• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים מעוניין ללמוד לשחק נשגבים

gorge

פונדקאי מהשורה
כמו שניתן להסיק משמו של העץ, אני מעוניין ללמוד לשחק נשגבים. כבר זמן מה ניסיתי למצוא קבוצה, אבל גם כשמצאתי אנשים שהתעניינו, לא מצאתי מי שיריץ, אפילו לא כחוג (שלא לדבר על מישהו משלנו)...
בקיצור, השאלה שלי היא כנראה היכן אני יכול להשיג את הספרים, האם עדיף אנגלית או עברית (בתור מישהו שמשחק מו"ד כבר שנים מצאתי הרבה פעמים פגמים בתרגום), ובאופן כללי אשמח גם ליותר פירוט על המשחק, כי עדין לא נראלי שהבנתי את הרעיון לגמרי.

תודה מראש, גורג'.

עריכה: וכמובן הכי חשוב!! איזה מהדורות יש, ועם איזה כדאי להתחיל?

שוב תודה, גורג'.
 
ישנן שתי מהדורות, כאשר לעברית תורגם רק ספר הבסיס של המהדורה השניה. לגבי אם כדאי לך עברית או אנגלית - לא בטוח שיש לך ברירה, אני לא בטוח שאפשר להשיג את הספר בעברית בימינו. חוץ מזה, כמו בכל משחק, זה שיקול של כמה אתה טוב באנגלית - יש יותר חומר באנגלית ויהיה לך קל יותר להתחבר אילו אם תכיר את המונחים באנגלית.

עם איזו מהדורה להתחיל - שאלה טובה. היו כמה וכמה שינויים בין המהדורות, חלקם לטובה חלקם לרעה. חלק מהחומר למהדורה השניה הוא המרה לא מוצלחת של חומר מהמהדורה הראשונה. שתי המהדורות שחיקות, אם כי בכל אחת יש את הבעיות שלה, ויש צוות חובבים\פרילנסרים שעובד קשה לתקן את המהדורה השניה.מבחינת "פלאפ", לפי דעתי, הפלאפ של המהדורה הראשונה היה טוב יותר.

לגבי המשחק עצמו, יהיה יותר קל אם תשאל דברים ספציפיים. מה לא הבנת?
 
לחבר שלי יש את הספר של המהדורה השנייה באנגלית, אז בינתיים לקחתי לי אותו ( :twisted: ), ולא תפסתי לגמרי את העלילה. באופן כללי יש לי בעיה עם המכאניקה במקצת מכיוון ואני שחקן ותיק למדי של מו"ד, ואני יחסית מקובע עליו ויש לי קשיים להבין לגמרי את המכאניקה של נשגבים. אני יודע שזה די כללי אבל אין לי דרך לפשט את זה יותר. איזה פרקים כדאי לקרוא כדי להבין יותר את המשחק? (יותר נכון לומר, מה יותר חשוב, מאיפה להתחיל? אין לי כל כך הרבה זמן לקרוא את הספר, כך שאני אצטרך הכוונה לדברים העיקריים נכון לעכשיו)
 
הפרקים החשובים הם הכמה הראשונים. הראשון מציג את העולם והדמויות, השני מציג את הכנת הדמות, והשלישי והרביעי מסבירים, אאז"נ, איך לשחק במשחק. כשחקן מתחיל, כנראה אפשר לוותר על חוקי הקרבות הסוציאלים וההמוניים. כאשר באמת תרצה לשחק, תצטרך לקרוא את הצ'ארמים הספציפים שתרצה להשתמש בהם.
 
ב"ה
אם להסביר את הבסיס של הבסיס בקצרה:
כמו שבמו"ד אתה מגלגל ק20 ומוסיף מתאם בשביל לקבוע תוצאה ככה בנשגבים אתה מגלגל מאגר של הרבה ק10 וסופר הצלחות בגלגול בשביל לקבוע תוצאה.
כל קובייה שמראה 7,8 או 9 נספרת כהצלחה אחת וכל קובייה שמראה 10 נספרת בתור שתי הצלחות (חוץ מגלגולי נזק שבהם גם 10 זה רק הצלחה אחת).
אם למשל גלגלת מאגר של 9 קוביות ויצא לך: 3,7,6,8,10,4,1,6 אז יש לך בסך הכל 4 הצלחות בגלגול (1 בגלל ה-7, 1 בגלל ה-8 ועוד 2 בגלל ה-10). זה אולי נשמע מסובך בהתחלה אבל תוך כמה זריקות כבר מתרגלים.

מאגר הקוביות בדרך כלל נקבע על ידי יכולת+תכונה (ability+attribute), כאשר לפעמים יש כל מיני מתאמים שמגדילים\מקטינים את המאגר. למשל מאגר הצטרפות לקרב (join battle), שהוא המקביל של גלגול יוזמה, הוא פקחות+אבחנה (wits+awareness) מה שאומר שאם יש לך פקחות 3 ואבחנה 4 אז אתה מגלגל מאגר של 7 קוביות בגלגול הצטרפות לקרב.

הבדל משמעותי שיש בשיטת הקרב הוא שבמקום סיבובים מודדים זמן בשניות. ככה יכולים להיות נשקים גדולים וכבדים שמתקיפים איתם פעם ב-6 שניות (כמו למשל חרב אדירה) לצד נשקים קטנים וקלים שמתקיפים איתם פעם ב-4 שניות (כמו חרב קצרה). אם שניים פועלים באותה שנייה אז ההנחה היא שהם פועלים בו זמנית.

לגבי יצירת דמויות, יש את כל מה שצריך לעשות בקיצור בעמודים 84-85. כדאי לקרוא גם את הפק שמתעסק בזה לפני בשביל להבין קצת יותר טוב מה אתה עושה.

זה בעיקרון הבסיס של הבסיס שצריך לדעת. אם יש לך שאלות יותר ספציפיות על מנגנונים מסויימים (כמו למשל קרב) אתה מוזמן לשאול.
 
ב"ה
מצטער, התבלבלתי בין ספטמבר לנובמבר. ראיתי 2 לחודש אז חשבתי שזה מלפני שבוע.

נראה לי שאני צריך להכניס כאן קצת יותר תוכן בשביל אולי להחיות את הפורום הזה כל עוד עדיין יש מישהו שקורא אותו.
 
גם אני פספסתי אותו :)
בכל מקרה, ספרים בעברית לא חסר, הדפיסו די הרבה מהם, ומכרו הרבה פחות ממה שחשבו.
אפשר לקנות בכנסים השונים ובפריק, אני חושב שאפילו יש מחיר מבצע של 50 ש"ח בפריק - אז בכל מקרה כדאי לקנות אחד, לקרוא ולהתרשם - ואם מתלהבים אפשר פשוט לרכוש עוד ספר באנגלית ולשמור את העברית לשחקנים או משהו כזה.
 
חזרה
Top