• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

השראה מסדרת הילדים "קדימה לונה!"- כוחות קוסמיים/ אלים עם המבקרים בעולם באופן קבוע?

אתחיל ואומר, שייתכן וזה נושא קצת ממוקד מאוד ומוזר מעט.

אני הורה לילדים קטנים (בן כמעט 5 שנים ובת שנתיים וחצי) ואנו מחפשים סדרות מתאימות להם, ואני אוהב לצפות בחלק מהן איתם (מתי שאני יכול), כדי לדעת יותר על עולמם, לפתח שיחה, ועוד... ובמהלך צפייה באחת התוכניות, עלתה לי פתאום השראה/ מחשבה, שרציתי לדון בה.

לאחרונה התחלנו לראות את הסדרה המעולה "קדימה לונה!" (במקור "Let'a go Luna!"). סדרה חמודה וחינוכית, כשהעלילה/ מבנה הבסיסי הוא- יש 3 ילדים שהוריהם בקרקס הנודד בכל העולם. בכל קבוצת פרקים הם בעיר אחרת, ולומדים עליה דרך מאורעות של הקרקס או נושאים אישיים. במהלך חקירת העיר, לונה (הירח), נפגשת עימם, מלווה אותם, עד לסוף הנושא הנוכחי. בסוף כל פרק לונה עוזבת במפתיע, וחוזרת להיות הירח בשמיים, כי זה תפקידה ועבודתה. הילדים והיא מחליפים מספק מילות סיום, והפרק נגמר.

לונה כאישיות ודמות, מצטיירת כדודה מגניבה, חכמה, מצחיקה ואמפטית, שמאוד אוהבת חיים, אנשים, תרבויות וחוויות. יש לה מספר מאפיינים אנושיים (כגון אהבתה העזה לריקוד, מודעות לגודלה ולעגלוליותה, אך קבלה טובה של כך, ועוד מספר מאפיינים), אך במהלך הפרקים יש גם לר מעט נגיעות המבהירות שהיא אגן הירח עצמו המגיעה לביקור, וגם הילדים וכלל האוכלוסייה מכירים בכך (לדוגמא, בפרק ביקור במוזיאון החלל במוסקבה, תיירים מתלהבים ממנה ומבקשים להצטלם איתה, ביפן בחגיגות הירח כולם מתלהבים שהגיע לחגיגות שלה, נותנים לה מתנות, או בהאבקות סומו, ברור לכולם שמתאבק לא יכול להזיז את הירח). למעוניינים, קישור לדוגמא מטה.

עד כאן פתיח לגבי הסדרה (סליחה על האורך). עכשיו לגבי ההשראה:
הרעיון שלונה היא כח קוסמי, היורד לעולם על בסיס כמעט יום יומי, וחיה בתוך האוכלוסייה, בצורה מותאמת לעולם, אך בעודה נשארת בבירור אותה ישות קוסמית מוכרת ושונה משאר האנשים, ושעליה לחזור לפרקים לביצוע תפקידה הקוסמי בעולם, גרם לי לחשוב...

במשחק תפקידים בעל מרכיבים פנטסטיים/ מיסטיים, האם רכיב זה יכול להיות מעניין/ מוסיף לעולם ולמשחק?
אנסה להרחיב מעט ולפרט:
# בעבר הייתח נגד נוכחות חזקה/ מעורבות של אלים ויצורים דומים בעולם, בעיקר בשל עולם ממלכות נשכחות, בו זה נעשה בצורה שאינה מתאימה לי, ומרגישה לי עם טעם רע/ נפגם.
אך בממלכות נשכחות האלים מיוצגים לרב פשוט כ"חיצונים אנושיים בעלי כוחות" (הרבה פעמים פשוט אנושיים שהגיעו לדרגות כח כאלו), האחראיים/ שואבים כח מתחום/ Domain מסויים, אך הם אינם הכח עצמו.

לא לכך כוונתי ברעיון זה. כוונתי לכח עצמו. בדוגמת "מוות" מעולם הדיסק של טרי פראטצ'ט, שמיוצג ככח חיצוני לאנושות, שונה ממנה מהותית, וכבול לחוקים אחרים, שיש לו תפקיד מוגדר בעולם, אך יש לו גם אינטראקציה סמי-אנושית עם העולם ותושביו.

בעבר חיפשתי משהוא יותר "מציאותי" מבחינת דתות ועולם (כן, גם בתוך עולם פנטזייה עם דרקונים, קסם ומפלצות...), אך בשנים האחרונות אני דווקא מסתקרן יותר מעולמות עם רכיבים מאוד פנטסטיים, מאוד רחוקים מהמציאות, ולכן שול גם זאת.

# ישנם עולמות בהם לאלים וכוחות קוסמיים יש נוכחות יותר ברורה בעולם. אחד המעניינים הוא עולם Midgard. בכלל עולם פנטזיה מרתק, הלוקח המון אלמנטים ותרבויות מעולמינו, אך מגביר את האלמנטים הפנטסטיים מאוד. בעולם זה האלים מבקרים במקדשים שלהם, ונעים בתוך האוכלוסייה, אך לרב במסווה תוך לבישת "מסיכות" (סוג של אשלייה/ צורה אחרת). רעיון דומה לכך, אך פחות של אלים, ויותר של כוחות יסודיים. (למי שמתעניין, אצרף סקירה מעולה של העולם מטה).

האם מישהוא יישם משהוא דומה? חשב על משהוא דומה? מה מחשבותיכם בנושא?


 
אני חושב שהדוגמה הקלאסית היא השמש עצמה, במיתולוגיות אגן הים התיכון. הליוס לא "אחראי על השמש" - הוא עצמו השמש כשהוא רוכב על הכרכרה שלו. אמון-רע לא "אחראי על השמש" - הוא חובש אותה על הראש בזמן שהוא שט על מי הרקע (אולי אתה זוכר שגם בתנ"ך בסיפור הבריאה הרקיע נחשב ל"מים עליונים", משום שהיו מי שהאמינו שזה פשוט עוד אוקיינוס שפרוש הפוך מעל האדמה).
 
אה, אז במשחקי תפקידים אני מכיר שיש כזה בעולם המערכה של "הנשגבים" - הטיטאן אוטוכתון *הוא* האי אוטוכתוניה, השד מלפיאס *הוא* השמש הירוקה של הגהנום וכן הלאה. אני די בטוח שזה ככה גם עם גרמני השמיים - הלבנה, השמש וחמשת כוכבי הלכת.
 
א. אני לא בטוח שאתה צודק נרוביאן שגם האלים הם החפצים. לדעתי כמו שהאל של השדה שלך הוא לא השדה שלך אז גם סול אינוויקטוס הוא האל של השמש ולא השמש.

ב.נראלי שאם אתה מחפש דוגמאות ממש לכוחות טבע, גם בעולם המערכה שלי יש התגלמות למוות, אבל לכוחות אחרים🤔
יש אחת לנהר הגדול,
ובמשחק ישן שלי ושל The Time The Time הייתה התגלמות קשישה ועצובה לנהר, שהגנה בקושי על הממלכה הקטנה שצמחה בו מפני השדים.
 
אם אינני טועה, באיי הסערה יש איזה קטע (שלא הבנתי עד הסוף, מודה) של ישויות בריאה (טוב, רע, תוהו, סדר ואיזון. כן, אני יודע שזה נשמע ארכאי להחריד) שיש להם התגלמויות (עיין ערך טולריון שכמעט כבש את העולם), ובנוסף לכך יש אלים.
אני מניח שזה לא ב100% מה שחיפשת, אבל גם שם ההתגלמויות יכולות להתהלך בין בני האדם (באם ישות הבריאה צברה מספיק כוח כדי ליצור התגלמות), כמו שכתבתי לעיל בעניין טולריון, שהיה התגלמות של תוהו ויכל לדבר פנים אל פנים עם קיסר הלטאים ולכרות איתו ברית כיבושים שבה הם פחות או יותר מתחלקים בעולם הידוע.
אם זה מעניין אותך, אפשר לקנות את עולם המערכה איי הסערה בחנות גיבורים ב30 ש"ח כPDF או 60 ש"ח אם אתה רוצה גם עותק פיזי (זו הסיבה שלו צירפתי לך אותו כאן).

כהערת אגב - אצלי במשחקים (האסכולה הישנה, המנחה הוא החוק) תמיד כשהיו אלים בתוך מספר שבועות משחק הקבוצה הגיעה אל האל שהיא האמינה בו (במיוחד אם היה כוהן בקבוצה) ומלחמות האלים היו בסגנון של "מיליקי (כן, לקחתי אותה מממלכות נשכחות בלי בושה) אומרת לך לקחת 100 כפול (הכוונה ל100 כוהנים ו100 פלאדינים) ולתקוף את המקדש של ליות' בעיר. מה את/ה עושה?"
 
השד מלפיאס *הוא* השמש הירוקה של הגהנום
רק אדייק ולו רק כי הם היו אורחים שלי בקמפיין אינפרנאלי שהרצתי- מלפיאס הוא הגיהינום עצמו של הנשגבים, והוא עיר השדים כולה, כאשר השמש הירוקה היא הנשמה הראשית שלו ליגייר- שהוא רק חלק מהנשמה עצומת המימדים של הקדמון שנפל מלפיאס.

בעולם של גולאריון, מצוין שהאל סאן-ווקונג (מהאזור דמוי-אסיה של גולאריון) נוטה לטייל ולהסתובב בעולם במסווה רבות. הוא מופיע בתור 'כוהן נזיר שיכור' של עצמו, ורק בהמשך העלילה מתגלה מה היה הטבע האמיתי של אותה ההיתקלות. מאוד רציתי להשתמש בקמפיין משלי באזור, אבל לא הרגשתי שהדבר התאים- למרות שהקונספט הוא אחד שאני מאוד מחבב.
 
בעולם של אלריק (הממלכות הצעירות) אלריק ואויביו מזמנים לא פעם כל מיני אלים ושליטי יסודות לעזרתם.
וזה לא קורה בסיטואציות ממש אפיות אלא בקרבות מו"ד שגרתיים למדי, כגון:

-אלריק נלחם בפרפר-מפלצת ענקי עם כנפיים דביקות, אז הוא מזמן את האסאטאטק אדון הזוחלים שמגיע בתור זיקית ענקית וצד את הפרפר בלשונו.
-אלריק וחבריו מותקפים על ידי אנשי תרנגול שזורקים דיסקים מחודדים, אז הוא מזמן את נומרמורמרכ אדון החרקים ששולח נחיל ארבה שאוכל את האויבים.
- אלריק ומונגלאם נחטפים על ידי מפלצות מעופפות מחליפות צורה, אז הוא מתפלל לפילט גבירת הציפורים ששולחת מלא ציפורים שמנקרות את המפלצות למוות.
-אלריק באמצע קרב שכולל דרקונים נגד רבע מליון מונגולים, מחפש חתול שהלך לאיבוד (החתול צריך לנשוך את המכשף דריניג' בארה ולהחזיר לו ככה את הנשמה שלו) אז הוא מזמן את מירקלר שר החתולים שיעזור לו לעשות "מיצי מיצי מיצי איפה אתה?"
 
במשחק ש@lonewolf הריץ בפורום רציתי לארגן התערבות ושאל ישפוט בה. הוא זרם על זה וזה אחד הרגעים הזכורים לטוב שלי מהמשחק הזה.
בעולם המערכה שאני כותב כרגע האלים יכולים להיות כל דבר שמספיק אנשים סוגדים לו - אם הם סוגדים לשמש היא תהפוך לאל, הם הם סוגדים למישהו הוא יהפוך לאל.
אם אדם הופך לאל הוא יכול להעניק כוחות קדושה למאמינים שלו, בעוד אם יצור חסר תודעה הופך לאל המאמינים שלו מקבלים כוחות באופן שונה.
זה אומר שיש מלא אלים לכל דבר, מאל סוכריות הגומי ועד אל השמש, כשלאלים הזוטרים ביותר סוגדים עשרות או מאות אנשים חלשים ולאלים החזקים ביותר סוגדים מליונים.
מכיוון שחלק מהאלים הם בני אדם לכל דבר ועניין (וגם ימותו כשיזדקנו ואז מישהו אחר יחליף אותם) הם יכולים גם לסגוד לאלים ויש להם אל משל עצמם.
ויש להם מערכות חוקים משלהם שמגדירות את תחומי האחרויות שלהם, נותנת להם זכויות וחובות וכל מיני דברים מעניינים.

אולי אתה זוכר שגם בתנ"ך בסיפור הבריאה הרקיע נחשב ל"מים עליונים", משום שהיו מי שהאמינו שזה פשוט עוד אוקיינוס שפרוש הפוך מעל האדמה).
האמת שזה דווקא מתבקש להאמין בזה - זה כחול כמו הים ומדי פעם זה מטפטף עליך מלמעלה.
 
חזרה
Top