Atkinson
פונדקאי ותיק
התחלתי השבוע לפתח עולם מערכה חדש שברצוני להריץ לשחקנים שלי. כחלק מפיתוח עולם המערכה אני גם משנה ומעצב את שיטת המשחק ומוסיף לה אי אילו חוקים. הרעון עדיין מבוסס על מו"ד D20 אבל אני מוסיף עוד כמה "עניינים".
כבר התייעצתי בנושא עם חברים והעולם והפיתוח נכנס להילוך גבוה. עכשיו אני מעלה את הרעיון לפורום במטרה לקבל ביקורת בונה ו\או קוטלת. רעיונות, מענות, ת"ש וכלכלה - אני אשמח לשמוע הכל. ההיסטוריה עדיין לא מבוססת אז אל תתפלאו מריבוי החורים בעלילה.
אז זה הסיפור:
העולם הוא עולם פנטזיה. גיבורים, דרקונים וכל מה שהתרגלנו אליו. הסיפור מתחיל לפני כ - 200 שנה בעקבות *חור בעלילה* החלו להיוולד תינוקות (לבני כל הגזעים) אשר לא היו ככל התינוקות. הבדל אחד, שלא ניתן היה להתעלם ממנו הבדיל בינם לבין שאר דמויי האדם. לכל התינוקות הללו היה סימן, צלקת זהה במקום מסוים בגוף (המיקום לא היה קבוע). הסימן דמה לשלושה מעגלים, זה בתוך זה, אשר בכל אחד מהם הופיעו מספר שקעים קטנים ועגולים. במעגל הפנימי הופיעו ארבעה שקעים, באמצעי שמונה ובחיצוני 16. איש לא הבין את פשרם של הסימנים המוזרים ואלו נותרו בגדר תעלומה. עד אשר גדלו התינוקות. משגדלו בני הדור הם ידעו לספר כי דחף מוזר דוחף אותם לחפש משהו. הם אינם בטוחים מה אך הם יודעים כי הדחף נובע מהסימן המוזר. חלקם יצאו לחפש בלי לדעת אפילו מה. מעטים גילו. במקומות שונים, מפוזרות באקראי בכל העולם, מצאו "ילדי הצלקת" (כך נקרא הדור) אבנים מוזרות. עגולות, מסותתות או גסות בצבעים שונים אשר שני מאפיינים משותפים היו לכולן. בכולן הייתה קבועה רונה יחידה כלשהי וכולן התאימו בדיוק לשקעים המוזרים המופיעים על המעגלים שבצלקת. הילדים לא יכלו לעצור בסקרנותם ורובם ככולם (אלו שמצאו אבנים שכאלה) שיבצו אותן באקראי בתבניות המוכנות. התגלית הייתה מדהימה! כל אבן ששובצה השתלבה באורח מפליא עם בעליה. כוח החיים שלו הזין את הקסם שבה והיא, בתמורה, הזינה אותו בכוח שטבעה בה הרונה. הילדים נעשו ליצורים קסומים - על טבעיים. בעלי כוחות שרק יכלו לדמיין.
עד כאן רקע. זו המערכה:
הדמויות חיות בעולם של 200 שנה אחרי הדור הראשון של "ילדי הצלקת", אשר שמם השתנה ל"ילדי הרונות". דורות נוספים של ילדים כאלה ממשיכים להיוולד ולא רק בקרב דמויי האדם. שאמאנים, כוהני אלילים מתרבויות שונות, הצליחו למצוא דרך לקעקע את הסימן ("שלושת המעגלים") גם על אלו שנולדו ללא המתנה האלוהית. החיים בעולם נהפכו למירוץ חסר פשרות אחר האבנים הנדירות. פושעים פשוטים גילו כי רציחתו של בעל אבן רונה גורם להשמדת כוח הקסם שלה, עקב הטראומה שנגרמת ברגע המוות (הרונות קשורות בקשר ישיר עם בעליהן). עם הזמן, גילה אירגון מרצחים מסוים דרך בה ניתן לרצוח אדם מבלי לפגוע באבני הרונה שלו. שירותיו של אותו אירגון נעשו אקסקלוסיביים ויקרים מפז. העולם נעשה לקשה ואגואיסטי. אדם לאדם זאב. הרונות מעניקות לאנשים כוחות אשר הם מעבר לכל דמיון.
ולא רק לאנשים. גם יצורי היער והמפלצות הקסומות - גם הם מסוגלים להנות מכוחן של האבנים. שני מעמדות נוצרו: "ילדי הרונות" - אלו שנולדו והסימן לגופם, ו"מקועקעים" - אותם פרטים אשר לא היו כה ברי מזל ונאצו לקעקע את הסימן באורך קסום על גופם.
איך זה עובד?
כל נושא תבנית רונות ("שלושת המעגלים") נושא למעשה 28 תבניות למיקום 28 אבני רונות. מעטים הם אלו שהצליחו למלא את כל החללים. כל אבן רונה מעניקה כוח לבעליה. מיקום הרונה במעגלים השונים משפיע על הכוח שהיא מקנה. המעגל החיצוני מאפשר שימוש בחצי מכוחה של הרונה, המעגל האמצעי בכוחה המלא והצבת אבן רונה במעגל הפנימי מאפשרת הפעלה של פי 1.5 מכוחה של הרונה. כך לדוגמא: הצבת רונת אש במעגל החיצוני תאפשר שליטה בלהבה. הצבתה במעגל האמצעי תאפשר יצירת להבה והצבתה במעגל הפנימי תאפשר כוח שכמותו כהטלת ידיים לוהטות.
אך זה לא נגמר בזה. מי שזוכר את שיטת הקסם בעולם שלי יודע כי אצלי הקסם בנוי על פונקציות, כמו במתימטיקה. לכן, חיבור מספר אבני רונות ביחד, יכול ליצור פונקציה אשר מעניקה לבעליה כוח חזק פי כמה. פונקציה יכולה להיווצר רק על ידי השלמת תבנית מלאה. כלומר - שורה מלאה מהמעגל החיצוני לפנימי - הפונקציה הפשוטה ביותר (למרות שאינה פשוטה כלל). פונקציה חזקה יותר היא פונקציית מעגל מלא. במקרה הזה, ככל שהמעגל חיצוני יותר - הפונקציה יותר חזקה (יותר אבני רונה). הפונקציה החזקה ביותר המוכרת היא פונקציית משולש הבנויה מאבן אחת במעגל הפנימי, שתיים באמצעי וארבע בחיצוני. כמובן שלמיקום הרונות במעגלים השונים יש השפעה על טיב הפונקציה וכוחה. כמו כן, יש להיזהר שלא להציב בתבנית רונות סותרות (כמו מים ואש). במהלך ההרפתקה ימצאו הדמויות אבני רונות (שהן נדירות ביותר). כל אחד מהם יתחיל עם שתי אבנים והוא יוכל לצרף את אלו שימצא. הפונקציות אינן מוגבלות. כל פונקציה ששחקן יבנה ותהיה הגיונית תיצור השפעה ותעניק כוח לדמות.
המערכה תהיה אפית בטירוף. השחקנים יתבקשו להרכיב דמויות בדרגה 15, המורכבות מלפחות שלושה מקצועות. יש לזכור כי גם המפלצות מחוזקות בכוחן של הרונות ולכן האתגר לא יעלם.
לכל שחקן יהיה, בנוסף לדף הדמות הרגיל, דף תבנית רונות ובו משורטטים שלושת המעגלים. בדף זה יסמן השחקן את מיקומן של אבני הרונות שלו וכוחן. הדמויות יתעצמו על ידי עלייה בדרגות כמו גם צבירת רונות ושילובן. האופציות הן אינסופיות.
אני יודע שזה נשמע מורכב וקצת מפוצץ, אז הנה דמות לדוגמא:
דיוק תומאס - רוצח שכיר בגילדת "אספני האבנים" (אני עדיין מתלבט לגבי השם) - זו הגילדה אשר מחזיקה את הסוד היקר של רצח בעלי רונות.
דרגה - 15:
לוחם 4\ אשף 3\ גנב 6\ נזיר 2
רונות - דממה: מעגל פנימי\ מעוף: מעגל אמצעי\ כוח: מעגל חיצוני.
כוחות נרכשים:
דממה מוחלטת - כל מעשיו וחפציו של דיוק אינם משמיעים כל צליל.
תעופה - כמו הלחש מעוף. למשך שעה ביום.
כוח מוגבר - 1+ לכוח.
מכת מחטף - מסוגל לבצע גיחת בזק מהאוויר אל יריב ולהממו בלא קול. (כוח פונקציה).
נ.ב - העונשין לנק"נ עקב הבדלי הדרגות לא בשימוש במערכה הזו.
זהו: ועכשיו - ביקורת.
כבר התייעצתי בנושא עם חברים והעולם והפיתוח נכנס להילוך גבוה. עכשיו אני מעלה את הרעיון לפורום במטרה לקבל ביקורת בונה ו\או קוטלת. רעיונות, מענות, ת"ש וכלכלה - אני אשמח לשמוע הכל. ההיסטוריה עדיין לא מבוססת אז אל תתפלאו מריבוי החורים בעלילה.
אז זה הסיפור:
העולם הוא עולם פנטזיה. גיבורים, דרקונים וכל מה שהתרגלנו אליו. הסיפור מתחיל לפני כ - 200 שנה בעקבות *חור בעלילה* החלו להיוולד תינוקות (לבני כל הגזעים) אשר לא היו ככל התינוקות. הבדל אחד, שלא ניתן היה להתעלם ממנו הבדיל בינם לבין שאר דמויי האדם. לכל התינוקות הללו היה סימן, צלקת זהה במקום מסוים בגוף (המיקום לא היה קבוע). הסימן דמה לשלושה מעגלים, זה בתוך זה, אשר בכל אחד מהם הופיעו מספר שקעים קטנים ועגולים. במעגל הפנימי הופיעו ארבעה שקעים, באמצעי שמונה ובחיצוני 16. איש לא הבין את פשרם של הסימנים המוזרים ואלו נותרו בגדר תעלומה. עד אשר גדלו התינוקות. משגדלו בני הדור הם ידעו לספר כי דחף מוזר דוחף אותם לחפש משהו. הם אינם בטוחים מה אך הם יודעים כי הדחף נובע מהסימן המוזר. חלקם יצאו לחפש בלי לדעת אפילו מה. מעטים גילו. במקומות שונים, מפוזרות באקראי בכל העולם, מצאו "ילדי הצלקת" (כך נקרא הדור) אבנים מוזרות. עגולות, מסותתות או גסות בצבעים שונים אשר שני מאפיינים משותפים היו לכולן. בכולן הייתה קבועה רונה יחידה כלשהי וכולן התאימו בדיוק לשקעים המוזרים המופיעים על המעגלים שבצלקת. הילדים לא יכלו לעצור בסקרנותם ורובם ככולם (אלו שמצאו אבנים שכאלה) שיבצו אותן באקראי בתבניות המוכנות. התגלית הייתה מדהימה! כל אבן ששובצה השתלבה באורח מפליא עם בעליה. כוח החיים שלו הזין את הקסם שבה והיא, בתמורה, הזינה אותו בכוח שטבעה בה הרונה. הילדים נעשו ליצורים קסומים - על טבעיים. בעלי כוחות שרק יכלו לדמיין.
עד כאן רקע. זו המערכה:
הדמויות חיות בעולם של 200 שנה אחרי הדור הראשון של "ילדי הצלקת", אשר שמם השתנה ל"ילדי הרונות". דורות נוספים של ילדים כאלה ממשיכים להיוולד ולא רק בקרב דמויי האדם. שאמאנים, כוהני אלילים מתרבויות שונות, הצליחו למצוא דרך לקעקע את הסימן ("שלושת המעגלים") גם על אלו שנולדו ללא המתנה האלוהית. החיים בעולם נהפכו למירוץ חסר פשרות אחר האבנים הנדירות. פושעים פשוטים גילו כי רציחתו של בעל אבן רונה גורם להשמדת כוח הקסם שלה, עקב הטראומה שנגרמת ברגע המוות (הרונות קשורות בקשר ישיר עם בעליהן). עם הזמן, גילה אירגון מרצחים מסוים דרך בה ניתן לרצוח אדם מבלי לפגוע באבני הרונה שלו. שירותיו של אותו אירגון נעשו אקסקלוסיביים ויקרים מפז. העולם נעשה לקשה ואגואיסטי. אדם לאדם זאב. הרונות מעניקות לאנשים כוחות אשר הם מעבר לכל דמיון.
ולא רק לאנשים. גם יצורי היער והמפלצות הקסומות - גם הם מסוגלים להנות מכוחן של האבנים. שני מעמדות נוצרו: "ילדי הרונות" - אלו שנולדו והסימן לגופם, ו"מקועקעים" - אותם פרטים אשר לא היו כה ברי מזל ונאצו לקעקע את הסימן באורך קסום על גופם.
איך זה עובד?
כל נושא תבנית רונות ("שלושת המעגלים") נושא למעשה 28 תבניות למיקום 28 אבני רונות. מעטים הם אלו שהצליחו למלא את כל החללים. כל אבן רונה מעניקה כוח לבעליה. מיקום הרונה במעגלים השונים משפיע על הכוח שהיא מקנה. המעגל החיצוני מאפשר שימוש בחצי מכוחה של הרונה, המעגל האמצעי בכוחה המלא והצבת אבן רונה במעגל הפנימי מאפשרת הפעלה של פי 1.5 מכוחה של הרונה. כך לדוגמא: הצבת רונת אש במעגל החיצוני תאפשר שליטה בלהבה. הצבתה במעגל האמצעי תאפשר יצירת להבה והצבתה במעגל הפנימי תאפשר כוח שכמותו כהטלת ידיים לוהטות.
אך זה לא נגמר בזה. מי שזוכר את שיטת הקסם בעולם שלי יודע כי אצלי הקסם בנוי על פונקציות, כמו במתימטיקה. לכן, חיבור מספר אבני רונות ביחד, יכול ליצור פונקציה אשר מעניקה לבעליה כוח חזק פי כמה. פונקציה יכולה להיווצר רק על ידי השלמת תבנית מלאה. כלומר - שורה מלאה מהמעגל החיצוני לפנימי - הפונקציה הפשוטה ביותר (למרות שאינה פשוטה כלל). פונקציה חזקה יותר היא פונקציית מעגל מלא. במקרה הזה, ככל שהמעגל חיצוני יותר - הפונקציה יותר חזקה (יותר אבני רונה). הפונקציה החזקה ביותר המוכרת היא פונקציית משולש הבנויה מאבן אחת במעגל הפנימי, שתיים באמצעי וארבע בחיצוני. כמובן שלמיקום הרונות במעגלים השונים יש השפעה על טיב הפונקציה וכוחה. כמו כן, יש להיזהר שלא להציב בתבנית רונות סותרות (כמו מים ואש). במהלך ההרפתקה ימצאו הדמויות אבני רונות (שהן נדירות ביותר). כל אחד מהם יתחיל עם שתי אבנים והוא יוכל לצרף את אלו שימצא. הפונקציות אינן מוגבלות. כל פונקציה ששחקן יבנה ותהיה הגיונית תיצור השפעה ותעניק כוח לדמות.
המערכה תהיה אפית בטירוף. השחקנים יתבקשו להרכיב דמויות בדרגה 15, המורכבות מלפחות שלושה מקצועות. יש לזכור כי גם המפלצות מחוזקות בכוחן של הרונות ולכן האתגר לא יעלם.
לכל שחקן יהיה, בנוסף לדף הדמות הרגיל, דף תבנית רונות ובו משורטטים שלושת המעגלים. בדף זה יסמן השחקן את מיקומן של אבני הרונות שלו וכוחן. הדמויות יתעצמו על ידי עלייה בדרגות כמו גם צבירת רונות ושילובן. האופציות הן אינסופיות.
אני יודע שזה נשמע מורכב וקצת מפוצץ, אז הנה דמות לדוגמא:
דיוק תומאס - רוצח שכיר בגילדת "אספני האבנים" (אני עדיין מתלבט לגבי השם) - זו הגילדה אשר מחזיקה את הסוד היקר של רצח בעלי רונות.
דרגה - 15:
לוחם 4\ אשף 3\ גנב 6\ נזיר 2
רונות - דממה: מעגל פנימי\ מעוף: מעגל אמצעי\ כוח: מעגל חיצוני.
כוחות נרכשים:
דממה מוחלטת - כל מעשיו וחפציו של דיוק אינם משמיעים כל צליל.
תעופה - כמו הלחש מעוף. למשך שעה ביום.
כוח מוגבר - 1+ לכוח.
מכת מחטף - מסוגל לבצע גיחת בזק מהאוויר אל יריב ולהממו בלא קול. (כוח פונקציה).
נ.ב - העונשין לנק"נ עקב הבדלי הדרגות לא בשימוש במערכה הזו.
זהו: ועכשיו - ביקורת.