• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ילדי הרונות

Atkinson

פונדקאי ותיק
התחלתי השבוע לפתח עולם מערכה חדש שברצוני להריץ לשחקנים שלי. כחלק מפיתוח עולם המערכה אני גם משנה ומעצב את שיטת המשחק ומוסיף לה אי אילו חוקים. הרעון עדיין מבוסס על מו"ד D20 אבל אני מוסיף עוד כמה "עניינים".
כבר התייעצתי בנושא עם חברים והעולם והפיתוח נכנס להילוך גבוה. עכשיו אני מעלה את הרעיון לפורום במטרה לקבל ביקורת בונה ו\או קוטלת. רעיונות, מענות, ת"ש וכלכלה - אני אשמח לשמוע הכל. ההיסטוריה עדיין לא מבוססת אז אל תתפלאו מריבוי החורים בעלילה.

אז זה הסיפור:
העולם הוא עולם פנטזיה. גיבורים, דרקונים וכל מה שהתרגלנו אליו. הסיפור מתחיל לפני כ - 200 שנה בעקבות *חור בעלילה* החלו להיוולד תינוקות (לבני כל הגזעים) אשר לא היו ככל התינוקות. הבדל אחד, שלא ניתן היה להתעלם ממנו הבדיל בינם לבין שאר דמויי האדם. לכל התינוקות הללו היה סימן, צלקת זהה במקום מסוים בגוף (המיקום לא היה קבוע). הסימן דמה לשלושה מעגלים, זה בתוך זה, אשר בכל אחד מהם הופיעו מספר שקעים קטנים ועגולים. במעגל הפנימי הופיעו ארבעה שקעים, באמצעי שמונה ובחיצוני 16. איש לא הבין את פשרם של הסימנים המוזרים ואלו נותרו בגדר תעלומה. עד אשר גדלו התינוקות. משגדלו בני הדור הם ידעו לספר כי דחף מוזר דוחף אותם לחפש משהו. הם אינם בטוחים מה אך הם יודעים כי הדחף נובע מהסימן המוזר. חלקם יצאו לחפש בלי לדעת אפילו מה. מעטים גילו. במקומות שונים, מפוזרות באקראי בכל העולם, מצאו "ילדי הצלקת" (כך נקרא הדור) אבנים מוזרות. עגולות, מסותתות או גסות בצבעים שונים אשר שני מאפיינים משותפים היו לכולן. בכולן הייתה קבועה רונה יחידה כלשהי וכולן התאימו בדיוק לשקעים המוזרים המופיעים על המעגלים שבצלקת. הילדים לא יכלו לעצור בסקרנותם ורובם ככולם (אלו שמצאו אבנים שכאלה) שיבצו אותן באקראי בתבניות המוכנות. התגלית הייתה מדהימה! כל אבן ששובצה השתלבה באורח מפליא עם בעליה. כוח החיים שלו הזין את הקסם שבה והיא, בתמורה, הזינה אותו בכוח שטבעה בה הרונה. הילדים נעשו ליצורים קסומים - על טבעיים. בעלי כוחות שרק יכלו לדמיין.

עד כאן רקע. זו המערכה:
הדמויות חיות בעולם של 200 שנה אחרי הדור הראשון של "ילדי הצלקת", אשר שמם השתנה ל"ילדי הרונות". דורות נוספים של ילדים כאלה ממשיכים להיוולד ולא רק בקרב דמויי האדם. שאמאנים, כוהני אלילים מתרבויות שונות, הצליחו למצוא דרך לקעקע את הסימן ("שלושת המעגלים") גם על אלו שנולדו ללא המתנה האלוהית. החיים בעולם נהפכו למירוץ חסר פשרות אחר האבנים הנדירות. פושעים פשוטים גילו כי רציחתו של בעל אבן רונה גורם להשמדת כוח הקסם שלה, עקב הטראומה שנגרמת ברגע המוות (הרונות קשורות בקשר ישיר עם בעליהן). עם הזמן, גילה אירגון מרצחים מסוים דרך בה ניתן לרצוח אדם מבלי לפגוע באבני הרונה שלו. שירותיו של אותו אירגון נעשו אקסקלוסיביים ויקרים מפז. העולם נעשה לקשה ואגואיסטי. אדם לאדם זאב. הרונות מעניקות לאנשים כוחות אשר הם מעבר לכל דמיון.
ולא רק לאנשים. גם יצורי היער והמפלצות הקסומות - גם הם מסוגלים להנות מכוחן של האבנים. שני מעמדות נוצרו: "ילדי הרונות" - אלו שנולדו והסימן לגופם, ו"מקועקעים" - אותם פרטים אשר לא היו כה ברי מזל ונאצו לקעקע את הסימן באורך קסום על גופם.

איך זה עובד?
כל נושא תבנית רונות ("שלושת המעגלים") נושא למעשה 28 תבניות למיקום 28 אבני רונות. מעטים הם אלו שהצליחו למלא את כל החללים. כל אבן רונה מעניקה כוח לבעליה. מיקום הרונה במעגלים השונים משפיע על הכוח שהיא מקנה. המעגל החיצוני מאפשר שימוש בחצי מכוחה של הרונה, המעגל האמצעי בכוחה המלא והצבת אבן רונה במעגל הפנימי מאפשרת הפעלה של פי 1.5 מכוחה של הרונה. כך לדוגמא: הצבת רונת אש במעגל החיצוני תאפשר שליטה בלהבה. הצבתה במעגל האמצעי תאפשר יצירת להבה והצבתה במעגל הפנימי תאפשר כוח שכמותו כהטלת ידיים לוהטות.
אך זה לא נגמר בזה. מי שזוכר את שיטת הקסם בעולם שלי יודע כי אצלי הקסם בנוי על פונקציות, כמו במתימטיקה. לכן, חיבור מספר אבני רונות ביחד, יכול ליצור פונקציה אשר מעניקה לבעליה כוח חזק פי כמה. פונקציה יכולה להיווצר רק על ידי השלמת תבנית מלאה. כלומר - שורה מלאה מהמעגל החיצוני לפנימי - הפונקציה הפשוטה ביותר (למרות שאינה פשוטה כלל). פונקציה חזקה יותר היא פונקציית מעגל מלא. במקרה הזה, ככל שהמעגל חיצוני יותר - הפונקציה יותר חזקה (יותר אבני רונה). הפונקציה החזקה ביותר המוכרת היא פונקציית משולש הבנויה מאבן אחת במעגל הפנימי, שתיים באמצעי וארבע בחיצוני. כמובן שלמיקום הרונות במעגלים השונים יש השפעה על טיב הפונקציה וכוחה. כמו כן, יש להיזהר שלא להציב בתבנית רונות סותרות (כמו מים ואש). במהלך ההרפתקה ימצאו הדמויות אבני רונות (שהן נדירות ביותר). כל אחד מהם יתחיל עם שתי אבנים והוא יוכל לצרף את אלו שימצא. הפונקציות אינן מוגבלות. כל פונקציה ששחקן יבנה ותהיה הגיונית תיצור השפעה ותעניק כוח לדמות.
המערכה תהיה אפית בטירוף. השחקנים יתבקשו להרכיב דמויות בדרגה 15, המורכבות מלפחות שלושה מקצועות. יש לזכור כי גם המפלצות מחוזקות בכוחן של הרונות ולכן האתגר לא יעלם.
לכל שחקן יהיה, בנוסף לדף הדמות הרגיל, דף תבנית רונות ובו משורטטים שלושת המעגלים. בדף זה יסמן השחקן את מיקומן של אבני הרונות שלו וכוחן. הדמויות יתעצמו על ידי עלייה בדרגות כמו גם צבירת רונות ושילובן. האופציות הן אינסופיות.

אני יודע שזה נשמע מורכב וקצת מפוצץ, אז הנה דמות לדוגמא:
דיוק תומאס - רוצח שכיר בגילדת "אספני האבנים" (אני עדיין מתלבט לגבי השם) - זו הגילדה אשר מחזיקה את הסוד היקר של רצח בעלי רונות.
דרגה - 15:
לוחם 4\ אשף 3\ גנב 6\ נזיר 2
רונות - דממה: מעגל פנימי\ מעוף: מעגל אמצעי\ כוח: מעגל חיצוני.
כוחות נרכשים:
דממה מוחלטת - כל מעשיו וחפציו של דיוק אינם משמיעים כל צליל.
תעופה - כמו הלחש מעוף. למשך שעה ביום.
כוח מוגבר - 1+ לכוח.
מכת מחטף - מסוגל לבצע גיחת בזק מהאוויר אל יריב ולהממו בלא קול. (כוח פונקציה).

נ.ב - העונשין לנק"נ עקב הבדלי הדרגות לא בשימוש במערכה הזו.

זהו: ועכשיו - ביקורת.
 
דבר ראשון, אין בעיה עם זה בגלל ריבוי המקצועות. אבל אל תשכח שלמעשה כל אחד יכול להטיל קסמים אם יש לו את אבני הרונות המתאימות.
 
חלק מהרונות דווקא מעצימות את קרב המגע שלך (כמו רונה של כוח).
אנשי קרבות למיניהם שמעדיפים את להריח את הזיעה של יריבם, ולא לחסל אותם מרחוק, ינסו להרכיב פונקציות שמאפשרות להם לשפר את הקפא"פ שלהם. מה שכן, עכשיו הקסם הולך לחדור גם אל תוך תחום הקפא"פ ולא להישאר נחלתם של אשפים ומכשפים בלבד.
 
נשמע מעניין. מאד מעניין אפילו. איך עניין הרונות משתלב עם קוסמים רגילים שלומדים את לחשיהם מספר לחשים? או שאין כאלה בעולמך?
 
א. אני חושב שיש קוסמים כי הם צריכים לקעקע את הצלקות האלה.
חוץ מזה, יש בעיה כי כשאנשים ימצאו רונות אז החבורה תתוכח בינה ריב די מר אם הרונות באמת כ"כ נדירות, ואל תגידו לי שזה כמו מריבות של magic items, כי לפי מה שזה נראה אז החפצים הקסומים הם פחות נדירים.
 
יש קוסמים רגילים. הלחשים שלהם באים בנוסף לרונות. לא חשבתי לשלב בין הכשרונות מאחר ואני רוצה את הרונות ככשרון נבדל שהוא אחיד לכולם.

חוץ מזה, יש בעיה כי כשאנשים ימצאו רונות אז החבורה תתוכח בינה ריב די מר אם הרונות באמת כ"כ נדירות, ואל תגידו לי שזה כמו מריבות של magic items, כי לפי מה שזה נראה אז החפצים הקסומים הם פחות נדירים.
צודק, זה חלק גדול מהרעיון. :twisted:
 
Atkinson אמר/ה:
חוץ מזה, יש בעיה כי כשאנשים ימצאו רונות אז החבורה תתוכח בינה ריב די מר אם הרונות באמת כ"כ נדירות, ואל תגידו לי שזה כמו מריבות של magic items, כי לפי מה שזה נראה אז החפצים הקסומים הם פחות נדירים.
צודק, זה חלק גדול מהרעיון. :twisted:

סאדיסט כרגיל?
 
אם לא היית מציין את זה
הייתי אומר ששיחקת יותר מידי פיינל פאנטאזי 7, אבל מאחר שלא עשית את זה, אתעלם.
השיטה טובה, יש לה את החסרונות והייתרונות שלה - הדבר שמטריד אותי יותר מהכל - איך זה משתלב עם קסם רגיל? מה הקוסמים חושבים על זה? האם ההפיכה ליצור קסום משפיע בדרך זו או אחרת על המשתמש? האם הקעקוע שונה מהותית מלידה עם הסימן?
 
ההבדלים בין "ילדי הרונות" לבין "המקועקעים" הם בעיקר הבדלים מעמדיים.
מבחינת יכולת שימוש ברונות אין הבדל. (למקועקעים אין את הדחף לחפש אחר אבני הרונות כמו לאלו שנולדו עם הסימן.)
האם הקעקוע משפיע? אני חושב שלא. גדולתו של הקעקוע היא שהוא מאפשר לכל אחד לשאת את הסימן. אני רוצה לשחק יותר על הפן התרבותי בנושא הזה ולא על הבדלי היכולות (במילים אחרות - לא רוצה לתת בונוסים לאלו שנולדו עם הסימן ועונשין לאלו שלא, או להיפך.) אולי ל"ילדי הרונות" יש את היכולת להרגיש את קרבתן של אבני רונה.

לגבי הקוסמים. הם היו יכולים להיות ממורמרים שעכשיו לכולם יש כוחות קסם. אבל מצד אחד, תזכור שאבני הרונות מאוד נדירות ולחרוט קעקוע עדיין לא מספיק. הקוסמים עדיין מחזיקים הרבה יותר כוח קסם ממרבית האנשים הפשוטים. מצד שני, תחשוב על האפשרויות. קוסמים יכולים רק להזיל ריר בתאווה אל מול האפשרויות הבלתי מוגבלות של שליטה ברונות. סביר להניח כי הם יהיו הראשונים שיתקעקעו, מאחר והקסם הרבה פחות מפחיד אותם וודאי לא זר להם.
 
דבר ראשון, אני בעליה הגאה של אסופת המפלצות השניה המכילה יצורים בדיוק לרמות האלה (ד"ק 28 בערך). דבר שני, אל תשכח כי גם לדב"שים ולמפלצות יש אבני רונה, מה שהופך אותם ללא כל כך סימפטיים בעצמם.

אבל הכי חשוב: הרעיון שמאחורי המשחק הוא לא האק אנד סלאש אלא משחק התפקידים בעולם חסר מצפון. מאבקי החבורה והמריבות סביב כל אבן רונה שתימצא; הפחד התמידי מפני גילדת המרצחים המאיימת; החשש מפני החשיפה בפני אחרים כי אתה בעל רונות, מחשש שמישהו יחליט כי הוא מוכן להפוך אותך למטרה הבאה שלו; החשש כי בפונדק שבו החבורה לנה הלילה שוכן "ילד רונות" אשר למרות השריון המכסה את הסימן, יכול להרגיש בדמו כי אתה נושא אבנים; וכו' וכו'.
עם הכוח באה האחריות, ואלו שיירצו לקחת ממך את הכוח.


אני חושב לפתח גילדה נוספת של פונדמנטליסטיים דתיים אשר שמו לעצמם למטרה לרצוח את נושאי הסימן (מקועקעים וטבעיים) על פי איזושהי אמונה פנאטית. (בקיצור - עוד גוף שיפריע לדמויות לישון בלילה).
 
ונקודה אחרת...
יש יותר ממכשף אחד שישמח ללמוד את סוד הרונות האלו.
רצוי מתוך גופו של "ילד רונות" אמיתי.
במגוון דרכים לא נעימות... וכמובן, 10 ילדי רונות טובים יותר מאחד...
מסדר לוחמני של אנשים שמגייסים ילדי רונות או מקועקעיים ומספקים להם אבנים בהתאם לדרגתם ונאמנותם וכן הלאה...
 
חזרה
Top