• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הטבעת האחת חדשות הכרוז באירוע חדשות משחקי התפקידים של Free League Publishing

ערב אור :)

בימים האחרונים עורכת חברת Free League Publishing רצף שידורים חיים ביו-טיוב, עם ראיונות ומידע חדש על הפרויקטים הנוכחיים של החברה.
Free League היא חברה שבדית שהוציאה, בין השאר, את המשחקים Mutant Year Zero, Tales from the Loop ו-Alien, ועובדת כרגע על משחקים חדשים שהמצופה מהם הוא כנראה Twilight 2000.

אבל מה לעשות, החדשות שמעניינות אותי הן העבודה על המהדורה השנייה של הטבעת האחת :)


אתמול בערב נערך ראיון בשידור חי עם Francesco Nepitello


  • לו"ז מוערך לספר הבסיס - מחצית ראשונה של 2021.
  • פרנצסקו לא דן בסיבות ש-Cubicle 7 לא הוציאו את המהדורה השנייה של המשחק, אבל הוא מתאר עבודה ממושכת על השיטה, למרות ש-Cubicle פרסמו בסוף השנה שעברה שהשיטה כמעט מוכנה וספר הבסיס בשלבי עריכה מתקדמים. לדעתי פרנצסקו והכותב הנוסף, Marco Maggi, שינו את הפוקוס של השיטה ממה שתוכנן למשחק בהתחלה.
    הפרסומים של Cubicle 7 התייחסו למשחק תפקידים של שר הטבעות ועם פוקוס על ההכנות למלחמת הטבעת. אבל Free League מדברים על "מהדורה שנייה של הטבעת האחת", ללא הכותרת "שר הטבעות". נראה לי שהפוקוס של המשחק חוזר שוב להיות דומה יותר לזה של המהדורה הראשונה.
  • מבחינת שינויים בפלאפ, פרנצסקו מציין שספרי המהדורה הראשונה נחשבים מבחינתם לקאנון של השיטה.
    תוכן שהכותבים המציאו עבור המהדורה הראשונה ולא קיים בכתבי טולקין (כמו "פרלמנט העכבישים" של יעראופל) נשארים קאנון של המשחק גם במהדורה השנייה. ציר הזמן נע 30 שנים קדימה ביחס למהדורה הראשונה.
  • מבחינה מכאנית, נשמע שמדובר פחות בשינוי של מהדורה חדשה לחלוטין ויותר במן "הטבעת האחת 1.5" שתדרוש התאמה מסוימת בחוקים אבל תאפשר להמיר דמויות מהמהדורה הקודמת מבלי לבנות אותן לחלוטין מחדש.
    המכאניקה עדיין מבוססת על 1ק12 מיוחדת וכמה ק6ים, רוב המכאניקות הקיימות יישארו ללא שינוי. פרנצסקו התייחס במפורש לתיקון של חוקי המסע הממושך, לתיקון של מיומנויות מועדפות (אני מנחש שהדמות פשוט תקבל תוסף קבוע כלשהו לכל בדיקה כזו) ולביטול של "ערכי תכונה מועדפים", שהם חוק שכמעט לא בא לידי ביטוי במהדורה הראשונה של המשחק.
  • במהדורה הראשונה היו חוקים שלא נכנסו לספר הבסיס אלא הופיעו בספרי הרחבה "רלוונטיים יותר". לדוגמה חפצי קסם הופיעו בספר על ריבנדל וחוקי קרב רכוב הופיעו בספר על רוהאן. לשאלה מהקהל, פרנצסקו אמר שחפצי קסם כן נכנסים הפעם לספר הבסיס, אבל יתר החוקים האופציונליים יגיעו רק בספרים שבהם הם מתאימים. הוא מסביר שהגישה שלו היא "חייבים לשמור על פוקוס בספר הבסיס. אם נאפשר לשחק מכל התרבויות, מכל קצוות הארץ התיכונה ועם כל החוקים כבר בהתחלה... קשה יותר לשחקנים ליצור קבוצה קוהרנטית ולמצוא את עצמם, קשה יותר לשמור על המיקוד שמתוכנן למשחק."

יש בקנה כבר כמה מוצרים:
  • ספר הבסיס יתמקד בצפון אריאדור, כלומר האזור שבין ריבנדל לנמלים האפורים, כולל הפלך, ההרים הכחולים ואנגמר. התרבויות ההתחלתיות הן אנשי ברי, הוביטים, גמדים (לא ברור אם מההר הבודד או מההרים הכחולים), אלפים (כנראה מהנמלים האפורים), דונאדין ואנשי דייל שהגיעו מרחוק.
  • הכותב Gareth Ryder-Hanrahan חזר לעבוד על מגה-הרפתקה שתתרחש במוריה. כנראה שהמערכה תתחיל כאשר באלין והגמדים שאיתו מנסים ליישב את הממלכה מחדש.
  • ערכת התחלה שכוללת גם חוברת או ספרון על הפלך בלבד, והרפתקה למתחילים. פרנצסקו אומר שהמטרה היא להוציא מוצר שיהיה מועיל גם לשחקנים מנוסים, ושיישאר שימושי גם אחרי ששיחקת את ההרפתקה ורכשת את ספר השיטה המלא.
  • ערכה שתכלול מסך מנחה וגם חוברת או ספרון על ריבנדל והנמלים האפורים.
  • ספר עזר לשחקן שיכיל גרסאות עדכניות של כל התרבויות מהמהדורה הראשונה, וכנראה שגם חוקים אופציונליים למי שרוצה להוסיף סיבוכיות למשחק - בדומה לספר העזר שיצא גם למהדורה הקודמת.
  • יש כוונה להמשיך את קו המוצרים של הרפתקאות בארץ התיכונה למו"ד 5, אבל פרנצסקו הבהיר - שיטת העבודה שלהם היא תמיד לכתוב תוכן עבור "הטבעת האחת", שמבחינתם היא הדרך הנכונה לשחק בעולם של טולקין וברוח הסופר, ואחר כך לראות איך מתאימים את התוכן הכתוב של "הטבעת האחת" עבור מבוכים ודרקונים.
    פרנצסקו ציין ש-Jon Hodgson, המאייר המוביל של המהדורה הראשונה, לא מאייר עבור המהדורה השניה - אבל "אולי ייתכן שהוא כותב דבר או שניים עבור המהדורה השנייה." הניחוש שלי? ג'ון כותב הרפתקה כלשהי, או את ההתאמות עבור "הרפתקאות בארץ התיכונה", שהוא היה מעצב מכאניקה מוביל שלה.
 
נשמע ממש מסקרן, השאלה אם שינויים קלים בשיטה יספקו את הקהל - בהתחשב שחלפו כמה שנים טובות מאז צאת השיטה לאור. אני די בטוח שאפשר לעשות לה שיפוץ יותר יסודי.
ברור שבהיבט של תאימות לאחור זה חדשות מצוינות, אבל השאלה אם זה מספיק טוב. קצת מופתע מהטענה שקיוביקל 7 לא היו לקראת סיום של כתיבת ועריכת הספר.

בנוגע להרפתקאות בארץ התיכונה, יש לי את הספרים - וקשה לי לראות איזה שינויים הם יכולים לעשות שמצדיקים את זה בספרי הבסיס של השיטה. אני חושב שעיקר הדגש צריך להיות על להחזיק את הספרים במלאי.

יש לוח זמנים להוצאת השיטה לאור?
סדרת הטלויזיה מגיעה ב-2021, אז זה נשמע כמו זמן מושלם להוציא מהדורה שנייה.
 
The oldman אמר/ה:
נשקצת מופתע מהטענה שקיוביקל 7 לא היו לקראת סיום של כתיבת ועריכת הספר.
להיפך - קיוביקל 7 ככל הנראה באמת כמעט סיימו את הספר. ספר עם הכותרת "משחק התפקידים שר הטבעות".

הניחוש שלי שהשיטה של קיוביקל כיוונה לקצץ אורקים על ימין ועל שמאל כמו ארגורן, והשיטה של פרי ליג מכוונת לעוד מאותם דברים של המהדורה הראשונה ולכן למעשה הרבה חומר שנכתב ונערך הוא כבר לא רלוונטי.

שים לב לדוגמה שהדמויות האייקוניות על הכריכה של קיוביקל 7 כללו איש מינאס טירית ואיש רוהאן, ואילו כאן אומרים לנו שהתרבויות הללו בכלל לא ייכנסו לספר הבסיס.
https://www.pundak.co.il/forums/threads/41920

The oldman אמר/ה:
בנוגע להרפתקאות בארץ התיכונה, יש לי את הספרים - וקשה לי לראות איזה שינויים הם יכולים לעשות שמצדיקים את זה בספרי הבסיס של השיטה. אני חושב שעיקר הדגש צריך להיות על להחזיק את הספרים במלאי.
הדברים שצוינו בראיון הם חוקי המסע הממושך, מיומנויות מועדפות וביטול של "ערכי תכונה מועדפים".
בנוסף בבלוג של פרי ליג פורסם כבר לפני חודשיים שמבטלים את מיומנויות הנשק הספציפיות ומשאירים מיומנות בקבוצות כלי נשק. כלומר דמות שולטת בכל הגרזנים או באף אחד, ואין דמות שיודעת להילחם רק עם גרזן ארוך-ניצב אבל לא עם גרזן קרב.

The oldman אמר/ה:
ברור שבהיבט של תאימות לאחור זה חדשות מצוינות, אבל השאלה אם זה מספיק טוב.
שאלה טובה. נראה שהטקטיקה שלהם היא ללכת על אזורים שלא קיבלו יחס במהדורה הראשונה. אמנם היה ספר אזור לריבנדל, אבל לא לפלך, לתארבד ולנמלים האפורים, שהם האזור של ספר הבסיס במהדורה השנייה.
 
the Nerubian אמר/ה:
הדברים שצוינו בראיון הם חוקי המסע הממושך, מיומנויות מועדפות וביטול של "ערכי תכונה מועדפים".
בנוסף בבלוג של פרי ליג פורסם כבר לפני חודשיים שמבטלים את מיומנויות הנשק הספציפיות ומשאירים מיומנות בקבוצות כלי נשק. כלומר דמות שולטת בכל הגרזנים או באף אחד, ואין דמות שיודעת להילחם רק עם גרזן ארוך-ניצב אבל לא עם גרזן קרב
אני דיברתי על הרפתקאות בארץ התיכונה, הגרסה של מהדורה חמש - אני אופתע אם נראה שם מהדורה שנייה.
 
תראה, הספר של "הרפתקאות בארץ התיכונה" כן מכיל את רוב התרבויות, כמו רוהירים ובני גונדור. אבל מבחינה חוקית לא בטוח שליג יכולים להמשיך להוציא את אותם הספרים.

אני מעריך שכן נראה ספר בסיס חדש, כנראה גם עם קצת שינויים למקצועות.
 
חזרה
Top