• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים מהדורה שלישית לנשגבים - מה הייתם רוצים לראות?

* פחות זמן לקרב
* לפשט את כל הרצפים המטורפים, זה אמנם הכיף של השיטה, אבל זה יותר מדי.
* תהליך בניית דמויות מהיר יותר, מה שגם אומר לפשט את התעצומות.
* להפוך את התעצומות ליותר גמישות? יותר חופש להחליט מה זה עושה בדיוק?
* יותר איזון בין הספרים.
 
םה כבר הודיעו שהם מורידים, או לפחות מצמצמים את כמות הפעולות\התקפות שיש לדמות בסיבוב.

מה אני הייתי רוצה לראות?

- יותר צ'ארמים "מיוחדים" ופחות "עוד הפעם רק בראבק". כל הצארמים שעושים אותו דבר שיפושטו למצוינויות.
- כישוף ששווה משהו.
- הורדה של הסתמכות על הגנות מושלמות וחזרה למצב שזה היה משהו סיפורי מהותי.
- שכתוב של הפלאפ כדי שיהיה יותר הירואי ולא "מלחמות הפליסטיישן".
- שינוי של רמות הכוח ככה שרוחות\שדים ושאר יצורים מוארים אחרים יהיו סיכון כלשהו גם לסולאר מתחיל.
 
* קרב שפחות בנוי על ניהול מהות
* יותר כשפים
* שינוי רציני של הפלאפ
* אולי הרפתקה לדוגמה בספר החוקים
* חיזוק משמעותי של נשגבי הלבנה ככה שיהיו דומים יותר לנשגבי השמש (הם הנשגבים האהובים עליי)
* ביטול של אומניות הלחימה של נשגבי הכוכבים או לפחות החלשה שלהם (הם לא אמורים להיות חזקים כ"כ)
והכי חשוב: *תרגום נורמלי לעברית (אני יודע שזה לא קשור לזאב הלבן אבל בכל מקרה)

עריכה: השפעה אם הדמות לובשת קסדה או לא (נורא מפריע לי שיש קסדה שהיא רק ליופי)
 
כבר הודיעו על הצואה של מהדורה שלישית? אני מצטער אם אני מאחור מבחינת הידע.
ולגבי השאלה, אני אהבתי את המהדורה שנייה, והשינוי היחיד שהייתי רוצה לראות זה משמעות יותר גדול להאם הדמות משתמשת בנשקים.
 
הודיעו על לו"ז הוצאה לשנה הבאה של WW/CCP + חברה/מותג שנקרא the onyx path אחיו העבירו חלק גדול מקוי המוצרים.
http://theonyxpath.com/release-schedule-august-2012-august-2013/

בג'נקון אמורה להיות הכרזה גדולה כלשהי בעניין הזה.
 
המפתחים כבר משחררים פיסות מידע על המהדורה החדשה, ויש כמה דברים מעניינים. את שלל הציטוטים אפשר למצוא כאן, והנה כמה שינויים עיקריים.
א. שיטת מספר הסיפורים ששימשה מהדורות קודמות נזרקה מחלון המשכן המעופף, ומחליפה אותה גרסא חדשה שנבנית במיוחד כדי להתמודד עם רמות הכוח המגוחכות של הנשגבים. הצלחה עדיין מבוססת על מספר ההצלחות שגולגלו.
ב. רקעים הופכים ל-"יתרונות" (merits). אחד ההבדלים העיקריים הוא שכל יתרון לא מוגבל לרף מירבי של 5 (לא פחות ולא יותר), אלא הגג יכול להיות נמוך או גבוה יותר.
ג. ככל הנראה, יהיו תעצומות שמצד אחד לא מבוססות על "שלם מהות, קבל תועלת" ומצד שני הן לא קבועות.
ד. תהיה מערכת יצירה (evocation) שתאפשר פיתוח של תעצומות ועתקים ייחודיים.
ה. כישוף יעבור שדרוג ומגנוב. מלאכה תהיה מעניינת ומתגמלת. כנראה שיהיה שינוי גם לאומנויות לחימה.
ו. אין טיקים. אין פיצול פעולות.
ז. סדר יחסי הכוחות בין סוגי הנשגבים יישמר, אבל ההפרשים בין נשגבים שמימיים יצטמצם.
ח. לונארים לא יהיו משני צורה, אלא מומחים של interpretive dance! (...עלולה להיות בדיחה.)
כמו כן, הם משתדלים שגם משחק של גיבורים בני תמותה יהיה מהנה, שקרב לא יסתמך אך ורק על תעצומות, ושעיצוב דב"שים לא יהיה סיוט.


אישית, הייתי שמח אם הם היו עושים מלאכה וכושפות בצורה מעניינת, שמצד אחד תהיה מאתגרת יותר מ-"תשקיע נק"נ" או "תשיג רכיב נדיר", ומצד שני תתגמל בצורה ייחודית.
וא"ל סיידריאליות שיהיו מגניבות באותה מידה בלי להיות OP.
 
למה אתה משחק ב-WHFRP?
מכאניקה יכולה להיות מעניינת גם בלי תעצומות. מכאניקה של הנשגבים, מזרה אימים ככל שזה נשמע, יכולה להיות מעניינת גם בלי תעצומות.
תעצומות תמיד יהיו חלק מרכזי וכיפי מהנשגבים, אבל אני לא רואה למה הן צריכות להיות החלק המרכזי והכיפי היחיד.
 
למה לשחק גיבורי על בלי כוחות על?... עבורי לפחות, התעצומות זה מה שהופך נשגב לנשגב, ולא לסתם מישהו חזק. זה הדברים המגניבים שהוא יכול לעשות, כמו כוחות על. בעוד שברור לי שהשיטה אמורה לאפשר לי להילחם (ולפעול) גם בלי תעצומות, לדעתי היא צריכה לעשות זאת רק כבסיס גס, עליו אפשר לבנות אלפי תעצומות מגניבות, מתוך ההנחה שמי שמשחקים בנשגבים ירצה לשחק נשגבים.
 
@ת'ור: ברוב המקרים משחקים במשחק כלשהו בשביל השילוב בין התמה למכאניקה.
להוציא שיטות גנאריות, לקחת את המכאניקה מחוץ לתמה שהיא אמורה לחזק זה לא דבר טוב לעשות.
המכאניקה אמורה לתמוך בתמה של המשחק.
 
חזרה
Top