• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

האם הקורונה גרמה לכם להתעניין פחות או יותר בספרים ומוצרים חדשים?

לא כל-כך ברור לי מה הדמויות עושות בשנה השקטה, זה לא מרגיש בדיוק כמו משחק תפקידים אלא משלב גם משחק ניהול, אם הבנתי נכון מהאתר שלהם.
מעניין שהם מחזיקים מעמד שלוש שעות. אצלי זה לרוב נע בין שעה לשעה וחצי, ואז תלוי בילד. הגדולה אחרי הזמן הזה כבר נמאס לה, אבל הקטן יכול להמשיך.
 
לא כל-כך ברור לי מה הדמויות עושות בשנה השקטה, זה לא מרגיש בדיוק כמו משחק תפקידים אלא משלב גם משחק ניהול
זה לא משחק תפקידים. זה משחק סיפור סיפורים. בהחלט לא משחק ניהול. כלומר, מספרים מה קרה לקהילה על בסיס שאלות מגרות שהמשחק נותן לשחקן/ית שעכשיו התור שלו/ה, ויש מסגרת חוקים שמכוונת את הסיפורים לכיוונים מסוימים. בהחלט עולות דמויות מהסיפור, איך אין ממש גילום דמויות.
גם אקס נובו הוא באופי דומה.

מעניין שהם מחזיקים מעמד שלוש שעות
מפתיע גם אותי.
 
מבחינתי משחקי תפקידים הם כבר שנים עניין של תקופות. בשבעת החודשים שאנחנו עם הקורונה הספקתי לחוות פיק מאוד-מאוד גדול בין אפריל לבין יולי (סביב סולמוקוטה), ומאז להתחיל קמפיין, לסיים אותו בהצלחה, ולהתחיל אחד נוסף שסגרתי לפני סשן המשחק הראשון. הייתי מאז גם בפאנל על משחקי תפקידים באייקון, אבל אני בתחושה שלא הייתי חד ושבאופן כללי למעלה מחודשיים שההתעסקות היחידה שלי במשחקי התפקידים היא הפאנל. מתישהו אחזור למשחקי התפקידים, על אף שכנראה לתיאוריה מהר יותר משאחזור לשחק שולחני או חי או משהו באמצע. בג'נקון הוירטואלי קניתי ים של משחקי תפקידים, אבל עוד לא פתחתי אף אחד מהם: כולם בניילונים. יש מן תחושה של עייפות שאני לאט-לאט לומד מחדש להתמודד איתה, מקווה שהיא תעבור בזמן הקרוב כי חסרים לי משחקי התפקידים, פשוט לא מסוגל כרגע להתמודד איתם כרגע. :(
 
להבנתי הפאנל מוקלט, ונמצא בשרת של אייקון. אני מודה שזה האירוע היחיד באייקון שנכחתי בו, אז אין לי צמיד ואין לי מושג איך זה עובד.
לגבי סולמוקוטה, כנס התיאוריה הנורדי קנוטפונקט כל שנה מקבל שם אחר לפי המדינה המארחת. בשנה שעברה זו הייתה פינלנד ולכן השם הוא סולמוקוטה שזה "נקודת מפגש" בפינית. השנה הוא הולך להתקיים בנורווגיה, ולכן הוא קנוטפונקט. :)
 
הקורונה לא השפיעה עליי יותר מידי, למזלי או לרוע מזלי, איך שמסתכלים על זה. אני עובד מהבית, בעיקר בעבודה שחוץ משבוע אחד באפריל נמשכת כרגיל (תרגום ועריכה). אז מבחינה כלכלית אין שינוי. אבל מצד שני, אני כותב תוכן משחקי תפקידים מסחרי אז אני בכל מקרה חייב לקנות ספרים שונים כדי להיות עם היד על הדופק בקהילה ובשוק. אז אין שינוי גם כאן.

מה שכן, מנוקדת המבט של המוציא לאור (הקטן), באפריל הספרים שאני מוצא נמכרו בצורה שלט נמכרו אי פעם; בקיץ מעט מאוד קנו ספרים; ועכשיו יש התאוששות.
 
נקודת המבט שלך על מכירות בחו"ל מרתקת - ונשמעת הגיונית במובן שאם רוב הקהל קונה את הספרים כדי לקרוא או לחילופין אם הם משחקים באופן וירטואלי.
נ.ב. אהבתי את התרגום ל"חרדון הוצאה לאור" :geek:
 
להבנתי הפאנל מוקלט, ונמצא בשרת של אייקון. אני מודה שזה האירוע היחיד באייקון שנכחתי בו, אז אין לי צמיד ואין לי מושג איך זה עובד.
מי שרכש צמיד לפסטיבל, אמור להיות מסוגל לצפות בפאנל כאן: Log in to sf-f
 
חזרה
Top