• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הדרך ל"ויהי חושך". עץ בניית עולם. עדכון 2/2/2020- תם ונשלם

עדכון קטן שלא בדיוק זוכה לכותרת. יותר לאן העץ מתקדם מפה.

בשלב הזה סיימנו לסקור את איזורי ה"מחייה" בעולם ולצייר את המקומות החשובים לצד הדמוית החשובות.

השלב הבא קצת קצר יותר ומדבר על אירועים חשובים שהתרחשו בעולם לאורך השנים (כמובן מלבד המלחמה הגדולה), יש כמה אירועים חשובים בהוויה של העולם לגעת בהם, אני מניח שעד סוף השבוע אני אעלה את שניהם (בנפרד).
אחריו יהיה חלק שאמור לסכם את השיוניים שהתרחשו בעולם בעקבות המלחמה הגדולה, לרבות הסבר על השמש, הירח, מזג האוויר וגלגול הנשמות.

בהנחה ולא יצוץ משהו נוסף שאני אראה שחסר, אחרי הדברים האלה אני אגע סוף סוף בכל הגזעים הקיימים בסיאן. וככל הנראה יהיה אפשר לסיים את הפרויקט.
 
הבריחה אל האנדרדארק
אומרים שכאשר העולם נברא נבראו הגזעים הראשונים. היו להם 4 רגלים ו2 זוגות ידיים. הם היו מחוברים אחד לשני בגבם. היו את בני היום , שהיו שני יצורים של אור מחוברים, היו את בני הלילה, שהיו שני יצורי חושך מחוברים. והיו את בני האדמה, שהיו יצור אור המחובר ליצור חושך.
החיבור של 2 יצורים באחד גרם להם להיות יצורים מושלמים, הם לא ידעו סבל ולא ידעו פחד, שכן הם ידעו שהם לעולם לא לבד. הם לא ידעו חולשה ולא ידעו כאב כי הם תמיד יכלו לסמוך על גבו של השני. בתוך זמן קצר הם רדו בארץ וכבשו אותה, כאשר הם חיים חיים מלאי שמחה ומרדנות לאלים.
והאלים? האלים זעמו על היצורת שלהם, הם לא תכננו לייצר בריאה שאין שני לה בעולם, הם הבינו שבזמן קצר הבריאות שלהם יצליחו להתגבר עליהם, ויפילו אותם, הם פחדו מהבנים שלהם, הם דאגו מהיכולות שלהם, אבל יותר מכל : הם היו מלאי קנאה.

חלק מהאלים רצו לחזור על ההשמדה של הכאוס, ולהשמיד את היצירות לחלוטין, לפורר אותם לאבק ולהפוך את העולם למים. אבל חלק מהם הציעו פתרון אחר. הם שלחו ברקים שחתכו כמו מספריים את היצורים לשנים, מפרידים אותם מזוג לפרטים. ואז אלים אחרים תפרו את החתכים, משאירים את החורים בגוף הבריאות כדי שאלה יזכרו לנצח את המחיר ששילמו על המרדנות שלהם. ואז אלי השמים והגשם שלחו רוח קדים חזקה שפיזרה את בני היום הליל והאדמה. משחררים אזהרה שאם אלה ימרדו שוב באלים, הם יחתכו אותם שוב, ישאירו אותם על רגל ועין אחת לחיות בהם את החיים.

ואז האלים אספו את החצאים מהאוויר,
אלי האור תפסו את אלה אשר היו חצאים של בני האור הפכו ליצורים שמימיים, חצי מהם הפכו למלאכים - משרתי האלים ושליחיהם. והחצי השני הפך לארכונים- צבא השמיים.

ואלי החשיכה תפסו את אלה אשר היו בני הלילה הפכו להיות יצורי האופל, חצי מהם הפכו להיות השטנים, שומרי הכלא שידאגו שאף נשמה אפלה לא תוכל לברוח לעולם מזעם המוות. והחצי השני הפכו לשדים, כוח של כאוס טהור שנועד תמיד לשאוף להשמיד את העולם, ולהעניק לאלים את האויב שמולו ילחמו בני התמותה.

אבל ילדי האדמה לא נתפסו על ידי אף אל, הם נשארו מפוזרים ברוח עד אשר נחתו בחזרה על הבריאה. לבדם וללא אח ורע.
וכאשר הם היו בודדים, הם לא היו יכולים להיות מאושרים יותר, הם ידעו פחד, והם ידעו סבל כי הם ידעו שהם יוכלו להיות לבדם. הם ידעו חולשה וכאב כי הם ידעו שלעולם לא יכולו לסמוך על גבו של האחר. הם רדו בארץ וכבשו אותה, אבל הם חיו חיי סבל ופחד מהאלים.

וכעבור זמן קצר הם בחרו להתאגד, הם הבינו שבגופם לא יהיו מאוחדים יותר האחד עם השני, אבל הם יוכלו לעבוד ביחד. אלו שהיו יצורי אור במקור התאחדו עם יצורי האור האחרים, ויצורי החושך התאחדו על יצורי החושך. וכאשר הם הבינו שבני האור נשלחו ולגן העדן, ובשני האופל נשלחו לגהנום ולשאול, הם האישמו את בני החושך בכך שהם טימאו אותם ומנעו מהם ללכת יחד עם ילדי היום. ולכן בני האור ניצלו את האיחוד שלהם על מנת לתקוף את בני החושך, הם רצו להשמיד אותם על מנת לרצות את האלים ואולי לפתוח מחדש את שערי גן העדן בשבילם. הם רצו לגרש את בני החושך לעבר השאול והגהנום, המקום אליו הלכו אחיהם בני הלילה.

בני החושך לא האשימו את בני האור בדבר, הם התאחדו האחד עם השני בשביל לא להיות לבד, אבל לא למען מלחמה. וכאשר בני האור התקדמו לתקוף אותם, הם יכלו רק לברוח. זעמם של בני האור הפך אותם ללא רצינואלים, למסוכנים ופראים. הם תקפו ופגעו בבני החושך ללא רחם, וקטלו בהם רבים. הם רצו לגרש את בני החושך מעל האדמה. בין אם בחייהם ובין אם במותם.

ובני החשוך שזכרו עוד את האיחוד עם בני האור, לא יכולו להכות באחיהם באותה אכזריות, אולי בגלל שהם חשבו שעדיף להם להיות חופשיים ולבדם מאשר כלואים בשאול, או אולי הם האמינו שגן העדן לא טוב יותר מהחיים האלה. הם סירבו לנסות להשמיד את אחיהם, והם לא רצו לרצות אף אחד מהאלים. ולכן הם עשו רק את הדבר היחידי שנשאר להם לעשות. הם נסו וברחו מבני האור. בכל מקום אליו הגיעו בני האור, בני החושך ברחו משם. כל עיר שבני האור בנו, הייתה נבנית על חורבות בני החושך. לבסוף כל האדמה נכבשה על ידי בני האור, וכל הים וכל האוויר.

ובלית ברירה, נשאר לבני החושך לברוח למקום היחידי שבני האור לא הלכו אליו- אל החשיכה.
הם התקדמו לעבר המערות והנקיקים, והם ירדו עמוק אל מתחת לאדמה, עמוק מכדי להיראות בעין, עמוק מכדי להרגיש בלב, עמוק מכדי להיזכר בראש.
והם חיו מתחת לאדמה במשך עידן ועידנים, בעוד בני האור התרבו ורדו בארץ מעליהם, הם התרבו וחיו בארץ שמתחת לאדמה. הם לא ראו עוד את השמש, ולא שמעו עוד את הריח. השמיים שלהם היו חסרי כוכבים בלילה נצחי, ועיניים ראו רק בחשיכה.

וכאשר הזמן עבר והדורות התקדמו, זיכרון בני הארץ נעלם, וכמו שהאלים רצו - הם לא היו מאוחדים יותר ולא יהיו מאוחדים יותר, בני האור לנצח יאשימו את בני החושך. ובני החושך לנצח יפחדו מבני האור. ולכן במהרה האשמה והפחד הפכו לשנאה וזעם. עד אשר הגיע היום שבו בן האור ובן החושך לא יוכלו לראות אחד את השני יותר, והם יהיו אויבים בנפש ובגוף לנצח.

אלה אשר חיו מעל האדמה וניצחו במלחמה זכו לקרוא לאלה אשר חיו מתחת לאדמה "אפלים", האלפים, הגמדים, ובני האדם קראו לכל שוכני התחתיות בשם אפל, כאילו הם רק חיקוי עשוי אופל של הגזע המקורי, ואין להם מקום על האדמה ותחת האור. הם בכלל לא יודעים שפעם הם היו אחד, הם בכלל לא מאשימים אותם בפיצול או בלהישאר מאחור.
הם רודפים אותם ומשמדים אותם כי הם אופל, ואת האופל יש להשמיד.
בכל מחיר.
 
שאלה טובה. מי יודע אם זה נכון או לא נכון. מצד אחד זה כתוב בספרי ההיסטוריה, גם כאלה שיחסית ישנים מאוד. אבל מה עם זה שקר שהברונים סיפרו? או אלי זו בדיוק הסיבה שנתנה לבורנים הצדקה לעשות משהו? מי יודע?
 
עדכון מעניין. לא ברור מהעדכון עם זאת למה יצורים מסוימים זוהו עם האור ואחרים זוהו עם האפלה ומה בדיוק המשמעות המקורית של החלוקה. הייתי חושב שהסיבה קשורה למחזור היום והלילה אך בנסיבות כאלו הם היו לבד גם בנסיבות האלו משום שתאום האור ישן בלילה ותאום הלילה ישן בעת היום. ובכלל זה מזכיר לי את הספר "הפנימייה שלא הייתה" של סיגלית דיל (כתובה באופן איום ונורא אבל הרעיון בבסיס הספר מעניין - שבאחד מהעולמות הקודמים היה לבני אדם תאום אור ותאום אופל..) נראה שהחלוקה אצלך בקרב יצורי האור והאפלה הנשגבים היא בין תוהו (שד/מלאך) לסדר (ארכון/שטן). אני מניח שהליקנתרופים למיניהם אצלך החלו כניסיון ליצור מחדש את האדם הקדמון בקרב יצורי האופל.

מה בדיוק הגרסה האפלה של בני האדם?
 
אני עוד מתלבט בדיוק מה הגרסה ההפוכה של בן האנוש. הלב אומר לי שזה כנראה ערפדים, אבל זה פחות יסתדר לדעתי עם מה שרשמתי קודם, יכול להיות שההובגובלנים יתפסו את התפקיד.
על הנייר, מאחר ואנחנו מדברים על השלב שבו לכל הגזעים יש אב קדמון משותף, יכול להיות שלא התפתחה גרסה "אפלה" של בני אנוש. אם נקרא לגזעים המקורים "בני אור ובני חושך", אז כל אחד מהם הוא האב הקדמון של כל גזע "ביולגוי" שנולד בעולם (אני אומר ככה כדי שלא יהיה מצב שיש גזעים שהרקע שלהם הוא שהם נוצרו על ידי מכשף/שקר כלשהו ואני אכניס אותם למשחק), משמע שבני החושך הראנשים ילדו צאצאים שבסופי של דבר יהיו אלפים אפלים, דרואגרים, גובלינים וכו'. בעוד בני אור הראשונים ילדו צאצאים שהיו האליפים, הגמדים, בני אנוש בני מחצית וכו'. לכן אני חושב שזה קצת יהיה "מקרי מידי" שיהיה באמת תמונת מראה לכל גזע. אז לא בהכרח חובה שיש "אדם אפל".

כך או כך, הסקשן הבא אמור להיות ה"עזיבה של האנדרדארק" לאחר העלייה של הברונים, אני חושב שבמשך פרק הזמן הארוך שהברונים שולטים בעולם די יכול לאפשר ריגרסיה של "בני אנוש אפלים" בחזרה לבני אנוש רגילים, בהנחה וההבדל היחידי בינהם אמור להיות עור חיוור יותר וכנראה עיניים אשר מסוגלות לראות טוב יותר בחשיכה.
 
אם כבר העלית את הנקודה, האם חשבת כבר על המראה הספציפי של בני התת-גזעים קרי איפה יש אנשים שחורים/לבנים/צבע עור שקיים רק בעולם שלך? אתה תמיד יכול לנקוט בגישה שכמה מהגזעים שהיו קיימים פעם נכחדו בעת המלחמה שהביאה לעלייתם של הברונים ולרמוז על קיומם באגדות - אם בכוונה למינים שלמים ואם בכוונה לווריאציות אקזוטיות של מינים קיימים. הרי מדובר במלחמה איומה ונוראה - טבעי שהביומסה השתנתה לצמיתות אחריה.
 
אני אהיה תקין פוליטי ואגיד שצבע עור לא אמור להיות פקטור, בהינתן זה שכמעט כל העולם נכחד מעבר לאינפרניה אני מוכן לתת את הספק שכנראה מישהו מכל גזע/מוצא אפשרי הגיע ליבשת והספיק להתשיב בה ב2000 השנים האחרונות כדי לייצר שושלת של כל מוצא אפשרי.
בקיצור, אם מישהו רוצה לשחק בן אנוש לבן או בן אנוש אפרו-אמריקאי - אני לא אגיד לו שהוא מגיע מחלק ספציפי בעולם או שהצבע עור שהוא מבקש לא קיים/נכחדץ
 
לא דיברתי בהכרח על בני אנוש אבל נשמע הגיוני שהאוכלוסיה תחת שלטון הבארונים מעורבבת בהתחשב ברצונם לשבור את המסגרות הישנות. השאלה עכשיו היא איפה זה עובר - בעולמות פנטסיה גנריים מינים ביולוגיים שונים יכולים להעמיד צאצאים פוריים. ב-2,000 שנה, עם המדיניות הנכונה, אתה יכול לדמיין איזו סמטוחא יכולה להתרחש. לי זה נשמע מעניין אבל שחקנים עדיין מצפים לשחק אלף או גמד (וגם אם הכלל אצלך שזה בלתי אפשרי, יצוץ בטח הבארון שיחשוב על דרך לעקוף את הבעיה).
 
זה פשוט להגיד שיש גן יותר דומיננטי מגן אחר, לצורך העניין אלף ובן אדם יולידו חצי אלף. אבל הגן הגמדי יהיה חזק יותר ולכן חצי-גמד הוא פשוט גמד רגיל שאולי יהיה קצת יותר גבוהה/אוזניים טיפה מחודדות. הגזעים נשארים באותה צורה, ואני מנצל את ההחרבה האחרונה של מהודרה 5 ששוברת את תוספי הגזע ומשחררת אותם לחלוטין. אם שחקן רוצה לשחק גמד אשף הוא יכול לקחת תוסף תבונה במקום כוח, ואז הוא שייך ל"זן" אחר של גמדים או שקר כלשהו. בכל הקשור לגזעים זה עולם פנטזיה גנרי. כמובן שלא כל הגזעים יהיו שם. אבל אני אגיע לזה
 
הנטישה של האנדרדארק

בצורה קצת הגיונית, הגזעים האפלים לא באמת אהבו את החיים מתחת לאדמה.
העולם שמתחת לפני הקרקע לא בדיוק היה עולם של חיים טובים, יש יצורים מעטים מתחת לאדמה שלא מנסים לאכול אותך, הרבה יותר קשה לגדל אוכל כאשר אין שמש שתגדל את המזון, ויש גבול עד כמה ניתן לאכול פיטריות ושאר מיני fungi, בעיקר שחלק מהfungi שייכים לאותם יצורים שכן מנסים לאכול אותך.
הגזעים שחיו שם כן הצילחו לשגשג, אבל זה דרש המון עבודה קשה, המון קורבנות, והמון ויתורים כואבים.

מספרים שהגזעים הפכו למאוד תחרותיים, הרבה פעמים הם נלמו בינם ובין עצמם, וכן בינם לבין גזעים אחרים על שטחי מחיה ומזון, ערים תת-קרקעיות נועוד להינטש או להיכבש מתישהו. הגזעים התאחדו לתתי-קבוצות מבוססות על רקע משותף כלשהו, חלקם פעלו כשבט מבוסס משפחה, חלקם התבססו על איזה מולדת משותפת, חלקם אפילו בחרו להתאחד על רקע אינטרס משותף כזה או אחר. הדבר גרם לכך שהגזעים הללו חיו הרבה פעמים בגישה של שיירות וקרוונים שנעו ממקום למקום. התוצאה הלא צפויה שהדבר גרם, הוא שבמהרה היה ניתן למפות שכבות רבות של העולם התת-קרקעי. אומנם לא היה מדובר במיפוי פיזי, שכן השיירות הללו שמרו את המידע לעצמן ולא נטו לשתף אותו עם אחרים ללא אינטרס כלשהו, וכן העובדה שכל אדם משכיל שהיה פוגש בהם היה רואה בהן כמפלצות חסרות תרבות. העובדות בשטח יצרו מצב שכל שיירה הייתה שומרת את המידע על המסעות שלהם בזיכרון הקולקטיבי שלה, הדרו היו פשוט זוכרים את הדרך שהלכו בה לפני 500 שנה, הדרואגארים היו מעבירים את הסיפורים בין הדורות כירושה, והגובלנים מצאו דרכים לסמן את הדרכים בסימנים המעידים על טבען.

בעוד אפשר להגדיר את תרבות האנדרדאק כתרבות מיוחדת ובעלת אפיון, היא הייתה תרבות שלא יכולה הייתה לשרוד לזמן רב, היה מפסיק במוות של דרו בודד כדי לגרום לשבט לא לדעת עוד את הדרך, חיסול של שיירה שלמה היה יכול להעלים את המידע מזכר ההיסטוריה, קשה אפילו להעריך כמה מידע נעלם עם השנים כאשר הקבוצות הללו ואף גזעים שלמים נכחדו מתחת לאדמה. סביר שאוצרות אדירים ופריטים שהעולם שכח נעלמו עמוק עמוק באדמה, חלקם אפילו שרידים מהימים של בני אור ובני חושך.

המצב השתנה כאשר יצאה קריאה מתחת לאדמה, אומרים שזה היה ברון החטאים שגרם לה במטרה לאסוף את השבטים, המסר הדהד במערות ובנקיקים התת-קרקעים והגיע לכל יצור אשר חי בה, כל בני האופל שמעו את ההודעה הקוראת להם לצאת לפני הקרקע, שהגיע תורם לדרוש את מה שמגיע להם בצדק. הבטחות על חיים ללא מאבק הישרדות יומ-יומי, וחיים תחת השמש גרמו לסקרנים לפנות למקור הקול. הדרו היו אלה שנלחמו ביחד עם הברונים בקרב נגד האלים והקודש. והם נשבעו אמונים לברון החטאים וזכו להיות חלק מהאצולה של מצודת הסינטדל, שאר הגזעים שתחת האדמה הגיעו בשלב מאוחר יותר, הם גילו שהאלים שבעבר גינו אותם מתים, וכי הגיבורים אשר היו צדים אותם נהרגו והושמדו, יתרה מכך, הם גילו שחלק מהברונים מציעים להם מקום בברוניות שלהם, דרואגרים, גבולינים ושאר גזעי המערות מצאו לעצמם מקום תחת המכשפה, הערפד, הפרעה והבאנשי, כאשר האחרונים אפילו הצליחו להצטרף לקולקטיב.

ברון החטאים נתן את ברכתו לגזעים התת-קרקעיים, בעוד ששאר הנתינים של הברונים הפכו לניתנים בעיקר מכפייה, היו אלה תושבי האנדרדארק שהצטפו למאבק ברצון, לכן. מעבר לברכות שקיבלו אלה שלחמו לצידם בשעות הקשות, זכו למתנה הגדולה ביותר, הם הפכו לחופשיים מהגבולות, וניתנה להם האפשרות לנוע בין 4 הברנויות כרצונם, כך שאלה אשר עדיין רוצים חיים של נדודים, יוכלו לעשות זאת גם מעל האדמה. בעוד כל שאר בני הברניות זקוקים להסכמה של הברון שלהם כדי לצאת משטח הברונות, יהיו אלה הגזעים האלפים שיזכו לנוע בה בחופשיות, שכן אלו אשר בחרו לשרת, יהיו אלה שיזכו לבחור גם את מי לשרת.

בתוך פרק זמן קצר מרגע עליית הברונים, ננטשה האנדרדארק כמעט לחלוטין, מידי פעם שבטים חדשים צצים ממערות המחוברות לעולם התת-קרקעי, והם מסתפחים לאחת הברנויות, או בוחרים לחיות בדרכים, החריגים היחידם הם הגובלינים, שבחרו לחיות באופן כמעט וודאי בסינת'טדל ובמפעלים שלה.

אלה אשר חיו במערות יודעים שכעת השמיים הם הגבול היחידי
וגם אותו הם יפרצו מתישהו.
 
עדכון מעניין. אישית אני מודה שאף פעם לא דמיינתי את הגובלינים כשוכני מערות. בכל מקרה, הגזעים האפלים באמת מצטיירים פה כמסכנים שהתקיימו רק על פטריות... למרות שהם, פחות או יותר, החליפו את אור פטריות אש השועל באור העמום היותר של שמש מדממת והעולם התת קרקעי, על שכבותיו השונות, מספק מרחב הרבה יותר גדול לנדודים מפני השטח. אני יכול לדמיין כמה מהם חושבים ברצינות שהאגדות על פני השטח היו מוגזמות בלשון המעטה ועדיף לכונן יחסי סחר אתו על פני לגור עליו.

למה הכוונה ב-Fungi? התרגום לעברית של המילה הוא פטריות ומדובר בממלכה שלמה ונפרדת מהצמחים. וכדרך אגב, האם יש מיקונידים אצלך?

עד לאיזה שכבה מגיע הלבירינת' של העולם התת-קרקעי של סיאן? האם הוא מקיף את כל הקרום או שהוא חודר אל ים האש מתחת (בהנחה וסיאן דמוית ארץ, כמובן)?
 
למה הכוונה ב-Fungi? התרגום לעברית של המילה הוא פטריות ומדובר בממלכה שלמה ונפרדת מהצמחים. וכדרך אגב, האם יש מיקונידים אצלך?
סתם הכוונה ליצור המוד"י של פיטריות תבוניות בצורה כזו אחרת, זה יותר מונח פלאפי מאשר משהו רציני.

עד לאיזה שכבה מגיע הלבירינת' של העולם התת-קרקעי של סיאן? האם הוא מקיף את כל הקרום או שהוא חודר אל ים האש מתחת (בהנחה וסיאן דמוית ארץ, כמובן)?
אם מישהו הגיע עד לנקודה שבה יש אש ומגמה- הוא לא מספר על זה. לא מן הנמנע שאולי היו כאלה שכן הגיעו לשם, אבל המון שנים גרמו להמון מידע להיעלם. אף אחד עוד לא החליט למפות בעצמו את כל המבוך הענקי הזה. או לפחות אף אחד לא התחיל לעשות את זה ושרד לספר.

לא נעשה ניסיון לישב חלקים מסויימים באנדרדארק? זה נשמע כמו מקום טוב לחציבת אבנים מתכות וכדומה.
היצורים האפלים לא ירצו לחזור לשם ואף אחד אחר לא ירצה לעבור לגור שם. יש כרגע מספיק משאבים על אינפרניה מבלי שיהיה צורך לחפור מתחת לקרקע.

והאם נעשו נסיונות לברוח מהברונות לאנדרדארק?
לא, הכי רחוק שאנשים מנסים לעבור אליו זה לשממות שבין הברונות, מה שהוא די קשה כשאתה מוגבל בקסמי הגבולות של כל ברון, וגם מנסה להישאר בחיים כנגד הדברים שקיימים בשממה.
 
המרד הגדול וברון הצללים (15 שנה לפני ההווה)

זה היה רק עניין של זמן, כל פעם שיש שינוי בהתנלהות של העולם, יהיה מי שירים את הראש, יהיה מי שיחשוב שהוא מסוגל לעשות מה שאחרים עושים.
במקרה הזה, היה טיפש שחשב שהוא יכול להיות ברון.

זה התחיל בשנבריה, קבוצת אנשים מאחת הטבעות הפנימיות הרגישה שהם חשובים מספיק בשביל לשנות את החיים מסביבם. הם היו אצילים צעירים שרצו לשאוף ליותר ממה שהיה להם בידיים עכשיו, אנשים שהחליטו שלשרת לא מספיק להם. והם רוצים לשאוף לצמרת.
בהתחלה הם ערכו מפגשים מחתרתיים, בהם הם חיפשו איך לצבור עוד כוח, עוד עוצמה. הם ניסו לקנות כמה מפעלים, לשכור להם גובלינים ושאר שוכני תחתיות מהטבעות החיצוניות שישמו כזרוע האורכה שלהם. הם אפילו הצליחו להקים לעצמם כנופייה של פשע מאורגן שהצליחה לחצות את גבולות הטבעת שלהם. ההצלחה התחילה לעלות להם לראש, והם כלל לא הבינו שהם נכנסים למסלול התנגשות בלי ניתן לעצירה.

הם הקימו גוף, והגוף היה מחולק ל2 אגפים. הראשון היה מקצועי, ובמהותו הוא הפך לארגון מקצועי אשר מייצג פועלי מפעלים בעיר. הבטחות על חיים יותר קלים, פחות שעות עבודה, איסור על התעמרות מצד מנהלי עבודה ואפילו יכולת לקבל יותר זכויות ואפשריות מעבר בין הטבעות גרמו להרבה מאוד אנשים מהעמד הנמוך להצטרף אליהם, בשביל אנשים שהיום יום שלהם כלל שעות עבודה ארוכות בשביל כמעט כלום תמורה, הבטחות כאלה היו שביבי תקווה נדר.

החלק השני היה כנופייה פושעת, הם קראו לעצמם הזאבים והם פעלו בטבעות היותר חיצויניות, היה להם נטייה לפגוע במפעלים ובעובדים, הם פעלו על דרך של השפלות והפחדות, הם גבו דמי חסות והם הזיקו לכל מי שלא נכנע בפניהם, המשטרה נלחמה בהם באופן קבוע, אבל נראה שכל פעם שמחסלים תא אחד שלהם, אנשים אחרים מוצאים את דרכם להקים תא חדש. היה ברור שאי אפשר לחיות בשלום בטבעות החיצינות כל עוד הזאבים קיימים, זולת אם אתה שייך לארגון המקצועי שהקימו האצילים. משום מה השומרים שההתאחדות הציבה במפעלים תמיד הייתה מסוגלת לסלק את הזאבים משטחה, בשלב מסוים כולם הבינו שיש פה איזה תרמית כלשהי. אבל ההנחה הייתה שההתאחדות פשוט משלמת לזאבים בצורה מקיפה על מנת להגן על המפעלים שלה, במקום שרק מנהלי המפעלים ישלמו.

עשר שנים מאוחר יותר כנופיית הזאבים הפכה להרבה יותר חזקה ומוכרת בסינטדל, המנהיגם שלה עבדו חכם, הם פעלו דרך כל כך הרבה צדדי ג' שונים ומשונים שגם אם כוחות השיטור היו לוכדים את חברי הכנופיה, הם היו מגלים רשת מסועפת ומסובכת של היררכיה שלא באמת אפשרה לקשר את הפושעים לאף אחד מהאצילים. המשטרה אומנם לכדה המון אנשים במהלך השנים, אבל הם היו אנשי קש, לא מישהו שלהוריד אותו מהמערכת באמת היה משפיע על המצב בעיר. בו בזמן ההתאגדות הפכה למכונה משומנת ומסודרת, מעטים המפעלים בעיר שלא היו מחוברים להתאגדות, במהרה כל מפעל חדש כבר הוקם תחת ההתאגדות, וכל העובדים בטבעות החיצוניות זכו להגנה.

ואז הגיעה נקודת המשבר, האצילים שהנהיגו את הזאבים וההתאגדות החליטו שהם מסוגלים ליותר, אחד מהם טען שהם הצליחו להגיע לכוח שאמור להתחרות בברון, הוא טען שהוא למד מספיק קסם והוא לוחם מספיק חזק. הוא בחר בחלק בשממה שלא היה מיושב על ידי איש, והיה קורב מספיק לגבול כדי לייצר קיר טבעי בינו לבין שאר הברונות, וביחד עם שאר האצילים שהרכיבו את הזאבים וההתאגדות, הם פנו להתיישב שם.

בעוד שהאקט עצמו לא היה מעורר כל זעם מיוחד מצד ברון החטאים, בעיקר לאור העובדה שהשממה מלאה בעיירות של אנשי שממה החיים בה, הזאבים קראו לכל מי שנאמן להם להצטרף אליהם, הם קראו לכל חברי הכנופייה, ולכל חברי ההתאגדות, הם הביטחו להם חיים חדשים בברונות שהם יקימו, הם הבטיחו להם חירות וצדק וחופש, וכל מה שביקשו היה מה שהברונים ביקשו- נאמנות. נאמנות שבשלב הזה כבר הייתה נתונה בידיהם של הזאבים, רוב הטבעות החיצוניות פחדו מהם, ורוב המפעלים שיתפו איתם פעולה, הקריאה שלהם נשמעה בכל רחבי שנבריה וגרמה לאנשים לזנוח את כלי העבודה ולצאת לעבר השממה במטרה להצטף לברון החדש.

בשלב זה ברון החטאים החליט שהוא מתערב בנעשה, הוא יכול היה להתמודד עם פשע מאורגן בעיר שלו, הוא יכול היה להתמודד עם התאגדות מסודרת של מפעלים, למעשה הוא לא ראה בדברים האלה כנוראיים כל כך, הכנופייה לא עשתה בעיות לבורונת אלא לפרטים בה, היא ידעה עד אותו הרגע להוריד את הראש בפני הטבעיות הפנימיות, והיא לא פעלה אקטיבית נגד האינטרס שלו, כוחות העבודה ירדו בגלל הזכויות שקיבלו העובדים, אבל בפועל זה היה שינוי כמעט לא מורגש, והייתרון של עובדים שלא מתים במהלך המשמרת היה מספיק יעיל כדי שהחטא החמדנות יציין זאת לחיוב. ולכן עד לשלב הזה הוא לא התערב.

ברגע בו אנשים מרדו בו ביודעין, וזנחו את עבודתם, הדבר פגע בו ובברנות. הן מאחר והוא היה שליט יחיד בה, והן מאחר והנטישה של האנשים גרמה לירדיה דרסטית בתוצר של הברונות, ללא מפעלים שיכולים לעבוד בתפוקה מלאה נפגע עושרה של הברונות, גדלה ההתמרמות של האצילים, והוצגה חולשתו של הברון אל מול הברונים האחרים.
בתוך שבוע בלבד מרגע שהמרד הוכרז, גייס הברון את צבאו מהטבעת החמישית, לצד גיוס חובה נוסף שנעשה על ידי אכולוסיית הפועלים שכן נשארו בעיר. הפקודות שלו היו לאסוף צבא גדול שיוכל לסיים את תקרית הזו בצורה ברורה ולא משתמעת ל2 פנים. צבא הסינטדל נשלח להילחם לא על כבודו של הברון, אלא על אחדותה של הברונות.

אבל השממות היו שטחים נרחבים, וצבאות גדולים לא היו מסוגלים להתמודד כראוי מול לחימת גרילה לא מאורגנת כמו של ברון הצללים, המלחמה הייתה ארוכה ונמשכה זמן רב, זמן שבו המפעלים עמדו ריקים מאדם, וכלכלת הברונות ירדה באופן ניכר, בנוסף לכך, צבא הברונות היה מיושן, בעיקר בגלל היעדר מאבקים שדרשו צבא יעיל ומסודר שיעשה דברים שלא כוללים שמירה על הסדר, זאת יחד עם קנה המידה הגדול יותר של הצבא גרם לכך שחלק מהחיילים השתמשו בציוד שנשאר במחסנים עוד מהמלחמה הגדולה, וגם אלה שלא השתמשו בציוד שהיצירה שלו הייתה לא מעודכנת ומיושנת, מה שהוריד עוד יותר את ערכו של הצבא.

התוכנית לנהיול המשבר הועברה באופן מיידי ל2 חטאים, כאשר הברון דאג להבהיר שאם יכשלו לסיים את האירוע הנגרר הזה במהירות, הם יאלצו לתת את הדין על כל הכשלים בו, חטא הזעם קיבל את הפקודה לסיים את המלחמה. חטא החמדנות קיבל את הפקודה להחזיר את הכלכלה לכיוון הנכון. הם איחדו כוחות כדי לעשות את זה.
בשלב הראשון השתמש חטא החמדנות ברזרבות הכספים של הברונות בשביל לשכור עובדים מהאימפריום, הוא רכש זכויות על כמות עבדים גדולה, גדולה כל כך שהאימפריום הפסיקה לשלוח עובדים לברניות האחרות במשך דור שלם. הוא אסף את האנשים הללו והכניס אותם למפעלים הנטושים, פוקד עליהם לעבוד ולהחליף את העובדים שנטשו אותם, או אלה שגויסו בכפייה. התוכנית הייתה להשתמש בעובדים הללו כדי לשקם את כלכלת העיר, מתוך הנחה שבשלב הזה עדיף להכניס אותם לבתי המלאכה ולהעביר להם הכשרה מזורזרת שתגרום למצורים פגומים, על פני לבזבז את הזמן בהכשרה מלאה למען מעשי אומן. בתוך פרק זמן קצר המפעלים חזרו לעבוד ללא הפסק, כאשר העובדים מהאימפריוס לא ידעו בכלל על האפשרות לדרוש זוכיות כמו העובדים שהיו חברים בהתאגדות, הם עבדו ללא הפסק ודרשו מחירים נמוכים עם בכלל. לא עבר חודש לפני שתוצר חדש סופק בעיר, והכלכלה שלה השתקמה על ידי כניסה לשוק של מוצרים זולים מאיכות ירודה, שבאופן כמעט אירוני קיבלו ביקש רחב יותר מהמוצרים המקוריים, בעיקר כי כעת הם היו זמינים לכל כיס. השילוב של עלות יצור נמוכה יחד עם עובדים שלא דורשים משכורת גבוהה או תנאים סוציאלים, הביא לכך שבעלי המפעלים יכלו לספק מוצרים רבים יותר במחיר זול יותר. הדבר גרם לתיעוש גדול יותר והקמת מפעלים חדשים שקלטו עובדי אימפריוס מובטלים, ולכניסה של סחורות חדשות לטבועת החיצוניות, סחורות שבעבר היו מוזמנים באופן מיוחד לטבעות הפנימיות.

אבל יחד עם כל הייצור הזה, נפתחו מפעלי נשק חדשים. שם עבדו פועלי אימפריוס מסביב לשעון לצד כבשנים ודודים על מנת לייצר מחדש את הארנסל הצבאי של הברונות, הזעם דרש מהמנדסים הטובים ביותר של האקדמיה לספק תרשימים ותוכניות לכלי הנשק הטובים ביותר שיכלו לספוק, ובחלוף חודש, שונה לחלוטין הארסנל של שנבריה. צבא שנבירה צעד משערי העיר לפני מס' חודשים כשהוא רוכב על סוסים וחמוש בחרבות וגרזנים. וכעת יצא גדוד חדש מתוך העיר כשהוא חמוש באקדחי טוף ורובי בריח. מכונות ירייה הובלו על ידי סוסי משא לעבר השממות, הצבא הזה הורכב בעיקר מאנשי השממה שניתנה להם האפשרות לשמור את כלי הנשק לאחר מכאן, כל עוד יפעלו לשמירת הסדר והשלום ברחבי השממות.
זו גם הפעם האחרונה בהיסטוריה בה חטא הזעם יצא לקרב, תצלומים של הצבא צועד משערי העיר הופצו בעיתוני שנבריה, והודועת על כך יצאו גם מחוץ לגבולות הברונות. בתוך חודש בודד השתקמה ברונות שנבריה מנזק שהיה אמור לחסל אותה סופית, הברונים האחרים שכמעט פתחו בהפסדים לבורונת המתירנית נאלמו דום בהבנה שברון החטאים לא רק הצליח לשקם את עצמו, הוא הצליח להציב את עצמו הרבה מעל לכל מה שהצבאות שלהם יוכלו לעשות בשנים הקרובות. מאזן האימה נשבר באחת, וכל מה שנותר היה לבצע הדגמה.

וחטא הזעם הוביל אותה. הוא הוביל את הצבא החדש, אבל הם לא צעדו לעבר צבא הברונות המסורתי, אלא התפצלו בתוך הערבות. אנשי השממה הכירו כל איזור מחייה וכל נקיק בשטחי הספר, הם צדו את הזאבים כאילו היו עכברושים המסתתרים בביוב, וכאשר התנהלו פעולות לחימה בין 2 הקבוצות, הם היו חד צדדים בצורה מובהקת לטובת אנשי הברונות. לאחר כמה שבועות של לחימה התכנסו מפקדי הזאבים יחדיו והתכוננו לקרב אחד אחרון, הם אספו את כל האנשים שלהם ויצאו לפגוש בצבא המסורתי של שנבירה, מתוך תקווה שאולי יכולו לעשות לו מספיק נזק על מנת שגם אם הצבא החדש יגיע, הוא יהיה עסוק בטיפול בפצועים.

הם לא היו מוכנים לכך שחטא הזעם והצבא שלו יצליחו לעקוף אותם, בעוד צבא הזאבים כן היה כוח צבאי קל יחסית שיכול היה להינות ממובליות גבוהה, צבא חאט הזעם היה צבא קל ומסודר שלא נשא עליו כמעט משקלים. הם כיתרו את הצבא בתוך זמן קצר ומנעו מהם להמשיך להתקדם.
בשלב הזה צבא הזאבים היה ביחסי כוחות של 60 ל1 לטובת הצבא החדש. הם עמדו להיטווח, והם ביקשו להיכנע.

חטא הזעם הגיע למקום כדי להעביר מסר, בשלב הזה המלחמה עמדה להיגמר והמרד נכתש לעפר, לא היה ספק בתועלת של הצבא החדש של שנבירה, ולא היה ספק ביכולת של הסינטידל להיות המרכז הכלכלי והיצרני שהיא. המסר לשאר הברוניות הועבר כשהצבא החדש יצא משערי העיר והתמודד כראוי עם הזאבים.
המסר הזה היה לתושבי שנבירה עצמה.

חטא הזעם יצא לבדו לפוגש בזאבים, אלה עוד חשבו בהתחלה שהוא מגיע לשאת ולתת על הכניעה שלהם, חלקם שקלו להתקיף אותו בעודו מתקדם על מנת להכות חזק בברון ואולי לשבור את המורל של הצבא שלו. לא הייתה להם הזמדונת לעשות את זה.
המספרים לא מדוקים לחלוטין, אבל ההנחה הרווחת ההיא שחטא הזעם הרג באותו היום 500 אנשים לבדו, כולם היו לוחמים מנוסים, כולם היו שועלי קרבות, וכולם היו יכולים להפיל חללים בצבא הברונות. אבל הם לא השאירו שריטה אחת על גופו של חטא הזעם. הוא חיסל את כולם והצבא שלו היה שם כדי לראות ולספר את מה שהם ראו.
ברון הצללים עצמו נלכד, הוא הועבר בשרשראות לברון החטאים, אשר העביר גרר אותו ברחבי 7 הטבעות של הסינטדל, כשהוא שותה את דמו בכל פעם שעברו בין הטבעות.
כאשר הגיע לשערי העיר ועמדו מול הטבעת האחרונה, שתה הברון את טיפת דמו האחרון של ברון הצללים, והשאיר אותו כיציר ערפד נחות וחסר כוח. עד היום הוא נושא הגביע של ברון החטאים, משרת גלמוד אשר גורלו יהיה תמיד לשרת. תמיד להיות בתחתית הפרמידה.
כי ברון החטאים הוא השליט של שנבריה, ולא יקום ברון אחר תחחתיו.


אבל, הסיפור לא יכול להיגמר פה. שכן יחד עם ברון הצללים, חזרו לעיר גם צבאה המסורתי, אותם אנשים שגויסו בכפייה לפני כמה חודשים על מנת לסיים את המרד במכת בזק, ומצאו עמם תקועים בשממת הברונות וממתינים לפקודות, בעוד צבא הזאבים הפיל בהם חללים. אותם חיילים לא זכו לקבלת פנים של גיבורים כשחזרו לעיר, הם הגיעו לעיר אשר שחכה אותם, הם גילו שאת מקומות העבודה שלהם תפסו פועלי האימפריוס, הם גילו ששכונת המגורים שלהם שינו את פניהן, והפכו לנקודות של תרבות האימפריוס בתוך הסינטדל, הם חזרו לעיר חסרי כל ומרוששים, וכעת איש לא רצה להעסיק אותם, גם אם היו מורדים עצמם למחירים שהפועלים החדשים קיבלו, הם לא יכלו להתחרות בעובדה שהעבדים מהאימפריוס לא דרשו תנאים ולא דרשו דבר מבעד לתשלום.

שנבריה הצליחה להתמודד עם מרד שפילג אותה, היא הצליחה לסיים את המרד במכת ניצחון.
אבל אלה שחיים בטבעות החיצניות יודעים שאיש לא חיכה להם.
שכדי למצוא עבודה יש להילחם.
וכי אחרים תפסו את מקומם.
ולהם אסור להילחם.
 
חזרה
Top