתי למסקנה שמבחינה מכאנית הצלת רצון תנגוד במקום קשיחות, נזק לתכונות המנטליות (בעיקר חוכמה וכריזמה), וריפוי מחלות לא יעבוד, אבל שיקום כן (ראה http://www.d20srd.org/srd/variant/campaigns/sanity.htm#restoringSanitywithMagic , למרות שאני באופן כללי לא אוהב את הואריאנט של שיגעון, השאיר לי יותר מדי את הרושם של שיגעון אקראי).
ערכתי את התיאור של התקפת החנק.
 

גיינטו קפץ באתלטיות מעל למחסום וזלל כפי יכולתו. האופה הופתע וכעס לראות את זה.
האופה: "בלי ארוחות חינם!"
גיינטו: "אני רעב."
האופה: "קודם משלמים, אז אוכלים."
גיינטו בעט באופה. אז הוא לקח לחמניה ואכל אותה בזמן שהרביץ לאופה. לפתע, הוא הפסיק ונפל. אדם אחר נתן אגרוף לגיינטו, וגיינטו נכנס להלם ולא היה לזוז.
האופה: "תודה, הצלת אותי."
"בבקשה."
האופה: "אם אתה רוצה, אתה יכול לקחת אוכל מפה בחינם."
"זה בסדר, כבר אכלתי."
הזר הלך, בזמן שגיינטו חלם סיוטים נוראיים.


אוכל שליטה עצמית
תפלץ קטן (אוכל שפיות)
נק"פ: 12ק8 +3
יוזמה: +2
מהירות: תעופה במהירות 6 מטר לסיבוב בתמרון מושלם
דרג"ש: 17 (+2 זריזות, +5 הדיפה)
תה"ב\האבקות: +9\+8
התקפה: אגרוף 1ק6 + 3 נזק +12 להתקפה
התקפה מלאה: סערת חבטות (כמו של נזיר בדרגה 12) 1ק6 +3 נזק +12\+12\+12\+7 להתקפה
תפוסה\הישג: 1.5\1.5
התקפות מיוחדות: אגרוף הלם, אכילת שליטה עצמית, צעקה בטון נמוך.
תכונות מיוחדות: הפיכה לבלתי מוחשי, יכולות דמויות לחש.
הצלות: רצון +8 תגובה +6 קשיחות +4
תכונות: כוח 16 חוסן 11 זריזות 14 תבונה 11 חוכמה 14 כריזמה 11
מיומנויות: הסתתרות +17, זיהוי +17 או תרמית +17 והתחזות +27
כישרונות: מכה ללא נשק משופרת, ריצה, אגרוף הלם, תגובות קרב, עמידות.
סביבה: בכל מקום.
ארגון: לבד.
אוצר: אין.
נטייה: ניטרלי רע. אם הם לא אוכלים הרבה זמן, קשה להם לדכא את דחפיהם.
מראה: זרוע ארוכה, שבמקום אצבעות יוצאות 6 ידיים, חלקם ממקומות שמהם לא יוצאים אצבעות (כמו בסיס כף היד). מתוך כל אחת מ6 הידיים יוצאות 4-7 אצבעות, שבקצה כל אצבע עין, אוזן, אף או פה. גם מהידיים יכולות לצאת אצבעות ממקומות שלא הגיוני שיצאו משם אצבעות (כמו גב כף היד). לזרוע המקורית ולכל אחת מן הידיים אין מרפקים, והגמישות של היצור מוחלטת, ואוכלי שליטה עצמית יכולים להתגלגל לכדור אם ברצונם בכך. אין להם ציפורניים.
התקדמות: לפי דרגות מקצוע.
דירוג אתגר: אין לי מושג, מה דעתכם?
מתאם דרגה: כנ"ל

אכילת שליטה עצמית (ע"ט)
על ידי נתינת אגרוף, אוכלי שליטה עצמית יכולים לאכול את השליטה העצמית של קורבנם. האגרוף צריף להיות ממוקד בצורה מסוימת, כך שההתקפה היא עם מחסר 5-.
הקורבן מאבד 1ק3 נקודות חוכמה, נקודה אחת מזה קבועה. חוץ מהנזק לחוכמה, הקורבן מקבל מחסר 1- לכל הצלת רצון כנגד התנגדות להשפעה שתעודד אותו לפעול לפי דחפים. הקורבן גם מתחיל לבעור מבפנים בלהבה בלתי נראית. לכל פעם שנאכלה מהקורבן השליטה העצמית, נוסף 1 נזק אש שאי אפשר לרפא. עמידות לאש לא תקפה כנגד הנזק הזה, אבל חסינות לאש כן (חשבתי על לעשות נזק קול, אבל אז זה הרבה פחות הגיוני). כשהחוכמה של הקורבן מגיעה ל0 מנזק זמני, הוא נכנס לשינה עמוקה מלאה בסיוטים. כשהנזק הקבוע של חוכמה שווה או גדול מהחוכמה המקורית של הקורבן, הוא עדיין ישן למשך עוד יום אחד, שממנו הוא מתעורר בפתאומיות, צועק צעקת כאב ואז נשרף מבפנים באש בלתי נראית תוך רגע. האש נעלמת כשהקורבן מת. ריפוי נזק החוכמה לגמרי גם נפטר מהאש הפנימית. הצלת רצון ד"ק 17 תנגוד את ההשפעה.
חוץ מההשפעות המכאניות, הקורבן נוטה יותר לפעול לפי דחפים, וקשה לו יותר לרסן את עצמו.
אם מישהו יהרג בזמן שבתוכו להבה פנימית, אז גופתו תישרף באש בלתי נראית במקום סתם למות (אלא אם הוא מת מנזק קור).
הפיכה לבלתי מוחשי (ד"ל)
פעמיים ביום יכול אוכל שליטה עצמית להיהפך לבלתי מוחשי ובחזרה למוחשי.
יכולות דמויות לחש
דרגת מטיל 12, חוכמה כיכולת להטלת לחשים.
מספר בלתי מוגבל של פעמים ביום: בדיון אילם, שינה.
3 פעמים ביום: היעלמות מעין.
פעם ביום: עריכת זיכרון.
צעקה בטון נמוך (י"ד)
נשמע כמו שאגה עוצמתית.
הצעקה נשמעת כאילו כמה יצורים צועקים (כי יש לאוכלי שליטה עצמית כמה פיות), והיא גורמת 6ק6 נזק קולי וחירשות, הצלת קשיחות בד"ק 18 לחצי נזק ולשמירה על השמיעה. אוכלי שליטה עצמית יכולים להשתמש ביכולת הזאת רק פעם ב1ק4 סיבובים.
לא רציתי לעשות שזה בטון גבוה כי שאגה יותר תתאים מצווחה להתקף זעם, למרות שצווחה יהיה יותר פסיכודלי באופן כללי.



חשבתי על לעשות אוכל אחידות, אוכל שפיות שגורם לפיצול אישיות, אבל לבטא פיצול אישיות מבחינה מכאנית יהיה בעייתי, אז החלטתי לעשות את אוכל השליטה העצמית קודם. אשמח לראות תובנות בקשר לאיך זה יוכל להיות מיוצג מכאנית.
 
לא כל-כך הבנתי מה זה אמור להביע "אוכל שליטה עצמית"
כלומר, זה כלול לאבד שליטה על שלפוחית השתן?

בניגוד לייאוש, שזה רגש מוגדר, לאבד שליטה עצמית זה משהו לא מובהק.
פחות ברור איזה רגש המפלצת מנסה להביע.

בנוסף, לאיזה כיוון אתה מנסה ללכת? המטרה ליצור סדרה של מפלצות "ייעודיות"?
ומה שחסר לי, זה מבחינת פלאף, להבין למה הן קיימות בכלל בעולם המערכה - מי יצר אותן, או שמא הן נוצרו לבד, אולי זה יסודן שהושחת מקרבה לאנושות, או אולי זה שד... צריך למלא את הפלאף.
 
The oldman אמר/ה:
לא כל-כך הבנתי מה זה אמור להביע "אוכל שליטה עצמית"
כלומר, זה כלול לאבד שליטה על שלפוחית השתן?

בניגוד לייאוש, שזה רגש מוגדר, לאבד שליטה עצמית זה משהו לא מובהק.
פחות ברור איזה רגש המפלצת מנסה להביע.

הכוונה שזה מעורר רגשות כמו זעם, רעב, תאווה. דחפים.

The oldman אמר/ה:
ומה שחסר לי, זה מבחינת פלאף, להבין למה הן קיימות בכלל בעולם המערכה - מי יצר אותן, או שמא הן נוצרו לבד, אולי זה יסודן שהושחת מקרבה לאנושות, או אולי זה שד... צריך למלא את הפלאף.

לא החלטתי. חשבתי על לעשות שהם נוצרו בשביל ליצור התרעה מלברוח מכלא במישור אחר - הרי אם מישהו יצליח לצאת מהכלא, הוא סביר להניח יאבד את שפיותו, וזאת סיבה טובה לא לנסות לברוח.
 
בקשר למישור, זה נשמע לי קצת מוגבל. כלומר, זה רעיון טוב למישור בכלליות, אבל אולי יותר במובן של לדכא מישור (או גזע) שלם ולשלוט בהם.

בקשר לעורר רגשות, אז אולי תעשה טבלת השפעות עם גלגול אקראי. אם המטרה מותקפת גלגל ולפי התוצאה היא עושה פעולה X.
זה בהחלט יכול להיות מגניב.
 
The oldman אמר/ה:
בקשר למישור, זה נשמע לי קצת מוגבל. כלומר, זה רעיון טוב למישור בכלליות, אבל אולי יותר במובן של לדכא מישור (או גזע) שלם ולשלוט בהם.

זה יעבוד ויהיה מגניב.

The oldman אמר/ה:
בקשר לעורר רגשות, אז אולי תעשה טבלת השפעות עם גלגול אקראי. אם המטרה מותקפת גלגל ולפי התוצאה היא עושה פעולה X.
זה בהחלט יכול להיות מגניב.

יש רק שני רגשות שהגיוני שיתעוררו בגלל התקפה - פחד או זעם (והפתעה, אבל זה לא קשור לשליטה עצמית). אפשר להטיל מטבע לאיזו השפעה. אם פחד, אז הדמות צריכה להציל הצלת רצון ד"ק X או לברוח, ואם זה זעם אז הדמות צריכה צריכה להציל הצלת רצון ד"ק X או להיכנס להתקף זעם, ובשעה שאחרי זה הדמות תצטרך להציל הצלת רצון באותו ד"ק בשביל לא להתחיל קרב אם מתגרים בה. משום מה ד"ק 19 נשמע לי מתאים.
 
ב"ה
יש רק שני רגשות שהגיוני שיתעוררו בגלל התקפה - פחד או זעם (והפתעה, אבל זה לא קשור לשליטה עצמית). אפשר להטיל מטבע לאיזו השפעה. אם פחד, אז הדמות צריכה להציל הצלת רצון ד"ק X או לברוח, ואם זה זעם אז הדמות צריכה צריכה להציל הצלת רצון ד"ק X או להיכנס להתקף זעם, ובשעה שאחרי זה הדמות תצטרך להציל הצלת רצון באותו ד"ק בשביל לא להתחיל קרב אם מתגרים בה. משום מה ד"ק 19 נשמע לי מתאים.
למען האמת, בדרך כלל ד"ק להצלה נקבע לפי (10+מחצית ק"פ של המפלצת+מתאם תכונה כלשהי). אני מאמין שבמקרה של היכולת הזו זה צריך להיות (10+מחצית ק"פ+מתאם כריזמה). לדעתי או שאוכל השליטה העצמית יבחר את ההשפעה או שהצלת הרצון תתבצע לפני הטלת המטבע, כי אם כבר עושים את זה אקראי אז שלא ידעו את התוצאה לפני ההצלה (לכאורה אין חשיבות, אבל יש השפעות שמאפשרות לגלגל מחדש הצלה ולרוב זעם זה הרבה פחות נורא מפחד).
אולי במקום זעם יותר מתאים שכרון קרב (כמו של שיכור קרב מהמדריך השלם ללוחמה), בגלל שמי שמושפע מאובדן השליטה העצמית כנראה גם יגיע למצב שבו הוא עלול לפגוע בבני בריתו.
רעיון נוסף שעלה בדעתי, אולי במקום להגריל בין פחד לבין זעם כדאי לשלב ביניהם?
פחד מלווה בזעם יכול להיות תוצאה הרסנית שבה הקורבן בורח ממה שהוא מפחד ומשמיד את מה שמפריע לו לברוח.
 
גארל, אוכל התקווה לא קשור לזה.

super sorcerer אמר/ה:
אולי במקום זעם יותר מתאים שכרון קרב (כמו של שיכור קרב מהמדריך השלם ללוחמה), בגלל שמי שמושפע מאובדן השליטה העצמית כנראה גם יגיע למצב שבו הוא עלול לפגוע בבני בריתו.
רעיון נוסף שעלה בדעתי, אולי במקום להגריל בין פחד לבין זעם כדאי לשלב ביניהם?
פחד מלווה בזעם יכול להיות תוצאה הרסנית שבה הקורבן בורח ממה שהוא מפחד ומשמיד את מה שמפריע לו לברוח.

אני לא מכיר את המכאניקה של שיכרון קרב מהמדריך השלם ללוחמה.
ואפשר להוסיף לרעיון של פחד+זעם שהדמות תשתמש בהתקפותיה הכי מזיקות בשביל לברוח.
 
הי אקמה,
קודם כל לא עדכנת את המפלצת עם הרגשות, או שפספסתי?

בקשר ל"רק שתי רגשות" אולי זה רק שתי רגשות אבל יכולים להיות הרבה אפקטים:
- זעם, תוקף מישהו באופן אקראי
- זעם, מקבל מחסר להגנות כי תוקף באופן פראי שחושף את עצמו
- זעם / אשלייה, רואה אויב מעברו ותוקף אותו בדימיונו, מצב מבולבל עד שניצל.

וכך הלאה.
וחוץמזה, לטעמי טבלה אקראית של ק6 או ק8 זה מגניב :)
 
חזרה
Top