• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 [4] ניסיון יצירת מפלצת

זאת מפלצת שאני הולך להכניס להרפתקה שלי, לכן אני שם את הנתונים שלה בספולייר. אשמח לשמוע אתדעתכם על המפלצת.

יצירת גופה המקפצת:
הגופה המקפצת היא שילוב בין אל מת לגולם בשר מאולתר. הגופה הראשונה נוצרה על ידי נקרומנסר מתחיל (שמאוחר יותר פנה ליעוד אחר...הנדסה) במטרה למצוא תשובה לשאלה נסתרת, מיותר לציין כי הוא נכשל בניסיון ויצר בטעות את הגופה המקפצת.
כתוצאה משילוב הכישרונות הנדרש ליצירת גופה מקפצת ומהתועלת הנמוכה שניתן להפיק ממנה גופה מקפצת הינה אל מת נדיר יחסית.
נהוג לחלק את תהליך יצירת הגופה המקפצת לשני שלבים: שלב יצירת הגוף, במהלכו מחברים לגוף אנושי מערכת שרירים מיוחדת אשר תאפשר לו למתוח את גפיו, ושלב איחוד התודעה, במהלכו מחיים זמנית את מוח הגופה וכובלים לתוכו את תודעתה של חיה כלשהי (נהוג להשתמש בחתול או בקוף); לאחר מכן מנפישים את הגופה כרגיל, הכוח האפל הזורם בגופה מעניק לה חיים פעם נוספת ומעיר מתרדמת את תודעתה של הגופה המקפצת.

אישיות:
כאשר היצור קם לחיים כאל מת התודעה שלו עדיין מפוצלת ולמרות שהוא תבוני אין הוא מחזיק בשום ידע ואינו יודע כיצד להתנהג, הוא מגיח לעולם חדש ומסתורי על הוא אינו יודע דבר. כמעט כל הגופות המקפצות מגלות בקרנות שאינה יודעת גבול בחודשים הראשוניים להנפשתם.
בנוסף לסקרנות גופות מקפצות מפתחות אי שפיות זמנית, דבר הנובע בעיקר מהתודעה המפוצלת שלהן. עם הזמן (משתנה, בדרך כלל שנים) התודעה האנושית תגבר על החייתית ותכפה עליה איחוד, היצור יחזור לשפיות כמעט מלאה (הוא ישמור על חלק מהרגליו הקודמים או יפתח התנהגות חייתית מעט).

"אתה מוכן להסביר לי מה זה הדבר הזה?"
"זוכר את המשימה שקיבלנו בשיעור הקודם?"
"כן, למצוא הסבר לפחד של ליקנטרופים מצמחים מסוימים. איך זה קשור?"
"מי יכול לענות על השאלה הזאת יותר טוב מליקנטרופ?"
"אז יצרת את הדבר הזה בשביל ללכוד לך ליקנטרופ?, מגניב"
"לא בדיוק, אין ליקנטרופים באזור אז חשבתי ליצור אחד."
"וואו, אני בטוח שאפילו נקרומנסר בכיר לא מסוגל לקחת גופה ולהפוך אותה לאל מת שונה לחלוטין, איך עשית את זה?"
"כן...אז...מה שעשיתי היה...פשוט חיברתי כמה חלקי גופות יחד וכבלתי לזה נשמה של ילד...וחתלתול"
"וזה עבד?"
"לא..."


[נקרומנסיה למתחילים; פרק 3 (אל מתים לא סבירים); פסקה 45 (יצירתה של הגופה המקפצת)]


גופה מקפצת:
Skirmisher, דרגה 4, 175 XP
דמוי אדם מונפש בינוני (אל מת)
יוזמה 8+
חושים ראיית חושך, הבחנה 4+
נק"פ 53 דימום 26
דרג"ש 19, קשיחות 15, תגובה 16, רצון 14
חסינות רעל, מחלה
מהירות 6, טיפוס 6
טופר (פעולה רגילה, כרצונו)
11+ נגד דרג"ש; 1ק3+6; גישה 2.
התקפה בתנועה
הגופה המקפצת יכול לנוע לתקוף ולנוע שוב, כל עוד לא עברה מרחק הגדול ממהירותה.
טופר משתלח (פעולה רגילה, כרצונו) קפא"פ
9+ נגד רפלקס; 2ק3+6; גישה 3; לא ניתן להשתמש בכוח שני סיבובים ברצף. הגופה המקפצת מכווצת את שריריה ומותחת אותם בהתקפה הרסנית, באופן זה היא מסוגלת לתקוף יריבים מרוחקים אך עובר זמן עד שהיא מכווצת חזרה את שריריה.
אחיזה איתנה (פעולה משנית, כרצונו)
התקפות מבוצעות עם מחסר 1- ותוסף 1+ לנזק, טווח הגישה גדל ל-4. הגופה נועצת את טפריה בקרקע ומזנקת על אויביה תוך שהיא מותחת את גפיה לאורכם המרבי.
סחרור (פעולה רגילה, כרצונו) קפא"פ
התקפה ראשית: 9+ נגד דרג"ש; 1ק3+6; פרץ 1; התקפה משנית: 5+ נגד קשיחות; בפגיעה יצורים מסדר גודל בינוני ומטה שנפגע נהדפים משבצת אחת אחורה; פרץ 1. הגופה חייבת להשתמש באחיזה איתנה. זרועותיה של הגופה המקפצת נשלחות לכל עבר בהתקפה פראית, מכות והודפות הצידה את אויביה; נראה כאילו הגופה מתפתלת ומסתחררת בריקוד מוזר ואלים של טירוף אקראי.
התקפה אקרובטית (פעולה רגילה, היתקלות) קפא"פ
11+ נגד דרג"ש; 2ק3+6; גישה 3. הגופה המקפצת מבצעת shift של שלוש משבצות ולאחר מכן תוקפת. הגופה המקפצת מותחת את גפיה ומבצעת סדרת תרגילים אקרובאטיים במהלכם היא עוברת מרחק רב, מנצלת את התאוצה שצברה בכדי להנחית מכת מחץ על אויביה.
ערנות מתמדת (פעולה מידית) קפא"פ
הגופה המקפצת זוכה להתקפה מזדמנת כנגד כל יריב אשר עושה שימוש ביכולת חדשה (עבור הגופה), הגופה לא יכולה להגיב ליותר מיריב אחד כל סיבוב.
נטייה חסר נטייה
שפה מדוברת, משפטים שבורים ומקוטעים מאינספור שפות.
מיומנויות אתלטיקה 10+, אקרובטיקה 11+, הסתתרות 11+
כוח 16 (5+) זריזות 19 (6+) כריזמה 12 (3+)
חוסן 13 (3+) תבונה 14 (4+) חוכמה 15 (4+)

קרב:
סגנון הלחימה של הגופה המקפצת מבוסס על ניידות, תנועתה המהירה ויכולת הטיפוס שלה מאפשרות לה לתקוף מכיוונים לא צפויים, להתחמק מיריביה ולחזור למקום מבטחים (סגנון לחימה של פגע וברח). הגופה המקפצת מעדיפה להתחיל את הקרב כשהיא חבויה במקום גבוה, היא צונחת אל יריביה המופתעים תוקפת אותם (במידה והם מקובצים היא עושה שימוש בהתקה הסחרור שלה) ובורחת לפני שיבינו מה פגע בהם. הגופה המקפצת מעדיפה שלא להיכנס לקרב פנים אל פנים עם הרבה יריבים אלא לחסל אותם אחד אחרי השני, קשתים למיניהם עשויים להפריע למזימתה של הגופה המקפצת ולכן הם הראשונים שיותקפו על ידה.

טפרים חדים כתער, עור חיוור וחולני, ניבים צהובים משוננים ומבט רצחני (ורעב) בעיניים; ממבט ראשון הגופה המקפצת נראית כמו עוד גועל פשוט אך חדי ההבחנה יזהו כי היצור שניצב מולם אינו המפלצת הרעבתנית בעלת החיבה לבשר אדם, הגופה המקפצת היא משהו...אחר.
הגופה המקפצת היא יצור מוזר והיפראקטיבי, עושה רושם שהיא לא מפסיקה לזוז (או לדבר) לשנייה, מנתרת ללא הרף מרגל אחת לשנייה (לעיתים היא מגוונת ומשתמשת בידיה תוך הצגת יכולת אקרובאטיקה מרשימה) תוך כדי שהיא מנהלת שיחה קולחת (ולא שפויה לחלוטין) עם יצור שאינו קיים או שאינו מסוגל להגיב (גופה, חתול, אגרטל, הצל שלה).




מידע אודות המפלצת (מאגיה):
ד"ק 15: הגופה המקפצת היא אל מת זריז וגמיש בעל יכולת טיפוס מרשימה. הגופה המקפצת מורכבת משילוב בין חלקי אדם לחלקי חיה, יצירתה היא תהליך יקר יחסית לשלדים וזומבים.
ד"ק 20: לא רק גופה של המפלצת מורכב מתערובת בין אדם לחיה אלא גם תודעתה, במהלך יצירת הגופה מאוחדת תודעה אנושית יחד עם תודעה חיתית (בדרך כלל קוף או חתול); היצור המתקבל בתהליך הוא תבוני אך אינו שפוי לחלוטין (פיצולי אישיות, הזיות ועוד מגוון הפרעות נפשיות, זה די נדיר למצוא גופה מקפצת הנמצאת בקו השפיות). אישיותה מזכירה במקצת את זו של ילד קטן, היא מפגינה סקרנותה רבה ומידה מטרידה של תמימות.
ד"ק 25: הגופה המקפצת מכונה לעיתים "המינוטאור" בפי נקרומנסרים צעירים, זאת משום שגפיה הם בעצם מנגנון סבוך של שרירים ועצמות פרה הסרוגים יחדיו כך שהם מאפשרים לידיה ולרגליה של הגופה המקפצת להימתח ולהתכווץ חזרה. לצורך יצירת הגופה המקפצת יש צורך בשרירים מפרה אחת ובלא פחות מעשר רגלי פרה.
 
היי! יש לזה את אותה כמות פלאפ כמו למפלצות במגד"מ!
(וזה לא מחמאה, תעשה טובה ותכתוב פלאפ יותר מושקע, למה ליצור יש תודעה בניגוד לזומבים/שלדים? למה השימוש העיקרי שלו? האם יש לו דרך אחרת להיווצר מלבד לחשים אפלים (כמו בן אדם שנטרף על ידי חיית טרף?) וכו')
לדעתי הוא אמור להיות- (Medium natural humanoid (undead או שמה animate?
אחיזה איתנה היא כוח גם הוא, שדורש minor action, מכפיל את טווח הגישה לסיבוב הקרוב אך הגופה מקבלת 1- להתקפה ולנזק (וככה גם יהיה יותר ברור הסחרור, שפשוט פועל רק אחרי הכוח הזה). הדבר יותר מתאים לסגנון המפלצות של מהדורה 4, שם כמעט כל היכולות הם כוחות (דברים שפועלים תמידית כגון ההתקפה בתנועה מופיעים עדיין כיכולות).
מה דעתך על כוח, אחד להיתקלות שמאפשר התקפה ממרחק באמת גדול, נגיד 5 או 6 משבצות? כאשר ניתן להשתמש בו גם כאשר אתה בקפא"פ עם מישהו אחד ותוקף אחר (יכול להיות מגניב, הגופה נעולה על הלוחם, ולפתע משלחת את היד להתקפה שמשתקת את המכשף).
מיומנויות, צריך להוסיף אקרובטיקה (קפיצה, ואאל"ט גם טיפוס).
צריך נטייה, חסר נטייה או רשע יכול להתאים.

מפלצת שבהחלט מעניין להילחם נגדה, קבל ח"ח
 
הרבה יותר טוב, בעיקר אהבתי את השיחה ("וזה עובד?" "לא" ;) )
זה מפלצת מהסוג שאני אוהב לראות במהדורה 4, מפלצות שבאמת כיף להילחם נגדם, שצריכים לחשוב במהלך הקרב ולא רק להרביץ ולהתגונן (משהו שמהדורה 4 מנסה להגיע אליו, אבל המפלצות פשוט משעממות ולכן הקרבות לא מעניינים).
בהתקפה אקרובטית שים לב שלמרות שהגופה תתקוף מישהו במרחק 6 משבצות ממנה, היא עדיין תישאר במקום. לא עדיף לעשות משהו כמו "הגופה עושה shift של 3 משבצות בלי לעורר התקפה מזדמנת ואז מתקיפה עם גישה של 3". יתאים יותר לתיאור.

הערה שלא קשורה למפלצת אלא לפלאפ- לרוב אל-מתים שנוצרים בכישוף נקרומנסי שמתבצע על ידי חיבור חלקי גופות והחייאתם (גולם גופות, זומבים, שרשראות-שידרה ושלדים) נוצרים אל-תבוניים, יש סיבה מיוחדת לכך שהגופה המקפצת נוצרת תבונית? או שזה בגלל שהכישוף פשוט הסתבך ולא יצא כמו שצריך?
 
וגמדים הם לא ממו"ד? אבל הם חיים מתחת לקוטב האדמה בנשגבים
רעיונות עוברים ממשחק למשחק כאשר הם מוצלחים, אין מה לעשות
 
שיניתי את ההתקפה האקרובטית.

הסיבה העיקרית לכך שהגופה המקפצת היא דבר תבוני הוא שהיא נוצרה בשביל לחשוב (לענות על שאלה קיומית, בערך), למרות שבמקור זאת הייתה תאונה מאז חוזרים על התהליך: מחיים את המוח, דוחסים לתוכו תודעה של חיה ומשאירים אותו בתרדמת עד להנפשה שמאחדת את האדם והחיה סופית (כמובן שצריך לעשות את זה די מהר כי לנוח החי אין יותר מדי זמן לחיות מכיוון שהוא בגוף מת).

שרשראות שידרה הן דבר מגניב, לא ידעתי שיש כאלו במו"ד (ואם אין אז צריך לעשות).
 
טוב, תגובה למכאניקה נטו, כי זה מה שמעניין אותי כרגע במה' החדשה (המ, להמיר מפלצות, המ, שיהיו מעניינות ולא השעמום של המגד"מ... לפחות חצי.. ולא 10% ומטה כמו במגד"מ)

חסר לך סוג מפלצות זה אמור להיות
Medium Animated Humanoid (undead) אאל"ט
צריך לציין את סוגי ההתקפה - קפא"פ, טווח, בסיסי וכיו"ב.
מהירות 9 זה הרבה, סתם כהערה...
רעל זה בד"כ התנגדות במה' החדשה, אלא אם זה תכונה של אל-מתים, מודה שלא הסתכלתי מה המאפיינים שלהם - תוודא שאתה תואם.
מה זה פסק זמן לכל הרוחות?
ההתקפות שלו נראות כמו של Skirmisher, לא הבנתי איזה כוחות הופכים אותו לאורב? אין לו שום דבר שמסתיר אותו, יש לו כוחות של הישג ושל התקפה תוך כדי תנועה - סקרמישר קלאסי.
אין נטייה נטרלי, יש ללא נטיה
אין לו שום דבר שמרחיק יריבים, אז ההישג העדיף לא ממש עוזר. בגלל שאין לו הישג מאיים, אז גם אין לו התקפות מזדמנות בזכות ההישג העדיף. זה נחמד אבל לא ממש שימוש אופטימלי
הוא לא מרגיש לי כמו אל-מת, אין לו שום התקפה מאפיין שמזכיר אל-מת.. אולי לשאוב Healing surge באופן זה או אחר? לאיודע.. פשוט חסר.

חוץמזה, חמוד מאוד.
 
אני יודע שמהירות 9 זה הרבה, זה בשביל שהמפלצת תוכל לתקוף ולסגת מבלי להיפגע, יכול להיות שזה יותר מדי.
לאל מתים יש חסינות לרעל. ני די בטוח שיש נטרלי, אבל אם אין אז זה יהיה חסר נטייה (אני אבדוק).


רשימת תיקונים עתידיים: יכולת הסחרור תהדוף יריבים (כמו bullrush). אני אשנה לסקרימשר ואתקן את הסוג. אני אוסיף יכולת שתתאים לאופי הסקרן של היצור (הפרעה מידית).

הוא לא אמור להיות אל מת מובהק (בסגנון של brains). פסק זמן אמור להיות cool down, למרות שכשאני חושב על זה השעיה עשוי להתאים יותר.


שרשראות שידרה הן אלמתים/מכונות מצור שקיימות בנשגבים, מדובר באל מתים אשר חוברו יחד בעמוד השדרה/בטן שלהם (אחד בתוך השני בשרשרת מחרידה של עצמות ומעיים), יש להם ראש אחד והמון גופות. די קשה להשמיד אותם מכיוון שאם הורים חולייה אחת השרשרת פשוט תתפצל ותמשיך לנוע (היא גם יכולה להתחבר מחדש). לא מדובר ביריב יותר מדי חזק אבל כאל מת הוא מגניב, מגעיל ודי דוחה (כמו שאל מת קלאסי אמור להיות).
 
זה אמור להיות כרצונו אבל אי אפשר להשתמש בו שני סיבובים ברצף, במקום השפסק זמן אני אשנה טיפה את תיאור הכוח.

עריכה: גרסה מתוקנת לגופה המקפצת, הייתי רוצה חוות דעת על היכולת החדשה שלה (סקרנות אינסופית) ואולי גם הצעות לשם יותר טוב בשביל היכולת.
 
אקמה- ממש לא הבנתי את ההודעה שלך, ליכולת כבר קוראים ערנות מתמדת.
לא עדיף במקום ערנות מתמדת יכולת, שבמשך הסיבוב הקרוב טווח איום (להתקפות מזדמנות וכאלה) של שיצור שווה לגישה של ההתקפה האחרונה שלו?
 
הגישה של ההתקפות היא רק לצורך ההתקפה עצמה, כלומר בעזרת טופר משתלח ניתן לתקוף מישהו 3 משבצות ממך, אבל אם במהלך הסיבוב מישהו עובר 2 משבצות סביבך אין לך התקפה מזדמנת עליו, כי הגישה לא נחשבת לצורך טווח איום להתקפות מזדמנות.
אני מציע משהו שדווקא כן יעשה את זה, על מנאת שלהתקרב לגופה יהיה סיכון מכיוון שהיא יכולה לתקוף אותך גם מרחוק.
 
התקפה מזדמנת מתרחשת כאשר אויב נכנס/יוצא מאזור עליו אתה מאיים, להתקפה הבסיסית של הגופה המקפצת יש גישה של 2 משבצות כך שיש לה אזור איום די מרשים (פי שלוש משבצות מיצור רגיל).

אני אשנה את הערנות המתמדת למשהו יותר מגניב בקרוב מאוד.
 
חזרה
Top