The oldman אמר/ה:
blackwarder, כשאתה אומר שהחוקים נטמעים ברקע (שזה נדיר במו"ד), האם זה גם בקרב?
ואם זה לא בקרב, עד כמה החוקים משמעותיים תוך כדי משחק?
(קראתי את הפלייטסט החדש ברפרוף).
הם משמעותיים עד כמה שאתה רוצה שהם יהיו, הקרב הראשון של ההרפתקה ״רצח באלדור׳ס גייט״ (שניתן להוריד מהאתר של WotC ) הוא קרב די מורכב ,משתרע על פני שוק שלם וכמה בניינים, במהלכו היתה לי דמות שרצה במעלה גרם מדרגות הסתערה על קשת שעמד עם הגב עליה וירה דרך חלון ודחפה אותו אל מותו תוך כדי שהיא נופלת איתו שלוש קומות לרחוב ושורדת. דמות אחרת ששברה קיר בשביל להגיע לקשת אחר, עוד אחת שרצה בכל האזור ודי הצילה את המצב וקוסם שמת פעמיים.
כל הקרב היה מלא בפעולות שהשחקנים פשוט אמרו שהם עושים ורובן לא היו מוגדרות בחוקים, העובדה שכמעט כל דבר קם ונופל על בדיקת יכולת מאוד מפשטת את המשחק,
שחקן: ״אני מנסה לשבור את הקיר״
אני: ״סבבה, תגלגל בדיקת כוח״
שחקן: ״יצא לי 5״
אני: ״אתה מצליח ליצור סדק קטן בקיר, דרכו אתה רואה את הקשת בצד השני מעיף מבט לכיוונך וממשיך לירות על הקהל שלמטה״
העניין הוא, שבניגוד למהדורה רביעית ולמהדורה שלישית אין הרגשה שאם אתה טועה בחוק מסויים זה סוף העולם, חופש הפעולה של השה״מ נרחב מספיק בשביל לאפשר לו להגיע להחלטה בלי לחשוש שהוא שובר את המשחק.
בסצנה אחרת הקוסם רצה לקנות ינשוף אקזוטי אבל המחיר היה גבוה מידי, הייתה לנו שם סצנה נהדרת בה הדרואיד והקוסם ניהלו משא ומתן והצליחו להוריד את המחיר למשהו שהם יכלו לשלם, במהלך הדיון היה שימוש בקסם הקסמה, וקצת אשליות ושניים שלושה גלגולי קוביה, אבל כל גלגולי הקוביה התרחשו כמעט בלי שנבחין בהם.