• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

שליטים ושדים [שו"ש 7] מורגן ואלטר - מורה דרך בשממה

אינדקס שו"שים קודמים של "האש והריק":
אינדקס האש והריק, דברים כלליים:

יש עלי עומס מטורף, ומאחר וכרגע יש לי זמן פנוי אני אשלים את השו"שים שלא הספקתי לכתוב.
בכל מקרה:
מורגן ואלטר
לפני מאה או מאתיים שנה מורגן היה שפוי, הוא יודע זאת בוודאות. או בטוח למדי. או חושב שהוא זוכר. או שאין לו מושג - למי זה בכלל אכפת?
הוא אהב מישהי, היא הייתה אחת מילדי היער (או לפחות זה מה שזכור לו), והיא הייתה הכל בשבילו. הוא היה מוכן לעשות עבורה הכל, הוא ויתר על מקצועו כסייר בים החול בשביל להיות איתה, רצח את כל מי שהכיר לפי בקשתה, אבל כדרכם של ילדי היער היא השתעממה ממנו במהרה, ונטשה אותו, וכאשר הוא התחנן בפניה שתישאר היא לקחה עימה את שפיותו על כך שהעז לנסות ולעמוד בדרכה.
כמובן שהוא היה מוכן לסלוח לה על זה, מבחינתו השפיות שלו היא מחיר פעוט בתמורה לרגעים המעטים הנוספים שהוא קיבל כאשר היא לקחה את השפיות שלו, וכך גם הנשמה שלו - מחיר פעוט.
כאשר חמדנות הופיע בפניו והציע לו הצעה: נשמתו של מורגן ושירותו תמורת זמן נוסף בעולם החיים כדי שיוכל להמשיך בחיפושיו חסרי התוחלת והאינסופיים אחרי אהובתו - מורגן לקח את ההצעה ללא כל היסוס.
מורגן אמנם הפסיק להיות סייר שממות - ברגע בו הוא בגד בשבועותיו ורצח את שאר חברי המסדר, כמו גם התאהב הוא מעל בשבועות הללו, אבל הידע שהיה לו לגבי ים החול לא נעלם, והוא מכיר את ים החול יותר טוב מכל יצור חי כיום - אולי מלבד קורוסקר, כרוז המדבר - וכאשר סוחרים או נוודים אובדים בים החול יש סיכויים לא נמוכים שמורגן יצוץ יש מאין, ויציע להדריך את האובדים למחוז חפצם.
מורגן לא מקריב את האנשים לחמדנות וכך מעביר לו את נשמותיהם, למרות שזה היה הצד שהוא היה אמור למלא בעסקה עם חמדנות - הוא לא ברברי. הוא דואג שאחרים יעשו את העבודה המלוכלכת עבורו.
כאשר מורגן אינו מדריך אובדים או מחפש את אהובתו הוא נוהג לגלף את דמותה בעץ או לפסל אותה בחומר ואבן, ולאחר מכן להאניש את הפסלים בנשמותיהם של אלו שאבדו במדבר, וכך לייצר לעצמו צבא גלמים בדמות אהובתו, כאשר הפסלים מבצעים את העבודה המלוכלכת של הרג האנשים והכנסת נשמתם לפסלים נוספים.
חמדנות לא מתלונן על התנהגותו המוזרה של מורגן - מידי פעם הוא פשוט בא ולוקח איתו חלק מהגלמים והנשמות שבהם, ובתמורה מאריך את חייו של מורגן.

מורגן הוא בן אנוש לבוש גלימות בצבע החולות שמגוננות עליו מהשמש היוקדת של המדבר, וכאשר הוא בא במפגש עם הדמויות הוא לא מנסה להסתיר את שגעונו - כמה שיותר מאפייני שגעון שיכול לזרוק השה"ם יותר טוב.

קרסי הרפתקה:
1) הברור מאליו - הדמויות נאבדות במדבר ומורגן מוצא אותן.
2) הדמויות יכולות גם לשתף פעולה עם מורגן - אם הן ינסו לעזור לו למצוא את אהובתו הוא יכול להוכיח את עצמו כבעל ברית נאמן ויעיל.
3) הדמויות צריכות למצוא מקום כלשהו במדבר, ואיש אינו יודע היכן נמצא אותו מקום - איש מלבד מורגן.
4) אחת או יותר מהדמויות היא צאצאית של סיירי המדבר בהם טבח מורגן, והיא מחפשת נקמה.
5) אחת הדמויות בעלת קשר כלשהו לאהובתו של מורגן - קרובת משפחה, ידידה, אויבת או אולי אפילו אהובתו של מורגן עצמה.
6) אולי הדמויות נלחמות כנגד חמדנות, ובמקרה שכזה מורגן יכול להיות "איש קשר" של חמדנות דרכו הן יוכלו למצוא אותו.
7) הדמויות צריכות להשיג צבא, והן שומעות על צבא הגלמים של מורגן.
 
מעניין, אני תוהה אם אפשר לקשר את זה למשהו כמו צבא הטרה-קוטה, או לחילופין- כמשהו שיותר קרוב לסיפור שסיפרת- לסיפור של פיגמליון. נראה לי כמו דברים שאם תקשור את הסיפור של מורגן [אגב, שם גברי, מורגן פרימן...] יכולים להוסיף הרבה מאוד לסיפור.

כן אציין כמה הערות לשיפור- השיגעון של מורגן נראה לי קצת חסר ערך. הוא נראה לי יעבוד הרבה יותר טוב כדמות טרגית שכבול לאהבה העתיקה שלו מאשר כפשוט מטורף שאובססיבי עם זיכרון של אהבה.

אין באמת... סיבה, שהוא יעזור לאנשים ללכת בים החול (שאם הבנתי נכון זה מדבר ענק). כאילו, אני לא רואה שום מניע טוב בשבילו להיות מורה דרך שכזה.

וקרסי ההרפתקה קצת... יבשים. אני מודה שזה קצת לקחת מהסגנון האישי שלי, אבל אני חושב ש-2-3 קרסי עלילה מושקעים ומפורטים עדיפים על 7 קרסי עלילה שלא באמת מוסיפים משהו על היצירה המקורית.

בלי קשר להערות שלי, ממש אהבתי את השו"ש! הגשה נהדרת!
 
ח'אן:
מורגן (morgan) זה שם גברי, מוריגן ומורגנה (morrigan, morgana) אלו שמות של נשים מאגדות המלך ארתור ואלה קלטית.

אדראן:
ילדי היער הם... מוזרים, בעיקר.
הם מבוססים בעיקר על כל מיני רוחות טבע ממיתולוגיות שונות - דריאדות, סאטירים וכו', אבל גם על כל מיני סיפורים על שדונים ופיות. הפיות עצמן הן גזע נפרד ושונה מאוד. מתישהו אני אעשה הסבר מפורט על הגזעים ושם זה (בתקווה) יוסבר טוב יותר.

העוג הברברי:
הוא מטורף בעיקר כי כשאני יוצר דמות כלשהי אני חושב על רעיון בסיסי כלשהו וממנו מרחיב - במקור מורגן היה אמור להוביל אנשים אבודים כדי להקריב אותם באיזה טקס שטניסטי בפני כת מאמינים שיש לו. בכל אופן התמונה שיש לי בראש היא של מורגן כמשוגע (כאשר אחשוב על דמות במקום אחר שנותנת את אותה האווירה שאני רואה סביב מורגן אני אערוך כאן) ולכן אני חושב שאני אשאיר את זה ככה.
הסיבה לכך שהוא נשאר בים החול כמורה דרך זה כי זה כל מה שהוא מכיר ויודע לעשות - כל החיים שלו לפני ההתאהבות שלו היו כסייר ומורה דרך בים החול.
קרסי העלילה - זה כבר סגנון הכתיבה שלי ותלוי בכמה זמן יש לי; כשאני באמת עם זמן להשקיע אני יכול לכתוב קרסים מושקעים, אבל לצערי אין לי זמן כזה.
תודה על הביקורת - באופן כללי אשמח לביקורות כאלה.

בכל אופן, תודה רבה לכולכם!
 
חזרה
Top