• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הדרך ל"ויהי חושך". עץ בניית עולם. עדכון 2/2/2020- תם ונשלם

זה מטריאריכה צבאית, תחשוב על זה בתור צ. קוריאה על סטרואידים בעולם פנטזיה. לכן יש קצת תחושות של קומוזנים וכל אחד יקבל מה שהוא צריך ותו לא. לכן

איך הולכת שם הכלכלה? האם כסף/סחר חליפין קיים או שמדובר יותר על משהו בסגנון קומוניזם?
כלכלה שיתופית, יש מטבע אבל הוא שווה ערך לתלוש מזון, זה לא עכשיו שיש לך דרך לחיות חיים מפוארים.

האם רפואה קיימת שם ברמה כל שהיא?
קיימת ברמת העיקרון, אל תצפא לניסים רפואיים או למשהו מסובך, אם אתה לא חזק מספיק בשביל להיות חלק מהקולקטיב אז אתה משקל מת. זה עונה גם על השאלה הבאה שלך. ככל שאתה דורש שמישהו יטפל בך אתה במצב רע יותר, לכן שבר הוא לא בדיוק גזר דין מוות, אבל זה עדיין ידרוש ממך לתפקד ולעשות את העבודה שלך. בסופו של דבר לעיתים עדיף כלי שבור מאשר שלא יהיה כלי בכלל.

מה קורה כאשר אחד מהילדים של האמא נהייה חלש מכדי להמשיך לתרום?
הוא מוחלף בבא בתור.
 
אהבתי את הערך. למען האמת, עם כל העניין של היערות, זה נשמע יותר כמו רוסיה אם מי שעומד בראשה היה אישה והמאצ'ואיזם שלהם. טכנית, על מנת שחברה תיחשב למטריארכיה, כל בעלות הכוח צריכים להיות נשים. אני חושב שאתה צריך להיות ברור יותר שהיא לוקחת גם בנות לטירתה ולא רק בנים כפי שעולה הרושם.
 
לא ברמה מיוחדת. כאילו גם אם יש רוחות רפאים וכו' באיזור הם כנראה פראיות ולא נשלטות על ידי אף אחד. משמע שכנראה שאם הם יעשו נזק לברונות הגבירה בלבן תשמיד אותה. זה ברונות שהכוח שלה מגיע מהאנשים החיים שלה, ולא מאלמתים.
 
המכשפה
בעוד יש קצת ערפול על המקור של הברונים האחרים, אין כל ספק בקשר לכל דבר הנוגע למכשפה, היא נולדה בת תמותה בעבר הרחוק, למעשה יש כמה גישות הטוענות כי היא הייתה מבני התמותה הראשנים שנולודו. בשלב כלשהו במהלך חייה היא יצרה קשר עם ישות כלשהי שלימדה אותה קסם, יכול להיות שזה היה שד, שטן, חוצן כלשהו או אפילו מלאך, המהות שלו לא חשובה. מה שחשוב היא שהיא כרתה איתו עסקה שבמסגרתה היא הסכימה לשרת אותו, והוא הסכים ללמד אותה קסם.
המכשפה לא מכחישה את החלק הזה, היא מודה שהקסם שלה מעולם לא היה מולד או כוח כלשהו שניתן לה, היא למדה כיצד לבצע קסם, והיא שירתה מישהו בשביל זה. היא מספרת את זה לתלמידים שלה כדי להזכיר להם שאף אחד לא מוגבל בגוף בו הוא נולד, להיות בן תמותה לא גוזר עליך חיים של ציות. היא עצמה נולדה בת תמותה, וכאשר החליטה שנמאס לה לציית, היא השמידה את הפטרון שלה, והפכה לפטרונית בעצמה.

ברגע בו השיגה המכשפה את העצמאות שלה, היא הקימה לה בקתה בודדה באיזור הביצות של היבשת שתקרא אינפרניה. שם היא חייה לה בשקט, לומדת ומגלה סודות מאגים חדשים, ולעיתים רחוקות נתקלת במטיילים אשר החליטו לחפש אותה, אומרים שהיא תמיד הייתה נותנת להם מה שהם מבקשים, אבל תמיד גובה מחיר גבוהה ולא צפוי לשם כך. במשך הזמן הזה היא הייתה מספיק "רגילה" בשביל שלאף אחד לא יהיה אכפת ממנה, האלים לא ראו בה כאיום, בני התמותה לא ראו בה כאסון, ופרט לחוצן אחד שמאוד כעס עליה, לא היה כוח בעולם שממש פעל כנגדה. לעיתים היו מנסים לגנוב ממנה סודות קסם או חפצי פלא שיצרה, אבל לא היה בכך בשביל להיות יותר ממטרד זמני. רוב העולם ציפה שהמכשפה פשוט תהיה שם עד הרגע בו היא לא תהיה. לא היו לה שאיפות לשלוט בעולם.

כל זה השתנה כאשר הגיע אליה מטייל מיוחד, כמו כל מטייל אחר הוא בא וביקש משהו, וכמו כל מטייל אחר הוא היה מוכן לשלם את המחיר. אבל הבקשה שלו הייתה לא צפויה. הוא ביקש ממנה שתעזור לו להפיל את האלים. המחיר שלה היה שהוא יצטרך לתת את השלטון יום אחד.
ברון החטאים הסכים.

ואז החלה המלחמה, מלחמה בה המכשפה לא יצאה לרגע מביתה. היא הדליקה את האש מתחת לכדרה שלה, היא הטילה טקסים ולחשים עתיקים וחדשים שנועוד לחזק את צבאותיהם של שאר הברונים. היא הקימה מתים להילחם לצד צבאות המומיה, היא שברה מחסומי קסם כדי לאפשר לגבירה בלבן לפעול ללא מכשולים. והיא הסתירה את ברון החטאים בעוד זה התגנב לפנטיאון במטרה להתנקש באלים.
לא פעם ניסו צבאות האור להגיע אל בית המכפשה, אבל הביצות ודיירי הביצות הגנו עליה. כל חיות האופל והמפלצות אשר חיו בביצות קמו להתנגד לצבאות אשר נכנסו לביצה. האדמה התמלאה בחול טובעני שבלע צבעות שלמים, והיתושים הפיצו מחלות בין החיילים.
המכשפה הבטיחה בית, היא הבטיחה לכל חסרי הבית, לכל הנרדפים, לכל המגורשים. כל אלה באו לביצות כשהמלחמה התחילה, והסתתרו שם תחת כוחה של המכשפה. כל אנשי החייה, המפלצות, המקוללים. כל אלה מצאו בית בביצות, ובעוד הם לא נלחמו בעצמם במלחמה. הם שימשו ככוח ההגנה של המכשפה.
וכאשר אחרון האלים נפל, קיימה המכשפה את ההבטחה שלה, היא הכריזה על שטח הביצות בשם ברונות סרגנדיה, והיא הבטיחה שכל אחד אשר נרדף יכול למצוא מקלט בביצות, כל עוד אלה ישבעו נאמנות למכשפה ולתורתה, היא תאפשר להם לחיות חיים שלווים ללא התערבות.

ובדור הראשון הביצה הפכה להיות מחנה הפליטים הגדול ביותר בהיסטוריה, לא בגלל שבני תמותה אשר ברחו מהערים ומהצבאות חיפשו בה בית, אלא כי לפתע יצורים אשר גורשו מכל מכום אחר מצאו בית : שבטי ליקנטרופים, אורקים, הובגובלינים ועוד מצאו לפתע מקום לקורא לו בית, אלא אשר עד לא מזמן חיו במערות ונסו על נפשותיהם מגדודי אבירים בשריון נוצץ מצאו להם מקום חדש לגור בו. אלה אשר נשבעו אמונים למכשפה קיבלו מקום של כבוד בביצות. וסרגנדיה קיבלה את השם "ממלכת המפלצות" על ידי האנשים הפשוטים.

אבל הדבר לא הפך את סרגנדיה למקום פראי. נהפוכו, אלה אשר באו לשם באו במטרה לחיות חיים שלווים ושקטים, הם היו אספסוף של יצורים אשר נרדפו בכל חייהם וחישפו בית, וכאשר הגיעו לשם הפליטים מהמלחמה הגדולה, הם היו נואשים מכדי לפחד ולשנוא, ותחת המכשפה נחתמו ההסכמים בין תושבי סרגנדיה. כפרים הוקמו בתוך הביצות, בתחילה מפוצלים בין המפלצות לשאר הגזעים, אבל במהרה הגבולות הללו צוצמו, עתה אפשר למצוא בכפרים בביצות הובגובלינים ולטאישים עובדים לצד בני אנוש וגמדים. צאצאים של מקוללי ליקנורטפיה ובני אדם התחלילו להיות נפוצים בארץ, מה שאף אל לא הצליח לעשות ולא רצה לעשות התרחש, שלום בר-קיימא בין יצורים של פחד ודמויי אדם.

בו בזמן, המכשפה פעלה למען עיקר תכליתה- הקסם. המלחמה הגדולה השאירה ריק גדול של ידע, והפחד שהידע המאגי יעלם מהעולם גרם לה לפעול. היא שיטחה חלק מהביצה והקימה בו מבנה אבן מגודל, גדול מספיק בשביל להיות אחוזה. ובו היא הקימה את אקדמית שואלמנס לכישוף.
בעוד לא מדבור באקמדיה המלכותית לקסם אשר קיימת אצל ברון החטאים, מדובר בבית ספר אשר הכשיר במשך דורות את מכשפי מזג האוויר של סרגנדיה, 12 מטילי לחשים אשר הם התלמידים הישירים של המכשפה, והיחידים פרט לה אשר מסוגלים לשלוט בביצה באמצעות הקסם שלהם.
בכל שנה אחד ממכשפי מזג האוייר יאסוף 12 תלמידים ותלמידות שיגיעו ללמוד בשואלמנס, אין קריטריון בחירה ספציפי, וגם תלמידים שמעולם לא הציגו יכולת קסם לפני כן יכולים למצוא עצמם כחניכים באקדמיה.
התלמידים לומדים כישוף מ12 המאגים ומהמכשפה עצמה, וכאשר הם מסיימים את ההכשרה שלהם הם ישלחו לשמש כראשי עיירות בביצה, משמים כעושי דברה של המכשפה והיד הארוכה שה בתוך הביצות.
במידה ואחד מ12 מכשפי מזג האוויר ימצא את מותו בכל דרך, אזי המכשפה תבחר את יורשו מאחד מבוגרי האקדמיה. התחלופה של המכשפים היא יחסית נמוכה ובדרך כלל יוחלף אחד בדור, לעיתים רחוקות אחד המכשפים בוחר לפרוש מרצונו. לרוב בגלל שאין לו יותר רצון לעסוק במלאכת ניהול הברונות, במקרים כאלה הם ישארו בתור אנשי סגל באקמדיה, לרוב בתור מומחים בענף קסם מאגי כלשהו.

אקדמיית שולמאנס היא הכרטיס לחיים טובים שכל ילד בברונות חולם עליה, ארצות הביצה אינם ארצות קלות, ולמרות שבני אדם ומפלצות חיים שם זה לצד זה, עדיין קיימים בה סכנות רבות ויוצרים פראיים אשר יכולים להרחיב את שטח הצייד שלהם, בשל כך אנשי סרגנדיה נוטים לחפש את ההנאות הקטנות של החיים, הם חיים בקהילות מוגבשות שמנסות למצוא שמחה בתוך האיזור הקשה. מרביתם יעסקו בחלקאות או במלאכות פשוטות (שוחט, נגר, חייט וכו') שידרשו מהם לעבוד קשה במרבית היום בשביל למצוא קצת מנוחה בערב. לכן האפשרות של להישלח לאקדמיה בה ינתן לך כל מחסור, ואף תוכל אם תצטיין להיגע לגדולה היא חלומם של כל האנשים החיים בסרגנדיה, הן הילדים אשר מקווים חולמים להיות אחד מהקוסמים אשר מסוגלים לרכב על הרוח ולשלוט בביצה, והן ההורים שמקווים לעתיד טוב יותר לילדיהם, הן אלה אשר ישלחו לאקדמיה, והן אלה אשר ישארו בבית ויכולו לחיות עם מעט יותר שפע כאשר יש פחות פיות להאכיל.

בעוד הכפרים והעיירות מצליחם להיות ברי-קיימא בעצמם, הברונות מעודדת סחר חיצנוי, ראשי הערים לעיתים מסוגלים לקבל אישורי מעבר בין הברוניות על מנת לשאת ולתת עם נציגי ברוניות אחרות, הביצה אינה איזור מלא משאבים אשר יכול להציע כל דבר לברנויות האחרות, אם זאת הגידולים החקלאים שלהם והקהילה המתפקדת מאפשרת להם להיות מקור מזון עיקרי של חלק מהברניות האחרות, בעיקר בזכות העובדה שמכשפי מזג האוויר מסוגלים לסייע לגידולים חקלאים בזכות יצירה והספקה של גשם לפי רצונם.

אלה אשר חיים בסרגנדיה יודעים שעם עבודה קשה, המחר יהיה טוב יותר
ושיש בה מכום לכולם, לא משנה כמה השיניים שלהם חדות.
 
מה בדיוק עשה את הגזעים המפלצתיים לכאלה מכלתחילה אם ברגע שניתנה להם הזדמנות, הם נעשו נתינים שומרי חוק? במו"ד, ההנחה שגזעים מפלצתיים באים מתוך מנטליות של להציק לחלשים מהם ולכן יש צורך ביד הברזל שתרסן אותם. הם נעשים מאורגנים רק כשרודן אפל מכנס אותם תחת שלטונו למרות שיש גזעים מפלצתיים שהם יותר מאורגנים מטבעם מהאחרים.

המכשפה נשמעת די אחלה לבארונית. הזכרת בערך על הפרעה שהוא מייצא כח אדם. מה היא עושה איתו? מתיאורך, נראה שהמצב בבארונות לא דורש תגבור מעין זה.
 
עריכה אחרונה:
הלדין -
תיקח את הגזעים המפלציים הקלאסים, אנשי זאב, לטאשים, אורקים, הובגובלינים וכו'- בעולם מוד"י קלאסי הם בדרך כלל מה שאתה הולך לצוד ולהרוג בתור גיבור. בעולם שבו האלים די זרמו עם ההשמדה של הגזעים האלה, היה להם סיבה להיות פראיים ומסוכנים לבני אדם וכו'. ברגע ששני הגזעים מצאו את עצמם באותה נקודת פתיחה חדשה, התאפשר להם להתחיל לעבוד יחד, כמובן שבהתחלה החיבור בינהם היה מאוד חלש ומבוסס על הרצון של המכשפה בלבד, אבל ככל שהזמן עבר נעשתה אינטגרציה בין הצדדים עד שהם התאדחו. (זה גם התירוץ לאיך יש יש את גזע השיפטרס בעולם, אבל זה מאוחר יותר)

זכרת בערך על הפרעה שהוא מייצא כח אדם. מה היא עושה איתו?
חקלואת, הליכי בנייה. בסופו של דבר הפרעה מייצא כוח עבודה זול, בעוד הרוב הולך לברונות של ברון החטאים, לראשי העיירות עדיין יש שימוש בכוח עבודה זול שעכשיו נכנס לעבוד בשבילם בשדות וכו'. היא לא הלקחוה הכי גדולה של הפרעה, אבל היא עדיין רוכשת ממנו.
 
ברון החטאים
לכל סיפור יש התחלה, ברון החטאים הוא ההתחלה של הסיפור הזה.
הסיבה להחלטה שלו לפתוח במרד גלוי נגד האלוהות לוטה בערפל כמו המקור שלו, הוא היה אציל כלשהו בזה אין ספק, ובשלב כלשהו הוא מכר את נשמתו בשביל חיי נצח, המחיר של חיי הנצח האלה דרש ממנו לקחת את חייהם של אחרים כדי להמשיך לחיות, הוא הפך לארור על האדמה וגורש מפני אור השמש. הוא הפך לערפד. והוא היה הראשון מבני מינו. במשך עידנים הוא חי באפלה מתחת לאדמה. כאשר הוא יוצר קשר רציף עם הגזעים התת קרקעיים, ועם הזמן- גם מייצר את מורשתו החדשה. שבט הערפדים הראשון והחידי של סיאן.

יצירות אומונת אשר תלויות במצודת הסינטדל מציינות את הברון בשלבים שונים של העולם, ומשמשים כמעט כמקור היסטורי יחידי לעבר הלוט בערפל של העולם, יש ציור שמציג אותו כאביר רכוב על סוס לבן, יש ציור שמציג אותו כאציל בנשף מסיכות, ויש את הציור המפורסם ביותר של הברון, הציור שלו עומד מעל גופות האלים, ומנקה את חרבו מדמם.
בעוד שהברנויות הפכו לשוות בכוחן, הברונים לא, ועד כמה שהפרעה, הגבירה בלבן והמכשפה יסרבו להודות בזה, לולא התערבותו של ברון החטאים במרד, הם היו מפסידים לאלים. כי בעוד צבאותיו של הפרעה נלחמו בצבאות האור, ובועד כוחה של הבאנשי התמודד מול כוחות הקסם של האלים, היה זה הברון שהשתמש בכוחה של המכשפה כדי להסתנן לפנטיאון האלים, ולאתגר אותם לקרב. בסוף הקרב יצא הברון מהפנטיאון כשהוא מוכתם בדם, ובידיו ראשיהם הכרותים של האלים.
ולאחר ששתה את דמם של האלים, הוא גם היה יכול לצעוד מתחת לאור השמש מבלי לסבול עוד מכוחה. לכן גם יכול היה לצעוד באור היום לעבר כוכב השחר, ולדקור את השמש עצמה בחרבו. מאותו יום השמש נצבעה בדם, ולא היה בכוחה עוד בכדי לפגוע ביצורי האפלה.
מאחר ולא היו עדים לקרב בפנטיאון, אף אחד לא יודע כיצד הברון ניצח לבדו לא רק אל אחד, אלא את כולם. הוא לנצח ישבע שעשה זאת בזכות כוחו שלו. וכי האלים היו מה שהוא תמיד אמר שהם- בני תמותה שהיה להם מספיק כוח כדי לדרוש סגידה. ובוכן, היה לו יותר כוח מהם, אבל בניגוד לאלים. הוא לא ביקש סגידה.

אין פירוש הדבר שהברון היה הכוח היחידי שהגיע מצידו במערכה, במשך השנים בהם היה קיים הוא יצר שבט ערפדים רחב ידיים, הוא יצר קשרים עם גמדי המעמקים והאלפים האפלים, הוא גייס גובלינים והגיע עד ללב האדמה, שם הוא כרת ברית עם כוחות עתיקים של תפלצים שאף אדם לא ראה. ועם יש עוד טוב בעולם, אז גם לא יראה.

כאשר המרד נגמר, וכאשר השמש החלה לדמם, יצאו אנשי דבריו של ברון החטאים על מעל פני האדמה. הם צעדו לעבר חורבותיה של "מצודת-אור", עיר הבירה העתיקה של כוחות האור. והקימו בה בית חדש. בני האדם שעוד שכנו בעיר גורשו לחיות בצללים ובשכנות ההרוסות, הם בנו מחדש את העיר הנפולה, תיקנו את החומות הגדולות ושיפצו מחדש את הארמון הענק.
ואז ברון החטאים הגיעו לעירו החדשה, הוא צעד ברחבי העיר לקול תשואתיהם של כל יושביה החדשים. וכאשר הוא התשייב על כס המלכות של העיר, והוכרז על ידיהם כמנהיגם וכברונום לנצח נצחים. הוא הכריז על שמה של הברונות שלו, "שנבריה", והכריז שמעתה עיר הבירה "מצודת-אור" אינה קיימת עוד, העיר בה דרשו האלים מחסדיהם לנהוג על פי סט כללים שאפילו האלים עצמם לא עמדו בהם, אותה גישה צדקנית אשר הגדירה כל דבר שהאלים ראו בו כפסול חטא. אינה קיימת עוד. הוא הכריז כי עירו פתוחה בפני כולם, הוא לא יתן לאף כוח לגרש בני תמותה אל החשיכה, הוא לא יתן לאיש להרגיש דחוי. ואם לעשות זאת יהיה חטא בפני האלים העתקים, אז כה יהי. הוא נעמד והכריז על מצודתו כמעוז מגן לכל החוטאים. וקרא ל"מצודת-אור" בשמה החדש, "הסינטדל".

וברון החטאים עמד במילותיו, הוא יצא בעצמו לסמטאות האלפות אליהן גורשו בני האדם וקרא להם לחזור, הוא נשבע בכבודו שהוא ברונם של אנשי החושך כמו שהוא ברונם של אלה אשר חיו באור, הוא העניק לכל משפחה שרצתה לעזוב את העיר את האפשרות לחיות בשממות אינפרניה, כאשר הוא מצייד אותם בצידה מספיקה כדי להתקיים, ותוך הבטחה שאלו אשר עזבו את העיר, יכולו תמיד לחזור.
אלה אשר בחרו להישאר הוחזרו לבתיהם, בעוד יצורי החושך שכבשו אותם קיבלו מגורים חדשים ברובע חדש שהוקם בעיר. בתוך זמן קצרה חזרה העיר "לחיים". הבתים ההרוסים תקנו, החורים בחומה נסתמו, והשווקים חזרו לפעול. ואם הפעילות של העיר, החלה גם הפריחה שלה.
בשנים הראשנות העיר הגדולה הספיקה לתושבים, לא היה צורך ביותר מזון ממה שהיא יכולה הייתה לספק מתוך החומות, והיה די מקום לכל השוכנים בה.
אבל ככל שהשנים עברו, הדוחק התחיל להיות מורגש יותר ויותר, היה פחות מקום בתוך החומות שהגנו מפני האיומים שמחוץ לחומות, והיו יותר פיות להאכיל ממה שהעיר יכלה לספק.
וככה הוקמה הטבעת הראשנה, מעגל חומות נוסף שהקיף את מעגל החומות המקורי של העיר, מאחר והמעגל החדש נועד לספק בעיקר מקומות מגורים חדשים, השכונות בה נבנו בצורה צפופה יותר, האחוזות של הטבעת הפנימית החולפו בבתים צמודים, אשר העניקו מגורים נוחים אך לא מפוארים לדורות החדשים שנולדו בעיר, ופתר את בעיית המקום בעיר.
ולאחר מספיק זמן, הוקמה לה הטבעת השלישית, אשר נבנתה בסנגנון בנייה צפוף עוד יותר, ובה חיו תושבי העיר אשר היו בעלי אמצעים פחותים יותר ואנשי צבא בכירים, גרים במבני דירות המכילות מס' משפחות. ולרוב שיכנו את משפחות המשרתים ובעלי התפקידים הזוטרים יותר של אלו החיים ב2 הטבעות הראשנות. בטבעת זו גם נבנתה לאחר תקופה האוניבריסטה הראשית של הסינטדל. מוסד אקדמי אשר מושך תלמידים מכל אינרפניה ומלמד אותם את רזי המלאכות השונות. לעיתים קרובות ניתן למצוא נבחרים משלוש הברוניות האחרות לומדים באקדמיה, על מנת שיביאו איתם לביתם את הידע אשר צברו במוסד המתקדם.

יכול שהעיר הייתה מסתפקת ב3 טבעות, אבל ברון החטאים בחר לעשות את מה ששאר הברונים סירבו לעשות, במקום להסתכל על העבר בגאווה, הוא הסתכל על העתיד בכמיהה. מיטב המוחות של הסינטדיל עבדו במשך שנים כדי להבטיח שמה שהיה חלום אתמול, יהיה מציאות מחר. בתוך כמה דורות, החליפו מפעלים את בתי המלאכה, ומנרות גז החליפו את העששיות ברחובות. מים זורמים נעו בצינורת הסינטדל, ומוצרים נבנו בה מסביב לשעון.

הצורך לספק את הדברים האלה דרש את קיומן של הטבעות הרביעית והחמישית, שוהקמו כפרויקט בנייה יחדיו על ידי פועלים מברונות האימפריום, בטבעת החמישית נבנו המפעלים ובתי המלאכה, לצד שאר המבנים הנדרשים כדי לתפעל מוסדות אלה, מחסני פחם גדולים הוקמו בצמוד למפעלים בעלי ארובות מפיצות עשן, ולצידם הוקמו שכונות מגורים צפופות של הפועלים אשר הועסקו במפעלי הטבעת החמישית, לצד אנשי הצבא הזוטרים. אלה אשר המגורים שלהם סופקו על ידי העיר, וחיו ברמת החיים הבסיסית ביותר שיכולו.
הטבעת הרביעית נבתנה בפאר דומה לטבעת השלישית, אבל במקום צאצאי האצולה החלשים או בעלי עצמאים עם חברים בחלונות הגבוהים, גרו שם מנהלי המפעלים והמקורבים להם, חיים בטעבת הרביעית היו דומים לחיים בטבעת השלישית, אבל ללא הפוליטקה והנשפים שהתקיימו בהם, בנוסף, בניגוד לתושבי הטבעת השנייה והשלישית, תושבי הטבעת הרבעית לא יכלו להיכנס לטבעת הראשנה ללא היתר מיוחד, קל וחומר אלו אשר חיו בטבעת החמישית.

הטבעת השישית הוקמה בהתחלה כהרחבה לטבעת החמישית, אבל מהר מאוד הפכה להיות המקום בו הוקמו המפעלים הפחות נחשקים, סדנאות יזע ובתי מלאכה שלא דרשו כל ידע מוקדם הוקמו בה, מעסיקים עובדים אשר כל מה שהיה להם להציע הוא עבודת כפיים, בעוד עבודה בטבעת החמישית דרשה רמה מסוימת של יכולות והבנה, הטבעת השישית דרשה רק לב מתפקד ומוח פעיל (וגם זה לא תמיד), בעוד הטבעת החמישית החילה בעיקר את דמוי האדם הנפוצים יותר, דוגמת בני אדם גמדים ואלפים. הטבעת השישית החילה את הגזעים שלא דרשו הרבה כדי לעבוד, והחילה בעיקר גובלינים וקובלדים זולים. בתחילה הטבעת עוד החילה גזעים אחרים, אבל היא קיבלה לאחרונה את השם "עיר הגובלינים" בתור כינוי. אם היית נתקל בגזע אחר בטבעת הזו, הוא כנראה היה מנהל עבודה או רק עובר בה, לאיש משלוש הטבעות הראשנות לא היה מה לחפש כאן.

הטבעת השביעית הוקמה לאחרונה, כאשר העיר הפכה לגדולה מידי בשביל להשתמש בזמון אשר נקלט בתוכוה או מיבוא, הורה הברון על הקמת מפעל מזון עצום, ובנה את הטבעת האחרונה אשר מקיפה את העיר וכמעט מתחרה בגודלן של 3 הטבעות הראשנות יחדיו. טבעת זו מחילה איזורי מרעה ושדות חקלאים עצומים, את עבודת הכפיים של הטבעת הזו ממלאים הגובלנים והקובלדים שלא עובדים בטבעת השישית. אבל הניהול של הטבעת נעשה על ידי קבוצה חדשה בעיר, "אנשי השממה" - אותם צאצאים של בני העיר שבחרו לעזוב את העיר לפני שנים, וכעת נתבקשו לחזור לעיר ולנהל את מפעלי המזון של העיר. בתוך ידיעה שלהם גם הקשיחות הנדרשת כדי לחיות רחוק מכל התנאים שמעניקות הטבעות הפנימיות. השילוב בין המרחק מעיקר העיר והחיים הרגילים בשממה, יצרו איזור חיץ בין השממה לביר העיר, איזור כמעט חסר חוק למעט החוק שאנשי השממה קבעו. אשר ייבאו הלכה למעשה את חוקי השממה לתוך שטח העיר: השריף הוא אומנם החוק, אבל לאקדחים יש יכולת להתעלות על החוק. ועדיף להיות חזק על פני להיות צודק.

שבע הטבעות של העיר נתנו לה את הכיוני "עיר שבע הטבעות" או "עיר שבעת החטאים", וחלומם של כל דיירי הטבעוות הוא להצליח להגיע לטבעת הבאה, בתקווה לחיים טובים יותר ותקווה למציאות קלה יותר.
ובלב העיר נמצאת אחוזת הסינטדל המקורית, בה נערכים מידי שבוע נשפים אשר מגמדים את נשפי הטבעת השנייה והשלישית. הטבעת הפנימית אשר ידועה גם בתור "מעגל הדם" היא המקום בו שבט הערפדים חי לצד משרתיהם האישיים וספקי הדם שלהם. בעוד שקיימת אצולה מסודרת בעיר, הדרגה הגדולה ביותר שניתן לשאוף עליה היא התעלות לערפד על ידי הברון, אשר מעניק את הכבוד הזה לנדירים ולמעטים בכל דור. מבטיח להם חיי נצח, ולמשפחתיהם תנאים טובים עד ליום מותם.
לצד האחוזה ניתן למצוא את בית הלורדים, מקום אשר משמש הן כרשות מחוקקת והן רשות שופטת. לצד האקמדיה המלכותית לקסם, המוסד הגבוהה ביותר ללימודי כישף אשר מכשיר את בני האצולה בעלי היכולות הגבוהות ביותר. וכן תכנת הרכבת הראשית של הסינטדל, אשר מחברת בין 7 הטבעות במסילת ברזל, אשר בתורה מתפררסת לאורך הטבעות ומאפשרות מעבר יעיל ומהיר בתוך הטבעות ובין הטבעות.

בעוד שלכל טבעת אוטונמיה בסיסית, הן כולן מצייתות לפקודות הברון, ולחלק משבעת החטאים שלו. בני תמותה אשר הוא בחר לתת להם את הסמכות העילאית על פני העיר, ולתגמל אותם בכוח דם האלים. הם לא בהכרח ערפדים וחלקם אפילו בני תמותה. אבל הם זרועו הארוכה של ברון החטאים. ומשמשים כאנשי סודו.
גרגנותו של הברון אחראית על המזון בכל הברונות, איש לא ראה את החטא הזה תקופה ארוכה והזהות שלו או שלה הפכה לאגדה ברחבי הסינטדל. הפקודות אשר מועברות ממעגל הדם נושאות את סמל החטא, מהיום שהחטא מונה, איש לא מת מרעב ברחבי העיר.
חמדונותו של הברון הוא שר המאות ואחראי על הכספים בברונות, בעוד שאר החטאים נוטים לחיות בטבעת הפנימית או לכל היותר בטעת השנייה, חטא החמדנות חי בטבעת הרביעית ולצד גילדת הסוחרים של העיר. משם הוא אחראי על המיסים ומוודא שאף סוחר לא פועל מחוץ לחוקי הגילדות. הוא והברון עצמו הם היחידים בעלי גישה למצבורי הזהב והכסף של הברונות. ומספרים שהוא יודע לזהות כל מטבע שנמצא בעיר, עד לרמה שהוא יכול לספר את התאריך בו המטבע הוטבע ואת הידיים שהוא עבר.
זעמו של הברון הוא מפקד הצבא הבכיר ביותר וראש המשמר, מעבר להיותו לוחם בלתי מנוצח ששני רק לברון החטאים עצמו, הוא גם איש סודו הקרוב ביותר, וככל הנראה היה קיים עוד בתקופה שהברון היה בן תמותה. זעמו של הברון כבר הביס צבאות לבדו, וחיסל מרידות ללא ניצולים.
עצלנותו של הברון הוא הסמכות האחראית על האצולה הגבוהה, הוא יושב בבית הלורדים ומנהל אותו, לצד חיקוק חוקים וניהול פרוטקולים. חטא העצלנות חי בתוך היכל הלורדים. לא ברור מה החטא עושה בזמן שבוא לא מתקיימות ישיבות מועצה, אבל ברור לכולם שהוא זוכר בעל פה כל חוק, כל סעיף וכל דיון שנערך בהיכל. אומרים שהוא גם יכול לצוטט בעל פה כל פגישה שנערכה בהיכל, מהיום שזה החל לתפקד, ועד ליום האתמול.
גאוותו של הברון היא מיסתורין, היא איננה בת אלמוות ואין כל אזכור שלה למעט מחמש השנים האחרונות. בת האנוש הזו חייה לה במעגל הדמים בחופשיות וללא כל מחסר. מעטים מתושבי הטבעות שבכלל שמעו עליה, ואלה אשר חיים בטבעת הראשונה זוכים לראות אותה בכל שבוע במהלך הנשפים שנערכים. מחזרים אשר ניסו לפנות עליה גילו כי חטא הזעם שומר עליה מכל משמר ולא נותן לאיש להתקרב אליה ללא הסכמה מפורשת מהברון עצמו. אף אחד לא יודע על מה היא אחראית, אבל הברון פונה עליה בתור הגאווה שלו. ובחדרי חדרים מכנים אותה כביתו של הברון.
חטא הקאנה של הברון מנהלת את יחסי החוץ של הברונות, היא עובדת על פי 2 עקרונות הראשון הוא כי "ניתן למצוא אצל כל אדם דבר שיעורר אצלך קנאה." והשני הוא "עליך לעורר את קנאתו של כל אדם." מאחר והסינטדל היא הברונות היחידה אשר מנהלת קשר דיפלומטי רציף עם שאר הברוניות, קשה למצוא את חטא הקנה בעיר לתקופה ארוכה, היא לרוב נעה ביחד עם המשמר שלה בין הברוניות האחרות ונפגשת עם הברונים האחרים או עם בעלי הסמכות שם. אומרים עליה שהיא מעולם לא אמרה מילה שהברון עצמו לא היה אומר. ושהיא מסוגלת לשכנע סלע לעוף.
לבסוף, תאוותו של הברון הוא האחראי על המחקר והקסם בעיר, הוא הדיקן של 2 האקדמיות ומחזיק בתואר מהנדס ראשי ומג ראשי כאחד, לשכתו נמצאת בתוך שטח המשותף ל2 האקדמיות, ותחתיו הוכשרו דורות של מהנדסים, אשפים וארטיפסרים. אומרים שהוא יודע כל דבר שקרה ואין גבול לידע שלו. איש לא הצליח לשאול אותה שאלה שלא ידע לתת לה מענה.


שבעת החטאים, לצד הברון שולטים בשנבריה ביעילות ובצורה צודקת, כאשר יש פשיעה בעיר, הם יגיבו עליה ביד קשה. אם נגרם למישהו עוול, הם ידאגו לפצות אותו בדרך הנכונה, הסינטדל היא הלב הפועלם של אינפרנימה, ואף על פי שהיא לא באמת ממקומת באמצע היבשת, היא מצליחה לחבר את כל הברוניות.
אלה אשר חיים בשנבריה יודעים שיש בה מקום לכל החטאים.
וכי רק שאיפה קדימה תבטיח חיי נצח.
 
אני חושב שנתת מושג ברור יותר לגבי האופי של הברונים האחרים. אני מבין שהמסתורין הוא חלק מטבעו של ברון החטאים אבל יותר התמקדת בברונות ופחות בו.

מה הממדים של עיר המדינה של שנבריה?

מה בדיוק המשמעות של "שמש מדממת"? האם העולם הזה חשוך דרך קבע או שהשמש עכשיו בעוצמת ההארה של ירח? אני מניח שחשבת על ההשלכות של זה על מחזור העונות של העולם. כהתחלה, פרט זה מעורר תהייה כיצד הפרעה מחזיק את הברונות שלו במצבה המדברי כשהטמפרטורות בעולם יותר נמוכות משהיו אי פעם, בעצם.
 
מה הממדים של עיר המדינה של שנבריה?
אני תמיד גרוע בלתת ממדים מדויקיים, אני מניח שאפשר להגיד שאם אתה עולה על רכבת מהטבעת החיצונית ביותר לטבעת הפנימית ביותר זה יקח בערך חצי יום של נסיעה.

בדיוק המשמעות של "שמש מדממת"? האם העולם הזה חשוך דרך קבע או שהשמש עכשיו בעוצמת ההארה של ירח? אני מניח שחשבת על ההשלכות של זה על מחזור העונות של העולם. כהתחלה, פרט זה מעורר תהייה כיצד הפרעה מחזיק את הברונות שלו במצבה המדברי כשהטמפרטורות בעולם יותר נמוכות משהיו אי פעם, בעצם.
לא בדיוק בפן הזה, העולם עדיין מתפקד כרגיל והשמש והירח עדיין קיימים. אבל הכוח ה"טהור" של השמש שאמור להשמיד יצורי אופל וערפדים נפגם. אם יש לזה השפעה הרסנית ארוכת טווח? אולי. כרגע זה לא יוצר השפעות מסובכות פרט לכך שהשמש קיבלה גוון אדום באור שהיא מפיצה.
 
אני תמיד גרוע בלתת ממדים מדויקיים, אני מניח שאפשר להגיד שאם אתה עולה על רכבת מהטבעת החיצונית ביותר לטבעת הפנימית ביותר זה יקח בערך חצי יום של נסיעה.
אז מה המהירות של הרכבת?
לא בדיוק בפן הזה, העולם עדיין מתפקד כרגיל והשמש והירח עדיין קיימים. אבל הכוח ה"טהור" של השמש שאמור להשמיד יצורי אופל וערפדים נפגם. אם יש לזה השפעה הרסנית ארוכת טווח? אולי. כרגע זה לא יוצר השפעות מסובכות פרט לכך שהשמש קיבלה גוון אדום באור שהיא מפיצה.
הרעיון של "השמש המדממת" פשוט מעניין מדי מכדי להיות סתם "השמש נעשתה אדומה ובלתי אפקטיבית ליצורים שחיים באפלה."
 
הרעיון של "השמש המדממת" פשוט מעניין מדי מכדי להיות סתם "השמש נעשתה אדומה ובלתי אפקטיבית ליצורים שחיים באפלה."
ביחוד בהתחשב בכך שהברון הוא ערפד...

אז רמת הטכנולוגיה היא רנסאנס? האם הטכנולוגיה הזו הגיעה לשאר הברונויות ברמה זו או אחרת?
 
אז רמת הטכנולוגיה היא רנסאנס? האם הטכנולוגיה הזו הגיעה לשאר הברונויות ברמה זו או אחרת?
יותר ללונדן הויקטורינאית. ולא, כמו שרשמתי אף אחד מהברוניות האחרות לא פעלה אף פעם כדי להתקדם טכנוגלית.

בקשר לשמש, אני מצד אחד מבין מה אתם אומרים, מצד שני אני מתלבט על איזה אפקט אני רוצה לתת לזה. אפשר להגיד באיזה רמה שזה גרם להשפעות הרס על העולם ולכן כל מקום שאין בו כוח של ברונות הפך לשממה מסוכנת. עקרונית לא חשבתי על משהו מעבר לזה, נעשה חושבים ונראה.
 
כבר נגעתי מספיק בקוסנפט של דם (ועוד דם מיוחד) אם זה שיש לו את השבעה שקיבלו את הדם אלים. יש קצת גבול כמה אני רוצה לקחת את הקונספט של ערפדים ל150%.

כרגע העולם קצת קריר יותר, והשמש מאירה באור מסוג אחר. זה די אומר שצריך כוח חזק כדי לדאוג לחיים, או להצליח להתרגל לתנאים מאוד קשים, אם הברונים משתמשים בקסם או בידע כלשהו כדי לשמר את החיים בברונות שלהם ולהפוך את השממה לעוד יותר לא ראויה למחייה? מי יודע. אם יכול להיות שהפגיעה בשמש הולכת לפגוע בכולנו מתישהו? אולי. נשאיר את כקרס עתידי.
 
מהיכן הערפדים מקבלים את המזון שלהם? מה אחוז הערפדים בקרב האצולה? האם דמפירים קיימים בעולם שלך?
אגב עקרונית לרוב להפוך לערפד הופך אותך למרושע באופן אוטומטי, אבל העולם שלך נראה הרבה יותר אפור בכיוון הזה... איך זה עובד? בכללי עם גזעים "מרושעים"
 
חזרה
Top