• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הדרך ל"ויהי חושך". עץ בניית עולם. עדכון 2/2/2020- תם ונשלם

אחרי כמה אלפי שנים? מי יודע בדיוק מה הוא היה במקור. יודעים שהוא היה בן תמותה, ולא משהו מעבר לזה, אף גזע לא ממהר לנכס את הברון לעצמו, והוא לא מיהר לנכס אף גזע.

בקשר לחטאים, אני אציין שוב שאף אחד משבעת החטאים הם לא ערפדים, חלקם אולי קיבלו כוח מהברון, אבל אף אחד לא ברון בעצמו, אני גם אזכיר שחלק מהחטאים ישיות די סמויות שאף אחד לא בדיוק יודע מי הם או איך הם נראים.
 
לא בהכרח ערפדים וחלקם אפילו בני תמותה. אבל הם זרועו הארוכה של ברון
זה קצת מטעה, הייתי תחת הרושם שלפחות שתיים-שלושה הם ערפדים.

וקצת מוזר שאף אחד מהם לא ערפד... זה פחות או יותר מה (שלפי הבנתי) רוב האנשים בבורונות שואפים עליו.
 
עריכה אחרונה:
ננסים ובני מחצית

גזעים אלה תמיד יהיו שלובים אלה באלה, שכן הם אחד שלם אשר התפצל ל2.
ללא ספק מדובר בגזע יליד בני אור, למרות הרצון של הננסים לחיות בשטחים סגורים ותת-קרקעיים, הם נולדו במקור כמו שאר בני האור.
אבל בעוד האחרים חיפשו כיצד להגיע לגן העדן או כיצד לחיות, ילידי האור האלה חיפשו איך לחזור להיות אחד.
זה לקח להם זמן רב יותר, הם התחילו לחקור את הנושא כבר בשלב שבו האלפים נגעו בקסם והמדע, ולכן הגזע הזה ניסה לעשות את הצעד הבא, הוא חשב לאחד את המחקר האלפי על קסם יחד עם המדע האלפי ולייצר תחום חדש של קסם, הענין הוא שהדבר לא עבד, ויש סיבה מדוע איש לא מנסה לעשות את הדבר הזה שוב.

כאשר הם ביצעו את הניסוי שלהם, הם תכננו לקחת שני בני אור ולאחד אותם לאחד, אין בדיוק הסבר מדויק של איך התהליך התקיים או כיצד הוא נעשה בדיוק, אבל התוצאות שלו היו הפוכות, הם לא הצליחו לאחד את שני בני האור.
הם פיצלו אותם.

כאשר הניסוי הסתיים כל בני האור שלקחו בו חלק גילו שהם מזהים עותקים כמעט זהים שלהם נמצאים לצידם, הם היו קטנים ונמוכים, חלקם היו דקיקים וחלקם היו מעט חסונים. הניסוי לא גרום לאיחוד של שני בני אור, אלא חזר על מה שהאלים עשו - הוא פיצל את בני האור האלה ל2, וחילק בינהם את כל התכונות שהיו בהם, לרבות הגובה שלהם, המשקל שלהם, והיכלות שלהם.

כתוצאה מכך נוצרו שני גזעים חדשים, הננסים ובני המחצית.
הננסים היו תוצר של קשיחות הגוף, יחד עם כוח המחשבה והמיקוד שהיה בבני האור האלה, הם הפכו ליצורים אנליטים עם כושר חשיבה מרשים וגוף חסון. הם היו נטולי רגש וחסרי יכולת חברתית בצורה כמעט מטרידה. הדבר הראשון שהגזע הזה עשה היה לכעוס על הגזע השני, וללכת לחפש כיצד לתקן את הניסוי שנכשל, בעיקר כי הם הניחו שהדבר הכי חשוב הוא לגלות מדוע הניסוי נכשל, כיצד ניתן לשפר אותו, ומדוע לכבשים יש ארבע רגלים ולעכבישים יש שמונה. היו להם עוד 500 שאלות בראש, עד שהם הגיעו לשאלה ה3 הם הגיעו לעוד 200. הננסים הפכו מהר מאוד לגזע די נפוץ בעולם, כל אחד מהם טוען שהוא יודע לפתור בעיות שקיימות דרך המצאות וחידושים שלא נועדו לבעלי לב חלש, או אלה שלא אוהבים סכנות. המכונאות הננסית היא אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום לתוצאות לא צפויות. ובלא מעט ישובים היא נאסרה לשימוש.
הננסים התישבו בעיקר בערים של בני אנוש, הם הרגישו בנוח במקמות האלה יותר מאשר בערים האלפיות, אומרים שהם עשו את זה כי הם העדיפו להרגיש חכמים יותר מפני הגזע שלצידו הם חיים, האלפים היו יכולים לתת להם קרב לא קטן עם היכולת שלהם לחיות אלפי שנים ועם המחקר הטהור שלהם, בני האנוש היו פשוטים יותר.

מהצד השני היו גזע בני המחצית, הם היו תוצאה של רגש, של הנאות קטנות בחיים, ושל חוסר פחד תהומי. בני המחצית לא ידעו פחד באף צורה, חלקם רצו ללכת לעזור לננסים ולו רק כדי לראות מה יקרה ולהפיג את השעמום. הם היו נמוכים כמו הננסים, אבל פחות חסונים ויותר זריזים. יותר מכל הם היו יצורים של רגש, מה שגרם לכך שההחלטות שלהם לא היו רצניואלית בשום צורה, ובדרך כלל לא מתחשבות בתוצאות האפשריות, מה שגרם לכך שהטענה הרווחת היא שהננסים קיבלו את המוח, ובני המחצית לקחו את הדברים שהמוח אומר לך לא לעשות.
כמו הננסים גם בני המחצית התחילו להתרבות בעולם, חלקם הלכו לבדוק מה יש לראות בערי בני האנוש, ולבדוק את כל הדברים המרעישים שיש שם. בעוד חלק מהם בחרו ללכת ליערות, הם הקימיו שם מושבות רחוק מספיק מהאלפים כדי לחיות חיים שלווים ושקטים, שכללו בעיקר שינה, אכילה ושינה. בני המחצית האלה נטו שלא לעזוב את הבית הנוח של הכפרים שלהם ולהתסכן במסעות מסובכים. הפיצול הזה מבוסס על הרגש החזק יותר שהיה אצל בן המחצית, אלה שהיו סקרנים הלכו לערי בני האנוש, אלו שהעדפיו להינות מהחיים הפשוטים הלכו ליערות.

מבחינה דתית, הגזעים הללו דמו לגזעים אחרים, הננסים לא באמת התעסקו בדת יותר מידי, הם היו עסוקים בלחקור את העולם הזה מכדי לגלות על העולם הבא, אלה מהם שכן בחרו לחפש אמונה סגדו לאדון הידע בדומה לאלפים הגבוהים, ננס כוהן היה מראה חריג אבל אפשרי, בעיקר כי כנסיית אדון הידע אפשרה גישה לאוספים רחבים של מידע עד לרמה שלא פעם היה ניתן למצוא ננס כספרן ראשי בכנסיות האלה. מצד שני, הם לא חיו זמן רב מכדי לקרוא תיגר על היכולת האלפית בכנסייה, אבל במקמות בהם האלפים לא שהו, היו הננסים תחליף סביר.

בני המחצית לא באמת סגדו לאף אחד, לחלק זה נראה להם עבודה גדולה מידי להתפלל לכוח כלשהו ולחיות לפי החוקים שלו, לחלק השני זה נראה משעמם. הם לא חיפשו מסגרות של סגידה מסודרת, אבל אלה מהם שבחרו להיות שונים למען הלהיות שונה סגדו לאמא הגדולה גם הם.


כאשר המלחמה הגדולה הגיעה, הננסים היו לצד בני האנוש וההשפעות עלהים היו די דומות, הם חיו ברובעים מסודרים בתוך ערי בני האנוש ולכן נפגעו בצורה יחיסת רחבה, היתרון הרכב שלהם היה שהם לא היו גזע לוחמני במיוחד, ולכן הם לא מצאו עצמם נלחמים בחזית מול כוחות הברונים וסבלו בעיקר מנזק היקפי שהמלחמה יצרה. כשהערים נכבשו הננסים גלו יחד עם בני האנוש, וכאשר בני האנוש התיישבו באינפרניה הננסים היו שם, אם זאת, הננסים נפוצים אך ורק בשנבריה שם יש להם רובע ספציפי בתוך הסינטדל, יש כמה ננסים שחיים בשממה, אבל מעבר לכך לא ניתן למצוא ננסים באימפריוס, תחת המכשפה, או בקולקטיב. לננסים אגף משלהם באקדמיה המלכותית של הסינטדל, אגף זה שוכן מתחת לקרקע והוא המקום היחידי בוא מותר לננסים לבצע הנדסה מתקדמת וניסיונית. רוב הננסים עוסקים במחקר הנדסי, אבל לעיתים ניתן למצוא אותם גם מנהלי מפעלים או טכנאים ואף במקצועות קצת יותר מסורתיים ברחבי העיר. הננסים הם יחסית מיעוט בתוך שנבריה, ולא פעם הם נרדפים על ידי גזעים אחרים. מה שגרם לחלקם לחפש דרכים יעילות לשמור על הביטחון שלהם, חלקם ארטיפסרים שמלווים בחיות פלדה המגינות עליהם, חלקם חוקרי קסם בעלי יכולות מאגים, ואף מעטים מחליטים לעבור הכשרה צבאית.

בני המחצית לא היו שונים במיוחד בהקשר הזה, אלה שחיו בערים סבלו גורל דומה לננסים שחיו בהן, אלה שחיו בכפרים סבלו כאשר הכפרים שלהם הותקפו על ידי צבא הברונים, רבים מתו בהתקפות וגלי פליטים הציפו את הארץ. יש בני מחצית שמשהו השתנה בהם בעקבות האירוע, אומרים שהם איבדו את האומץ שלהם ופחד מוזר שרר בהם, בני מחצית אלה יתרחקו משאר הגזע, הם הפכו למעט מרוחקים ומספרים שיש להם דרך לתקשר אחד עם השני מבלי לדבר בכלל. מעטים מגיעים לכפר הזה, אפילו כאלה שחיים בברונות הזו.

שאר בני המצחית חיים ברחבות הסינטדל, כנראה בעיקר בגלל שהם רואים במקום הזה בתור המקום היותר מעניין לחיות בו, המחשבה של לוותר על הייחודיות שלך לטובת הקולקטיב או ללכת לבנות פרמידות בשביל הפרעה תמיד נראו להן משעממות במיוחד, בניגוד לננסים לבני המחצית אין שטח מוגדר מראש למחיה בו, והם נמצאים בכל מקום ברחבי הסינטדל. נדיר למצוא בן מחצית שגר במקום אחד יותר מידי זמן, או שהם יהיו סקרנים מכדי להישאר באותו המקום ותמיד יחפשו דבר חדש לעשות, או שהם ינסו לתפס לעצמם בסולם החברתי על מנת לשאוף להגיע בחזרה לחיים של מונחה ואכילה. מה שגורם להם תמיד לחפש הזמדנות להרווח כסף ולשפר את מעמד החיים שלהם. אלה שמנסים לשפר את החיים שלהם נמצאים הרבה פעמים בבעיות של הימורים או פשע. האחרונים לא באמת מבינים את הרעיון של רכוש אישי מכדי להתעמק בסוגיה של האם זה מוסרי או לא לגנוב.
 
ערך מעניין. לגבי הננסים, בדרך כלל כשאנשים מדברים על היעדר רגש, הם מדברים על היעדר אמפתיה. ההתנהגות של הננסים די ממחישה את הנקודה. הם מפגינים עליזות (הנאה ממחקר ולמידה) וזעם, ועם זאת, הם חסרים את היכולת להבין את ההשלכות של מעשיהם על אחרים משום שהם חסרים את היכולת להבין את נקודת מבטם של האחרים. בעוד שבני המחצית הם טיפוסים אימפולסיביים, מורגש שיש להם קוד פשוט של מוסר או שהמעשים שהם היו עושים כדי "לשעשע" את עצמם היו חמורים בהרבה ומגדירים אותם כגזע מפלצתי. אני מניח שאותו קוד הוא תוצאה של האמפתיה שאין לננסים.

מה תוחלת החיים שלהם? ממה שהבנתי, שני הגזעים חיים מעט יותר מבני אדם בדרך כלל.

גם אני מסכים עם בני המחצית ששינבריה, נכון לעכשיו, היא הברונות הכי מעניינת. עם זאת, נראה שהביצות של המכשפה יכלו להתאים לבני המחצית.
 
מה תוחלת החיים שלהם?
כרגע אני נוטה להגיד שבגלל שננסה או בן מחצית הם 1/2 מתוך בן אנוש שלם, הייתי אומר שהם חיים רק חצי ממה שבן אנוש חי, אני חושב שזה מתאים במקרה הזה.

נראה שהביצות של המכשפה יכלו להתאים לבני המחצית
ניסתי להביא את כל 3 סוגי בני המחצית ה"נפוצים" ממו"ד לפה, עקרונית Lightfoot וStout אמורים להיות בשנבריה, וGhostwise אמורים להיות אצל המכפשה.
 
לטאשים
לבני חושך אלה היסטוריה מעט שונה משאר בני החושך, הם אומנם ברחו יחד עם האחרים אל מתחת לאדמה, אבל הם בחרו לנסות לצאת בחזרה לפני הקרקע בשלב יחסית מוקדם, הם ניצלו את זה ששאר הגזעים היו עסוקים בהתפתחות אישית כדי לנדוד רחוק מהם, ובחרו להתשייב בשטח בו בני האור בחיים לא יתיישבו- בביצות.
כל בני החושך מואפיינים במשהו שהבדיל אותם מבני האור, בעוד הגמדים, האלפים, בני האנוש, הננסים ובני המחצית כולם יכולים להריאות יחסית דומה אחד לשני וההבדל בינהם מובסס על גובה ומבנה גוף, לבני החושך היה מאפיין נוסף שהבדיל אותם מבני האור, במקרה של יצורים אלה, גופם היה מכוסה קשקשים.

הלטאשים התיישבו בתחילה באיזור הביצות במטרה להרחיק מהם את כל בני האור, נקודת ההנחה שלהם התבססה על כך שהביצה מסוכנות מספיק בשביל להרחיק מטיילים רנדומלים. מצד אחד הם לא טעו ואכן האיזור היה מלא בחיות טרף מסוכנות, אבל מצד שני החיות האלה גם איימו עליהם.
הדבר גרם לכך שהחברה הלטאשית התבססה על כוח ועוצמה, הם חיו בשבטים מסוגרים ובסמגרת שלטון שנתנה כוח מוחלט לצ'יף, וסמכות דתית לשאמן המקומוי, הלטאשים מעולם לא היו יכולים להתמקד בהתקמדות טכנוגלויות או לעשות עשייה פולטית חברתית כלשהי. הם היו ציידים ולקטים, מבחינתם שיא הטכנולגויה היה לבנות בקתות מעץ ולא מבוץ, או להצליח להכין כלים שלא ישברו בקלות. התפסיה הפרמיטבטית שלהם תחזיק זמן רב ותמנע מהם להתקדם יותר מידי בחיים, מצד שני הם מעולם לא ביקשו יותר.

הלטאישים לא בדיוק היו קהילה דתית במלוא מובן המילה, לא היה להם טקסטקים קדושים והשפה שלהם מעולם לא הועלתה על הכתב בשום צורה. הסגידה שלהם הייתה מבוססת על פולחן רוחות שלא בטוח שהיו קיימות בעצמן ולא איזה היבט כלשהו של אל, קצת קשה לדעת בדיוק על מה היא הייתה מבוססת, שכן גם אם לא היו לפחות 2000 שנה של סדר עולמי חדש, השבטים מעולם לא פעלו כדי לשמר משהו מהעבר שלהם, ההווה שלהם היה חשוב יותר.

כאשר השנים עברו השבטים הללו הפכו למעט יותר דומיננטים בעיניי הגזעים האחרים, בעיות של איזורי מחיה ומיעוט משאבים גרם ללטאשים לצאת לחפש מזון גם מחוץ לגבולות הביצה בזמן שבו ישובים החלו להתקרב יותר ויותר לאיזורי הביצות. כמובן שההתנגשות בין הגזעים לא נגמרה טוב בשביל הגזע הפרמיטיבי, והלטאשים נדחקו עמוק יותר לתוך אדמות הביצה, שטח יותר מסוכן ועוד פחות נפוץ במשאבים. במשך תקופה ארוכה הלטיאשים יחשבו כגזע לא תבוני ומסוכן, ולא פעם ימצאו לנכון לפשוט על הישובים שלהם על מנת "להגן" על הכפרים באיזור. מעשה שהוא נכון מבחינה פרקטית שכן הלטאישים אכן היו מבצעים פשיטות על ישובים אחרים על מנת להשיג מזון במקרי הצורך, אבל היה יכול להימנע לו לא היו דוחקים אותם למצב אליו הם הגיעו.

כאשר המלחמה הגדולה הגיע, הלטאישים ברחו מפני האסון, יכול להיות שחלק מהלוחמים שלהם יצאו לתקוף את מי שהגיע לאיים על הבתים שלהם, אבל מהר מאוד הם הבינו שהדרך החכמה ביותר לשרוד היא לסגת, ולכן הם ברחו עד שלא היה להם מקום לברוח אליו, למזלם המקום האחרון שהם ברחו אליו היה הביצות של המכפשה, מרגע שנכנסו לשטח שלה היא פרסה עליהם את ההגנות שלה וקיבלה את הניטרליות שלהם, מה שיאפשר להם להעביר את 2000 השנים הבאות בביצות של סרגנדיה ללא חשש, היה להם תמיד מקום לחיות בו ותמיד מצאו חיות לצוד אותן בשביל להאכיל את בני השבטים שלהם.

עד היום השבטים הללו נמצאים בסרגנדיה, ונדיר מאוד לראות אותם יוצאים משם, הם לרוב לא ישתלבו במסגרות החיים האחרות בסרגנדיה ויעדיפיו לחיות במסגרת השבטית שלהם, הם עדיין סוגדים לרוחות הטבע ולעיתים מסולגים לקרוא לכוח שלהן, אין להם עניין במקלות האש של האנשים הקרים מהעיר הגדולה או להתחרות בצידיים של היערות, הביצות מספיקות להם, הם מתרחקים מחדשנות ושמרנים בצורה כמעט קנאית. שאר תושבי סרגנדיה בוחרים שלא להיכנס לשטחי המחייה של הלטאשים, לפחות ללא הזמנה, אבל האיבה בין הגזעים נעלמה תחת שלטון המכפשה, ולעיתים רחוקות אפשר למצוא לטאיש או קבוצה חיים בשיתוף באחת העיירות, או לראות שבטי לטאישים הסוחרים בינם לבין העיירות של סרגנדיה.
 
סוף סוף בני חושך!

אלו צבעי קשקשים יש ללטאישים? האם הם קירחים או שטכנית מדובר בזוחלים שעירים? תכניס קצת תיאור שלהם, בקיצור, כלומר כמה מהם אנושי וכמה מהם לטאי. האם הם קרי דם?

וכיצד הלטאישים הגיעו לשורותיו של הפרעה?
 
אני חושב שהם לטאשיים קלאסים, יש להם קשקשים בצבעים שונים ואולי אפילו זה תלוי בשבט שהם נמצאים בו. חסרי שיער. אני מדמיין אותם בצורה הקלאסית...
בקשר לדם, אני מניח שהם אמורים להיות קרי דם, שקלתי שכל בני חושך יהיו קרי דם בשביל להתמודד טוב יותר עם חיים מתחת לאדמה, אבל ירדתי מהרעיון הזה, מניח שלטאישים יהיו המקרה הקיצוני פה.

בקשר לפרעה וכו'- אני כנראה הולך לעשות רטקון קטן שמוציא את הלטאשים ממנו, אני עובד עכשיו על דמי הדרקון שאמורים להסביר בדיוק מה הסיפור שם
 
דמי דרקון וקובלדים

הפרעה בן האלמוות מספר על תקופה שבה האימרפיה אותה שירת שלטה על כל העולם הזה, היו בה מקדשי אבן ענקיים ומונלויטים שהיו גורמים לכל אומן מודרני להוריד את ראשו בבושה, הוא יספר על גזע אחר ששלט בעולם אז, אנשי נחש מסתוריים בעלי כוח קסם טהור הגלום בהם, הם היו נראים דקים כמו בני אנוש, אבל מכוסי קשקשים כמו נחש, חלקם היו מסוגלים להשיל את רגליהם האנושיות בשביל לקבל זנב נחש ארוך וחזק, הדם שלהם היה רעיל יותר מכל רעל אחר, וגופם דחה קסם, היואן-אנטי היו גזע של בני חושך שבשלב כלשהו שלט על מרבית היבשות הקיימות, בעוד שיש בעייה קלה לאמת את הטענה שלו, ונראה שהרבה גזעים יטענו שהם מעולם לא היו תחת שלטון של אנשי נחש, ספק די גדול שהפרעה משקר, מה שגורם לכמה חוקרים להניח שאנשי הנחש שלטו בגזעים בתקופה שקדמה לפיצול בני אור ובני חושך, ועלולים להיות הגזע שהוא האב הקדמון של האליפם ושל הלטאשים.

אם כך הדבר, או שבאמת הייתה אימפריה אחרת של גזע בני אופל כזה, היא נמחקה כליל, היאונטי סגדו לדם ולכוח שהדם מביא, ובעולם צעיר הם נתנו הרבה מאוד אמונה לכוחם של הדרקונים, אם אפשר להשוות את מפעלי הבנייה של הפרעה למפעלי הבנייה של אנשי הנחש, אפשר להניח שהייתה להם איזשהי מערכת סימביוטית עם דרקונים, פסלי אבן גדולים עדיין יכולים להימצא במדבריות, לא ברור אם אנשי הנחש סגדו לדרקונים, או חיו לצידם בצורה כלשהי אבל אין ספק שהיה קשר בין ה2.

כך או כך, הצוילווזציה הזו נמחקה כליל מתישהו, לא ברור למה או לא ברור איך, אבל בימים אלה היואנטי נכחדו מהעולם והגזע אינו קיים עוד, היצור היחידי שיכול להיות אחד היאוננטי הוא כנראה הפרעה עצמו, מה שיגיד שהוא האחרון מגזעו.

אבל הפרעה זוכר, והוא חיפש דרך להחזיר עטרה ליושנה. הוא חיפש כיצד להעיר את אחיו מהמתים וכדי לייצר מחדש את העוצמה שבין הנחש לדרקון, אבל איש לא ראה דרקון מאז המלחמה הגדולה, וכל אנשי הנחש מתו והם קבורים בפרמידות שהפרעה שולט עליהן, כך שגם אם ירצה להעיר אותם, הוא יוכל להעיר אותם רק כאלמתים, ולא כיצורים טהורים וחיים.

לכן הפרעה השתמש באחד האוצרות איתו נקבר, מיכל של דם דרקונים שהיה אמור להיות מוקד ללחשים שהוא יוכל להטיל, הפרעה ידע את הכוח שיש בדם, והוא ידע שהדם יכול להעניק עוצמה, הוא אסף קבוצת עבדים והחדיר בהם את דם הדרקונים.
50% מהעבדים לא שרדו את ההליך, הדם של הדרקונים שרף אותם מבפנים או עיוות אותם מעבר לכל צורה עד לכך שהיה צריך לגאול אותם מייסוריהם ולהמשיך הלאה.
אבל החצי השני השתנה לנצח, התהליך היה כואב וקשה, אבל הוא גרם לגופם להשתנות, הם הצמיחו קשקשי שריון קשיחים, גופם קיבל מראה מעט לטאי והם החלו להיראות כמו החלאה בין דרקון לאדם, חלקם אפילו היו מסוגלים לירוק אש ולהיות חסינים ללהבה, כוחם הפיזי גדל ומשקלם עלה בצורה דרסטית כתוצאה ממסת שריר חזקה יותר.
הפרעה הגדיר את הניסוי כהצלחה, וחיסל את כל אלו שלקחו בו חלק, כוח הדרקונים היה מתנה שהוא תכנן לתת למי שנאמן לו, ולא לספק לעבדים חסרי ייחוד.

השלב השני של הניסוי נערך על הכוהנים הגדולים של הפרעה, בשלב הזה הפרעה בחר לפלוש לקברים הישנים האחרים והוציא משם מיכלי דם דרקונים נוספים, היה לו דם דרקונים מכל צבעי הקשת ומכל הסוגים, ואת הדם הזה הוא החדיר בכונהים הגדולים שלו, גם הפעם 50% מהם לא שרדו את ההליך, אבל אלה ששרדו הפכו לגזע חדש שיהפוך לדומיננטי באימפריוס, הם הפכו לדמי-דרקון, הגזע הרשאון שהוא אינו בן אור ולא בן חושך.

דמי הדרקונים הכפו לגזע והתגלו כמסוגלים להתרבות ללא התערבות חוץ, הנקבות מסוגלות להתעבר ולהטיל ביצים שלעתיד יבקעו מהם דמי דרקון צעירים, הם ירשו את התכונות של הוריהם באופן מוחלט ויושפעו מדם הדרקונים באותה צורה, דמי הדרקון הללו נקראים דמי-דרקון מדור 2 או דמי דרקון טבעיים, אין הבדל ממשי בין דם דרקון מדור 1 לדור 2, למעט שדם דרקון מדור שני יחייה פרק זמן קצת ארוך יותר בשל העובדה שהגוף שלו לא היה צריך לעבור את הטראומה שנוצרת כתוצאה מהחדרת הדם. ללא התערבות חוץ קסומה כלשהי, דם דרקון מדור 1 ישרוד עד 30 שנה מיום החדרת הדם ולא יעבור את גיל 60 בדרך כלל. ודם דרקון מדור 2 יכול להגיע לגילאי ה80 המאוחרים לפני שהוא ימות מזקנה.

דמי הדרוקנים הם הגזע החדש ביותר בסיאן, הם קיימים פחות מ1500 שנה ורק לפני 500 שנה הם הצליחו להתרבות מספיק כדי להיחשב גזע ולא יצור ייחודי, בשלב הזה הם הגיעו למצב שבו הם מצליחים להעמיד מפסיק צאצאים על מנת לייצר דור נוסף לפני שהדור הראשון קמל, הם עדיין מיעוט שכן דמי הדור הראשון היה מורכב כבר הוא מקבוצה קטנה, ודמי דרקון מדור 1 חדשים נעשו יותר ויותר נדירים, כאשר הפרעה מעניק את המתנה של דם הדרקונים רק למי שהוא רואה כנאמן וראוי, והוא כבר לא מבצע את ההילך בקבוצות, יש הטוענים שהוא עושה זאת בשל הפחתה משמועתית של כמות הדם שנשארה לו. דמי הדרקוניים יחודיים לאימפריוס ואי אפשר למצוא אותם מחוץ לה אלא במסגרת משימה מצד הפרעה, משפחות של דמי דרקונים מכוונת את הצאצים לכהונה בשלב מאוד מוקדם, וחריג לראות דם דרקון שלא עבר הכשרה כשלהי בדת האימפריוס, גם אם הוא עצמו לא מצליח לתעל כוחות קדושים, הוא עדיין ישמש כפרח כהונה. ישנם דמי דרקונים אשר משמשים כפאלדנים של הפרעה, אלה לרוב דמי דרקונים שכושלים במבחני הכהונה, אבל מצליחים לתעל כוח קדוש ברמה מספקת.

דם דרקון אשר יכשל לחלוטין במבחני הכהונה ולא יצליח לרצות את הפרעה בכל דרך ימצא את עצמו מנודה מהחברה הגבוהה, יהיה לו קשה למצוא דרך להקים משפחה, בעיקר כי דמי דרקונים מסגולים להתרבות רק אחד עם השני ולא עם אף גזע אחר, הרחקה ממסגרת הכנסיה תגרום לכך שיהיה לדם הדרקון קושי רב למצוא זיווג כלשהו, והתקווה העיקרית שלו תהיה לחפש דרך להחזיר לעצמו את אמונו וביטחונו של הפרעה בכל דרך אפשרית.

דמי הדרקונים נהנים להיות אזרחים בעלי זכויות נוספות באימפריוס, בני האנוש או כל גזע אחר החי באימפריוס נחשב כסוג ב' לעומת דם דרקון, מה שאומר שהוא חופשי מכל תביעה משפטית אשר יכולה לעלות מצד גזע נחות, חייו חשובים יותר משל גזע נחות, ולעיתים יש לו אפילו יכולת לדרוש את מותו של בן גזע נחות אם ירצה בכך.

הדם שזורם בתוך דמי-הדרקון הוא אינו דם דרוקנים במובן המוחלט שלו, אי אפשר להשתמש בו בשביל לייצר דם דרקון מדור 1 חדש, והחדרה של דם של דם-דרקון לגוף מארח תהרוג לרוב את מקבל הדם. החריג היחידי הוא החדרה של דם דמי-דרקון לתוך גוף של ילד, נראה שגוף צעיר מסוגל להתמודד עם הדם הזה בצורה כלשהי, אם כי בעוד דם דרקונים הופך בני תמותה ליצורים נשגבים וחזקים, דם של דמי דרקון יעוות את גופו של הילד ואת המוח שלו ויהפוך אותו לייצור שיקרא "קובלוד", יצירה של קובלדים באימפריוס אסורה בצו הפרעה, אבל גזע זה מעוות זה אכן קיים . במשך 1000 השנים האחרונות הצליחו הקובלדים להתבסס בצורה כלשהי, אף אחד מהם אינו ילד שנוצר בצורה מלאכותית, אלא צאצא רחוק של הקובלדים המקוריים שהתבגרו וחיו לפני התקופה שאסרה על יצירה חדשה שלהם. אין יותר קובלדים לא טבעיים בעולם. לא מתוך חמלה על הילדים שיעברו את ההליך, אלא מתוך פאנטיות של הפרעה אשר אוסרת על ערבוב של דם דרקונים ללא אישרו.

מאחר ודמי הדרקון הם גזע שנוצר על ידי הפרעה, הם שייכים לו ואינם יכולים לעבור את הגבלות ללא אישורו, מה שגורם לכך שדמי דרקונים מחוץ לאימפריוס הם נדירים מאוד, ולמעט קבוצה קטנה אשר נשלכת לאקדמיות בסינטדל או למשימות דיפלוטיות, כל בני הגזע חיים בתוך הרובע הקדוש של האימפריוס.

הקובלדים בניגוד להם מעולם לא נתבעו לבעלות על ידי הפרעה, הוא מעולם לא ראה בהם תועלת ואף רואה בחלקם תועובת, החוק שהוא העביר אוסר על לשפוך דם של דרקונים ולכן אסור לשפוך את דם הקובלדים, מצד שני הוא אינו רוצה בהם בברונות שלו, הדבר גרם לכך שקובלדים מסוגלים לעבור בין הברוניות בחופשיות ולחיות בכולן. מה שאומר שניתן למצוא קובלדים בטבעות העניות של הסינטדל, ואף בביצות של המכשפה. קולבדים שהם חלק מהקולקטיב מאוד נדירים ויהיה קשה למצוא כאלה, לרוב יהיה מדובר בקובולד בודד שבחר לנסות להצטרף לקולקטיב והתקבל בזכות כישורים או יוכלות. הוא לא ימצא שם משפחה או יצליח להקים אחת, וסביר שכאשר יהפוך לנטל על הקוקלטיב הוא ידרש למצוא את מותו.

קובלדים לא זוכים להרבה כבוד בסיאן, הם גזע מעט מקולל שאיש אינו בדיוק שמח לתבוע עליו בעלות, מצד שני הם כוח עבודה זול ויש להם כישורים שאפשר למצוא בהם שימוש, מה שהופך אותם לפעמים גם לדמוית מפתח בנקדות מסוימות, הם אולי לא יהיה מנהלי מפעלים או ראשי כפרים, אבל הם יכולים לשמש כשומרי ראש בכירים או אפילו בדרגה בכירה בארגוני פשיעה או משמר. הם גזע שיש לו פוטנציאל אבל מעטים מעניקים לו שימוש.

מאחר ושני הגזעים נוצרו לאחר המלחמה הגדולה, אין להם שום מסגרת אמונה שאינה מחבורת לפרעה בן האלמוות בצורה כזו או אחרת.
 
כמה דם צריך בשביל שהמנה תהיה קטלנית? אני מניח שדמי דרקון הם לא שק רעל מהלך.

האם גם דרקונים נחותים כמו דמויי דרקון וWYVERN נכחדו מהעולם?
האם נחשים (ודרקונים נחותים במידה וקיימים) זוכים ליחס מיוחד אצל הפרעו כמו חתולים במצריים?
 
ערך מעניין. אני מניח שדמי הדרקון נוצרו מבני האדם רק בשל היכולת של בני האדם להתערבב היטב עם כל דבר. האם יש דמי דרקון מכונפים?
אני צריך לבדוק אם יש יכולת קראנצ'ית לאפשר ב5 לדם דרקון להיות מכונף, ברמת העיקרון אם יש להם כישרון כלשהו אז כן.
האם גם דרקונים נחותים כמו דמויי דרקון וWYVERN נכחדו מהעולם?
האם נחשים (ודרקונים נחותים במידה וקיימים) זוכים ליחס מיוחד אצל הפרעו כמו חתולים במצריים?
אני אציין שדרקונים לאיו דווקא נכחדו, אף אחד לא יודע איפה הם. ואף אחד לא יודע מה קרה להם וכו'.
בקשר ליצורים נחותים, אין להם קשר לדרקונים. דמויי דרקון, פסדודרגון וחבריהם הם לא מחוברים לדרקונים בשום צורה.

כמה דם צריך בשביל שהמנה תהיה קטלנית? אני מניח שדמי דרקון הם לא שק רעל מהלך.
שמישהו שמבין במנות דם יגיד כמה דם יש במנת דם ספציפית של מד"א.
 
מאחר ואשפר לרפא גם בלי קסם שמימי, אין באמת סיבה שיהיה קשה לרפא דברים. הרפואה קיימת והיא התפתחה לצד ההתפחות הטכנולגיות.
בסופו של דבר רפואה יותר מסובכת מקסם, אבל לפעמים יותר נגישה, האפשרות לרפא פצעים בקלות יכולה להיות יקרה מאוד אם אתה לא בחלק הנכון של העולם, או שמי שיכול לרפא אותך בעל אג'נדה שלא תואמת את שלך.
 
דרו

בני חושך אלה הם כנראה העתיקים מבין בני החושך הקיימים, הסיבה לכך ב2 עובדות. הראשנה היא שהם היו הראשנים לברוח מתחת לאדמה, ולכן הם הצליחו לחמוק ממירב הנזק שנוצר כאשר בני האור רדפו את בני החושך. הסיבה השנייה היא שהם חיים פרק זמן ארוך מספיק בשביל לשמר ידע בצורה יעילה, זקני השבטים הם כנראה דור תשיעי או עשירי למקור, כאשר אלפי שנים בודדות מבדילות בינהם לבין הפיצול של בני אור ובני חושך.

בשפתם, המילה דרו מתפרשת ל"בני הלילה", בעוד אלפים יקראו להם אלפים אפלים, הדרו יגדירו את עצמם בתור אלפי לילה, דורות על גבי דורות של איבה בין הצדדים יגרום לדרו להעדיף לקרוא לעצמם בשפתם שלהם מאשר בשפת האלפים, מה שיגרום לכך שמלומדים רבים יתייחסו אליהם בתור דרו ולא בתור אלפי לילה.

כך או כך, הדרו הם תמונת מראה של האלפים, והסיבה לכך תמונה בדמיון הרב שהיה בין שני הגזעים בתקופת הפיצול, כנראה ששני הגזעים נראו דומים מספיק כדי לגרום לאלפים לפתוח במלחמת חורמה נגד הדרו במטרה "לטהר" את עצמם מכל זיכרון של בני חושך, ההנחנה הרווחת היא שבתקופה הזו לא היה באמת בין הדרו לבין האלפים, מלבד צבע העיינים הבהיר של הדרו אשר היה מאפיין האפילה שלהם. אותו קשר ימשיך להתבסס גם שנים רבות מאוחר יותר, כאשר אלפים יצאו לצוד את הדרו במנהרות התת-קרקעיות, הדרו ינצלו את היכולת המולדת שלהם לראות בחשיכה, ואת הידע שלהם על המבוך התת-קרקעי העצום על מנת ללכוד את האלפים שצדו אותם באפילה, נראה שבמלחמה בין הדרו לבין האלפים, האלפים איבדו יותר אנשים לרעב ולחיות טרף תת-קרקעיות מאשר לכל נשק שהדרו השתשמו בו נגדם.

החלק האחרון שיקשור את הדרו והאפלים הוא הבחירה ההפוכה שלהם להשתמש בדם קדום, הדרו הניחו שאם האלפים משתמשים בדם בני אור בשביל לחזק את עצמם, הם ישתמשו בדם בני חושך בשביל לאזן את הכוחות האלה, האלפים קעקעו על עצמם סמלים בדם האדום, והדרו קעקעו על עצמם סמלים בדם הלבן, כאשר עשו זאת הם קיבלו את כוחות הדם שהאלפים קיבלו, אבל יחד איתם כוחות נוספים, שכן דם האור ודם החושך היו דומים, אבל לא זהים, שני מקורות הדם נתנו לאלה שצרכו אותו יכולות לחיות תקופות ארוכות ושינו את מבנה הגוף של המשתמש לדקיק יותר, אבל בעוד דם האור חיזק את החושים של האלפים, דם החשיכה העניק לדרו את היכולת להשתמש בצללים.

התופעות היותר מיוחדות של דם החשיכה היו על המראה של הדרו, הדם הרחיק את האור מגופם, גופם החלק להפוך ליותר ויותר מאוחד עם החשיכה עד שהפך לכחול-סגול. התופעה היותר מיוחדת היא צבע השיער של הדרו, אשר הפך לחסר כל צבע ולבן בצורה כמעט מוחלטת. ההנחה הרווחת היא שהשיער של הדרו מרחיק ממנו כמעט כל מקור אור אפשרי, עד לתוצאה שבהיעדר קרני אור, השיער מאבד את האפשרות להיראות בצבע. התוצאה היא גוון לבן שנכראה נוצר מכמה גלי אור שעוד מסוגלים להיקלט על ידי הגוף.

לבסוף, דם בני החושך איחד את הדרו עם הלילה, והם מצאו דרכים להשתמש באור בדרכים אחרות, הם מסוגלים לקרוא לאור ולגרש אותו בצורה כמעט טבעית, היכולת הזו, אשר קיבלה את השם "צללים חיוורים" מאפשרת לדרו לייצר אורות לבנים בחשיכה, אורות שבדרך כלל משמשים כפיתיון או כמעין סימן דרך שאי אפשר להתעלם ממנו, דרו שילמדו לתעל את הכוח הפנימי שלהם ילמדו גם להשתמש באורות האלה כדי להחליש אויבים, ואף כיצד לגרש את האור ולייצר חשיכה עמוקה כל כך, שאין יצור המסוגל לראות דרכה.

תרבות הדרו התבססה על שיירות אשר נעו ברחבי העולם התת-קרקעי, הם לא בנו ערים או מגורי קבע, אלא השתדלו לנדוד, הסיבות לכך היו גם הרדיפות מצד האלפים, גם הקושי בלהשיג משאבים, וגם הפחד מפני לייצר איזור שימשוך טורפים, כל שיירה התבססה על המנהיגים שלה שהתאפיינו בלדעת את הדרך. הדרו ביססו כוח על סמך ידיעית הדרך, הדך להגיע לעמדת כוח היה להיות מסוגל לנווט במערות, מה שגרם לכך שההנהגה עברה ביורשה כלשהי, לאיו דווקא ירושת דם, אלא ירושה בה מנהיג אחד מעביר את הידע למי שיהיה מנהיג אחריו, קהילה ממוצעת כללה 4 מורי דרך, ולרוב ללפחות 2 מהם היה שולייה, היו מקרים בהם שיירות התפצלו בעקבות חוסר הסכמה בין מורי הדרך על המסלול שצריך לבחור בו, היו שיירות שנחכדו עקב פיצולים שהחלישו אותן, מה שגרם למידע רב על המבוכים התת-קרקעיים להיעלם.

העובדה שהדרו קיימו תרבות אפשרה להם גם לקיים מנגנון סגידה כלשהו, בעוד לא ברור מי האל או האלה לה הדרו סגדו, ידוע שהדת שלהם נקראה "הרשת". הרשת לא התבססה על כתבים קדושים או פעלות סגידה, אלא על מסגרת סיפורים שהיו אמורים להכיל ממד קדוש כלשהו, הכוונה שדרו אשר היה חלק מהרשת יראו בסיפורים האלה כמעין קודקס חוקים לפיו הם צריכים לחיות, כל סיפור לרוב החיל מוסר השכל חבוי שנועד להכתיב את ההתנהגות הנכונה, בשל האופי המיוחד של הרשת, כל שיירה יכולה להחזיק בסט סיפורים אחר לגמרי, ולרוב המנהיגים של השיירה יוספיו לרשת סיפורים חדשים בהתאם לצורך ולתנאים שהכותבו. מאחר והדרו ממשיכים לחיות באופן כזה גם היום, הרשת עדיין לא מאורגנת בצורה קולקטיבית ולכן לא מוגדרת בדיוק כדת, דרו לא יכולים לשאוב כוח קדוש מהרשת.

קריאתו של ברון החטאים הגיעה לדרו ראשנה, והם יצאו מהאדמה ושירתו אותו במסגרת הלחימה באלים, כפרס על כך, נתן להם ברון החטאים את היכולת לנדוד בין הברוניות מבלי להיות מושפעים מקסמי הגבולות (עוד על כך ב"נטישה של האנדר-דארק), מתנה זו מתגלמת באמצעות סימון שהדרו מסוגלים לקעקע מהדם האפל על עורם, הסמל נצרב בעור ומאפשר מעבר בין הגבולות.
אחרי שנים רבות של נדודים בעולם החדש, הדרו לבסוף בחרו להתיישב במס' מקומות, חלקם הגדול בחר להתגורר בסינטדל, אבל ישנם גם דרו שגרים בסרגדינה, הדרו הללו אימצו את מסגרת החיים של הברונות וניתן למצוא אותם בכמעט כל תפקיד ומקום אפשרי. יש כמה דרו שהצטרפו לקולקטיב, ומעטים מאוד פנו לאימפריוס, אבל הם מיעוטים קטנים ובטלים בשישים.

העולם החדש גרם ליריבות בין הדרו לבין האלפים להיחלש, המציאות החדשה הכתיבה להרבה אלפים חובה לזנוח את האמונות הישנות ולהתפשר על מסגרות חיים יותר מציאותיות, התוצאה הייתה שחלק מהאלפים והדרו עברו אינטרגציה והתחברו לקהילות משותפות, חצי אלף וחצי דרו הם גזע יחיסית נפוץ ולעיתים גם מוגדרים כ"אלפי כוככבים".
למסגרת החיים השפעה רחבה על הדרו ועל אלפי הככובים, שכן הסמל אשר מאפשר לדרו לנדוד בין הגבולות ניתן למנהיגי השיירות, ורק הם מסוגלים לקעקע אותו על דרו חדשים, בנוסף לכך, כמנגנון אבטחה שנועד למנוע מצב בו הדרו ימכרו את הסמל ויעשו בו שימוש לרעה, נראה שהסמל משלים את הקעקועים שדם הלילה יוצר, כך שיש צורך בקעקועי דם הלילה על מנת לגרום לסמל לעבוד. בעוד דרו נולדים כבר עם שאריות של דם הלילה בגופם, אלפי כוכבים לא מכילים מספיק מהדם והוא "הזדהם" בדם בני האור, כך שעל מנת שאלף כוכבים יוכל לעבור בין הגבולות בחופשיות, הוא צריך תחילה להיות מקועקע מחדש בדם הלילה, ורק אז לקבל את הסימן.

דרו שנולדים בעיירות זכאים לקבל את הסימן והם לרוב יוכלו למצוא מנהיג שיירה שיקעקע אותם, אלף כוכבים יהיה חייב לקבל את תמיכת הקהילה בשביל זה, מה שבדרך כלל מבטיח שרק אלף כוכבים שנולד לשבט נודד יהיה זכאי לקבל את הסמל, בעוד אלף כוכבים שנולד בערים יצטרך להתאמץ מעט יותר.
לבסוף, ניתן לקיים את ההליך גם על בני גזעים אחרים, אבל כמו במקרה של אלף כוכבים, יהיה צורך בקעוקע מחדש בדם הלילה על גופו של המבקש, אין עדויות רבות לגזעים אשר קועקעו בדם הלילה, ואלו שכן יהיה לרוב בני או בנות זוג של דרו שבחרו להצטרף לחיי הנדודים, וזכו לחסד מצד מנהיגי השיירות, אם זאת. לא נדיר לגלות שמנהיג שיירות סירב לספק לבן גזע אחר את הקעקעוים הנדרשים, ולמעשה גזר על הדרו שהיה מחובר אליו לבחור בינו לבין השיירה.
 
חזרה
Top