1. איך נניח אני מנהל ניסיונות משני הצדדים להפיל רכוב תוך כדי התקפה? האם פעולה מיוחדת? גלגול הצלה אחרי כל התקפה? בדיקת תכונה?
RAW, דחיפה היא התקפה מיוחדת שבאה במקום ההתקפה. כלומר במקום לגלגל התקפה ונזק, מגלגלים בדיקות אתלטיקה מנוגדות. בהצלחה, הנתקף נדחף 5 פיט.
אני לא חושב שצריך לאפשר את זה בנוסף לנזק, אלא אם מדובר ביכולות מיוחדות שקיימות, ובמקרים כאלה אולי הייתי דורש גם כן בדיקת אתלטיקה מנוגדת (לדוגמה במקרה של הכשרון crusher שמאפשר לדחוף אויב 5 פיט בפגיעה פעם בסיבוב) או הצלת זריזות כדי להתפס על רצועות האוכף ולא ליפול למוות (אבל אני מניח שליפול שרוע מבחינה מכאנית).
אחרי הכל, אתה לא רוצה שהקרב יסתיים כל כך מהר עם דחיפות.
2. איך אני מנהל מרדפים או תנועה תלת מימדית
נניח ומישהו צולל 100 פיט למטה?
במפה דו מימדית זה קשה, אז מומלץ להכנס לtheater of the mind במקרה כזה.
3. האם הגיוני לאפשר פעולות הצלה מורכבות - כמו לנסות לצלול עם הגריפון להציל דמות בעודה בנפילה באוויר?
נשמע כמו אחלה שימוש בפעולה! אולי הייתי מבקש בדיקת טיפול בחיות אם לא רוצים לנצל פעולה שלמה בשביל זה.
4. עוד דברים שיהפכו את הקרב המגניב שאני מתכנן לעוד יותר מגניב?
אם אתה רוצה להיות מרושע, אז סערה עם ברקים זה תמיד מגניב. עוד אפשרויות הן מטחי חצים, ציפורים שעפות באמצע, ואולי תופעות אסטרונומיות מוזרות! לחש היפוך כבידה גם יכול להיות ממש מגניב במצב כזה.
5. מה לגבי הטלת קסמים מעל גב רכוב מעופף? מה לגבי לחשים שדורשים ריכוז?
מה לגביהם?
רכיבה על יצור דורשת את פעולת התנועה שלך כדי להניע אותו, ואז גם אין לו פעולות משלו (אלא אם כן הוא עצמאי, ואז הוא פועל בתור נפרד בלי קשר אליך), אין שום צורך בהגבלה על הטלת לחשים.
6. עוד רעיונות לחיות רכיבה מעופפות חוץ מוויברן, גריפון, היפוגריף? דרקונים זה too much במקרה הזה...
קואטל, מנטיקור, פגסוס, פרייטון, רוק, ציפור-רעם, עטלף ענק....יש הרבה אפשרויות מגניבות! האם אתה מחפש "vibe" מסוים לחיות הללו?
7. האם בכל סיבוב רק הרכוב או הרוכב תוקפים? או שהגיוני לאפשר גם וגם?
RAW, הרוכב בלבד. חוקי הרכיבה של 5 הם כדלהלן:
Mounted Combat PHB p198
A knight charging into battle on a warhorse, a wizard casting spells from the back of a griffon, or a cleric soaring through the sky on a pegasus all enjoy the benefits of speed and mobility that a mount can provide.
A willing creature that is at least one size larger than you and that has an appropriate anatomy can serve as a mount, using the following rules. Mounting and Dismounting PHB p198
Once during your move, you can mount a creature that is within 5 feet of you or dismount. Doing so costs an amount of movement equal to half your speed. For example, if your speed is 30 feet, you must spend 15 feet of movement to mount a horse. Therefore, you can't mount it if you don't have 15 feet of movement left or if your speed is 0.
If an effect moves your mount against its will while you're on it, you must succeed on a DC 10 Dexterity saving throw or fall off the mount, landing prone in a space within 5 feet of it. If you're knocked prone while mounted, you must make the same saving throw.
If your mount is knocked prone, you can use your reaction to dismount it as it falls and land on your feet. Otherwise, you are dismounted and fall prone in a space within 5 feet it.
Controlling a Mount PHB p198
While you're mounted, you have two options. You can either control the mount or allow it to act independently. Intelligent creatures, such as dragons, act independently.
You can control a mount only if it has been trained to accept a rider. Domesticated horses, donkeys, and similar creatures are assumed to have such training.
The initiative of a controlled mount changes to match yours when you mount it. It moves as you direct it, and it has only three action options: Dash, Disengage, and Dodge. A controlled mount can move and act even on the turn that you mount it.
An independent mount retains its place in the initiative order. Bearing a rider puts no restrictions on the actions the mount can take, and it moves and acts as it wishes. It might flee from combat, rush to attack and devour a badly injured foe, or otherwise act against your wishes.
In either case, if the mount provokes an opportunity attack while you're on it, the attacker can target you or the mount. |