• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע יוקרה חדש מושלם לדרואידים, ברברים וסיירים

פנג הדרואיד

פונדקאי ותיק
זה צייד מכמישים:


ביערות, חורשות, ובכל מקום שכולל עצים בתוכו, ניתן למצוא את הדרואידים, שמקדשים את אזוריהם. חלק מסוים מהדרואידים, פנו נגד הטבע, וכעת הם מכמישים-הם מוכנים לבצע הכול כדי לפגוע בטבע ובדרואידים המקדשים אותו. הארגון הדרואידי, החליט להקים מחתרת קטנה, שתפקידה הוא אחד ויחיד: לחסל את המכמישים בכול מחיר. בעיקר סיירים מוצאים את חיי צייד המכמישים כנוחים מאוד, שכן הם רגילים לצוד בהתמדה אויב מסוים. ברברים רבים מתקבלים בברכה בזרועות המחתרת, כיוון שהם ידועים בשנאתם, ערמומיותם ואכזריותם כלפי הלא טבעי. דרואידים וכוהנים לאלוהויות הטבע הם מועמדים טבעיים למקצוע, שכן הם ידועים באהבתם לטבע. קוביית פגיעה:ק10
דרישות: כדי להפוך לצייד מכמישים חייבים לענות על הדרישות הבאות.
נטייה:סדר-טוב, טוב טהור, תוהו טוב
תוסף התקפה בסיסי:+6
כישרונות:מעקב
מיומנויות:הישרדות 8 רמות, איום 2 רמות, ידע טבע 4 רמות
מיוחד:חייב לחסל מכמיש בטקס מיוחד.
מיומנויות מקצוע: איום,ידע טבע,האזנה,זיהוי,רכיבה,הישרדות,טיפוס,קפיצה,שחיה,זיהוי מניע,תרמית,טיפול בחיות,מרפא,הסתתרות,תנועה שקטה,איזון,משלח יד,מלאכה.
דרגה תה"ב קשיחות תגובה רצון מיוחד לחשים
1 +1 +2 +2 0 אויב מועדף מכמיש,כיבוי -------
2 +2 +3 +3 0 צורת פרא(1-גירית אימים) +1 לדרגת מטיל לחשי קודש קיימת
3 +3 +3 +3 +1 חושים בסיסיים ---------
4 +4 +4 +4 +1 צורת פרא(2-זאב אימים) +1 לדרגת מטיל לחשי קודש קיימת
5 +5 +4 +4 +1 אויב מועדף אל מתים -----------
6 +6 +5 +5 +2 צורת פרא(3-אריה אימים) +1 לדרגת מטיל לחשי קודש קיימת
7 +7 +5 +5 +2 הכאת על טבעי ----------
8 +8 +6 +6 +2 חושי על +1 לדרגת מטיל לחשי קודש קיימת
9 +9 +6 +6 +3 צורת פרא(4-כריש אימים) -------------
10 +10 +7 +7 +3 מכה קוטלת +1 לדרגת מטיל לחשי קודש קיימת

שליטה בנשק ושריון:צייד המכמישים שולט בכל כלי הנשק הפשוטים,השריונות הקלים והמגנים.
לחשים: בכל דרגה זוגית, צייד המכמישים נחשב כאילו עלה דרגה אחת במקצוע הטלת לחשי הקדושה שלו, דבר היכול להעניק לו יותר לחשים ליום, או גישה ללחשים חזקים יותר, אך לא כל יתרון נוסף מעליית דרגות..אם יש יותר ממקצוע מטיל לחשי קדושה אחד, הצייד בוחר באיזה לעלות.אם לצייד המכמישים אין דרגת מטיל לחשי קדושה, הוא זוכה ביכולת הטלת לחשים של דרואיד.(דרואיד בדרגה אחת-צייד מכמישים דרגה 2, וכו'.)
אויב מועדף: החל מדרגה ראשונה, צייד המכמישים מוסיף את דרגתו למספר בדיקות שקשורות למכמישים, כתוסף הארה. התוסף מתווסף בכל בדיקת זיהוי,האזנה,זיהוי מניע,תרמית והישרדות. כמו כן ישנו התוסף לנזק. מדרגה חמישית צייד המכמישים מוסיף מחצית מדרגתו(מעוגל למטה) לאותן בדיקות כנגד אל מתים.
כיבוי: מדרגה ראשונה, צייד המכמישים יכול לכבות כל מקור אש. אש קסומה זכאית להצלת קשיחות מול ד"ק של 10+ דרגת צייד המכמישים+ מתאם החוכמה שלו. ניתן לכבות אש בנפח של ריבוע דרגת הצייד כפול 1.5 מטר מעוקב. למשל צייד מכמישים בדרגה 4יכול לכבות אש בנפח של 24 מטר מעוקבצורת פרא:החל מדרגה שנייה, יכול צייד המכמישים לשנות את צורתו לזו של גירית אימים, פעם אחת ביום, בדומה לשינוי הצורה של הדרואיד. שינוי הצורה ללא הגבלת זמן. בדרגה רביעית צייד המכמישים ראשי לשנות צורה פעמיים ביום לצורה של זאב אימים או גירית אימים.
החל מדרגה שישית, ראשי צייד המכמישים להשתמש ביכולת זו שלוש פעמים ביום ולצורת אריה אימים, או לצורות המוזכרות קודם. מדרגה שמינית צייד המכמישים יכול לשנות צורה לכריש אימים, או לצורות הנ"ל, ארבע פעמים ביום. הציוד מתמזג לתוך הגוף החייתי. צורות החיה זהות לחיות הרגילות פרט לשינויים הבאים:
בצורת גירית האימים, יש תוסף לכוח +4, תוסף לזריזות +6,תוסף לחוסן +8,תוסף לחוכמה +2,תוסף שריון טבעי +3, שתי התקפות טפרים,התקפת נשיכה, ויכולת זעם.
בצורת זאב אימים, יש תוסף לכוח +14, לזריזות +4, לחוסן +6, לחוכמה +2, תוסף שריון טבעי +3, התקפת נשיכה ויכולת הכשלה(4+ מתאם כוח בצורת זאב אימים)
בצורת אריה אימים יש תוסף לכוח +14, לזריזות +4, לחוסן +6, לחוכמה +2, +3 שריון טבעי, התקפת נשיכה,שתי התקפות טפרים,ויכולות של תפיסה משופרת,זינוק חתולי וריטוש(1ק6 + חצי מתאם כוח)
בצורת כריש אימים יש תוסף לכוח +12, לזריזות +2, לחוסן +6, לחוכמה +2, +7 שריון טבעי, התקפת נשיכה, ויכולות תפיסה משופרת,בליעה בשלמות וחוש ריח חד.
חושים בסיסיים: בדרגה שלישית מקבל צייד המכמישים ראייה באור מועט ותוסף +2 לבדיקות זיהוי. אם לצייד יש ראיית אור מועט הטווח הוא פי שלוש.
חושי על: בדרגה שמינית זוכה צייד המכמישים בראיית חושך 18 מ', תוסף +2 לזיהוי וחיפוש, +4 להאזנה, וחוש ריח. אם לצייד יש ראיית חושך הטווח גדל ל30 מ'.
מכה קוטלת: בדרגה עשירית, יכול צייד המכמישים לזקק באופן מלאכותי חומר קסום שברגע שיבוא במגע עם מכמיש, המכמיש ימות מיד, אלא אם יצליח בבדיקת קשיחות- ד"ק 10+ דרגת צייד המכמישים+ מתאם החוכמה שלו. אם ההצלה מצליחה, המכמיש נחשב עדיין כמי שספג פגיעה חמורה. לזקק בקבוקון לוקח יום שלם, ולצייד המכמישים יכול להיות רק בקבוקון אחד כל פעם. הבקבוקון מכיל מספיק נוזל בשביל למרוח אותו על נשק אחד גדול, שני נשקים בינוניים, חמישה נשקים קטנים או קטנטנים או למריחה על חמישה עשר כלי תחמושת(קליעים/חצים/אבני קלע).
צייד מכמישים לדוגמא: רא "אדון ארצות הבר". בן אנוש ברברי 4/דרואיד4/צייד מכמישים 6. דירוג אתגר 14. דמוי אנוש בינוני.12 +4ק8 +6ק10 + 14. נק"פ 77. יוזמה + 2. מהירות 12 מ'. דרג"ש 19. מגע 12. נטוע במקומו 17. תה"ב +13. היאבקות +16. התקפה: גרזן קרב גדול מעשה אומן +18 קפא"פ (2ק6 +4) או קשת ארוכה מורכבת מעשה אומן +16 טווח רחוק(1ק8 +3). התקפה מלאה: גרזן קרב גדול מעשה אומן +18/13/8 קפא"פ (2ק6 +4) או קשת ארוכה מורכבת מעשה אומן +16/11/6 טווח רחוק (1ק8 +3). תפוסה/הישג:1.5/1.5. התקפות מיוחדות:לחשים, אויב מועדף מכמישים +6,אויב מועדף אל מתים +3,צורת פרא,חמיקה מופלאה,זעם 2/יום. תכונות מיוחדות:ראייה באור מועט, חוש טבע, חיה בת לוויה, צעד חורש. התנגדות לפיתויי הטבע.
נטייה: ניטרלי טוב. הצלות: קשיחות +14, תגובה +9 רצון +8. תכונות: כוח 16. זריזות 14. חוסן 12, תבונה 10. חוכמה 15.כריזמה10. מיומנויות וכישרונות: הישרדות +19. טיפוס +20. ידע טבע +17. איום +17. האזנה +21. מיקוד נשק (גרזן אדיר),חמיקה,התקפת עוצמה, זינוק חתולי, עור פיל.
רא, שכינויו בין חבריו הוא "אדון ארצות הבר" הוא בן אנוש שכפרו נחרב ע"י נולים. מאז הוא נשבע להיות הלוחם האמיץ ביותר באזור. הוא סוגד לנמרים, דובים וזאבים.
קרב
לחשים: כדרואיד בדרגה 7: ד"ק הצלה 12+ דרג הלחש. לחשים מועדפים מדרג אפס(5 ביום): אור,יצירת מים,הנחיה,הבזק,גילוי קסם. לחשים מועדפים מדרג 1(4 ביום): הרגעת חיות,לכידה,גילוי חיות או צמחים,מעטה ערפל. לחשים מועדפים מדרג 2(4 ביום):קליע יסוד,עור קליפה,קליע יסוד,דיבור עם חיה. לחשים מועדפים מדרג 3(2 ביום):קריאה לברקים,רעל.
אויב מועדף: תוסף +6 נגד מכמישים ותוסף +3 נגד אל מתים בבדיקות זיהוי, זיהוי מניע,האזנה,תרמית והישרדות. כמו כן תוסף לנזק.
צורת פרא: שלוש פעמים ביום, שינוי צורה לגירית אימים-כוח 20.זריזות 20. חוסן 20. חוכמה 17. שריון טבעי +10. זעם ברברי.
זאב אימים- כוח 30. זריזות 18. חוסן 18. חוכמה 17. שריון טבעי +10. הכשלה +14.
אריה אימים:כוח 30 זריזות 18. חוסן 18. חוכמה 17. שריון טבעי +11. זינוק חתולי. תפיסה משופרת. ריטוש 1ק6 +5.
חמיקה מופלאה: לא מאבד תוסף זריזות לדרג"ש.
זעם:תוסף +4 לכוח ולחוסן, +2 להצלות רצון, -2 לדרג"ש.
חיה בת לווה: לרא יש נמר, דוב שחור וזאב כחיות בנות לוויה.
ציוד: שריון עור מחוזק פראי +1, מגן עץ שחור גדול פראי +1, גרזן קרב גדול מ"א,קשת כוח ארוכה מורכבת מ"א(+3),שיקוי כוח שור, שיקוי חן חתולי, שלושה שיקויי ניב קסום דגול +4,שיקוי נטרול רעל, שיקוי התנגדות לאנרגיה אש, שיקוי התנגדות לאנרגיה חומצה. שמן נשק קסום דגול +3.מרקחת שחייה,משחת כסף,160 חצים.אבן רעם.שק תפס רגל.10 חצים כסופים.
טקסי הקבלה:
סוג הטקס הנפוץ ביותר כדי להתקבל למקצוע הוא לחסל מכמיש,לקשור אותו, להחזירו לחיים רק כדי להרגו שוב. ההריגה השניה מסורתית יותר: תחילה עוקרים את עין המכמיש, לאחר מכן מכניסים את העין לתוך פיו, וממלאים את חור העין ואת חלל פיו בענפים יבשים ושמן. הצייד מכמישים החדש מדליק את הענפים היבשים, ושנייה לפני מות המכמיש זורקים אותו לאגם קרוב. לאחר מכן על הצייד הטרי להוציא את המכמיש הגוסס, לערוף את ראשו בעזרת פגיון כהה מאוד, ובסופו של דבר, לתת את גופת המכמיש לחיות בנות הלוויה שלו או לחיות הבר. את ראש המכמיש ממלאים באבנים,מים ושמן ושורפים את התערובת.
 
אוי ואבוי...

ממש לא. ממש ממש לא. מקצוע מיותר להחריד. זה מיקוד יתר מוקצן מדי של מקצוע אחד בסוג ספציפי אחד של סוג של מקצוע יוקרה. וזה לא ילך. זה כמו לעשות "צייד זומבים של אלפים אפלים". זה פשוט לא עובד.
 
קודם כל נסה לדמיין לרגע דמות שממש מתמכרת לטבע, עושה הכל בטבע, ולמשל במקרה היא סייר/כוהן אהלונה שממש אוהב את היער
והנה יום בהיר אחד, מגלה הדמות שלנו שיש כמה אנשים שממש השחיטו את החיים שלהם והתחילו להרוס את הטבע, אז ברור שהדמות שלנו תחליט לצאת נגד אותם האנשים
כל הרעיון של המיקוד זה בעצם להראות איזו מסירות מי שקשור לטבע יכול להפגין כלפיו
עכשיו תן בבקשה ביקורת בקשר למצוע עצמו
 
המקצוע עצמו בסדר גמור, מאוד חזק אבל בסדר. אני הייתי מוסיף את הדרישה הבאה:
מיוחד: אזור עליו קשורה הדמות חייב להיפגע על ידי התקפת מכמישים (לא חובה שהאזור יהרס אבל צריך להיגרם נזק גדול מספיק כדי שהדמות תבלה את שארית חייה בנקמה באותם מכמישים).

הבעיה עם המקצוע הוא מיקוד יתר, זה פשוט מקצוע יוקרה שנועד לחסל מקצוע יוקרה אחר. לכן כדאי לפחות לתת לו סיבה מוצדקת לחסל כמויות של מכמישים (פרט לתאווה לכוח), סיבה כמו נקמה או משהו דומה (מחפש דרך לבטל את הנזק שנעשה לחורשת הבית שלו או משהו דומה).

יש לי בעיה אם הרעל נוגד המכמישים הזה, לדעתי הרעל צריך לנקז מהם את הכוחות שלהם (לזמן מוגבל) במקום להרוג אותם. כמו כן לדעתי צריך לקבוע עלות לרעל הזה במקום להגיד שאפשר לשאת איתך רק מנה אחת של רעל. אם תאמץ את רעיון ניקוז הכוחות שלי אז כדאי לעשות לרעל הזה שני סטים של הצלות (קשיחות או תגובה כדי להמשיך להחזיק ביכולת שינוי צורה ורצון כדי להמשיך להחזיק ביכולת הטלת לחשים).

אולי במקום אוייב מועדף צריך לתת לצייד המכמישים שלך תוסף שנאה מתגבר כנגד מכמישים (ככל שהוא נחשף יותר לזוועות שהם מעוללים שנאתו כלפיהם מתגברת), דבר שיעניק לו בונוסים להתקפה, לנזק ולבדיקות האיום.

בקשר לשינוי הצורה, לדעתי כדאי שחיית האימים תהיה מבוססת פלאף (זאת אומרת שהחיה שהייתה נפוצה באזור שממנו הגיעה הדמות תהיה החיה אליה הדמות תהפוך). לדוגמא: צייד מכמישים שהגיע מאזור מדברי יכול להפוך ל:
- שועל מדבר.
- עוף דורס.
- נחש/רמש ארסי.

כמובן שכל היצורים יהיו ענקיים וחזקים במיוחד (ויעניקו תכונה מיוחדת כלשהי).
 
המכמישים שורפים עצים והורגים חיות ושני הגורמים האלה נמצאים בכל מקום טבעי
הרעיון של חיות האימים הוא כזה:
גירית-לגירית יש זעם, ואתה בטח יודע איך מגיב ברברי שמרגיזים אותו
זאב-לזאב יש את כל מה שדרוש כדי לאתר יצור
אריה-האריה הוא יצור אצילי שמגן על להקתו
כריש-בשביל להילחם עם מכמישים ששינו צורה לשלדים ימיים

צייד המכמישים, חלק מתפקידו הוא לאתר את המכמישים ולגלות אותם, או עם הוא רוצה להפיל אותם במלכודת ו/או לחטוף אותם ו/או לחקור אותם על קיום עוד מכמישים ו/או להוציאם להורג בדרך מעניינת
הרעל הזה פשוט נדרש- תסתכל לדוגמא על המתנקש( מכת מוות) או על הקשת המאגי (חץ קוטל)
כמעט כל דמות שקשורה למיקוד מסויים מקבלת מכת מוות
את כל שאר הרעיונות אני אחשוב עליהם
תודה רבה על התגובה
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
אלוף הטבע ממש לא אותו דבר כמו צייד המכמיש
אלוף הטבע משפר את צורות הפרא שלו
צייד מכמישים מגן על הטבע בנאמנות ועקשנות
לא. אתה לא הבנת.
אלוף הטבע מגן על הטבע בנאמנות ועקשנות, ומתחבר אליו כל כך שהוא כמעט וזונח את הצורה האנושית שלו.
צייד מכמישים מתמחה בלצוד מכמישים, והקשר שלו לטבע הוא עקיף מאוד.

וזה אל-טבעי, לא על טבעי.

המכמישים שורפים עצים והורגים חיות ושני הגורמים האלה נמצאים בכל מקום טבעי
שטויות במיץ. דרואידים של מדבר לא רואים עץ אחד בחייהם. כנ"ל עם דרואידים שמגנים על הרים, או כאלו שטבע בשבילם הוא השמש והשמיים (ולכן מבלים את רוב זמנם בכל מקום גבוה שהוא, בלי הרבה התעסקות בחיים שלמטה).
כמעט כל דמות שקשורה למיקוד מסויים מקבלת מכת מוות
שתי הדוגמאות שנתת (מתנקש וקשת מאגי) הן בין מקצועות היוקרה הבודדים שמקבלים יכולת שקשורה למוות. בנוסף, מתנקש הוא בכלל לא ממוקד. למעשה, הוא הרבה יות מגוון מנוכל. כנ"ל לגבי קשת מאגי, שאומנם הוא מתמחה בקשתות, אבל הוא מגוון בכך שהוא משלב לחימה עם קסם.

והרעיון של צייד מכמישים לא שמיש מסיבה אחת עיקרית - אין מספיק מהם בשביל לפתח מקצוע שלם כזה. דרואידים יש מעט בעולם, מתוכם כאלו שהופכים למכמישים יש במספרים זניחים - על זה אתה רוצה להוסיף אנשים שצדים את המכמישים הבודדים האלו? תחשוב על זה ככה - צייד מכמישים מוצלח מצליח להרוג בכל חייו 20 מכמישים. וזהו, כאן נגמרת העבודה של ציידי המכמישים האזוריים, כי אין עוד מכמישים בטווח של 100 ק"מ. ואז מה? אז כל שושלת המכמישים הזאת יכולה להתקיים במשך 50 שנה בערך, עד שכל המכמישים יעלמו מהעולם, ואז זהו, אין מי שייקח את המקצוע הזה. וייקח הרבה זמן עד שיצוצו מספיק מכמישים בשביל שמישהו יצטרך בחור שמתמחה בלצוד אותם.
ולמה דווקא במכמישים? למה לא מקצוע שמתמחה באופן כללי (יחסית לכרגע) בכל אחד שמשחית את הטבע? היכולות של צייד המכמישים הזה יותר מדי ממוקדות על מכמישים. הוא צריך להיות כללי הרבה יותר.

ובאופן כללי, גם בלי הרעיון הכושל, המקצוע עצמו לא מעורר תדהמה. הוא די בנאלי, עם התקדמות לחשים ככה, שיפור צורת פרא כזאת, ועוד כמה יכולות פלוסים עוד יכולות נדושות דומות (אויב מועדף..?).
הייתי גם מתקן לך את השני טון של טעויות מכניות שעשית שם, אבל אין לי כוח להשקיע במקצוע שאני לא אוהב.
 
OK
שים לב איזה הגבלות יש לדרואידים
איסור פגיעה בטבע(אסור להרוג דוב גם אם הוא תוקף אותך)
איסור על המון כלי נשק
המנעות מהחזקת מתכת מעובדת
וגם הדרואיד הוא מקצוע שדורש המון נאמנות מצדך
אז ברור שהוא יוצר התנגדות טבעית
עכשיו דוגמא:דרואיד דרגה שש הולך ביער שמח וטוב לב, נניח מקיפה אותו להקה זאבית(15 זאבים,5 זאבי אימים ועוד זאב אדם עליון מנהיג)
הדרואיד שלנו נכנס ללחץ, ומתחיל להפגיז אותם בכדורי להבות
בסוף הקרב( נצא מנקודת הנחה שהוא הרג חלק מהזאבים וחלק ברחו) הוא מגלה לתדהמתו שעכשיו כוחותיו הדרואידים הלכו לעזאל. הוא מתרגז על הטבע ועל החוקים הדרואידיים המעצבנים האלה, ופונה נגדו.
דברים כאלה יכולים לקרוא כל יום
ודבר שחשוב מאוד לזכור:
טקס הקבלה מאוד מורכב וקשה באופן כללי להתקבל למקצוע
 
חחח ממש לא :lol: .

מי אמר אסור להרוג חיות? בטח מותר. הדרואיד לא רק סוגד לטבע או משתמש בו - הדרואיד הוא חלק מהטבע. זה הכל עניין של החזק שורד. לג'ונגל יש חוקים משלו. תהרוג או שיהרגו אותך.
דרואיד רואה חבורת זאבים מאיימים עליו, דבר ראשון הוא מנסה לדבר איתם. אם זה לא עובד, הוא מפציץ להם תעמו, עם נזק מינימאלי לסביבתו הטבעית (כדורי להבות ביער - אני לא חושב; לכידה - מיצויין! וגם לא פוגע בזאבים).

תקשיב, דברים כאלה לא קורים כל יום, ואני לא יודע איזה עולם מעוות יש לך. אולי תמציא עולם שזה כן, אבל זה לא דרואיד. הוא לא עובר את כל הצרות של הדרואיד וחי חיים כאלו רק כדי יום אחד להתעצבן ולהתחיל להשמיד את הטבע. לא. פשוט לא. הדרואיד מקבל את כל זה באהבה.
תלמד קודם משהו על דרואידים (או בכלל על סוגי נזירים [לוא דווקא נזיר "נזיר"), ואז תעשה מקצועות שאמורים לחסל מקצועות של דרואידים שפנו לצד האפל...

ומקצוע הקבלה הקשה הזה רק מעמיק יותר את הטענה שמקצוע יוקרה שמחסל מכמישים זה משהו ממש חסר משמעות מבחינת העולם. בו זמנית, יתקיימו לא יותר מ-10 כאלו בכל העולם, כך ש -
לשחקנים אין סיכוי לפגוש אחד.
השחקנים כנראה לא ירצו להפוך לאחד.

אז מה זה בכלל משפיע על העולם?
ושוב - למה המיקוד יתר במכמישים? מה עם שאר האנשים שפוגעים בטבע?
 
שלום פנג הדרואיד
במקצועות יוקרה אני לא מבין הרבה אבל בתור שחקן שהדמות האהובה עליו מכל היא דרואיד ואני משחק יותר מ15 שנה בדמות הזאת אז בענין :"
איסור פגיעה בטבע(אסור להרוג דוב גם אם הוא תוקף אותך)
איסור על המון כלי נשק
המנעות מהחזקת מתכת מעובדת
וגם הדרואיד הוא מקצוע שדורש המון נאמנות מצדך
אז ברור שהוא יוצר התנגדות טבעית "

יש לי כמה הערות בשבילך ותסלח לי עם הן יותר בוטות משל פלאפי

ראשית אין שום איסור על כמויות של נשק לדרואיד, והאמת אני לא בטוח שאני מבין למה הכוונה לך בזה, אם היית חוזר איתי למהדורה הראשונה אז אולי הייתי מסכים איתך על כך שיש לו הגבלה בכמות הנשקים עליהם הוא יכול להתמחות בשימושם.

ושוב אין איסור על פגיעה בטבע אלא יש דרישה לשמירה על הטבע למעשה הדרואיד נדרש יותר לשמור על האיזון " הקוסמי" כך אני אקרא לזה , מאשר על לשמור על הטבע. תפקידו לדאוג לאיזוןוהשארת הסטטוס קוו של העולם על הניטרליות שבו, בין טוב לרא והניטרלי עצמו, במקור הדרואיד היה אמור להיות האמונה ה 10 שנקראית , true nutral .

על הדרואיד אין איסור לגעת במתכת מעובדת אלא יש עליו איסור להשתמש כמה שפחות במתכת מעובדת כי אז אין מקורו מן הטבע, ואין זה שימוש גורף אלא , נאמר שאם תשתמש בכמויות רבות זה יפגם בכושרך בתיקשור אם הטבע, עליך לזכור שלפעמים השימוש במתכת גם מעובדת הוא דבר של הכרח כדי לשמור על הטבע .

כמו כן על תשכח לפעמים רק שימוש בכוח גם אם אין זה משפט אהוב או שברצונינו להסכים איתו מהווה מצב של הכרח. כמו שאמר פלאפי, ואני אפילו אקצין מה תעשה אם תתקע במדבר לבד או אם חבריך ללא מזון ואוכל או יכולת הטלת קסמים ליצירתם ולפניכם ניצבת חית מדבר מלאת בשר וברור שבלעדיה לא תוכלו לחיות , מה אתה חושב , שבתור דרואיד עליך למות או להרוג את החיה, האמת היא שלפי החוקים אפילו עליך להרוג אותה על מנת לשמר את עצמך כדי שתוכל לשמר את שאר חיות המדבר, וברור לי שאתה יכול לבוא ולטעון" ומה אם זו חיה בסכנת הכחדה והיא החאונה, אבל לא מדובר כאן בדילמה, אלא בהבנה. תפקיד הדרואיד זה לשמר את הטבע כטבע ואת העולם כאיזון אך אם הוא ימות אין בו כל טעם לא כן?

על איזה נאמנות אתה בדיוק מדבר? והאם לוחם לא צריך להיות נאמן לקוד המוסר המלחמתי , ולא משנה אמונתו , והאם כהן לא צריך להיות נאמן באופן חסר פניות לאליו? אשמח אם תבהיר את ענין הנאמנות.
 
Aigren אמר/ה:
יש לי כמה הערות בשבילך ותסלח לי עם הן יותר בוטות משל פלאפי
אתה הורס לי את המוניטין פה :mad:

האיסור על הכלי נשק מתייחס לחוקים הנוגעים בכך שלדרואיד יש כמות מסויימת של כלי נשק שבהם הוא יודע להשתמש, והוא לא יכול (על פי אמונתו) להשתמש בכלי נשק אחרים. לעומת מקצועות אחרים, שעל אף שהם מתחילים את דרכם הם יודעים שימוש במספר נתון ומוגבל של נשקים, הם יכולים לקחת כשרון "שליטה בנשק" ובקלות לשלוט בעוד נשקים, בעוד שדרואיד לא יכול.

חוץ מזה אני מאוד מסכים איתך בשאר הדברים. הדרואיד הוא לא רק "בואו נשמור על העצים מכורתי העצים המרושעים!", דרואיד זה על איזון קוסמי ועל כל דבר שהוא טבעי. מוות הוא גם טבעי. מתכת היא גם טבעית (עם זאת, המתכות שניתן להשתמש בהן אינן טבעיות, כי עיבדו אותן, ולכן הוא מוגבל מהבחינה הזאת; אבל אין לדרואיד בעיה לסחוב כמה ברזל גולמי שהוא רוצה), במדבריות אין עצים ויש שם המוני דרואידים ששומרים על חיות המדבר, ואפילו על מזג האוויר החם (האיזון בין היובש במדבר לגשם ביערות הגשם). דרואיד הוא על איזון.
וזה כמו שאובאד היי "אל הטבע" לא אחראי רק על עצים וחיות, אלא גם על אש, מיים, אוויר ואדמה, ובכלל כל היסודות - שהם בעצם הטבעי והטבע.
 
פלאפי "מוניטין של כל מן דהוא יהרס רק על פי דבריו ומעשיו שלו" כה אמר אייגרן הדרואיד.

פלאפי על פי מהדורה שלוש וחצי לא רק הדרואיד מוגבל בכמות כלים כך שאין כאן רלבנטיות ושנית אין חוק האומר כי הדרואיד לא יכול להשתמש בדבר, החוק פשוט אמר משהו פשוט אחר , באם תשתמש בדברים " אסורים-מזיקים" אתה לא תוכל לתקשר אם הטבע ולקבל את ההטבות שלו. כמו אשף שלא יוכל להטיל לחשים בשריון ללא לקיחת סיכון שלחשיו לא יצליחו.
 
על איזה עוד מקצועות יש הגבלות כאלו בנשק?

ויש להסכים שהגבלות נשק אצל מקצוע בעל תה"ב בינוני וק"פ ממוצע הן דבר יותר חמור מהגבלות שריון אצל מקצועעם יכולת קרבית נחותה (שגם הן לא כאלו גדולות - זה רק סיכוי לכל לחש בודד, זה אל איבוד טוטאלי כמו אצל דרואיד). והאשף גם יכול לשרין את עצמו בקסם.

מצד שני, הדרואיד עצמו כנראה ישתמש בטפרים במקום בנשק, כך שלמען האמת זה לא ממש משנה. רק בדרגות נמוכות, וגם אז - חרב מעוקלת, קשת קצרה ושריון פרווה זה בהחלט ארסנל נאה.
 
למשל לאשף יש הגבלות על נשקים. ועד שדרואיד יתחיל להפוך לחה וישתמש עוד בטופרים בעלי נזק גבוהה? נו באמת יש הרבה זמן לזה

וקשת קצרה מותרת לו וגם אז במקרים קיצוניים רק אם הוא מגזע אלף

הארסנל של הדרואיד אמור לבוא משילוב נכון של לחשיו
 
אממ, אני לא יודע אם זה עוד תוצאה של תקיעות במהדורה 1/2 (מה לעשות.), אבל הרשה לי להזכירך/לחדשך שלאשף אין מגבלות על נשקים כלל וכלל. הוא יכול להשתמש באיזה נשק שבא לו עם הכשרון המתאים.
האשפים מתחילים את המשחק עם מספר מוגבל של נשקים בהם הם יודעים להשתמש, אך כמו כל מקצוע אחר (למעט הדרואיד ;) ), הם יכולים לקחת כשרונות שליטה בנשק וכך לזכות בשליטה בכלי נשק נוספים.
זה לא עניין של הגבלה, זה עניין של ידע ואימון. אצל הדרואיד זו אכן הגבלה - ולדעתי, לומר ש"זו לא הגבלה, זה פשוט אומר שאם הוא עושה את זה אז הוא מקבל חסרונות רציניים" זו חשיבה מנצ'קינית טיפה, כי כל המטרה של לא להשתמש בנשקים ושריונות אסורים, זה בגלל שזו האמונה של הדמות עצמה. הדמות צריכה להגביל את עצמה, זה לא שהשחקן צריך להיות מוגבל על ידי החוקים. זה חלק מהמשחק תפקידים, והפלאף.
 
פלאפי אם כך תתן לתקן את מילותי או יותר נכון תאמר לי בבקשה היכן כתוב על אותם הגבלות של נשק שאתה מדבר עליהם? קראתי עכשיו במיוחד על הדרואיד במהדורה 3.5 בספר האנגלית ... אין שום הגבלות למעט הגבלות ראשיות בהתחלת דמות איפה כתוב שהוא לא יכול לקחת כישרון של נשק פשוט או נשק אקזוטי כדרגתו מרשה לו זאת לצורך הענין ואז נאמר להשתמש בנשק אקזוטי?
באמת אשמח אם תראה לי את ההגבלה הזו כתובה, והנמצ'קניות שאתה מדבר עליה של אי יכולת הטלת קסמים והטבות של הטבה רשומה כהגבלה שרשומה בספר לא אני המצאתי את זה.
 
אתם פשוט סוטים מהנושא
פלאפי- העלת קודם נקודה שהדרואיד הוא למעשה די דומה לנזיר:
הדרואיד מאוד מוגבל בבחירות שלו הנה רק מעט דוגמאות
אין לו לחשי עוצמה חזקים כמו לאשף
אין לו לחשי מרפא כאלה מעולים כמו לכוהן
אין לו לחשי הקסמה ואשליה כמו לטרובדור
הוא מתחיל את המשחק עם שליטה מאוד מוגבלת של כלי נשק ואם הוא משתמש בנשק אחר הוא מאבד את כוחותיו(ספר החוקים לשחקן, פרק שלוש, דרואיד)
הוא מוגבל בנטיה שלו
בכל אופן גם במדבר יש מעט צמחים, ועל הרים צומחים עצים, ובסופו של דבר התגשמות היסודות נכללת גם בצמחים(הצמחים ניזונים מהאדמה,נושמים אויר,ושותים מים)
הדרואיד הוא מקצוע מאוד תובעני,מאוד מוגבל אבל הוא מקבל את התמורה שלו ויש דרואידים רבים שהתמורה הזאת לא הולמת את הרצונות שלהם, והם פונים נגד הטבע
עכשיו תנו ביקורת על המקצוע עצמו-וזה שהוא ממש ממוקד הבנתי כבר
 
כל כך הרבה שטויות.
יכולת הריפוי של הדרואיד בינונית עד טובה.
אין לחשי עוצמה? שרשרת ברקים זה לחש נעים?
הא מטיל לחשים ברמה של כל מטיל לחשים סטנדרטי (כהן, אשף וכו'), ומקבל הרבה יכולות נוספות (צורת פרא, מעבר ללא עקבות וחיה מלווה). לדרואיד אין שום בעיה עם נשק (במיוחד עם לחשים כמו "אלת עץ" ו"ניב קסום").
לדעתי הגבלת נטיה לניטרלי זה לא הגבלה. פשוט לא צריך להיסחף לכיוון מסוים (שהבחירה היא בין סדר ותוהו לבין טוב ורע).
אתה מוכן להסביר לי מה הקשקוש על צמחים? אז שלא יכשוף צמחים מטפסים, שיטיל סופות חול וישחק עם עקרבי ענק.
בקיצור, דיברת מלא שטויות.
 
אבל ממש.

הלוו, דרואיד זה המקצוע הכי חזק במשחק. יש לו יכולת לחימה ממוצעת, יכולת הטלת לחשים עוצמתית (עם שימוש נכון בלחשים הוא יכול לגרום להרס רב הרבה יותר מאשף, מה שגם הוא לא מוגבל בכמות אותה הוא יודע, והוא מקבל יותר לחשים ליום), הוא מסוגל לשנות את צורתו כמעט ללא הגבלות, הוא מקבל עוד הרבה יכולות מיוחדות שאין למקצועות אחרים, והוא זוכה בחיית לוויה שבפני עצמה יכולה להיות יריב מגה סופר עוצמתי.
לדרואיד יש טיפי הגבלות, ולרוב זה בכלל לא משפיע על המשחק. הוא יכול להשתמש בהרבה מאוד נשקים רגילים, כך שאין לו בעיה עם זה, והוא יכול ללבוש שריון דרקונים, כך שהוא גם לא מוגבל מהבחינה הזאת.
לגבי לחשים - הלוו, כאילו בגרסא 3.5 הוא בכלל יכול להחליף כל לחש שלו בזימון בעל ברית מהטבע?! הרבה יותר טוב מלחשי ריפוי ספונטניים..

ובעולם שלי לא קיימים דרואידים שהולכים נגד הטבע, כי לא קיים דבר כזה - דרואיד לוקח את כל המגבלות מרצון, בדיוק כמו נזיר (בימינו) - והוא בהחלט זוכה לתמורה :) . ומכמישים זה דבר נדיר ברמות אסטרונומיות.
אז די לקשקש שטויות. הגבנו על המקצוע מספיק, בשביל שתדע שהוא מיותר ואין טעם להרחיב עליו.
 
חזרה
Top