• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 הטאורן - גזע מWOW עובר המרה למו"ד 3.5

T_N_J

פונדקאי ותיק
אני מניח שרובכם שמעתם על הטאורן (Tauren) מהMMORPG הידוע World of Warcraft.
אין לי שום פלאפ מיוחד להוסיף עליהם מעבר למה שקיים במשחק, וגם אין לי רצון לקנות ספר של שיטת הק20 לWOW (וגם שמעתי שהוא מאוזן ביחס לעצמו, אך לא ביחס לרוב שאר שיטות הק20, שרובן מאוזנות ביחס אחת לשניה), אז יצרתי לו נתונים. אין טעם להעיר לי על מחסור בפלאפ, אני רק רוצה לדעת אם הנתונים הללו מאוזנים.

דברים שאני ממש לא בטוח לגביהם מסומנים בכחול, הערות באדום. במקרים שבהם יש משהו/משהו, זה אומר שאני לא יודע איזה אחד מהם עדיף.
תגובות יתקבלו בברכה :)

למי שלא מכיר, הטאורן הם סוג של Humanoid Cows, ולא כמו מינוטארים (המהווים שילוב בין בן אנוש לפר). אפשר להמשיל את הטאורנים לגרסה הפרתית של ה[ג]נולים, שכן גנולים אף הם דמויי אדם צבועיים, ולא שילוב בין אדם לצבוע. המשלה זו לא מתייחסת לכלום חוץ מלמבנה שלהם - לא אופי, לא תכונות, לא חברה, לא כלום.
הם נראים ככה:
טאורן - תמונה.jpg


טאורן

תכונות: 2+ כוח, 4+ חוסן, 2- זריזות.

תוספים למיומנויות: 4+ מרפא, 4+ ידע (טבע), 2+ חיפוש, זיהוי, האזנה.

ראיה באור מועט.

2 ק"פ גזע (דמוי אדם מפלצתי).

שליטה אוטומטית בנשקים הבאים: אלה (קלה,כבדה), גרזן (קל,קרב).

רקיעת רעם (י"ד): אחת לשעה מסוגל טאורן בוגר לבצע כפעולה רגילה רקיעה אימתנית היוצרת גל הדף קטן באדמה שמסביבו. כל היצורים שנמצאים על האדמה במרחק של עד 3 מ' ממנו צריכים להצליח בבדיקת איזון כנגד ד"ק של [חצי ק"פ+מתאם כוח+10] או להיעשות נטועים במקומם עד לתחילת תורם הבא. אם הכישלון הוא ב5 או יותר, הם נעשים שרועים ויכולים לקום בתורם כפעולת תנועה המעוררת התקפה מזדמנת.

גודל בינוני. מי שמכיר את הטאורן, יודע שמגיע להם גודל גדול. מטעמי נוחות (כי מי רוצה לשלם מחיר כפול על שריון?) ורצון שהטאורן לא יהיו הרבה יותר חזקים מגזעים רגילים, יצרתי כאן גרסה מוקטנת מעט שלהם.

מקצוע מועדף: סייר.

מתאם דרגה: +1 / +2

שינויים מההודעה המקורית:
2- לתבונה ירד.
העדפתי תוסף למרפא על פני תוסף למלאכה (אלכימיה).
2+ לחיפוש,זיהוי,האזנה במקום 4+.
 
בלי המחסר לתבונה.
מרפא עדיף.
+2 לחיפוש.
דמוי אדם מפלצתי 2 ק"פ (לזכור להוסיף מיומנויות שנובעות מדרגות גזע ושטויות כאלה)
הטלה נשמע לי פחות מתאים, מה שאני לא מבין זה איך לכל הרוחות הם לא שולטים בפטיש אדיר?!
אם כל מה שעשיתי אתה עושה זה מתאם דרגה 1+. (כי 2+ יהיה חלש מדי אלה אם את הופך אותו לגדול.)
 
1-אין מיומנות כזו, 'אלכימיה'. לעומת זאת, 'מלאכה (אלכימיה)' יש.
2-וזה שאין לך פלאפ להוסיף לא אומר שאתה לא צריך לרשום אותו.
3-למה מחסר לתבונה?
4-ואתה יכול להוסיף לו את התכונה 'מבנה גדול', איך שלא קוראים לזה.
 
זה טוב?

טאורנים [ביחיד - טאורן]
הטאורנים הם יצורים הנראים כהכלאה בין פרה לאדם. הם קשוחים, איטיים וכוחניים, אין בהם הרבה תחכום אך כוחם האדיר מפצה על כך יחד עם יכולת מפתיעה להתעלם מרעלים. גסותם נודעה בתור "קול כבד", משום שהם מאיימים ומפחידים למרות שהם עלובים בשיחות ואוצר המילים שלהם מועט. הטאורנים הם חובבי מלחמה מושבעים, והם סוגדים לאינאנה [טמפוס של רוקרילם], אלת המלחמה. הם קוראים בשמה כאשר הם מניפים את האלות המיוחדות האדירות שלהם, ומכים באויב בשיר מלחמה.
אישיות: טאורנים הם איטיים במחשבותיהם, לא כל כך חכמים ועלובים בהבעה. הם איטיים לכעוס, חיתיים, גסים ופראיים. עם זאת, טאורן כועס הוא טאורן מסוכן. זעמו לו שוכך במהרה והוא מסוגל להרוג את המעליב והמרגיז בלי להסס. הטאורן בד"כ הוא שקט למדי, בעל קול בס כבד ודיבור איטי. הם נראים כיצורים נוראיים ואיומים, אך חבריהם בני הגזעים האחרים מוקירים אותם על יחס מכבד ואף מעריץ מצד הטאורן שמתכנה ע"י הגמדים, הננסים ובני המחצית כ"חבר הנאמן".
תיאור פיזי: טאורן בוגר מגיע לגובה של 4 עד 5 מ'. ראשו חסר צוואר כמעט לחלוטין והוא משתרבב קדימה מעל החזה. הוא נראה כגיבן. יש לו רעמת שיער מהגב העליון עד למצח, והרעמה היא בצבעים חומים או שחורים, לעתים לבנה. גופו חסר פרווה כמעט לחלוטין, חוץ מהכתפיים וחלקים בגפיים. ראשו של הטאורן הוא ראש הדומה לראשו של פר, שתי קרניים מצדדיו ועיניו קרובות אחת לשנייה. ידיו בעלות אגודל ושלוש אצבעות בלבד, ורגליו הענקיות למדי מסתיימות בפרסות. ראשו קטן ביחס לגופו ומהווה רק שישית ממנו. הטאורן נוהגים לקלוע את שיערם בצמות עבות שבקצותיהן חרוזי גולגלות או חרוזי עץ פשוטים. הטאורנים נוהגים לשים נזם זהב באפם הגדול. הם נוהגים ללבוש בגדים מינימליים כמה שיותר וללכת עם נשק על גבם.
יחסים: טאורנים מסתדרים מעולה עם רוב הגזעים. הם סולדים מאל מתים, מחשיבים את האלפים כעל מלומדים לא מובנים ומתחברים עם הגמדים ובני האנוש בקלות. בני המחצית והננסים נחשבים עבורם כחברים קטנים וחמודים שיש לעזור להם. האורקים נחשבים עבורם כחברים לנשק בלבד, בעלי מנהגים מטורפים ואכזריים מאוד.
נטייה: טאורנים נוטים לניטרליות. הם אומנם תוהניים ותוקפניים, אך הם מסוגלים להיות רציניים ושקטים ונחמדים. הם אינם מתעניינים באידאולוגיות, ומנסים להתעסק כמה שיותר בחיים עצמם - קרבות, סכנות, השבט, מזון...
ארצות הטאורנים: הטאורנים חיים בשבטים גדולים הנודדים בדרום ובמרכז העולם. השבט הוא מרכז חייו של הטאורן, בדומה לגמד ששבטו הוא החשוב ביותר. ציוויים של זקני השבט, הטאורנים הלבנים, הוא כמו מצוות עשה. הטאורנים מנסים לעזור לשבט כמה שיותר, ולעתים למות בשבילו. ישנה ארץ קטנה הנודעת כ"רצועת הפרסות", בה חיים הטאורנים בבתים דרך קבע, בלי אוהלים. הטאורנים מנהלים ממלכה פאודלית קטנטנה, השומרת על עצמה בעזרת לוחמיה רבי העוצמה ומכשפיה - כן כן - הקטלניים. בכל שנה נבחר שם מנהיג חדש, החזק ביותר והחכם מתוך החזקים ביותר.
דת: הטאורנים סוגדים לאינאנה, אלת המלחמה. הם שוברים את הדממה בזעקות לאלתם המבטיחה גם עדן ללוחמים בשמה. הטאורנים מלמדים שאינאנה אינה מתעניינת אך ורק בטאורנים, אך היא נוטה להם חסד רב.
שפה: הטאורנים דוברים ענקית, שפתם מבראשית. הם דוברים לפעמים את שפת הסחר ואת הגמדית, אך זוהי השכלתם.
שמות: הטאורנים קוראים לבניהם בשמות גמדיים-אורקיים משהו. אמונתם היא שהשם מספר על הנתיב בו יצעד הטאורן הצעיר. המקור לשמות הוא כנראה בניסיון ליקוי המסורת המרשימה של שני העמים.
הרפתקנים: הטאורנים הם לוחמים וברבריים אדירים הנלחמים בשביל תהילת הקרב ובשביל השבט. טאורן יחקור את השאול אם הלבנים יורו לו לעשות כן. הכל בשביל אינאנה.
 
1. מכאניקה טובה t_n_j! אני מציע שתקשיב לתגובות פה ותערוך.
2. פלאף מצוין אשרלדון! באמת הדהמת הפעם. רק תעבור על מה שכתבת ותתקן שגיאות כתיב.
 
תהפוך אותם למתאם דרגה 2+ ותגדיל להם את הכוח. אני הייתי הופך אותם לגדולים כי זה פשוט נדרש או לפחות נותן להם את התכונה שקופיל הזכיר שנותנת להשתמש בנשקים כאילו היו בגודל גדול.
 
אשרדאלון, הפלאפ טוב מאוד כפלאפ לגזע כללי, אבל הוא לא תואם את הפלאפ של הטאורן בכמעט שום צורה. הטאורן הם עם שלו ושוחר שלום, שסוגד ל"אמא אדמה" בדרכים שאמאניסטיות ורוחניות. יש ביניהם דרואידים ושמאנים רבים, כמו גם לוחמים, סיירים, ואני מניח שגם ברברים (כידוע, בWOW אין מקצוע כזה).
הגובה שלהם הוא לא בין 4 ל-5 מ' :eek: הוא נע בין 2.30 ל-3 מ' במקרה הקיצוני.
כמו כן, הטאורן הם לא מטומטמים. אמנם יתכן מאוד שהם לא יקלטו היטב חומר לימודי וכתוב, אבל הם לא מפגרים.

אני שואף ליצור את הטאורן כגזע עם מתאם של 1+, ואם אהיה חייב אז 2+, ולכן אני לא מרוצה מהרעיון ליצור אותם כגזע גדול, שכן זה יחזק אותם מאוד. התגובות עוזרות, ואני אשנה כמה דברים בגללן. תודה רבה. :)
 
adidasv111 אמר/ה:
אבל זה פשוט נדרש. הם בגובה של 3 מטר, איך הם יהיו גודל בינוני?
אז זו גרסה מוקטנת שלהם P:
באמת שאני רוצה להמנע כמה שאני יכול מלהפוך אותם ליצורים גדולים. יותר מדי סיבוכים כגזע שחקן, ואני לא אוהב את זה.
אולי אני אוסיף להם את התכונה של היצורים הבינוניים-גדולים, כמו החצי ענק. מה דעתכם? האם זה יגדיל את מתאם הדרגה?
 
רעיון-יש להם גם התקדמות בק"פ גזע\דרגות גזע. הגדולים יותר, השלוש מטר-יים, לקחו כמה דרגות\ק"פ, ולכן עברו לגודל גדול. הטאורנים של השחקנים, לעומת זאת, כנראה שפתחו את הכשרונות שבהם (מקצועות), ולא את הכוח הפיזי.
 
פלדריק אמר/ה:
הטאורנים הם בין 2.3 מטר ל3 מטר,לא בהכרח שלוש מטר.
כי החצי מטר הזה באמת משנה. בינוני זה מטר וחצי עד שתיים. זה מטר יותר. הם גדולים בבירור, לא לעשות אותם גדולים יהיה די טיפשי. (זה כמו להגיד שדרקון לטאי עליון הוא בינוני כדי להימנע מסיבוכים...)
 
זו גרסה מוקטנת של הטאורן.
אני רוצה שהם יהיו גזע שחקן רגיל ושכיח למדי, אז כמה גדול מתאם הדרגה שלהם כבר יכול להיות?
מתאמי דרגה של יצורים גדולים הם כמעט תמיד משמעותיים ביותר.
הרגשתי שכדי לבצע טוב את מה שרציתי, אני צריך ליצור גרסה מוגדלת של הטאורן. הייתי צריך לציין קודם שגובהם נע בין 2 מ' ל-2.30 מ', ולפתור בכך את העניין, אז הנה, אני אומר עכשיו.
אני עדיין לא בטוח אם כדאי להוסיף לו את התכונה של כמעט-גדול (או איך שלא קוראים לזה :p ).
מה אתם אומרים?
 
T_N_J אמר/ה:
אשרדאלון, הפלאפ טוב מאוד כפלאפ לגזע כללי, אבל הוא לא תואם את הפלאפ של הטאורן בכמעט שום צורה. הטאורן הם עם שלו ושוחר שלום, שסוגד ל"אמא אדמה" בדרכים שאמאניסטיות ורוחניות. יש ביניהם דרואידים ושמאנים רבים, כמו גם לוחמים, סיירים, ואני מניח שגם ברברים (כידוע, בWOW אין מקצוע כזה).
הגובה שלהם הוא לא בין 4 ל-5 מ' :eek: הוא נע בין 2.30 ל-3 מ' במקרה הקיצוני.
כמו כן, הטאורן הם לא מטומטמים. אמנם יתכן מאוד שהם לא יקלטו היטב חומר לימודי וכתוב, אבל הם לא מפגרים.

אני שואף ליצור את הטאורן כגזע עם מתאם של 1+, ואם אהיה חייב אז 2+, ולכן אני לא מרוצה מהרעיון ליצור אותם כגזע גדול, שכן זה יחזק אותם מאוד. התגובות עוזרות, ואני אשנה כמה דברים בגללן. תודה רבה. :)
לא ידעתי.

יש עוד פרטים?

בעניין מתאם הדרגה, הם חייבים להיות עם ק"פ גזע, אתה יודע. לפחות 4 ק"פ גזע.

חשבתי שיהיה מעניין לעשות אותם ענקיים יותר, בשביל להדגיש שהם שונים מהמינוטאורים ושאר ההכלאות.
 
*אהמ*

אם אתם רוצים שהטאורן יהיה שווה משהו - אז אל תפחיתו בערכו. כל הקטע הוא הגודל, העוצמה, החוסן הרב...

יש קישור לרקע על הטאורנים?
מצאתי את זה http://www.wowwiki.com/Tauren


טאורנים [ביחיד - טאורן]
טאורנים, או בשפתם המסורתית, הטאור אהא, נקראים גם סו'האלו, הם נוודים דמויי אדם גדולים וקשוחים, הנודדים ברחבי המישורים הירוקים של השממות הברבריות במרכז העולם ובאזורי האמת הקודרת. חלקם של הטאורנים התחילו להתיישב באזורים שונים במרכז העולם, והקימו ממלכות קטנות העובדות לפי חוקים משלהן.
אישיות: ברור שהטאורנים אינם פציפיסטים חסרי דאגות, משום שכאשר הם זועמים - הו, זהו מחזה מפחיד, לצפות בטאורן זועם - לעתים קרובות, הם אכזריים, משוללי רסן ועקביים בקרבותיהם. הטאורנים ניחנו בטבע סטואי, שמשמעו הוא לכבוש את היצר, להיות יציב נפשית גם במצבים קשים, לעמוד איתן ויציב גם בפני השינויים בחיים בלי להירתע או להיכנע לדבר. טבעם של הטאורנים הוא שקט, קשוח, מסוכן וחכם. אנשים רבים מגדירים את הטאורנים כגזע ברוך תכונות, בעל מסורת עתיקה ואישיות נוחה, ברוב המקרים. טאורנים מדברים לעתים נדירות, רק כאשר הם צריכים ורוצים בכך, חוסכים מילים ומדברים באיטיות, חושבים על כל הגה שיוצא מפיהם. הם מעדיפים לעשות במקום לדבר, וזה ברור לחלוטין. אך ברגע שבו נקשר הטאורן לחבר אמיתי וידיד נפש, מחסומי פיו נפתחים והוא חולק איתו מחשבות ולבטים כמו עם בני עמו הקרובים אליו ביותר. הגזע השליו והיציב הזה אינו תומך בשפיכויות דמים, שכן התפיסות והאמונות של הטאורנים אינן כוללות עידוד למלחמות ונקמות. בזמני המלחמות התכופים ניצבו השבטים הטאורניים בפני יותר ויותר בעיות, ולמדו לפתור, למשל, בעיות של שני טאורנים יריבים בעזרת קרבות ראווה זוגיים, או, לחילופין, פיתחו שיטה הדוגלת בהשקעה של חשיבה רבה בכל מעשה בשדה הקרב ובחיים בכלל. לקיחת חיי אדם או חיה הוא מעשה רב חשיבות המותיר את חתימתו על פניו של הטאורן. הטאורן מייחס חשיבות גדולה לחיים, כמו למוות.
תיאור פיזי: הטאורנים חיים עד ל500 שנים בממוצע, ומגיעים לגיל בגרות בגיל 30 או 40. טאורן בוגר הוא יצור מרשים, המיתמר לגובה של 4.3 עד 5.2 מטרים, גובה מעורר יראה, בעלי גוף שרירי הנמצא בתנועה מתמדת או בישיבה מלאת הרהורים. הנקבות שוקלות פחות וגבוהות פחות מהזכרים. הם שוקלים בין 400 ק"ג ל700 ק"ג, וגופם עשוי רובו משרירים, גוף המותאם לקרב באופן אופטימלי. פרווה קצרה ורכה מכסה את כל גופם של הטאורנים, בצבע חום, בלונדיני, אפור, לבן ושחור, בורדו ובז'. שיערם הוא ארוך לרוב, לפעמים רב צמות וחרוזים, בצבע השונה מהפרווה תמיד. לטאורנים ראש הדומה לראשו של שור. ראשם יוצא מקדמת החזה העליון, ובשל כך הם נראים כגיבנים. לזכרים יש קרניים ארוכות יותר מאשר לנקבות. טאורנים לובשים בגדים טבעיים, פרווה, עור ובד, ואינם מתהדרים בתכשיטים רבים, אותם הם מכינים, אם יש להם, מעצם, אבני חן זולות ועץ.
יחסים: טאורנים מסתדרים מצוין עם האורקים השבטיים הפחות רצחניים ומרושעים, בשל תפיסות עולם כמעט זהות, והם חולקים איתם תרבות דומה ומנהגים דומים. האלפים האפלים מייצגים עבורם גירסה הפוכה לטאורן הרצוי, והטאורנים מתייחסים לדרו לפעמים בפחד ובדחייה. חלקם של האלפים הבהירים עוסקים בקסמים הנוגדים את תפיסות העולם השבטיות שלהם. בני האדם, הגמדים והננסים מייצגים עבור הטאורנים גזעים ניטרליים, שאיתם אפשר לסחור ולהתחבר, אך מחלקם של בני הגזעים הללו יש להיזהר. בני המחצית נחשבים עבורם לגזע משעשע ונחמד אליו יש להתייחס בכבוד כלשהו. האקוסיליאנים, לדעתם של הטאורנים, הם גזע נמהר, עצבני, תוהני ואכזרי מדי, בעל דעות קדומות ונטייה לעבר עולם הפיות ההפכפך. היואן טי, הניטרלים שבהם, נחשבים ליצורים מוזרים וחשודים.
ארצות הטאורנים: הטאורנים חיים בשבטים גדולים הנודדים בדרום ובמרכז העולם. השבט הוא מרכז חייו של הטאורן, בדומה לגמד ששבטו הוא החשוב ביותר. ציוויים של זקני השבט, הטאורנים הלבנים, הוא כמו מצוות עשה. הטאורנים מנסים לעזור לשבט כמה שיותר, ולעתים למות בשבילו. ישנה ארץ קטנה הנודעת כ"רצועת הפרסות", בה חיים הטאורנים בבתים דרך קבע, בלי אוהלים. הטאורנים מנהלים ממלכה פאודלית קטנטנה, השומרת על עצמה בעזרת לוחמיה רבי העוצמה ומכשפיה. בכל שנה נבחר שם מנהיג חדש, הזקן והחכם ביותר, המבין את דרכי הרוחות. מועצת זקני השבט היא כלי חשוב אצל הטאורנים.
דת: הטאורנים סוגדים לדאגון, אל החיות והצמחים, המייצג עבורם את החופש הרוחני המושלם. כוהניו של דאגון מטיפים לאחדות, שלום עם הגזעים האחרים וניצחון במלחמות המחייבות את אנשי השור השקטים. מאמיניו של דאגון, הטאורנים, מחזיקים חיות איתם, מכבדים את העולם במלואו.
שפה: הטאורנים דוברים טאור אהא, שפתם מבראשית. אורקית היא שפת ידיד האמת שלהם, ושפת הסילוואן היא שפת החיות של דאגון. הם דוברים לפעמים את שפת הסחר ואת הגמדית, אך זוהי השכלתם. לעתים דוברים הטאורנים שפות אחרות, אך מקרים אלו הם נדירים. שפתם של הטאורנים היא גרונית וקשה, בדיוק כמוהם.
שמות: שפת הטאורנים משתקפת היטב בשמות ילדיהם. שמו המשפחתי, האחרון של הטאורנים, הוא שם שהועבר בדורי דורות, כמקובל במסורת. אם הטאורן ביצע מעשה שהרשים את זקני השבט, הטאורן משנה את שמו האחרון לשם שידגיש את המעשה שביצע. טאורן יכול להיות בעל כמה וכמה שמות. השם הראשון ניתן בלידה, השני בטקס הבגרות, שם שמשקף אירועים בחיי הטאורן הבוגר. טאורן יקבל שם שלישי שבו ישתמש בתקשור עם חוצנים.
הרפתקנים: הטאורנים הם לוחמים וברבריים אדירים הנלחמים בשביל תהילת הקרב ובשביל השבט. טאורן יחקור את השאול אם הלבנים יורו לו לעשות כן. הכל בשביל השבט, המסורת והשלום.
 
חזרה
Top