היית אומר שאפשר להשתמש בכשרונות הללו למשחק רגיל ב5? או בחלקים אחרים בספר?
נראה לי שכן, אבל לא הייתי קונה את הספר רק בשביל 27 כשרונות חדשיםהיית אומר שאפשר להשתמש בכשרונות הללו למשחק רגיל ב5? או בחלקים אחרים בספר?
איזה חמודים הם ב-Handiwork Games. הם ענו לי לשאלה מדוע ההפרדה בין נחשים ודרקונים:כהערת אגב, מוזר בעיני שהפרידו בין נחשים לדרקונים, כי באנגלית עתיקה זה אותו הדבר (Wyrmas / Wyrmeynnes - כלומר "נחשים" ו"דמויי-נחשים").
לדעתי קל מאוד. רק צריך להגביל את המספר שלהם יותר. בבייוולף ההגבלה היא על מספר מלווים ששווה לתוסף הכריזמה + כפליים תוסף השליטה, שזה המון. במשחק עם כמה דמויות שחקן הייתי מגביל ל-2-3 מלווים ומחייב שימוש בתגובה או בפעולת בונוס כדי לתת להם פקודות (ככה שהם לא יפעלו לבד בתור משלהם אם אין להם יכולות שאומרת אחרת) וגם מצמצם את חפצי הקסם ככה שאפשר לעשות Attunement רק לשני חפצים במקום שלושה.זה נשמע ממש מעניין. במהדורות הישנות מלווים או עוקבים היו ממש פופולאריים במשחק, אבל במהדורה 3 והלאה כוכבם דעך.
המימוש כאן נשמע מעניין, כי הוא לא מכביד מכאנית, זה לא נשמע משהו מאוד חזק, והקידום שלהם אורגני במשחק.
עד כמה קל להמיר את זה למשחק רגיל של מהדורה 5?
לפחות מהתיאור של זה, נשמע שביאוולף מתמקד בסיפור האישי של הגיבור וההתפתחות שלו ופחות במטא של העולם - אם במערכה קלאסית של מבוכים ודרקונים הדמויות מתחילות כגיבורים כפריים במרדף אחרי גובלינים בכפר נשכח ובסוף הם הופכים לגיבורים אגדיים שמצילים את האומה / עולם, כאן זה לא נשמע המצב.
יש לזה התייחסות מבחינת מסע הגיבור והתפתחות הדמות?
כן, התכוונתי מראש!נ.ב. בסוף אתה מאגד את הכל לכדי סקירה ?