• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פרויקט - קמפיין נוסח Heroes

S.D.Gat

פונדקאי ותיק
שלום לכם!
התחלתי לחשוב על הקמפיין שאני רוצה להנחות לחבריי, ואחד הרעיונות שלי היה שהקמפיין יהיה בסגנון של Heros.
מה הכוונה? הכוונה היא שהשחקנים מתחילים בקטן ומגלים במוקדם או במאוחר שיש להם כוח על כלשהו וכעת עליהם להשתמש בו למטרה כלשהי.
ולשאלותיי: האם זה רעיון טוב? האם הוא אפשרי ולא ייצור בעיות? איזה מין סוג של כוחות על לתת לשחקנים? האם להשתמש ברעיון של אייסל עם הכוחות המיוחדים המזעריים או ללכת בגדול? (אך לא בצורה אפית אינסופית). והאם לתת לשחקנים לבחור כוח מיוחד מתוך רשימה או שאני אבחר עבורם את הכוח המיוחד?

גם אם זה לא ייצא, בכלל נראה לי שיהיה נחמד לדון בקמפיין שעוסק בכוחות על...
אז... מה דעתכם?
 
לדעתי הרבה יותר פשוט להתחיל עם כוחות על וזהו, בשיטה שיודעת לנקד כל כוח.
הבעיה עם כוחות על חזקים זה שהם מוציאים את המערכה מאיזון. קשה מאוד לכתוב מערכה לדמות שיודעת לעבור דרך קירות כמו קיטי או לדמות כמו וולברין שפשוט לא יודעת למות. התשובה הפשוטה שלי היא שעדיף להתחיל מקטן. תן להם לבחור כוח חזק שהם רוצים, תשווה אותו לאלה של שאר השחקנים(מעשה מסובך מאוד, שייקח לך המון זמן) ואז תגביל אותו. ייצור קרח יכול לקרר את הדמות, שליטה באש יכולה לגרום לאש להימשך אוטומטית לדמות ולשרוף אותו... הגבלות שיחלישו את הכוח ככה שהדמויות יחשבו מתי להשתמש בו. ההגבלה יכולה להיות פלאפית בלבד, אם השחקנים שלך טובים.
אחרי שאתה תלמד איך לבנות להם הרפתקה מתאימה, והם ילמדו איך לשחק דמות מיוחדת כזו, שיש לה המון קונפליקטים, אפשר לתת להם לאט לאט יותר שליטה על הכוח שלהם.
רוב הסיכויים הם שהם לא ישברו לך את ההרפתקה, אם אתה תבין איך לבנות אותה. אולי וולברין לא מת אף פעם, אבל זה גורם לזה שהוא לא מפחד מכאב, ועושה המון שטויות. אולי הפרופסור יכול לדעת כל דבר שכל אדם יודע, אבל הוא מוסרי ולא עושה את זה... X מן מראים יפה מאוד שאפשר לייצר משהו מיוחד לגיבורי על, שיאתגר לא רק את המחשבה שלהם אלא גם את משחק התפקידים שלהם. ברצינות, קח לידיים שלך את הסרטים, הסדרה והקומיקס, בעיקר הקומיקס. תתחיל לקרוא. תשאב משם רעיונות איך נראית הרפתקה של גיבורי על עם כוחות חזקים, ואז יהיה לך קל יותר.

עצה אחרונה שיש לי לתת היא להקצין דמויות. דמויות שיש להן כוח משתנות בגללו. תבקש מהשחקנים להתעמק יותר במשחק הדמות שלהם מאשר בהרפתקה, ותתן תמורות בהתאם, בין אם זה מעשים טובים שקורים, תוספים לגלגולי קוביות או כל דבר שהשחקנים שלך ידעו להעריך.

בהצלחה.
 
האמת שתיכננתי לעשות את זה בעולם הישן, בתקופה שמזכירה את הרנסאנס, אבל בעולם בו אין קסם (אולי רק כוח קודש).
חשבתי הקמפיין יהיה יותר בכיוון של Heroes מאשר X-Men.
הייתי שמח לקבל עוד טיפים, ועוד דעות על קמפיין מהסוג הזה ומה כדאי לעשות בו, וכמובן העיסוק בכוחות העל.
הגיבו בהמוניכם.
 
תלוי איזו אוירה אתה רוצה להעביר. בהנחה שאתה רוצה שהכוח יהיה יחסית חלש או מוגבל במידה אחרת, אני רואה כמה אופציות שנראות לי מעניינות:

אופציה אחת , היא ללכת בקטן. כוחות מינוריים בלבד. הכוחות יהיו בדיוק מספיק חזקים כדי שהדמות תשתמש בהם כשאין ברירה אחרת, אבל הם לא מרכז הדמות.
אני מדבר על טלקינטיקה שמזיזה מפתחות , לא מעיפה אנשים. פיירוקינטיקה שתצית חומר דליק בלבד , ואשליות שלא יותר גדולות מגודל כף היד , למשל.

כאן אתה יכול לבחור - האם הכוחות גדלים עם הזמן והמיומנות, או שמא הם נשארים כמשהו "נחמד אבל לא משמעותי במיוחד".

אופציה שניה היא one trick ponies: לכל דמות יש משהו שהיא "עושה" , והמשהו הזה די משמעותי, ולמעשה מגדיר את מה הדמות "עושה" במשחק. זה יותר דומה לסדרה שהזכרת, ואתה יכול לשחק עם כמות הכוח שאתה נותן. יכול להיות שהן מתחילות עם כוח בסיסי שגדל עם הזמן, או "זה מה יש, ועם זה ננצח".

אופציה שלישית: כוח לא יציב. לדמויות יש כוח גדול עד אדיר , אבל אין להן (לפחות בהתחלה) שליטה עליו.
אפשר לקחת את זה לכמה כיוונים - כיוון ראשון הוא, שהדמויות יכולות להפעיל את הכוח הנ"ל בעוצמה קטנה ללא חשש, אבל ככל שהם משתמשים ביותר "מיץ" , יותר סביר שהם יאבדו שליטה. או לחילופין, כל שימוש בכוח עלול לצאת משליטה.

אופציה רביעית: כוח לא אמין. יש לדמויות כוח גדול עד אדיר, אבל הוא לא תמיד עובד. הוא יכול להכשל במצבי לחץ, רנדומלית, או לדרוש איזהשהוא טריגר להפעלה (סמים, היפנוזה\טרנס , מצב נפשי כלשהו).

איזה סוג של כוחות על לתת? שוב, תלוי במה אתה מנסה להשיג ומה מקור הכוח. אתה יכול לשים כוחות שהם עדינים (כמו באופציה הראשונה) או פירוטכניקה (טוב לאפשרויות 3 ו4). רק שים לב שאתה לא שם כוחות שפשוט מחליפים ציוד. זה סתם משעמם (אני אתבעס אם הכוח שלי יהיה למשל יריה , כשאני יכול לקחת רובה...)

אם לבחור בשביל השחקנים או לא? שאלה טובה. אתה רוצה שהם ידעו מה הם יכולים לעשות, או אתה רוצה שהם יגלו את זה במהלך המשחק?
אני תמיד הייתי בעד דמויות מוכנות מראש, למרות שאני יודע שהרבה שחקנים שונאים את זה.
כבונוס נוסף, אם אתה תתן את הכוחות תוכל להמנע מלתת כוחות "שוברי משחק" שהם החסרון הכי גדול (מבחינתי) של משחקי סופר גיבורים.
 
מצטרף לרעיונות של pesktiger, ובנוסף יש לי אולי רעיון שיעזור לך בשאלה האם לבחור עבור הדמויות את הכוחות או שהן יבחרו בעצמן:
הרקע שיש לי בנושא מגיע מזה שבכמה מערכות קודמות ששיחקתי תמיד נתתי לדמויות ערך מוסף מעבר למה שהשחקנים חשבו עליו. לדוגמה: באחת המערכות הקודמות לאחת הדמויות היה יכולת מוגבלת להשפיע על זמן באופן כלשהו. דמות אחרת פיחחה כוחות תוהו מסוימים עקב ברית שכרתה עם הכאוס, ועוד.
הרעיון היה שהשחקנים מפתחים את הדמות שלהם כרגיל (במו"ד זה יהיה ע"י מיומנויות, כישרונות, נק"פ וכו'), אבל בנוסף אני מוסיף עוד רעיונות משלי לדמות- רעיונות שלא ניתנים לפיתוח באופן רגיל (לפחות לא במו"ד).

איפה הקטע, אתה שואל? -אז ככה: אני מראש בוחר מס' רעיונות/ יכולות/ כוחות כלליים, שמתאימים למס' הדמויות במערכה, אבל אני לא קובע מי יקבל איזו יכולת- את זה הדמויות קובעות תוך כדי משחק בלי לדעת על כך בכלל. ניקח לדוגמה את אותה דמות שכרתה ברית עם התוהו: אני ידעתי שאני מכוון לכך שדמות כלשהי תגיע לאיזה הסכם כזה או אחר עם התוהו, אבל לא קבעתי איזו דמות ולא קבעתי תנאים מדוייקים. אחת הדמויות הגיעה בשלב כלשהו למצב בו היא החליטה בעצמה לכרות ברית עם התוהו (כביכול בעצמה- אני הרי ידעתי שמישהו מתי שהוא יגיע לסיטואציה הזו, אבל לא ידעתי בדיוק איך ומתי והכי חשוב- השחקן לא ידע את זה). למעשה, השחקן לקח את זה כמה צעדים קדימה יותר ממני- הוא לא סתם כרת ברית עם התוהו אלא מכר את נשמתו לתוהו.. שוב, הנה דוגמה למשהו שלא חשבתי עליו לגמרי אבל הוא שימש בסיס מצויין להמשך פיתוח הדמות.
ניתן לגרום לדמויות לקבל כוחות כאלו במגוון דרכים: דב"ש או מפלצת מעבירים לה את הכוח הזה, היא מגלה אותו בעצמה "סתם כך" בסיטואציות מסוימות (כמו הרעיון של רוג ב- X MAN), היא מחפשת אקטיבית אחר מורה או מישהו שמלמד אותה, היא שואבת את אותו כוח מחפץ או דבר מה אחר שאותה מצאה/ גנבה/ השיגה, ועוד.
שוב, הרעיון הוא שאתה בתור שה"מ יודע בגדול אילו כוחות או רעיונות אתה רוצה שיהיו לך במערכה. אני בכוונה נותן כאן גם במה לשה"מ ולא רק לשחקנים לבחור כוח עבור הדמות שלהם, משום שאני בתור שה"מ מכוון תמיד לעבר עלילה מסוימת ולרוב הכוחות שאני בוחר קשורים מאוד באותה עלילה גדולה. כמובן שאם אתה רוצה לשחק בסגנון של heroes יותר חופשי ופתוח הקטע הזה פחות רלוונטי, ואתה כן צריך לתת לשחקנים את ההחלטה בדבר הכוחות שלהם.

בכל מקרה, לאחר שאותה דמות גילתה את הכוח הכללי הקשור אליה מגיע השלב בו עליך ועליה לפתח אותו. זוהי ההזדמנות הטובה ביותר להעביר את הכדור למגרש של השחקן- תן לו לחשוב מה הוא רוצה במסגרת הכללית שבחרת לו. לדוגמה: במערכה הקרובה שלי אני מתכנן שדמות מסוימת תיפול קורבן לדיבוק של שד (השדים אצלי יהיו שונים מהרגיל- אל תתבלבלו עם השדים הבאנליים של מו"ד). אני כן אגיד לשחקן איך הוא משתנה לאט לאט ואיך לשחק את הדמות מבחינה פלאפית ומשחקית (שזה העניין הסופר-חשוב אצלי), אבל בנוסף אני גם מאפשר לו לפתח את הדמות כרצונו במגבלות מסוימות: לדוגמה: אם הוא יגיד לי שהוא רוצה לשרוף את הנייר אותו הוא אוחז אך ורק במגע אני כנראה אסכים לכך. אצלי המצב אפילו יותר קל: אני משתמש בשיטה שמזכירה מאוד את hero system ולכן אני מרשה לשחקן לפתח כוחות לפי שיטת נקודות- שוב, הכל במסגרת הכללית שנתתי לו. הוא ממש יכול לקחת את הרעיון של הדיבוק ולפתח את הדמות מבחינת המגבלות שהוא יבחר לדמות, הכוחות שלה וכד'.
עוד דוגמה: דמות אחרת במערכה אחרת שלי עשתה טעות נוראית כלשהי ועברה דרך שער הגורל- שער שמוביל לממלכת המוות (היא חשבה כמובן שהוא מוביל למקום אחר- אבל ממתי אתה בוטח בשה"מ, נועם? ממתי..?). אותה דמות כמובן חזרה משם, אבל לא היא לא חזרה אותו דבר.. אפשר ממש להגיד שחלק ממנה- מילולית- מת. מכאן נתתי לשחקן לפתח כל מיני יכולות, דרך התנהגות וחסרונות הקשורים באותו מטיב של מוות. הנה עוד דוגמה לכך שנתתי לדמות מסוימת כוח או רעיון לפיתוח. לא אני הכרחתי אותו לעבור בשער, ולמעשה לא הייתי בטוח מי יעבור בשער ומתי, אבל שתלתי מספיק רמזים כדי שאני אדע שמישהו בטח יעבור בשער. אני רק ערכתי את הבמה- ההצגה הייתה כל כולה של השחקנים.

על אותו משקל תוכל לבחור כוחות כלליים או רעיונות כלליים ולתת לשחקן לפתח אותם- אפילו בצורה פשוטה יותר ממה שהצגתי כאן. למשל: תן לדמות כוח כללי של שליטה באש ותגיד לו מכאן לפתח את העניין. הוא אפילו עשוי לפתח כמה מוטיבים הקשורים בשליטה באש ולחזק או להחליש את הדמות בהתאם לכך- למשל: היא תהיה חזקה ביצירת האש, אך חלשה מאוד בניסיונות לכבות אותה או להגן על עצמה מפני חום ואש.
אגב, אותה דמות שכרתה ברית עם התוהו למשל, חשבה בעצמה על כמה "עצי כישרונות" (זה היה לפני המון שנים ולכן לא היה מו"ד 3 אז. דמיין את העצים שהגדירו את הכוחות של הדמויות ב- diablo 2 כשאני מתכוון לעצי כישרונות- על זה התבססנו). השחקן למשל פיתח עץ כזה של יכלות לחימה משתנות ומגניבות בעלות מוטיבים של תוהו. בנוסף, זה הלך כל כך יפה עד שגם אני התערבתי וזרמתי איתו- למשל: בשלב כלשהו אמרתי לו שבשביל ליצור את העץ X הוא צריך למצוא פטרון כלשהו שילמד אותו. הדמות יצאה למסע, מצאה פטרון מסוים וגילתה שהיא חייבת לבגוד עקב כך בפטרון הקודם שלה ויצאה ללחום נגדו. אקיצר, העלילה התפתחה מאוד והיה ממש נחמד לשחק עם הרעיון הזה.
 
תודה על העצות :)
חשבתי שהכוחות באמת יתחילו בקטן ויתפתחו לדברים גדולים, ועוד רעיון בעניין סיווג הכוחות היה לחלק אותם לקבוצות, כך שלכל 'גיבור' יש קבוצה אחת של כוחות שמתעסקים בנושא דומה, והכוחות מתפתחים עם הקמפיין. הייתי רוצה שתגידו לי מה דעתכם על השיטה, אם היא לא משהו אז הציעו רעיון אחר, ואם היא טובה אז הציעו עוד קבוצות. או עוד סעיפים לקבוצות.
במיוחד בהתחלה, הכוחות לא יהיו שלמים, לעיתים יעבדו ולעיתים לא ובתחילה לא ישלטו בהם כה טוב.
למשל, הנה שתי דוגמאות:

כוחות פיזיים
שלב התחלתי: הדמות מתחילה לפתח כוח פיזי רב, היא הופכת להיות חזקה יותר וחושיה מתחדדים.
שלב ביניים: הדמות מגלה כי ברגע שהיא רוצה בכך היא מסוגלת לנוע מהר יחסית לסביבתה ובכך לחמוק טוב יותר מהתקפות. בהמשך היא מפתחת את הריצה שלה למהירות לא אנושית.
שלב סופי: הדמות הופכת חזקה ומהירה יותר (היא רצה במהירות על טבעית והיא מסוגלת "להאט את הזמן" (למעשה לנוע מהר יותר מהאחרים). כעת היא מסוגלת לראות למרחקים, לשמוע רעשים שאוזן האדם אינה מסוגלת לשמוע, ואף שומעת למרחקים גדולים.

כוחות מנטליים
שלב התחלתי: הדמות שומעת קולות בראשה ובעצם מחשבות של אנשים משודרות אל מוחה ללא סינון. עד מהרה מגלה הדמות שהזיכרון שלה השתפר פלאים וכי היא זוכרת במדויק אירועים מסוימים.
שלב ביניים: אט אט לומדת הדמות לשלוט בשידור המחשבות וכשהיא נרדמת היא מסוגלת לחדור לחלומות של אנשים הנמצאים בקרבתה, לצפות בהם ועם הזמן לומדת לשלוט בחלקים מהם.
שלב סופי: הדמות מגלה כי גם היא מסוגלת לשדר מחשבות לאנשים, ובאמצעות כך לגרום להם לחשוב על כל מיני דברים (ובהתאם, לגרום להם לעשות כל מיני דברים). היא יכולה למקד את כוח קריאת המחשבות שלה והיא מסוגלת לחדור לחלומות של אנשים באופן הרבה יותר מוצלח. כעת ביכולתה גם לחדור כה עמוק למחשבות של אנשים עד כי היא יכולה לשנות/למחוק זכרונות מסוימים.

אז.. תגידו לי מה דעתכם...
אגב, חשבתי שבקמפיין אני אבחר את הכוחות שיקבלו השחקנים, והם יקבלו את זה בהפתעה כמו הדמויות.
 
PeskyTiger אמר/ה:
מה דעתי? יבש כמו הנגב. אף אחד מהסטים האלה לא קורץ לי במיוחד מעבר לשלב ההתחלתי שלו.
ובגלל זה אני מחפש רעיונות לפרויקט שלי. פסקי, בד"כ יש לך רעיונות ממש טובים, אני בטוח שתוכל לחשוב על רעיון טוב להציע לי...
 
אני אשמח לתת רעיונות , אבל אני אעזור לך לפתח ,לא לעצב. ספר לי מה אתה מתכנן.

משחק אפל? משחק צבעוני? מי הטובים? מי הרעים? איפה השחקנים בכל זה ואיפה הם עומדים - למעלה, למטה ,ליד הדלת?
האם הם נבחרי האלים עלי אדמות אשר באו להציל את העולם ,נשגבים ומהוללים? הפסיונים המעטים שנשארו מהמלחמה הגדולה, מודעים לכוח ההרס שהם מיצגים? מוטציות בעלות כוחות, שנואות ונרדפות , מצילות בכוח את אלו ששונאים אותם? חיילים שהונדסו גנטית להלחם ברוע על טבעי ולמות ללא תהילה ,נטושים בחשכה?

אל תגיד לי "heroes". אני לא מכיר את הסדרה. וגם לו הכרתי, זה לא מספק.

מה? מה אתה רוצה לעשות? תן לי נקודת משען , ואעזור לך להזיז את הארץ עצמה. :)
 
אתן לך את העיקרון:
כל מיני אנשים רגילים למדי ברחבי העולם מגלים יום בהיר אחד שיש להם כוח על, הם לומדים לפתח אותו וכעת הם יכולים לבחור לעשות בו מה שירצו, האם יפנו לרוע? או שישתמשו בכוחם לטובה, וכמעט בטוח שיש מישהו שרוצה לתפוס את האנשים בעלי הכוחות ולחקור את גופם, או דבר מה אחר. כך שמתקבצת קבוצה של אנשים שבחרו להשתמש בכוח לטובה, וקבוצה שבחרה להשתמש בהם לרעה וכעת אנשי העל הללו צריכים להתמודד עם כוחם בעולם רגיל ונטול כוחות קסם.

כעת אני צריך לחשוב איך לחלק את הכוחות (החלטתי שאני מחלק אותם בעצמי, כך שהשחק יהיה מופתע כמו דמותו) למרות שהכוח יתבסס על פרטים מהאישיות של הדמות. אחת היטות שחשבתי היא שיטת קבוצצות הכוחות, שמתארות את התפתחותו של כוח במשך הזמן כך שאדם שניחן ב'כוחות הפיזיים' יפוך חזק מאוד, חושיו ייתחדדו והוא יהפוך להיות מהיר מאוד. אני צריך לחשוב על עוד קבוצות, שהכוחות בתוכן צריכים להיות קשורים האחד לשני, וכמובן להיות מאוזנים, בעניין של נתונים אני אתעסק אחר כך. עלי לחשוב לפי מה אני בונה כוחות כמו תעופה, שליטה באש, טלפורציה, טלקינזיס, ריפוי מהיר, ועוד רבים וטובים, אם לא באמצעות קבוצות הכחות, ואם כן אז עלי ליצור עוד קבוצות.
אם כל רעיון הקבוצות לא נראה לכם משהו, הייתי שמח לדעת למה אתם חושבים שהוא בעייתי והאם יש לכם רעיון יותר טוב.
עוזר יותר?
 
סתם רעיונות לכוחות שאפשר לפתח:
שליטה ביסוד\ות (לא חייב רק אש, מים, אדמה, אוויר)
היעלמות
כוח על (כמו סופרמן)
כוחות מחשבתיים (נראה לי שלפרופסור באקסמן יש משהו כזה)
הליכה על משטחים לא מאוזנים (קירות ,תיקרות)
מעוף
ידע
קסם (כמובן)
צורת התקפה מיוחדת (לייזר מהעיניים, קליעים מהאצבעות)

כממובן שיש עוד הרבה, צריך רק יצירתיות.

אני תומך בלתת להם כוח חלש בתחילה ושעם הזמן הם ילמדו לשלוט בו ולפתח אותו.
 
תודה לך...
אבל רעיונות לכוחות קל למצוא, כשתהיה לי בעיה עם זה אז אני אני אשמח לקבל רעיונות.
מה שאני צריך להחליט זה כיצד להעניק את הכוחות, האם באמצעות השיטה שלי, או שלמישהו יש רעיון יותר טוב.
 
לדעתי השיטה היא שיטת המדרגות, ולא הקבוצות. כל כוח שקיים יכול להתחלק לדרגות.
חוק עזר פשוט הוא שכוח עם מגבלה מוריד את הכוח בדרגה. לייזר כמו של סייקלופס הוא דרגה 5, אבל בגלל שהוא תמידי הוא דרגה 4.
עצה נוספת היא שכוח מדרגה 1 וכוח מדרגה 3 הם לא כוח מדרגה 4. צריך לבחון כל תוצאה סופית בפני עצמה, ולמקם אותה לפי האיזון.

כוח על דרגה 1 הוא כמעט בלתי מורגש. זה בעצם כוח שנותן לך לעשות משהו בצורה שרק הטובים בתחום מגיעים אליה. דמויות של כוח מהירות למשל יהפכו לטובות בריצה, בלי להתאמן. בכוחות של שליטה ביסודות ודברים שלאנשים רגילים הם לא קיימים, מדובר רק בדברים מזעריים, כמו בנאדם שחום הגוף שלו לא משתנה, או מישהו שמכבה להבות קטנות במגע. בלי בדיקה יסודית אי אפשר לדעת שהאדם הוא בעל כוחות על.
כוח על דרגה 2 הוא כבר יוצא דופן. אתה עובר את האנשים הטובים בתחום, ושובר שיאים. המהירות ישבור את שיא העולם לא בצורה דרמטית, אבל בהחלט ישפר אותה, גם אם אין לו כשרון טבעי של אצן. אלה שעושים דברים שאנשים לא מסוגלים, כמו שליטה ביסודות מתחילים ליצור יסוד. האש יוכל לייצר להבה מזערית בנקישת אצבעות. הרוח יוכל לשלוט טיפה בכיוון וכוח הרוח, המים יוכל למלא כוס מים אם יתרכז מספיק, והאדמה(שבדרך כלל מתעסק בעצמו משום מה, כי שליטה באדמה עצמה זו יכולת חזקה במיוחד) יפגע פחות מבעיטות ואגרופים. מעלה חשד אצל האנשים לגבי כמה האדם הזה הוא רגיל.
כוח על בדרגה 3 מדבר על כוחות מורגשים, שכל אחד כבר רואה שהאדם אינו רגיל. קריאת מחשבות מטווח קרוב, היכולת להזיז אש באוויר ולהזין אותה, היכולת להקפיא דברים קטנים במגע, היכולת להוריד גשם, וריצה של 100 מטר ב-5 שניות הן דוגמאות טובות.
כוח על בדרגה 4 הוא הנפוץ ביותר למשחקי תפקידים. ריצה במהירות עצומה, קפיצה למרחקים לא אנושיים, וקריאת מחשבות של כל אדם במרחק של בי"ס בעזרת ריכוז, עם היכולת לדבר בראשו בקול שלך ובעזרת התאמצות גדולה אפילו להשתיל מידע בלי הידיעה של הקורבן. טלקינזיס כמו של ג'ין נכנס כאן.(עד אפשרות להרמת מכונית בלי מאמץ יתר)
כוח על בדרגה 5 הוא של גיבורי העל הגדולים. פרופסור אקסבייר, מגנטו, וולברין, פלאש... כאלה דברים עוצמתיים, אבל עדיין איכשהו ניתנים לעצירה.
כוח בדרגה 6 הוא בעיקרון האחרון. פיניקס ושאר הארכי-נבלים הסופר חזקים הם כאן. (סופרמן היה כאן, אם לא היו לו איזה 8 כוחות, ולכן הוא דרגה 7)

אם אתה צריך עזרה איך למקם כוחות על טבלת הדרגות, אני אשמח לעזור. בעיקרון, אחרי שאתה תתחיל למקם אותם, אתה כבר תראה בקלות איזה כוח נכנס לאן, ואיך אפשר להחליש ולחזק כוחות.
 
לא הבנתי.. אתה מנסה לפתח שיטה כדי לתת מכאניקה לכוחות? לא עדיף לקחת שיטה שכבר יודעת להתמודד עם זה? (hero, M&M, besm , מהכללי לפרטני)

בכל מקרה, כל הסיפור של קבוצה רנדומלית של אנשים שמקבלת רנדומלית כוחות ומתחלקת רנדומלית לטוב ורע לא ממש נראה לי.
אולי נתחיל מלמצוא סיפור רקע עם קצת יותר "בשר" עליו? משהו שנראה פחות כמו חלוקה שרירותית?
 
אני חושב (רעיון מאוד קליל) לתת כוחות שיש בסופר מנצ'קין או מנארוטו לפתח אותם קצת ולתת אותם לדמות (לעשות את הכוחות מאוד מאוד פתוחים). מיכאן הדמות תיזרום אם הכוח ותיקח אותו לאיזה פן שהיא רוצה.לפי דעתי זה מקום טוב להוסיף בנוסף לנק"ן נקודות יכולת שכלפיתוח הכח לפן מקורי או שימוש טוב בכוח (לא מבחינת נטייה מבחינת שימוש) ולתגמל אותם על כך וכל מספר נקודות הם יוכלו לשפר את היכולת בדרכם האישית ויוכלו להעזר בך במידת הצורך. את התיגמול אפשר לעשות בכל דרך שתירצה שמתאימה לדרך שלך ושל ההרפתקאה, לדג' אם ההרפקתאה קלליה ומצחיקה אפשר לתת נקודות על כך שהדמות עם כוחות אש תבעיר אש עם כדורי אש ענקיים.
לפי דעתי חשוב שהדמות תפתח בדרכה שלה את הכוח ולא אתה תעשה אותו. כדאי מאוד שתכין מראש אנשים שיאמנו את הדמות במקומות משונים ומגניבים.
 
אם אתה מחפש שיטה, האנשים הטובים בGREEN RONIN בידיוק הוציאו את PARAGONS, שתוכננה בידיוק למשחק כזה (לפי מה שאני זוכר הם חשבו ע לזה עוד לפני שיצאה הסדרה בטליוויזיה וגנבה להם את כל התהילה).
 
הייתי מתייחס להיקף (פיזי) של היכולת כדי לשפר את הדמות בקפיצות. בהתחלה היכולת משפיעה\משפרת רק את הדמות, אחר כך היכולת משפיעה על אחרים הנוגעים בה או על הסביבה בטווח יד, בסוף היכולת משפיעה על X רדיוס מטר.
 
מה שאתה שוכח זה הנבל. אתה צריך לזכור גם את הנבל.
מה יהיה הכוח\כוחות שלו? הדמויות חייבות להיות מסוגלות להביס אותו. מה תהיה החולשה שלו אם תהיה לו חולשה?
ניקח לדוגמא את סופרמן. בקרב ישיר הוא יקרע לכולם את הצורה, אך אם תוציאו אבן קריפטונייט הוא יהיה חסר ישע.
בקיצור, תבנה את כוחות העל בהתאם לנבל.
ואתה צריך לזכור שעם הרבה כוחות על לדמות זה יהיה קצת קשה לחשוב על דב"שים עם כוחות על.
והנה רעיון לקבוצת כוחות על:
כוחות אנטי כבידה.
בתחילה זה יהיה דברים כמו נפילה יותר איטית, או ריחוף לשניה. כשזה יתפתח זה יכול להגיע לתעופה, טלקינזיס, הליכה על אוויר ודברים בסגנון.
 
חזרה
Top