• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים ש: נשגבים

האמת שיש פאק די גדול עם כל החישובי משאבים בנשגבים...
מה שלא כל כך נורא, כי המשאבים לא משחקים תפקיד ממש ממש חשוב פה... אם לנשגב יש משאבים 0 או 1, והוא רוצה סוס, הוא לא ילך לעבוד בחווה...
הוא יכול לקחת סוס ברגע שהוא מוצא אותו, לכאורה...
 
אני לא ממש רואה את הפאק, חוץ מהעלויות המוגזמות של השריון בספר הבסיס. המשאבים הם פשוט סקאלה: "חסר כל", "עני", "פשוט", "אמיד", "עשיר" ו"עושר מעבר לחלומות שלך". וזה רק קצת פחות רזולוציה ממה שהייתי רוצה, אבל בטח הרבה יותר קרוב מאשר להתחיל לעקוב אחרי מטבעות.
 
כן, זה מה שאני אומר, בעצם. אין טעם לעקוב אחרי פרוטת נחושת בנשגבים, כי זה חסר כל משמעות.
אלא אם משחקים מורטל הירו, ואז אולי כן עדיף לספור מטבעות.
הבעיה שלי בספירת משאבים של הנשגבים, זה שאם אתה מנסה לשחק עם מישהו ששיחק מו"ד, אפילו אם הוא קולט את הראש של הנשגבים, פשוט מתקבע על הקטע של המטבעות, ואני כל הזמן צריך להגיד לו לזרום עם זה כבר :devilish:
 
שאלה חדשה:
א. הגזמות במאגרים:
[*]אם אני עובר את ערך התכונה 5, מה קורה? הבנתי שאתה מתחיל להיות על טבעי, אבל מה הפירוש של זה? שאתה זז כל כך מהר שנשארת לך צללית של עצמך רץ עוד מאחורה?
[*]מה עם ערך יכולת?
[*]מה המשמעות של דמות עם מעלה אסטרונומית כמו 6?
ב. האם אפשר להעלות ערך רקע מסוים מעל 5 בעזרת מעשים בסיפור עצמו? ז"א, לפחות בדברים שבם יש היגיון פנימי כמו מלווה שהוא חיה על טבעית, חכמה עם יכולות של מלווה 5, 10 בעלי ברית, תמיכה 6 בארגון מאסיבי כמו ה-Bureu of Heaven וכו'.
ג. דם דרקון יכול שיהיה לו את הרקע הזה שגורם לגורל עצמו להתעוות ולדאוג שאתה תשתגב?(Destiny, אם אני לא טועה)
ד. בקצוות הבריאה יש אלמנטים ברמה מוגזמת יותר ויותר. החום גדל בדרום עם המדבר האינסופי למראה, הקור מתחזק בצפון עם הקרח והשלג שלא נגמרים באופק, הים נמשך כמו לעד במערב, היערות עבותים כמו קירות במזרח... ובמרכז העולם? מה הקיצוניות כביכול של קוטב האדמה?
ה. האלמנטים חזקים ומקובעים יותר ויותר לקצות הבריאה. עם ככה, איך זה שאלו האזורים שמושפעים יותר מכל על ידי שינויים(פראא)? הרי הם מקובעים בכוח מאסיבי של אש, מים, אוויר או עץ.

זהו לעכשיו. ^^
 
א. 1+2: אני לא ממש מבין את השאלה. תכונות ויכולות מעל 5 פתוחות רק ליצורים על טבעיים(אלים,שדים, יסודנים, נשגבים מעל מהות 5 וכו'), כן. הם מיצגים ערך מעל המקסימום האנושי. זריזות 6 יהיה מהיר גמיש ומדויק מעל מה שאדם יוכל אי פעם להגיע. משאיר מאחוריך צל? אולי , אם בא לך אפקטים.

3: שוב, מדובר במישהו שעבר את גבל היכול האנושית להביע רגש כלשהו. חמלה מוחלטת, עבור כל דבר ובכל מצב, דבקות עיקשת ועיוורת במטרה. אומץ מול יצורים שהם התגשמות פחד עצמו. קשה לנו לתאר את זה, גם במילים וגם בדמיון.

ב. אין הגבלה מכאנית. לשיקול המנחה. אבל זה אמור לדרוש מאמץ רציני, גם מנשגב שמש.

ג. לא ברור לי על מה מדובר. תוכל להפנות לספר ועמוד?

ד+ה. כמ שנאמר, ה"קיצונית" היא ההר הקיסרי, הגבוה מעבר לכל פרופורציה. כמו כן, יסוד האדמה הוא היסוד המיצב. הוא זה שמקבע את הבריאה וככזה הוא פחות או יותר במרכזה. שאר הקטבים משפיעים אופן ניכר על הסביבה, אבל חסרים את האיכות המיצבת של האדמה, ולכן הפראא משתולל שם.
כמו כן, המרכז הוא המקום בו הקטבים מנטרלים זה את זה פחות או יותר. לכן האי הקיסרי זוכה למזג אויר די נוח ומאוזן, גם בלי הצארמים והקסמים למיניהם שמופעלים בו.
 
ג. לא, אין. ראיתי את זה בהיבט בספר של הסיידריאלים, אבל אין לי אותו כדי לבדוק. כתוב םש שההבדל בים Destiny ל-destiny הוא שבעל ה-D מסמל את הנטייה של אספקט מסוים לקרות בגלל שכך אמור לקרות, ונול הגורל מעקם דברים בהתאם לזה, בעוד בעל ה-d מסמל את מה שיקרה לאדם אם לא יופעלו צ'ארמים או מהות בקרבתו שידועים בשינוי הגורלות של הסובבים.
עזר במשהו?
 
הצצה נוספת בספר של הסיידריאלים(תודות לאחד הידידים שלי שהשיג את ידיו על הספר לשבוע) גילתה שזה רקע שמגיע ממגילת הנזיר. ע"מ 151-152.

אני די בטוח שזה לא קשור לסיידריאלים. אבל לכן אני שואל, אם מישהו יכול לעזור.
 
את פקטור הדסטיני אפשר להשיג גם בעזרת אלמנט אומנויות הלחימה וגם דרך דמות סיידריאלית, אני מניח בגלל הקשר הקרוב בין תרבויות אומניות הלחימה לתרבות הסיידיראלים.
 
יש לי שאלה נוספת :eek:rc?:

התמחיות, אפשר לקחת רק פעם אחת לכל דבר, על העיקרון של , נשגב שמש, קסאטת שחר, יכול שיהיה לו +4 ללחימה עם דייקלהב או רק +2 ולקחת למשהו אחר?
 
אפשר להגיע לסך כולל של +3 התמחות לכל מיומנות. זה יכול להיות בהתמחות אחת, שתיים או שלוש.
למשל, אפשר לקחת נקודה אחת בהתמחות קפא"פ: חרבות ואז עוד שתיים בקפא"פ: עם מגן, או לקחת את כל השלוש בקפא"פ: חרבות.
 
בקשר להתמחות נדמה לי שאתה טועה, הגבול הוא 3 לתוסף לגלגול, יכול להיות שיהיה לך התמחות דייקלהבים 3 או 4 (המקסימום לתוסף גלגול זה 3), ובנוסף התמחות קפא"פ לחימה בשני כלי נשק 2.

ויש לי גם שאלה,אם אני לוקח נקודות במלאכה , אני צריך נקודות לכל מלאכה צפציפית בנפרד? למשל מלאכה (אש) 2 ומלאכה (אוויר) 3, או שזה עובד כמו התמחות?

ושאלה נוספת, ערך סיבולת מתבסף לספיגה של השיריון? באיזו דרך?
 
כתוב בפירוש שלכל יכולת יכולו להיות עד שלוש התמחויות. כך שיש לך תוסף פוטנציאלי של 3 קוביות בכל יכולת, שאותו אתה יכול לחלק בין התמחויות שונות. אף התמחות ספציפית לא יכולה לעלות מעל ל-3.

ובמלאכה אתה צריך לקחת רמות בכל סוג בנפרד.
 
זה שכתוב שאפשר לקחת עד שלוש התמחויות לכל יכולת לא אומר שאפשר לקחת עד 3 קוביות לכל התמחויות היכולת אלה לכל התמחותבנפרד.

באיזה עמוד מופיע כמה ספיגה אני מקבל אוטומטית לפי הסיבולת?וזה מתבסף לשריון?
 
חזרה
Top