• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון בספר השחקן של מלסטרה: עלו כוחות ויכולות של פייטנים בדרגות 12-20

"השירים יהפכו לאגדה; והאגדה לא תמות לעולם"

הפייטנים הגדולים של מלסטרה הופכים לאגדה עוד בחייהם, כאשר העוצמה של המנגינות והשירים שלהם עולה אל מישורים נעלים, מתקרבת והולכת אל המנגינה הגדולה של הקיום; פייטן ברמות גבוהות מסוגל לגרום להד של עצמו להשמע כמו מקהלה שמחזקת את ההשפעה של שירי העוצמה שלו; לזמן את כוחם של כלי נגינה נשגבים, ולבסוף לתעל חלקים מהמנגינה הגדולה בכבודה ובעצמה כדי להשפיע על ידידים ויריבים.

* * *

לינק ישיר לכוחות פייטן בדרגות 12-20

עולם המערכה מלסטרה
 
עדכון מעניין. נראה מתאים בדיוק כשיוצא סרט על חבורה בהנהגת פייטן מכל המקצועות. אז הפייטנים הם המקצוע הכי חשוב במלסטרה משום שהם היחידים שמחזיקים את הגישה לתיאוריה של הכול אם כבר... משקל כבד מאד על כתפיהם. אם הפייטנים יכולים לגשת למנגינה הגדולה על ידי תיעול, האם זה אומר שמלומדים השייכים אל המדעים הקשים צריכים ללמוד מוסיקה כדי להתמחות בתחומי המחקר שלהם? רעיון כלי הנגינה הנשגבים מאד מרשים - הגרסה של הפייטנים לרוחות החיה.
 
עריכה אחרונה:
תודה על התגובה :)

מובן שלא ראיתי את הסרט - אני לא צורך מוצרים של מכשפי החוף, אז כנראה זה צירוף מקרים.
פשוט עבדתי לפי הסדר שהלכתי בו בעוצמות קודמות, הלוחמים קודם, ואז הגנב, הסייר והפייטן - ואחריהם אולי האסכולות השונות של קוסם הרמטי.
 
למרות שזה רק בגדר מחשבה, תיאורית "המנגינה הגדולה" יכולה להשפיע על האומנויות האחרות ואפילו על הרפואה ולהסביר למה לא התפתח מעולם ייצור סדרתי כלומר לבנות את חלקי המכונה קודם ולהדביק אותם אחר כך שזה יותר מהיר. הרעיון שעלה לי הוא שאפשר להשתמש ב-'הדהוד' במקום דבק או מסמרים עם ההבנה הטכנית המתאימה אם התרבות מתקדמת דיה. (השאלה היא כמובן כמה אותה תרבות אמורה להיות מתקדמת)
זה נכון גם לריפוי - סידור נכון של גוף המטופל יכול לרפא אותו כמו ניתוח כירורגי.
 
עדכון מעניין מאוד. אני מבין שבאופן כללי אתה הולך לכיוון זה שהעוצמה הרביעית והחמישית לא תהיה עם מנגינות / תמרונים / לחשים רבים שמתוכם אפשר לבחור, אלא יותר בכיוון של יכולות 'נשגבות' שמתחלקות לפי האסכולות של המקצוע? האם גם הקוסם יתנהג בדרך הזו?
 
עדכון מעניין מאוד. אני מבין שבאופן כללי אתה הולך לכיוון זה שהעוצמה הרביעית והחמישית לא תהיה עם מנגינות / תמרונים / לחשים רבים שמתוכם אפשר לבחור, אלא יותר בכיוון של יכולות 'נשגבות' שמתחלקות לפי האסכולות של המקצוע? האם גם הקוסם יתנהג בדרך הזו?
אם כן, זה יהיה מאוד מגניב לדעתי. הקוסם מאסכולת המגדל יוכל לזמן חומות אבן ובורות, והקוסם מאסכולת הכוכב הנופל יוכל להפיל מטאורים על האויבים שלו.

פחות קשור, אבל שאפו על המאמץ! ליצור כזה עולם ושיטה שהולכת איתו זה לא פשוט. אני בעצמי יוצר שיטה עכשיו, לא בעלת פואנטה (חוץ מלהיות מבוססת על ק6ים ולנסות להיות כמה שיותר ידידותית למתחיל), וזה באמת מסובך.
 
תודה רבה על התגובות :)

בשלב הזה לפחות כן - עוצמות 4 ו-5 בנויות על מעט תמרונים/לחשים/יכולות אפיות, ופחות על עשרות רבות של יכולות או לחשים שמתפתחים מאחד לשני כמו בעוצמות 1-3. הסיבה היא גם שהיכולות בעוצמות האלו ממילא עולות כמות גדולה מאד של נקודות אימון, יש חשש גדול מ'עייפות החומר' ומיכולות שיחזרו זו על זו, כך שכרגע זו הגישה.
כמובן שהכל יכול לעבור תיקונים בהמשך, בעיקר כאשר הקבוצות שלי יגיעו לרמות גבוהות יותר.

לגבי קוסם - עוד לא יודע בוודאות. שוקל כמה חלופות, אבל קוסם יותר מכולם זו הדמות שבנויה על בחירה ולימוד של לחשים שונים.
עדיין, אני בספק אם אכתוב מאתיים או שלוש-מאות לחשים רק לעוצמה רביעית.

כמובן שאני כן רוצה שעליית הכוח והיכולות להגיע לקסמים אפיים תתבטא גם שם - בין אם בהשלכת מטאורים או בכל דרך אחרת.

כתיבת שיטה זה אכן קשה מאד. בגלל זה נמנעתי מכך במשך המון שנים, עד שהגעתי למצב בו לא היתה לי הרבה ברירה - השיטה החצי-רשמית שהשתמשתי בה שהיתה בעיקר בראש שלי הגיעה לבעיות הולכות וגדלות ברמות 9+, ואת השיטות המסחריות שהכרתי איכשהו לא מאד אהבתי (במיוחד לא את מו"ד 5) והן פחות התאימו למלסטרה.
עכשיו אני מגשש לקראת השלב הבא של בניית השיטה - וכל פעם צצים קשיים חדשים שצריך להתגבר עליהם.

בכל מקרה, בהצלחה עם השיטה שלך :)
 
שיר כוח הוא שיר שנארג לתוכו קסם בעוצמה מספיקה להשפיע על אנשים אחרים - ידידים או יריבים. הוא צריך ריכוז די גבוה מצד הפייטן כדי לארוג בתוכו את כוח הקסם, ולכן גם פגיע להתקפות משבשות ריכוז ונתון למגבלות שונות שמתאימות להטלת קסם מתמשך.
שיר רגיל שפייטן שר להנאתו יהנה מכל מיני בונוסים, אבל משוחרר מהמגבלות האלו, ואין לו השפעות מעבר להשפעה הרגילה של כריזמה וכשרון.
 
חזרה
Top