• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מאג-עצם

סטטוס
נעול לתגובות.

black angel

פונדקאי ותיק
הינה מקצוע שבניתי וקראתי לו מאג עצם,הוא קצת דומה לאמגוש אבל זה לא העתק.
המיקצוע לא כל כך מאוזן לכן אני צריך עזרה כדי להפוך אותו לכזה,החלק הכי לא מאוזן לפי דעתי הוא הריפויי המהיר אבל אין לי מושג איך לשנות אותו.
נא לא לכתוב כאן הערות כמו לא מקורי או ממש לא מאוזן כי אני יודע שהמקצוע לא מאוזן וזה למה אני צריך עזרה.
תיהיו עדינים(אל תיטבחו אותי)

מאג-עצם:
עצמות הם הבסיס לרוב היצורים החיים,מהן אנו בנויים והם ובלעדיהם נמות-מאגי עצם שולטים בהן,מעצבים אותן,ומשתמשים בהן כרצונם.מאגי עצם לרוב באים משבטים ומטרתם היא שליטה אולטימטיבית בעצמות-כאשר רואים אותם משנים את עצמותם או יוצרים עצמות זה יכול להיראות מאוד מוזר ולעיתים אף מחליא אך אומנות זאת היא כוח הרסני למי שיכול לישלוט בה.
"טקס העצמות" הוא טקס שבו מבצע הטקס חייב להוציא לעצמו צלע בידיים חשופות תוך כדי אמירת מיספר מילות שבועה,בשל הטקס שנחשב לרוב כברוטאלי יתר על המידה רוב אלה שחומדים בכוחות העצם ירתעו ויסגו.את מילות השבועה אפשרי לימצוא בספרים של מעשי-אוב
[ק"פ:ק6
דרישות:
מיומנויות:תורת הלחישם 8 רמות,ידע מאגי 5 רמות
כישרון:מיקוד לחש(מעשה-אוב)
לחשים/יכולות דמויות לחש:היכולת להטיל לחשי אוב מדרג 3/יכולות דמויות לחש שקולות ללחשי אוב מדרג 3
מיוחד:חייב לקיים את טקס העצמות.
מיומנויות מקצוע:איום(כרז),תרמית(כרז),שימוש בחפצי קסם(כרז), הסתתרות(זרז),תנועה שקטה(זרז),ריכוז(חסנ),האזנה(חכמ),מרפא(חכם),תורת הלחשים(תבנ),ידע (מאגי)(תבנ)
נקודות מיומנות בכל דרגה נוספת:2+ מתאם תבונה
מאפייני מיקצוע:
שליטה בנשק ובשריונות:מאגי-עצם אינם מקבלים שליטה נוספת בכקלי נשק או בשיריונות או במגנים.
b]יכולות:[/b]כדי ליקבוע ד"ק להצלה מפני יכולות מאג-עצם צריך לחשב: 10+דרגת היכולת +מתאם תכונה מובילה,לדוגמה כאשר מאג עצם מכשף עם 16 כריזמה(כלומר מתאם 3) כאשר ישתמש ביכולת עצירת עצמות(דרגה 6), ד"ק ההצלה יהיה 19 משום ש-10+3+6=19.
ריפוי מהיר:בגלל שליטתם בעצמות,גופם מתחדש באופן מהיר מהרגיל ולכן מעניק לו ריפוי מהיר 1+,אך בשונה לריפוי מהיר רגיל שמרפא 1 נק"פ לסיבוב,ריפוי מהיר זה מרפא 1 נק"פ לשעה-כלומר 1 נק"פ ל-600 סיבובים.ככל שמאג-העצם מחזק כך גם שליטתו בעצמות וכתוצאה מכך גם ריפויו המהיר מתחזק;בדרגה 4 ריפויו המהיר מתחזק ל-1+/10 דקות,בדרגה 7 ל-1+/דקה ובדרגה 10 ל-1+/סיבוב.
חץ-עצם(ד"ל):היכולת השנייה שלומד מאג-העצם היא "חץ-עצם".מאג-העצם תוקף את יריבו בזקיק-עצם אשר ככל שמאג-העצם מתחזק כך גם זקיק "חץ-העצם" גדל ומתחזק.בדרגה שנייה "חץ-העצם" גורם 1ק8 נזק בלבד,וכל דרגה עד דרגה 7 יגרום 1ק8 נזק נוספים,כלומר בדרגה 3 יגרום 2ק8 נזק,בדרגה 3 יגרום 3ק8 נזק וכן הלאה. מאג-העצם יכול להשתמש ב-"חץ-עצם" כרצונו,לחץ עצם יש טווח של 18 מטר והוא נחשב כהתקפת-טווח.
עיצוב עצמות(עצמי):בדרגה 3 מאג-העצם יכול לעצב את עצמותיו כרצונו ומבלי להיפגע. לדוגמא כאשר יריב תופס את מאג-העצם מאחוריו הוא יכול לשנות את צלעותיו לסכינים עשויים עצם ולהוציא אותם מגבו ובכך לפגוע ביריב בזמן שמאג-העצם לא ניפגע כלל,במקרה זה בזמן שצלעותיו לא יהיו במקומם מאג-העצם יהיה פגיע באזור החזה(איפה שהיו הצלעות),דוגמא נוספת היא שמאג-העצם יכול למשל להשתמש בעצמות אצבעותיו וליצור איתם חרב אשר יוכל להוציא מכף רגלו וכך תוך כדי בעיטה יוכל גם לדקור את יריבו,במקרה זה הוא לא יוכל להשתמש באצבעותיו.הנזק שנקבע ליריב הוא לפי הנשק בדומה ביותר לצורה של העצם שמאג-העצם השתמש בה.כל פעולה כזאת לוקח סיבוב לבצע ועוד סיבוב להחזיר כלומר ייקח סיבוב אחד למאג-עצם להעביר עצם מידיו לרגליו וסיבוב אחד להחזירה למקומה,מאג-עצם יכול להשתמש ביכולת זאת כרצונו ויכול להשתמש גם במקום בעצם שלו ב-"חץ-עצם",אך זה ייקח לו סיבוב נוסף.
יש לשים לב שאסור להשתמש בעצמות מעמוד השידרה משום שדבר זה יביא למוות מידי.
מאג-עצם יכול להישתמש ביכולת זאת כרצונו.
עיצוב עצמות(אחר):בדומה ל-עיצוב עצמות(עצמי) רק פועל על יצור אחר(חייב שיהיה לו עצמות),אפשר להשתמש ביכולת זאת בתנאי שהמושפע ממנה מרשה או שניכשל בהצלות(רצון וקשיחות נוגד).
בדרגה 5 אפשר להישתמש ביכולת זאת פעם/3 ימים
עצירת עצמות:בדרגה 6 מאג-עצם יכול לעצור עצמות,בשימוש ביכולת זאת מאג-עצם יכול לעצור גם יצורים חיים וגם אל-מתים,יכולת זאת פועלת על כל יצור שיש בו עצמות בטווח 9 מטר.אם המושפע מהיכולת נכשל מהצלת רצון-כל איבר בגופו שיש בו עצם משותק למשך סיבוב/דרגה(רצון נוגד).לדוגמא כאשר אתה משתמש ביכולת זאת על יריב אנושי-הוא לא יכול לזוז,אבל איבריו הפנימיים ואיבריו החיצוניים שאין בהם עצמות עדיין לא משותקים(לשון,לב,מעיים...).
בדרגה 6 מאג-עצם יכול להשתמש ביכולת זאת 2 פעמים/יום
יצירת אל-מתים:בדרגה 8 מאג-עצם יכול ליצור אל-מתים בדומה ללחש הנפשת מתים רק עם ההבדלים הבאים:אי אפשר ליצור זומבים אלה רק אל-מתים ואין צורך בגופה כדי ליצור על מתים.
בדרגה 8 מאג-עצם יכול להשתמש ביכולת זאת 2 פעמים/יום.
שליטה בעצמות:בדומה לעצירת עצמות רק ניתן גם לשלוט בגופם של המושפעים מהיכולת(רצון וקשיחות נוגד).
בדרגה 9 מאג-עצם יכול להשתמש ביכולת זאת 2 פעמים/יום.
גשם עצמות:בדרגה 10 יכול מאג-עצם ליצור "גשם" מזיזי עצם קטנים(5 ס"מ כל אחד) ברדיוס של 30 מטר ממנו,אשר גורם נזק של 15ק6 לכל מי שנימצא בטווח,אם מאג-העצם לא רוצה שמספר מטרות יפגעו הוא יכול ליצור מגן מסביבם שיסיט את זיזי העצם כך שלא יפגעו(לא לוקח סיבוב נוסף)
בדרגה 10 מאג-עצם יכול להשתמש ביכולת זאת 2 פעמים/יום.

]
 
כבר הערתי בפורום הקודם, אבל בכל זאת:
הריפוי המהיר מוגזם לחלוטין, והוא בא בנוסף עם חץ העצם, והכל בדרגה ראשונה.
 
מקצוע נחמד מאד.
הצעות לאיזון:
תוריד את הנזק של החץ עצם לק6.
אולי תעלה את העין עצם לדרגה גבוהה ביותר.
 
אולי באמת כדאי שתהפוך את זה למקצוע יוקרה (איך לא שמתי לב לזה קודם?)
הצעה לדרישות: תן מספר רמות של מיומנות ידע באנטומיה, אולי גם את היכולת ליצור ו/או להנפיש שלדים. תהפוך את זה למעניין עם דרישה מיוחדת שקשורה בטקס בו הוא חותך את חלק מהעור שביד שלו וחושף את העצם שלו לעולם, או משהו בסגנון, שיהיה מגניב...
 
black angel אמר/ה:
וזה למה אמרתי בהתחלה-תציע למה לשנות
אה, זה קל- לשנות את המקצוע למקצוע יוקרה של 10 דרגות,להעלות את הריפוי מהיר\דקה לדרגות 3, 5, 7 ו10, להוריד את עין העצם (כי היא לא קשורה לכלום) ולתת מחסרים על עיצוב העצות. בנוסף, לקצץ ביכולות לא קשורות וטיפשיות ולהעיף אותן לעזאזל.
 
לי יש ביקורת מעט (הרבה) יותר מפורטת מדרקנס, אבל אתה לא חייה להגיב על הכול אם זה אתה לא חושב שזה נכון - ביקשת דעה - אז זאת היא דעתי...

קודם כול, אני מסכים ב-100% עם פלאפי - זה מקצוע יוקרה.

אחרי שאתה מעביר את זה למקצוע יוקרה - תפרט לפחות פסקה על כול אחד מהנושאים של "ההקדמה" לדמות: הרפתקאות, מאפיינים, נטייה דת וכו' - זה יבהיר גם לך במה מדובר הרבה יותר טוב - וגם לעולם.

אני לא חושב שהמיומנות איסוף מידע קשורה עיכשהו לדמות. תוריד את זה.

הקטע עם הריפוי מהיר הוא מטורף לגמרי - תוריד את זה לריפוי מהיר לשעה או משהו - שזה גם מאוד חזק אם אתה מגיע לדרגה 11 או משהו ומרפא 5 נק"פ לשעה - זה מאוד קריטי למקצוע שהוא כל כך לא לוחמני - גם אם זה נראה מאוד גרוע במבט ראשון - זה בכלל לא ככה. אם בדרגה ראשונה יש לו נאמר 7 נק"פ - אז בסוף כל יום הוא מתרפא למקסמום - אתה רואה, זה עדיין מוגזם.

אם תסלח לי, חץ העצם זה ממש מתורץ לטעמי... "חץ עצם" - איך שזה נשמע, ועזוב נשמע - אין לך כל דרך להסביר את זה באופן נורמאלי. וגם, תחשוב על זה שלפי איך שכתבת את זה הוא עושה אותו נזק כמו גנב בהתקפת פתע (אם זה ב-ק6!!!!!!) ולגנב יש הרבה מגבלות למתי הוא יכול להשתמש בהתקפת פתע שלו. הדבר הזה די מפציץ הרבה יותר מדי. אני אומר שתמחק את כל היכולת הזאת ותוסיף משהו שיועיל יותר למשחק ולא לסריה. של זריקות הקוביה שמישהו קרא להן קרבות - משהו שיהפוך את הדמותליותר מעניינת - יכול מקורית, לא אחת שתוסיף לדמות שלך עוד נזק להתקפות שלו.

בנוגע לעין עצם אין לי הרבה מה לכתוב חוץ מזה שאתה יכול להסביר שם למה זה עין עצם ולא הקסם המקביל שלו בספר השחקן? תהפוך את זה ליותר קרוב לדמות ולעצם. ותסביר את זה. שים לב גם שהקסם המקביל של היכולת שלך הוא בעוצמה 4 או משהו, זה הרבה יותר מדי חזק יחסית לדמות דרגה 2. קוסם בדרגה הזאת עדיין נמצא אי שם בקליע הקסם...

עיצוב עצמות (עצמי): גם זה הרבה יותר מדי חזק דרגה 4. (אבל אם זה מקצוע יוקרה זה יוצא דרגה 9 - וזו כן יכולת שמתאימה לדרגה 9.) אני חושב שכדאי שתוסיף הסבר מפורט שלמה היכולת הזאת בדיוק עושה - כי לי זה לא היה מובן כלל ועיקר. תוסיף שאפשר להשתמש ביכולת רק פעם אחת ביום. ותוסיף איזשהו חיסרון בכדי שזה יהיה יותר מעניין - שהוא חוטף התקפה מזדמנת וצריך לעבור גלגול ריכוז (זה חייב בכל מקרה גם אם אין התקפה מזדמנת) או משהו כזה.

עיצוב עצמות (אחר):תגיד מה היכולת עושה בדיוק - זה לא מובן לחלוטין - זה הורג אותו? מה זה עושה? אם דמות תרגה 11 עושה את זה (כלומר אם היא מקצוע יוקרה) זה לא חזק מדי, רק שלא תעשה את זה רק פעם אחת ביום.

עצירת עצמות: תעשה שבדרגה 10 הוא יכול לעשות את זה רק פעמיים ביום וזה יהיה מאוזן.

יצירת אל מתים: כנ"ל. בדרגה 12 תוריד את זה ל-2.

שליטה בעצמות: כנ"ל. בדרגה 14 תוריד את זה ל-2. ותכתוב בהרבה יותר פירוט מה זה אומר ומה הדמות יכולה או לא יכולה לעשות כשהיא שולטת במישהו - שזה יהיה הרבה יותר ברור.

גשם עצמות: היכולת הזאת מופרזת לחלוטין ולא מוסברת... אם אתה נותן לכך הסבר טוב אז תוריד את זה ל-10ק6. ועוד פעם - דרגה 19 - לפעמיים ביום.

גשם עצמות מועצם: אני חושב שתוריד את היכולת הזאת לחלוטין - אם זה יהיה מקצוע יוקרה (כמו שזה צריך להיות!) זה ייצא דרגה 25 - אז עזוב, זה בכול מקרה חזק מדי.


אני אישית אוהב שלדמויות יש מטרה כלשהי בעולם ופה לא מצאתי את זה ואוהב שזה מוסיף משהו לעולם ומוסיך לרולפליינג או לאיך שקוראים לזה פה - אני חושב שכדאי שתוריד הרבה מן היכולת המכניות של הדמות ותוסיף עוד יכולות שיפתחו את המשחק אצל השחקנים ושירצו לשחק את הדמות לא כי "ואו! זה מפציץ!" אלא כי "ואו! זה מגניב וזה מעניין!"... תוסיף עניין לדמות - יותר יכולות מעניינות ממפציצות...


... ודי הגזמתי עם הביקורת, כעקרון, זה מה שאני חושב - אתה לא חייב להתייחס אל הכול - כי סה"כ זאת דמות שלך... זאת היא דעתי, אבל אם אתה לא אוהב את הביקורת, אתה לא חייב להגיב או רק להגיב חלקית.
מה שאתה חושב.
בהצלחה!
 
קצת ביקורת על הביקורת של מאטריםף
אם תסלח לי, חץ העצם זה ממש מתורץ לטעמי... "חץ עצם" - איך שזה נשמע, ועזוב נשמע - אין לך כל דרך להסביר את זה באופן נורמאלי. וגם, תחשוב על זה שלפי איך שכתבת את זה הוא עושה אותו נזק כמו גנב בהתקפת פתע (אם זה ב-ק6!!!!!!) ולגנב יש הרבה מגבלות למתי הוא יכול להשתמש בהתקפת פתע שלו. הדבר הזה די מפציץ הרבה יותר מדי.
הפרץ המשחית (אני חושב שככה קוראים לזה) של הוורלוק עושה אותו נזק והוא גם יכול לעשות את זה מתי שהוא רוצה.
גשם עצמות: היכולת הזאת מופרזת לחלוטין
תחשוב שאשף באותה דרגה שמטיל חרוט כפור עושה 15ק6 (חמש ק6 פחות מהגשם עצמות), אבל יכול לעשות את זה הרבה יותר פעמים ביום, ויש לו עוד קסמים. שלא לדבר על זה שבדרגה 17 יש לו (לאשף) מטח מטאורים...
 
שליטה בעצמות (אחר) זה רק אני או שמישהו נכשל בהצלת קשיחות שלו ואתה מוציא לו את עמוד השדרה מהמקום והורג ותו ישר...? :lol:

חוץ מזה נראה מאוד מעניין ומושקע בגדול, יכולות לא הכי מפורטות אבל מאוד מעניינות, בקשר לחץ אני עם מאט בזה.
גל, מאט לא אמר שהוא חשוב שגם הפרץ המשחיט חזק מידי מדברים פה על מאג-עצם.
 
זה למה אמרתי לו להגדיר את היכולת ולתת לה גבולות. זה כמו שבספר השחקן יהיה כתוב בספר כדור אש:
"הלחש עושה כדור אש." וזה, מה שלא נותן לך שום מימד ליכולת.
 
היוכל האדון בבקשה להוסיף עוד מידע על המקצוע? על הרעיום הבסיסי ו/או כללי שלו?
האם הרעיון הוא מאג שמתמחה ו/או שולט בעצמות?
מהיכן הוא מקבל את הכוחות שלו? (הוא למד/ בא לו בטבעיות/ מקור כוח ובלה בלה בלה)
חמוד בתור מקצוע יוקרה ואם בא לך אתה יכול לשלב אותו עם אל כלשהו.
נ.ב. התלהבתי מהו/או, הא? :flame:
 
The Time אמר/ה:
סליחה, אתה בכלל הסתכלת בתאור הלחש כדור-אש? כי זה לא נראה ככה.
תאור הלחש הוא:"לחש כדור-אש הוא פיצוץ להבות המתפוצצות ברעש שאגה עמום"
אפילו לא קרוב ל"הלחש עושה כדור אש".
אל תגיד סתם.

the time, למקרה שלא שמת לב מאט נתן פה דוגמא!!!
הוא לא אמר שבלחש כדור אש כתוב: הלחש עושה כדור אש, הוא אמר שההסבר של המאג עצם על היכולות שלו נשמע ככה, שים לב להבא...
 
דאשר, הוא (פותח העץ) כבר ענה לך (לא במודע כמובן) על חלק מהשאלות כבר בהודעה הראשונה, אם לא קראת אותה קרא אותה עכשיו אם לא הבנת נסה לקרוא שוב.
 
הפרץ המשחית (אני חושב שככה קוראים לזה) של הוורלוק עושה אותו נזק והוא גם יכול לעשות את זה מתי שהוא רוצה.
הפרץ המשחיט גורם נזק בק6, ורק עד למקסימום של 9ק6.

המקצוע הזה נראה כמו (סילחו לי מראש) "בואו נעשה משהו שדומה לאמגוש, אבל עם עצמות. ניתן לו ריפוי מהיר, ואת היכולת לירות עצמות ולשבור לאנשים את הגב בכוח הרצון."

המקצוע הזה כל כך לא נראה כמו מקצוע בסיס, וממש אין לי מושג מאיפה הכוחות שלו באים ומה הרקע שלו.
 
תודה רבה לכל ההערות.
החץ עצם בשונה לפרץ המשחית הוא לא התקפת מגע-לכן זה אומר שכל השיריונות והמגינים זה כן מחשיב,לכן ניראה לי שנזק ב-ק8 הוא הגיוני בהחלט.
את הריפוי המהיר אני אשנה ולאחר מיכן תעירו אם זה בסדר.
את העין עצם אני אוריד.
את העיצוב עצמות(עצמי) אני אשאיר כמו שהוא חוץ מזה שאני אשנה מ-חצי סיבוב לכל פעולה לסיבוב לכל פעולה וככה בזמן הזה הוא יהיה מאוד פגיע מה שיאזן את היכולת.
את העיצוב עצמות(אחר) אני אגביל לפעם/3 ימים והקטע שמאזן את היכולת הוא שיש גם הצלת רצון וגם הצלת קשיחות ככה שמאוד קשה להיכשל בה וזה לרוב יפעל רק על יצורים חלשים.וכן אפשר להרוג עם זה.
את עצירת העצמות,יצירת העצמות,שליטה בעצמות וגשם עצמות אני אוריד למקסימום 2 פעמים ביום.
את גשם העצמות אני אוריד לגמרי.

אני אנסה לפרט עוד במה שאפשר.
 
אתה יכול לכתוב בדיוק מה עיצוב עצות (עצמי ואחר) עושים בדיוק? זה ממש לא ברור...
הק8 של החץ עצם הוא מוגזם לגמרי, או שהוא מקבל עוד קוביית פגיעה רק כול 3 דרגות ולא כל 2... ותסביר איך זה הגיוני שהוא יורה חץ עצם, למה זה בדיוק קורה - והצעה אישית, תכתוב גם למה זה שם, זה יעזור לך לראות כמה זה מיותר (זוהי דעתי לפחות).

תבנה לדמות ייחוד, ובסיס חזק - אם אתה רוצה לקרוא לדמות שלך מג עצם ולא אמגוש 2... ייחוד חזק, שהם חושפים את העצם ביד ימים שלהם, או שהם הופכים לאל מת - ותשייך אותם לעולם באיזשהו אופן, שזו לא תהיה סתם דמות מפציצה שמסתובבת בעולם בלי כול מטרה נראית לעין ולא יודעת למה היא בעולם בכלל. שים לב שלכל מקצוע ומקצוע יוקרה יש איזשהו מטרה בעולם... תיצור אחד כזאת לדמות שלך, ואחת חזקה - זה בערך כל מה שיהפוך את הדמות שלך לטובה (בלי קשר לנטייה). תשבץ גם עוד יכולות שיוסיפו למשחק, שלשחקן שמשחק את הדמות יהיה מעניין...

ותעשה טובה, תהפוך את הדמות - ולפני כול דבר אחר, למקצוע יוקרה.
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top