• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

האורוג

abyssorath

פונדקאי פעיל
זה אחד ממקצועות היוקרה שכתבתי לעולם שלי, אני ישמח לתגובות.

*נא להתחשב בעובדה שאני לא מכיר את התרגום לעברית של מו"ד ולכן חלק מהמושגים עלולים להיות שונים.

** הגרסה המשופרת נמצאת במחשב שאני לא נגיש אליו עכשיו אז בזאת עלולים להיות קצת סתירות.

האורוג:
בחברה האורקית החזק הוא השולט. אורוג הינו תואר של לוחם רב עוצמה ומנהיג טקטי. אורוגים מרכיבים יחידות עילית, מנהיגים וראשי משפחות.לא כל אורק יכול לכבל את תואר הכבוד של האורוג וללמוד את טכניקות המלחמה המדהימות הללו.כדי לעשות זאת על האורק להיות חזק במיוחד ובעל נתונים גבוהים מהממוצה האורקי.
דרישות המקצוע:
• הדמות חייבת להיות אורק.
• נתונים: כוח: 24+ או כושר: 20+.
• לפחות 12 דרגות בידע:טקטיקה צבאית ו- 8 דרגות בהפחדה.
• תוספת התקפה בסיסית: 8+.
• מיוחד: על הדמות להוכיח את עצמה בקרב פנים אל פנים כנגד יצור רב עוצמה ולנצח.
קוביית פגיעה:12 ק1.
כישרונות המקצוע:
כישרונותיו של האורוג הינם: ידע: (טקטיקה צבאית), מלכה, זיהוי, חיפוש, הקשבה, רכיבה, תחזוק חיות, הפחדה, קפיצה, שחיה, טיפוס.
נקודות כישרון לדרגות הבאות: 2+ תבונה.
התמחויות: למקצוע זה אין התמחויות נוספות.
תוספת התקפה בסיסית: כמו לוחם.
גלגולי הצלה: חוסן-חזק, רצון ורפלקסים- חלש
דרגות:
1 תואר גבורה I
2 עוצמה עילאית I
3 ---
4 תואר גבורה II
5 עוצמה עילאיתII
6 ---
7 תואר גבורה III
8 עוצמה עילאית III
9 ---
10 סארול

מאפייני המקצוע:
עוצמה עילאית I : הניסיון הרב של האורוג בלחימה מאפשר לו להתעלם מכובד וסרבול של שריונות. בשביל האורוג המינוסים לזריזות שמתקבלים משריונות הם תמיד פחות אחד. בנוסף פעם אחת ביום יכול האורוג להתעלם לחלוטין מכובד משקלו של השריון אותו הוא לובש לכמות סיבובים הזהה לתוספת הכושר שלו.
עוצמה עילאית II: האורוג ממשיך להשתפר בעוצמת הלחימה שלו והופך ללוחם בלתי מובס בקרב בני מינו. יכולת זו מקנה לאורוג 2+ לפגיעה ולנזק עם שני כלי נשק אותם הוא בוחר.
עוצמה עילאית III: כוחו של האורוג מגיע לרמה כזו שהוא מסוגל להניף כלי נשק כבדים ביד אחת. האורוג יכול להחזיק כלי נשק דו ידניים ביד אחת וכלי נשק בינוניים נחשבים בשביל האורוג ככלי נשק קלים.
תואר גבורה: כדי לכבל את תואר הסרול (אבי המשפחה) על האורק לכבל לפחות שלושה תארי גבורה. מעבר לכבוד ויראה מכנה תואר הגבורה יכולות ייחודיות ותובנה מדהימה. לכול תואר גבורה יש דרישה והאורוג לא יכול לקחת תואר של כבוד עם אין ברשותו את הדרישות אליו. להלן תארי הגבורה שהאורוג יכול לבחור במהלך עלייתו בדרגות והיכולת אשר הם מקנים:
משמיד הטרולים: תואר זה ניתן לרכוש במידה והאורוג הצליח להשמיד יותר משלושה טרולים לבדו או במידה והוא היה במיעוט מול כמות עדירה של טרולים. חצי מהנזק שדמות עם תואר זה גורמת ליצור עם יכולת התחדשות לא יכול להתרפות.
קוטל הענקים: תואר זה ניתן לרכוש במידה והאורוג הצליח להתמודד כנגד ענק מבלי להיפצע כלל או במידה והוא הצליח לנצח כמה ענקים יחד. יצורים עם טווח יד גדול לא יכולים לנצל זאת כדי לבצע מתקפות הזדמנות כנגד דמות עם תואר גבורה זה. על היצורים להיות לפחות בקטגורית גודל אחת יותר מהאורוג בכדי שיכולת זו תפעל.
הטורף: תואר זה ניתן לרכוש במידה וכל יצור אשר האורוג הרג במשך חודש נאכל ע"י האורוג לאחר מכן. כמו כן דמויות טובות לא יכולת לבצע את הדרישות לתואר זה. דמות אשר רכשה תואר זה הינה חסינה לרעלים ומחלות אשר אינם קסומים ובנוסף מקבלת תוספת תמידית של 2+ לכושר.
הקדוש: תואר זה ניתן לרכוש במידה והאורוג השקיע חודש בלימודי דת והתבודדות. כמו כן דמויות מרושעות אינן יכולת לרכוש תואר זה. דמות אשר רכשה תואר זה יכולה לגרש אל- מתים ולהשתמש בדרגת האורוג שלה כדרגות כוהן. בנוסף, היא יכולה להטיל את הקסם ריפוי פצעים קלים פעם ביום (כוח הקסם הוא לפי דרגות האורוג של הדמות).
הזועם: תואר זה ניתן לרכוש במידה והאורוג הצליח להשמיד יותר משישה אויבים במהלך הזמן שהוא היה תחת זעם. תואר זה מקנה לדמות את היכולת להיכנס למצב של זעם פעמיים נוספות ביום ולהיות מותש רק חצי מהזמן אשר מצוין ביכולת.
מרסק העצמות: תואר זה ניתן לרכוש במידה והאורוג הצליח לגרום לנכות קשה ליצור רב עוצמה אך לא להשמידו. היצור חייב להגיע למצב שבו הוא לא יוכל לתפקד יותר אך הוא עדיין בחיים. תואר זה מקנה לדמות את היכולת לבצע התקפה מרסקת, יכולת זו נחשבת כסיבוב התקפה מלא. כאשר האורוג פוגע ביריב עם התקפה זו על היריב להצליח בגלגול חוסן (מספר מטרה הנזק של ההתקפה) או לעבד את היכולת להשתמש באחד מגפיו (רק קסמי ריפוי יכולים לרפות נזק זה).
המרהיב: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח להשמיד יותר מארבעה יריבים בסיבוב אחד. תואר זה מקנה לאורוג התקפה נוספת בתוספת של 10- לפגיעה.
הצייד: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח לחיות בסביבה טבעית אשר אינו בקי בה ולחיות אך ורק מצייד במשך חודש ימים. תואר זה מקנה לאורוג את היכולת להוסיף את תוספת החוכמה שלו לנזק אשר נעשה מקשתות ורובי קשת. בנוסף, הדמות יכולה להטיל כלי נשק שני מטר נוספים מהטווח המותר.
הנשגב: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח לשרוד אחרי מתקפת קסם מסיבית. תואר זה מקנה לאורוג חסינות לקסם לפי דרגת האורוג+ 10.
הנצחי: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח לשרוד פצעי מוות אשר יצור אחר היה מת מהם לבטח ללא אזרה מריפוי חיצוני. תואר זה מקנה לאורוג ריפוי מהיר של נק"פ אחד.
בן המוות: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח לחיות בסביבה של אל- מתים מבלי להילחם בהם במשך שבוע. תואר זה מקנה לאורוג אגנה מאנרגיה שלילית של 10 ותוספת של 6+ לכל גלגולי ההצלה הקשורים ביכולות של אל מתים. בנוסף פעם ביום הדמות יכולה לבצע טקס קצר שלאחריו היא מקבלת את השבלונה של זומבי עד אשר השמש זורחת. (כמובן שכוח זה יכול לפעול רק בלילה).
המרטש: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח לשרוד קרב כנגד אויב קטלני רק עם פגיון. תואר זה מקנה לאורוג לבצעה מתקפת דימום. מתקפה זו יכולה להתבצע רק עם פגיון והיא נחשבת כסיבוב לחימה מלא, אויב אשר נפצע מהתקפה זו מאבד כל תור נק"פ אחד. התקפה זו יכולה ליצור דימום מצטבר.
האיום: תואר זה ניתן לאורוג אשר הצליח להרתיע אויב רב עוצמה מבלי להילחם בו. תואר זה מקנה לאורוג את היכולת להפחיד את אויב כמו הקסם הפחדה אשר מוטל ע"י מכשף בדרגה 20.
סארול: הסארול הינו הלוחם החזק ביותר בשבט. הוא האורק המכובד ביותר, האשיר ביותר והחזק ביותר. תואר זה מקנה לאורוג את תפקיד ראש השבט של משפחה אורקית (משפחה הינה שבט לפי האורקים) ובנוסף הוא יכול לבחור תואר כבוד נוסף מבלי שיהיו לו את הדרישות אליו (הוא לא יכול לבחור את התארים: בן המוות, הנשגב והקדוש).
 
אוקי, הקונספט סבבה ומגניב. הרעיון נחמד.
אבל, המקצוע יוקרה לא ממש מאוזן.. לא הייתי מאשר אותי אצלי כמו שהוא - יש שתיים-שלוש יכולות שמשייכות אותו לפילוסופיה שמקצועות יוקרה צריך להיות "סופר-דופר" חזקים לפי מה שאני רואה ולא כפי שמו"ד רואה אותם כ"ממוקד ומעט יותר עוצמתי". תמיד תשווה מקצוע יוקרה למקצוע בסיס, והמקצוע שלך לעומת לוחם/ברברי באותה דרגה הרבה יותר חזק. זה לא אמור להיות ככה. למרות שזה שינוי יחסית פשוט להביא אותו ל"דרגת" מקצוע יוקרה רגיל.

פירוט :)

דרישות לפי נתונים: כוח: 24+ וכושר: 20+. מה קורה אם הוא מורעל ומאבד את הנתונים? מה קורה אם שואבים ממנו 4 נקודות כוח? חוץמזה שהערכים גבוהים להחריד לטעמי (חוץ אם אתה כולל חפצים שמשפרים תכונות, אבל אז זה אומר שכל מקצוע היוקרה הולך לפח אם לוקחים לך את החפץ).
לפחות 12 דרגות בידע:טקטיקה צבאית - בעייתי לטעמי, זה יכולת cross class עבור מרבית המקצועות הרלוונטיים, חוץ אם הדמות יודעת בדרגה 1 שהיא רוצה את מקצוע היוקרה הזה ושורפת כמעט כל נקודת מיומנות שלה, זה די בלתיאפשרי.

עוצמה עילאית - I סבבה של יכולת, אולי II חזק מדי, מומלץ להחליש קצת. III אמממ, אני מניח שצריך להוסיף במפורש שאין תוסף לנזק לנשק הדו-ידני של 1.5 מהכוח... רק שיהיה ברור.הייתי משנה את השמות אם כי, אין קשר בין התכונות.
תואר גבורה, חלק מהיכולות סבבה, חלק היכולות שאתה מעניק יותר מדי עוצמתיות/שוברות חוקי משחק, הייתי מציע שתעיין במקצועות היוקרה שמבצעים את אותו "מבחר" לראות מה רמת הכוח שם.
משמיד טרולים - סבבה
קוטל הענקים - תשנה לענקים או משהו כזה, לזרוק את כל העניין של ההישג לפח הורס את האיזון. או שתשנה את היכולת לקבל תוסף של 4+ לדרג"ש כנגד התקפות מזדמנות הנובעות עקב תנועה באיזור מאויים.
הטורף - חזק מדי, או כושר או חסינות לרעלים/מחלות. שניהם ביחד זה שתי תכונות נפרדות חזקות.
הקדוש - סבבה
מרסק העצמות - מיותר להכנס לסיפור הזה במו"ד, פותח תיבת פנדורה לטעמי. הייתי מוריד
הזועם - סבבה
הנשגב - סבבה, כל עוד זה רק הדרגות של מקצוע היוקרה נחשבות בפנים ולא כולן.
הצייד - סבבה
הנצחי - הדרישה בעייתי בעיני, מה זה פצעי מוות? לגלגל בהצלחה התייצבות? כל דמות עושה את זה במשחק מתישהו... היכולת חביבה, אבל לא כל המנחים יסכימו לקבל אותה, תלוי בנקודת המבט.
בן המוות - ה template של הזומבי? כלומר?
המרטש - חלש מדי לטעמי, תעיף או תשנה.
האיום - סבבה.

בקשר לדרישות המוקדמות, הייתי עושה עוד סיבוב עליהן, חלקן מיותרות (כל דמות כמעט ניצבת בפני מוות וחוזרת לחיים)

חוץמזה, אני משער שהמקצוע מיועד לדב"שים? או שהוא תפור לד"ש אחד? הוא פשוט מאוד ממוקד לטעמי.
 
הנה קצת עזרה בתרגום:
אומרים "חוסן" ולא "כושר".
אומרים "איום" ולא "הפחדה".
כשכותבים בעיברית את הק"פ של המקצוע/יצור המספרים מתהפכים כך: 1ק12 ולא 12ק1.
כירונות זה feat's וskil's זה מיומנויות.
תוסף ההתקפה של לוחם הוא -1 לדרגה. נגיד כוהן לא מקבל תה"ב אחד לדרגה הוא מקבל שלושה רבעים לדרגה ומכשף מקבל חצי לדרגה.
קח לצומת ליבך.
נ.ב.
מה זה "אורוג"?
 
הממ .. מקצוע נחמד, אבל קצת חזק מדי, בייחוד "הנצחי" וה-"טורף". ודרישה של כוח 24 זה קצת מוגזם, אפילו לאורק (לאורק תוסף גזע 4+ לכוח, כך שבשביל לקחת דרגות במקצוע הזה הוא צריך כוח בסיסי של 20 וזה די גבוה לדמות לא אפית) .
עוד דבר אחד - השם של המקצוע, "אורוג", כבר בשימוש, כך שזה הפרה של זכויות יוצרים. אורוג זה סוג גדול של אורק תת-קרקעי, החזק ותבוני בהרבה מאורק רגיל כך שזה גזע ולא מקצוע. אולי אפשר לשנות את השם ל-"אוראג" או משהו כזה ?..
 
למה אתם בוחרים להיתפס לדברים הטפלים ?
מה זה משנה אם הוא אומר כושר במקום חוסן, או אם השם של הדבר הזה כבר בשימוש ?
זה לא משנה בכלל, זה לא שהוא הכניס את זה לספר וגובה על זה כסף
במקום זה, תגיבו למה שאתם חושבים על המקצוע עצמו

אני אגב, אהבתי אותו, אם כי גם אני חושד בו שהוא קצת לא מאוזן
החלק הכי טוב הוא מן הסתם תארי הגבורה, שמאוד מגוונים ומגניבים
 
גם בהנחה (מאוד מוגזמת), שלדמות המתחילה יש מקסימום ניקוד בכוח וכושר (18), על פי המקצוע, צריך עוד 6 נקודות כדי להתאים לדרישות. זה אומר שדמות רגילה, תוכל לקחת את המקצוע הזה רק בדרגה 24.
בהנחה שזה דמות שיש לה פלוסים לכושר ולכוח, זה עדיין יותר מדיי, וייצטרך כמעט בכל מקרה דרגה 12 ומעלה כדי לקחת את המקצוע הנ"ל.

עוד דרישה שהייתי מוסיף לדרישות המקצוע, הוא מובן מאליו אבל צריך לציין אותו: רק עבור דמות מסוג גזע 'אורק'.
 
אם הוא אורק, ומתחיל עם ניקוד מקסימאלי לכוח ולחוסן, הכוח שלו הוא 22, מה שמאפשר לו להתחזק בצורה מהירה יותר, ולכן ני לא בטוח שהוא יגיע לדרגה אפית (וכן, 18 בשתי תכונות זה קורה, יש לנו בחבורה גמד עם חוסן 20, כוח 18, והתכונה הכי נמוכה שלו היא 14 (16 -2)...)
 
ironballs אמר/ה:
גם בהנחה (מאוד מוגזמת), שלדמות המתחילה יש מקסימום ניקוד בכוח וכושר (18), על פי המקצוע, צריך עוד 6 נקודות כדי להתאים לדרישות. זה אומר שדמות רגילה, תוכל לקחת את המקצוע הזה רק בדרגה 24.
בהנחה שזה דמות שיש לה פלוסים לכושר ולכוח, זה עדיין יותר מדיי, וייצטרך כמעט בכל מקרה דרגה 12 ומעלה כדי לקחת את המקצוע הנ"ל.

עוד דרישה שהייתי מוסיף לדרישות המקצוע, הוא מובן מאליו אבל צריך לציין אותו: רק עבור דמות מסוג גזע 'אורק'.
מה פתאום דרגה 24. יש המון חפצי פלא ודברים שנותנים תוספים לתוכונות. ואפשר לקחת "תת-גזע" (כך נראה לי שקוראים לזה) כדי לחזק את הדמות, למשל: אורק שהוא בן שמיים / בן אופל / יציר ערפד / חצי דרקון. ואז מקבלים תוספים נוספים לתכונות.
 
ואם קרה משהו לחפץ?
נראה לי,שהמקצוע צריך להיות זמין גם ל:
חצי-אורקים,עוגים,טרולים,ענקים,גנולים,כל אלה שיש להם מבנה חברתי דומה לזה של האורקים.
אמנם יהיה צריך לשנות כמה יכולות מקצוע,אבל נראה לי שאפשרי לתת ת'מקצוע יוקרה הזה לכל הגזעים שהחזק שולט.
 
תודה רבה על התשובת..

בעריכה של המקצוע כן שיניתי את הדרשיות של הכוח או הכושר. הדרישה היא שאחד הנתונים יהיה גבוהה בשתיים מהמקסימום ההתחלתי.

אני לא מבין למה "אורוג" זה הפרה של זכויות יוצרים.. בעולם שלי "אורוג" זה אורק חזק יותר ולא מה שאתם אמרתם.. כמו שדרקונים או יצורים אחרים שונים בעולמות שונים..

בעולם שלי אפשר לשחק אורק כגזע של דמות והמקצוע יוקרה הזה קיים במידה והדמות רוצה להפוך לראש שבט..

בסה"כ המקצוע חזק אבל צריך לחשוב גם שלא בטוח שהדמות תצליח להשיג את התארים שהיא רוצה דבר שיכול לעקב את היכולות שלה.. לכל תואר יש דרישה וחלק מהדרישות לא כל כך קלות להשגה.
 
prince of death אמר/ה:
אם משהו קורה לחפץ אז דרגות הדמות בתור המקצוע האורוג נעלמות וחוזרות כשהו מקבל מחדש את הדרישות.
למקרה שלא הבנת הנה הסבר:
נגיד לדמות יש כפפות כוח עוג ואז יש לה 24 כוח. היא לוקחת את המקצוע אורוג ומתחילה לעלות בו דרגות. יום אחד הכפפות נגנבות והכוח שלו יורד ל22. באופן זמני הדמות מאבדת את דרגותיה בתור האורוג ותקבל אותם בחזרה רק שיהיה לה שוב 24 כוח.
 
אה, אתה מתכוון שכל מה שהיא למדה והתאמנה אליו הולך בגלל חפץ קסם חסר? זה נראה לך הגיוני שלקחת כפפות שמחזקות את הכוח הפיזי שלך יכול לפגוע בכל מה שלמדת, בק"פ שלך ובתואר שלך? זה פשוט לא הולך ככה.
 
שוב, מה קורה כשאתה סופג נזק לתכונות? הדיון מגוחח בתכלית, ומפתיע אותי שפלאפי לא חלק ממנו, אבל תן לי להסביר לך את זה לאט-לאט: אי אפשר לסמוך על דברים משתנים בדרישות למקצוע יוקרה.
 
קודם כל בקשר לטיעון של החפצים ותכונות כוח. במו"ד, אם אין לך את הדרישה המוקדמת ליכולת מסויימת אתה לא יכול לקחת אותה. לרוב אם הייתה לך את הדרישה המוקדמת ועכשיו זה נעלם, אתה לא מסוגל לבצע את הפעולה. לדוגמא מטיל לחשים שירד לתבונה 14, לא מסוגל להטיל לחש מדרג 7 גם אם הוא אשף20). לכן, אם הכוח שלך ירד ואתה לא מסוגל יותר למלא את הדרישות, אתה תאבד את מקצוע היוקרה.

לכן לא מומלץ לשים תכונות כדרישה, כמו שרשמתי בהודעה הראשונית שלי, כי זה משתנה (נ.ב. אני רואה שקופיל גם ציטט מהמקור).
עכשיו, לפני שהדיון ידרדר להמון עצים עם הויכוח הזה, בוא נעצור כאן ונחזור למקצוע יוקרה :)

abyssorath, כמו שאמרתי בהודעה הראשונה שלי, אכן נראה שהמקצוע יוקרה מאוד תפור/מהודק לתפקיד מסויים. אם אתה רוצה בעולם שלך שהם יהיו סופר-חזקים, בכיף. אבל עדיין זה לא מקצוע יוקרה מאוזן שמנחים אחרים יאשרו אותו.
בעולמך האם ראש-שבט אורקי חייב לקחת את מקצוע היוקרה הזה?

חוץמזה, יש מספר הערות שכתבתי לך בהודעה הקודמת שלי, אשמח לדעת מה אתה חושב עליהן.
 
חזרה
Top