• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חיים ומוות, פרק 8 - ציוד

הפרק הקטן ביותר מבין כולם, עמוד אחד בלבד:

[color=ירוק זרחני]ציוד:[/color]






ציוד חדש:
כל סוגי הציוד המוצגים להלן הם ערכות מעבדה או ציוד קסום שנועדו לסייע ביצירה או שינוי של יצורים, בדומה למעבדה הדרושה בעת יצירת גולם.
ציוד מעשה אומן מעניק תוסף 2+ לבדיקות כגון אלו שיכולות התאמת המהות והוספת המהות דורשות.

מעבדת התמרות: זהו אוסף של מבחנות וחומרים אלכימיים, ציוד מאגי-רפואי, מתקנים משונים, ותאי זכוכית מחוזקת. המעבדה משמשת עבור עיוות ועיצוב של יצורים חיים, או פעולות רפואיות מסובכות עם גיבוי קסום. יש להתקין את מרכיבי המעבדה על שטח של 3 על 3 מטרים לפחות, וכן לשרטט מעגל קסם שגודלו כגודל התפוסה של היצור המטופל. הערכה כוללת גם את הציוד הדרוש ליצירת גולם בשר או הומנקולוס. הערכה היא חד-פעמית.
מחיר: 1,000 מ"ז. יצירה: 500 מ"ז; ד"ק ידע (מאגי) 25, מלאכה (אלכימיה) 25, מרפא 30, תורת הלחשים 30; שבוע עבודה.

ערכת הטמעה מישורית: זהו אוסף של כלים מוזרים, חומרים אלכימיים, מגילות, ומתקנים עשויי קריסטל. הערכה משמשת עבור זימון של מהות מישורית, והחדרתה או עיצובה ביצור. יש להתקין את מרכיבי הערכה על שטח של 3 על 3 מטרים לפחות, וכן לשרטט מעגל זימון או להציב מזבח, שגודלו כגודל התפוסה של היצור המטופל. הערכה כוללת גם את הציוד הדרוש עבור הטלת כבילה מישורית. הערכה היא חד-פעמית.
מחיר: 1,000 מ"ז. יצירה: 500 מ"ז; ד"ק ידע (המישורים) 30, מלאכה (אלכימיה) 25, מלאכה (מכונאות או עבודה באבן) 25, תורת הלחשים 30; שבוע עבודה.



שתלים חדשים:

שתלי חיה: שתלי חיה הם איברים של חיות, רמשים וחיות פרא קסומות, אשר משתמשים כשתלים. למרות שבאופן רגיל יצור יכול לשאת עד חמישה שתלים, כולם מאותו הסוג, ניתן לחבר שתלי חיה בנוסף לכל אחד מהשתלים הבאים: שתלי אילית'יד, שתלי דרקון, שתלי יואן טי, שתלי סלתילאר, שתלי שר עין.
עבור כל שתל חיה מעבר לראשון שמחובר ליצור, היצור חייב בהצלת רצון (ד"ק 15 + מספר השתלים) או שערך התבונה שלו יופחת ב-1ק4 נקודות, בנוסף לכל עלות הקרבה אחרת מצידו. הסרת השתלים מחזירה את ערך התבונה שאבד. מחסר מיוחד זה משפיע רק על יצורים תבוניים.
יצור מסוג דמוי אדם, דמוי אדם מפלצתי, ענק או פיה שערך התבונה שלו ירד בדרך זו ל-2 או 1 משנה את סוגו לחיית פרא קסומה (עם תת הסוג משופר). הוא אינו רשאי להתקדם עוד באף מקצוע מלבד ברברי ולוחם, ומושפע בדומה לחולשת הדעת.
בכל מקרה, ההשפעה לא יכולה להפחית את ערך התבונה של יצור אל מתחת ל-1.



סנפירי נאלח (אבולת'):
רגלי הדמות מוחלפות ברגלי נאלח (Skum). רגלי הנאלח הן שריריות, בעלות קרומי שחייה וטפרים אכזריים, אולם אינן מותאמות לחלוטין להליכה של ממש.
מיקום: רגליים.
הפעלה: על מנת לשחות, על הדמות לנקוט בפעולת תנועה. השימוש בטפרים של סנפירי הנאלח הוא לכל מובן ועניין זהה לשימוש בכל כלי נשק טבעי אחר.
השפעה: הדמות זוכה במהירות שחייה של 6 מטרים, או מוסיפה 3+ מטרים למהירות שחייה קיימת. בנוסף, בעת שהדמות שוחה או עפה, היא רשאית לתקוף עם טופרי הרגליים. יש לה שתי התקפות טופרי רגליים, וכל טופר גורם 1ק6 נקודות נזק. זוהי התקפה טבעית משנית.
סנפירי הנאלח אינם מותאמים לחלוטין להליכה. מהירות הבסיס הקרקעית של הדמות, אם יש לה, יורדת ב-3 מטרים (עד למינימום של 1.5 מטרים).
הילה: אין.
יצירה: השתלת בשר (אבולת');
תורם: דרושה הקרבת נאלח, או שימוש ברפש של אבולת'.
הקרבה: 4 נק"פ, 3- מטרים למהירות הבסיס.
מחיר: 6,000 מ"ז.

עור קשיח (חיה):
עור הדמות מחוזק ונעשה קשיח, מוחלף בכמה מקומות בעור של חיית פרא. פרווה, קשקשים או נוצות צומחים על חלק מאיבריה. הדמות אינה מורגלת בעור, והוא גורם לה למחסר שריון.
מיקום: עור.
הפעלה: היתרונות שהשתל מעניק הם קבועים, ואין צורך להפעילם.
השפעה: השריון הטבעי של הדמות (אם אין לה, החשב כ- 0+) משתפר בתוספת של 1+ עד 8+. בנוסף, ערך החוסן שלה גדל ב-2.
הילה: אין.
יצירה: השתלת בשר (חיה); עור קליפה, סיבולת הדוב;
תורם: יש להקריב חיה או חיית פרא קסומה שהשריון הטבעי שלה הוא לפחות כפול מהתוסף שהשתל מעניק.
הקרבה: 2- לבדיקות אומנות הבריחה, התחזות, ולוליינות. 4- לבדיקות שחייה.
מחיר: 8,000 מ"ז (1+), 20,000 מ"ז (2+), 40,000 (3+), 68,000 (4+), 104,000 (5+), 148,000 (6+), 200,000 (7+), 260,000 (8+).

זריזות מועצמת (חיה):
שרירי הדמות מטופלים, וזריזותה מועצמת.
מיקום: בשר.
הפעלה: היתרונות שהשתל מעניק הם קבועים, ואין צורך להפעילם.
השפעה: ערך הזריזות של הדמות גדל ב-2, 4, או 6. זהו תוסף חסר סוג, בדומה לזה שהדמות רשאית להוסיף בכל דרגה רביעית. הוא מצטבר עם תוספי זריזות ממקורות אחרים.
הילה: אין.
יצירה: השתלת בשר (חיה); חן חתולי;
תורם: יש להקריב חיה או חיית פרא קסומה שמתאם תכונת הזריזות שלה הוא שווה או גדול מהתוסף שהשתל מעניק לערך הזריזות (עבור 4+ לערך הזריזות, לדוגמה, צריך יצור עם 18 זריזות או יותר).
הקרבה: 2 נקודות כוח.
מחיר: 6,000 מ"ז (2+), 24,000 מ"ז (4+), 54,000 מ"ז (6+).
 
כן, באלה מהספרים בטוח שכן. לגבי השתלי חיות אין לי מושג.
נרוביאן, מאיפה לקחת את חוקי השתלים המעודכנים? גם בFF וגם בlords of madness לא מצוין בתיאור השתלים לא מיקום, לא תורם ולא הקרבה.
כתוב כמובן על איזה חלק השתל מתלבש (עור, עין וכו') אבל חלוקה לפי ידיים, רגליים, בשר ועור לא ראיתי. גם הקרבה מוזכרת רק בחלק מהשתלים.
מאיפה אתה לוקח את החוקים המעודכנים?
 
הפעם הרביעית שאני מפרסם את זה:

נספח: שתלים ושיתופנים בספרים קיימים:
החוקים של שתלים, וכן שתל-דרקון אחד: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20060106a&page=5 (מהספר Races of the Dragon).
שלושה שתלי נעדר-מוות, יסודן וצמח: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/iw/20051006b&page=2 (מהספר Magic of Eberron).
חלק ממקצוע היוקרה Fleshwarper: http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ex/20050408a&page=10 (מהספר Lords of Madness).
שיתופנים אחרים: http://boards1.wizards.com/showthread.php?t=835251 (מהפורומים של Wizards of the Coast)
שתלים (וכן חפצים נוספים) בעברית: https://www.pundak.co.il/forums/threads/20349 (מפורום מבוכים ודרקונים במערכת הפורומים "הפונדק").
שני שיתופנים בעברית: https://www.pundak.co.il/forums/threads/20764 (מפורום מבוכים ודרקונים במערכת הפורומים "הפונדק").

שתלים נוספים תוכלו למצוא בספרים הבאים:
Fiend Folio, Libris Mortis, Lords of Madness, Races of the Dragon, Serpent Kingdoms, Magic of Eberron, Faiths of Eberron, Underdark.
במספר ספרים ישנם חפצי קסם שהם למעשה שתלים, למרות שהם לא נקראים כך. ראו "רסיסי קוארי מחוברים" (Quari Embedded Shards) בספר Eberron Campaign Setting, וכן העין והיד של וקנה (The Eye and the Hand of Vacne) במדריך לשה"ם.

מידע נוסף על שיתופנים, וכן שיתופנים נוספים, תוכלו למצוא בספרים הבאים:
Fiend Folio, Eberron Campaign Setting, Magic of Eberron.
חפצים תבוניים פועלים בצורה מסויימת כמו שיתופנים. ראו המדריך לשה"ם לפרטים. ראו גם "חלקי מחושלקרב" (Warforged Components) בספר Eberron Campaign Setting.

הערה: בספר Eberron Campaign Setting, ישנה טעות בחישוב האגו של השיתופנים "שוט-זרוע" ו"תולעת-לשון". האגו שלהם צריך להיות 8 ו-5, בהתאמה, וזאת משום שמחסרי תכונות מנטליות אינם נחשבים בחישוב האגו- רק תוספי התכונות נחשבות.
 
שאלתי לגבי ספר אם להגיד את האמת אבל לא משנה...
אם תשים לב השתלים היחידים שמשתמשים בחוקים אלו הינם שתלי הדרקון, בFF, בקסם באברון, בlords of madness ובseprent kingdoms. לא מופיעים החוקים האלו, אז אני לא יכול להיות בטוח עד כמה הם תקפים.
 
חזרה
Top