• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה' ישנות / OSR מחפש רעיונות לחד"פ בסגנון מו"ד

היי, עדיין לא הצלחתי למצוא רעיון מלהיב/מעניין למשחק השני שאריץ בדרקוניקון.
ואני אשמח לשמוע רעיונות שתזרקו להרפתקה/מבוך וכו'

המסגרת:
1. הרפתקת osr/מו"ד לצורך העניין.
2. דרגות נמוכות: 1-3.
3. סוף עם קרב אפי סביב בריכת חומצה והצדקה לקיום שלה.

אני אוהב מבוכים מיוחדים כמו למשל מגדל שנקבר הפוך לפני מאות שנים ועכשיו נכנסים אליו מלמעלה למטה.
זה רק הבסיס, שאותו אני אפתח.
 
זה חד"פ, אז למה לא להפוך את היוצרות?
הדמויות משחקות את הhencemen של ליץ' מרושע שמטיל עליהן להביא לו את הרכיב האחרון של טקס אפל- רכיב נדיר מאוד, אבל לליץ' היה אותו במעבדה הישנה שלו. הבעיה היא שעברו כמה מאות שנים מאז שהוא ביקר במעבדה הזו לאחרונה, והמפלצות והחיות שהוא יצר והתנסה עליהן במעבדה התשחררו מהכלובים שלהן והתרבו בעצמן.

הקרב האחרון הוא נגד צוות של כוחות הטוב, בחלק התחתון ביותר של המעבדה שלו, היכן שכל המבחנות והpods התנפצו והכל התנקז לבריכת חומצה ענקית. הבעיה היא שהרכיב המדובר נמצא בתחתית בריכת החומצה...
 
הגיבורים הם עובדים בפונדק. בעל המקום מספר להם שנראים אורות מוזרים ממגדל עתיק שעומד בקצה היער, ומבקש שילכו לבדוק את העניין. האורות מתבררים כתוצאה של טקסים אפלים שעורכים כוהנים אל-מתים, ומטרתם לזמן יסודן חומצה שיעזור להם להשתלט על העולם. מקום הזימון: בריכת חומצה ענקית, שממנה אמור להיווצר היסודן.

עכשיו יש לי דילמה, כי מצד אחד אני רוצה שהרעיון הזה ייבחר, ומצד שני, אם הוא ייבחר לא אוכל להשתתף בו...
 
1. אם אתה מוכן להכניס קצת אלמנטיים של Victorian-punk ומהפכה תעשייתית לאווירה.
מפעל ג'לנטין או חרסינה. בריכת החומצה נועדה להסיר בשר מהעצמות של הפגרים שמשמים לתעשייה. בטעות נפל לבריכה חפץ נקרומנטי חזק והתחיל להנפיש שלדים של חיות. צריך לשלוף את החפץ משם.

2. הבריכה היא בסך הכל קוביית ג'לטין. אבל "מותק, הד"שים התכווצו".

3. חוץ מכת הקובולדים שסגדה לו והד"שים, אף אחד לא יודע שהדרקון השחור שאיים על ההר הוא ז"ל. הבעיה היא שהוא הגן על האוצר בתוך בריכת חומצה. עכשיו, יש גלגלת שמאפשרת לחלץ את האוצר, אבל יש גם קובולדים עויינים וחומצה.
 
מספר רעיונות:
1- מבוך שאינו ממש מבוך, אלא אחוזה!
בן המשפחה העשיר, אך הקמצן והטרחן של אחת הדמויות (או פטרון/ Quest giver) נפטר, אך הצוואה מוסתרת באחוזתו. אך התמהוני הזקן לא אהב אורחים, והיו לו תחביבים משונים, כמו איסוף מפלצות קטנות, קניית יציר כפיים "משעשעים" (תלוי את מי) ואולי דברים קצת יותר מורבידיים, כמו עיסוק בהעלאה באוב/ זימון יצורים?
רעיונות פשוטים להתקלויות:
- שלדים אמיתיים בארון.
- משרת אוטומטון מעצבן/ קשה להבסה, אך שניתן להתמודד עימו בחוכמה (מילות פקודה/ להתנהג כמו אורח, וכדומה).
- יצור בלהות רעבתני במטבח.
- נוכרי מדוכא שזומן בטעות במקום סקובוס, אך הזקן העשיר (שהיה גם מעט קצר רואי, ואולי סנילי) לא קלט זאת. הנוכרי עדיין כלוא במעגל זימון, מכיוון שסרב ל... "עסקה".. שהזקן תכנן.
- אולם אוצרות/ הישגים של הזקן, אך שהוא בעצם רצוף מלכודות (הפרנואיד הזקן רצה להטמין פתיון).
- יצורים משוטטים מפלצתיים פראיים.
- חפצים מונפשים, בסגנון "היפה והחיה".
- בריכת חומצה... המממ... רעיון קצת מוזר, וזדוני... הזקן פחד מהמוות, ורצה להתעלות לצורה נעלה יותר/ עמידה יותר. בעת נסיון הקרבה של מישהוא (קרובי משפחה אחרים? אוצר רב?) בתמורה למשאלה מנוכרי אחר (אפריט? גלברזו?) הוא ביקש "להתעלות לצורה האמיתית שלי! לתמצית הנעלה שלי!", אז הנוכרי הפך אותו לבריכת חומצה, שכן הוא היה כה מלא ברעל, הרס, והרס כל מי ומה שנע בהם.
בקרב האפי ייתכן שהדמויות נאבקות ביצורי המשמר האחרונים שלו, אך גם בשארית שלו עצמן- מעין יצור חומצה אומלל ומלא שנאה, הקשור לבריכה עצמה. ייתכן שלדמויות יהיו רמזים לכך (הקורבנות שברחו השאירו רמזים) וכלים להתמודד (כלים אלכימאים?) או שניתן לנקז את הבריכה, למעיו בור שופכין תחתון (במקור לניקוז דם ושאריות קורבנות).

שם התרח הזקן?
Montgomry burns
Excelleeeeeent!

2- When you stare into the abyss, the abyss stares into you.
הננס המפורסם מה-שמו, יצר מעבדה ומצפה מאוד מיוחד! אך הטלסקופים לא צופים לכוכבים, אלר למישורי קיום ומקומות ביזאריים אחרים... לתוך מאורת קראקן, לתוך עיירת אלפים אפלים, מעל הר סלסטיה, ולתוך מישורי השאול.

בעת הצגה של המצפה לדמויות ושאר נכבדים, הננס מציג תצפית לתוך מחוזו הפרטי של שר שדים או יצור נלוז אחר, אך משהוא משתבש (אולי בגלל מתחרה שמחבל בטלסקופ?) ואותו שר שדים/ יצור בלהות, רואה לתוך המצפה, ומתחיל לשלוח שדים/ מפלצות פנימה!

לפני מותו/ העלמותו/ בריחה לחדר בטחון, הננס הממציא מסביר שהדרך היחידה לעצור זאת היא להרוס את עדשת הטלסקופ! אך יש רק מקום אחד לשם כך- חדר עם בריכת חומצה כה חזקה, שהיא יכולה להרוס את כל העדשה בבת אחת אבל זהירות! אם העדשה תשבר, יווצר שער מלא לאותו מישור!

הדמויות צריכות להשיג עת העדשה (שיכולה להיות גדולה, כבדה, שבירה או מגבילה בצורה אחרת) ולמהר דרך התנגדות של היצורים הנשלחים, הגנות בטחון שהננס התקין במצפה, ייתכן המחבל, ואולי יצורים המגיעים דרך עוד עדשות, עד לחדר החומצה... שם מצםה להם משרתו של שר השדים, שלא מתכוון לוותר בכזו קלות. ייתכן שעד אז הוא לומד שאם רק ישבור את העדשה, יהיה גיהנום עלי אדמות.

וכמובן, ברגע שהעדשה נופלת לחומצה, יישמע קול לוחש "Myyyy Precccciiouuuusss", והר געש ייפתח מתחת למצפה וימטיר אש, עשן וגופרית.

3- מתחילים הכי נמוך, ואז יורדים.
Sigh...
כל גיבור מתחיל מהתחתית, אבל זה כבר מגוחך, לא? נכון, הרבה גיבורים מתחילים מקבלים משימות כמו "לנקות את המרתף מהעכברושים", אבל... באמת!

בעיר גדולה אחת, שנבנתה על הריסות עיר אחרת, המשמשות כעת כמערכת ביוב, יש בעייה.
במערכת הביוב החלו ריחות קשים ומבחילים, גידול פטרייתי מפושט, ושאר מזיקים מוזרים...

מזל שיש לנו שרברבים לא נחוצים, זולים ונואשים עד כדי שיהיו מוכנים להתבוסס בזוהמה גיבורים אמיצים ומבטיחים!

המבוך הוא במגמת ירידה כל הזמן, במורד צינורות ביוב, הריסות מתמוטטות, ומטה עם הזרם.

בדרך החבורה יכולה להפגש במיקונידים, שאר מזיקים, ובעקבות הריח... להפתעתם הם מגלים שיש כנראה גורם מאחורי ההפרעות, גורם הרוצה להשמיד את העיר!

בתחתית, סביב בריכת חומצה מצחינה, המוכנה לעלות על גדותיה ולהציף את הביוב מעלה מעלה, נמצא הבוס- יצור גדול, חצי דרקון, חצי צב משוריין וכועס, המנהיג את היצורים! הוא עומד על שילוב גשרים מעל החומצה, ומנסה למנוע מהמסכנים שגורלם לא שפר עליהם להגיע לתחתית של התחתית מלעצור אותו!

ייתכן וניתן למוטט את הגשרים ולהפיל אותו לחומצה, ואז הוא יפלוט משפט מוזר... "אבל הנסיכה שלכם בטירה אחרת".

מזל שהדמויות שייכים לגילדת ההרפתקנים של מריו ולואיג'י.

אם אחשוב על נוספים, ארשום.

בהצלחה!
 
עריכה אחרונה:
עוד רעיונות:
4- בבטן החיה/ Belly of the beast:
ההרפתקנים נשלחים למבוך, שפתחו מעוצב כמו פה פתוח של מפלצת/ חיה מבהילה (דרקון, קולוסוס, דינוזאור, מינוטאור, פוליטיקאי).

בתחילה זה נראה כמו אלמנט עיצובי בלבד, אך תו"כ חקירת המבוך (ומיפויו!) החבורה מגלה שכל המבוך הוא שארית של יצור עצום מימדים מעידן קדום, שהפך לחלק מהנוף/ התאבן, וה"מבוך" הם בעצם החלקים החלולים יותר בגופו (מערכת עיכול, ריאות, חדרי הלב, כלי דם, שלפוחית השתן?).

ייתכן שחלק מהאיברים מתפקדים חלקית, או פועלים תמטית (בריאות יכולה להיות זרימת אוויר בלחץ, הלב מתכווץ ומעברי מסתומים נפתחים ונסגרים לקול פעימה, וכו')

בריכת החומצה? הקיבה כמובן, או מה שנשאר ממנה.

5- Welcome to the Cobweb hotel!
ההרפתקאה מתחילה בפונדק. אבל לא פונדק רגיל. לא משנה מה המשימה שההרפתקנים כביכול מקבלים בתחילה, בעת השינה כל המקום משתנה, והדמויות (וייתכן דיירים נוספים) עוברים למישור מוגבל מוזר, הבנוי כולו כ... רשת קורים. ברקע מתנגן שיר עליז (ממליץ לפי הכותרת), המזמין את כולם לשהות כאן, ב"מלון" ובמהרה כל דאגותיהם יגמרו...

המישור הוא סוג של מישור עכביש טורף, ובו יצורים דמויי עכביש מפותחים (ארנאות, אטרקפים מפותחים, וכו'), המתקדמים לאט ומנסים לארוב ולצוד את כלל האורחים... הדמויות צריכות לשרוד ולנסות למצוא את הדרך החוצה. הן פוגשות רמזים/ אלכימאי/ שאריות מחקר של מישהוא שלא שרד, המצביעות כי במרכז, ב"מטבח", יש מקום מעבר פגיע. אך במטבח נמצא בעל הפונדק, שהינו יצור מפלצתי, דוחה, ערמומי ו... רעב! אבל בדומ לעכבישים, הוא אוהב להמיס את המזון שלו לפני שהוא אוכל אותו. מזל שהוא הכין סיר גדול/ בריכת חומצה בגודל מספיק לשם כך...

הגיע זמן ארוחת הערב... מקווה שהבאתם תיאבון!
 
  • בית של מכשף
  • חבורת הרפתקנים שטה בים ואז בעקבות משהו הים שוטף אותם לאי והם מגיעים לג'ונגל+מקדש עם פסל של אלה שמתעורר לחיים... (פעם הרצתי חד"פ כזה והמצאתי תוך כדי - תכננתי רק שישוטו בים, את הגזעים והמקצועות ויצא מטורף).
 
חזרה
Top