• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /
בודה (כל קשר לבודהה מהמזרח מקרי בהחלט) הוא יצור מיתולוגי, דמוי צבוע, שמסוגל להפיץ את עין הרע. האמונה בו נפוצה במזרח ובצפון אפריקה. הבודה מסוגל חשנות את הצורה שלו- ביום הוא מסתובב כאחד האדם, אבל בלילה, או כשהוא מאוים, הוא הופך לצבוע מפלצתי.

בודות רובם ככולם הם מרושעים- לפחות אלו מה שהסיפורים עליהם מספרים. בעוד שהטבע המפלצתי שלהם לא מעיק עליהם כמו על אנשי זאב אחרים, העובדה שהיכולות שלהם עוברות לצאצאים שלהם, ושהמראה שלהם גורם למזל ביש, גורם לגזעים אחרים לא לרצות בחברתם, או לפחות לסבול אותה. בודות רבים מנצלים את הקלות היחסית בשליטה בכוחות שלהם כדי להסתיר את עצמם בין גזעים אחרים, או כדי להילחם עם כוח של מפלצת נוראה.

מבחינה מכנית, הבודה מזכיר לי את הKitsune של פאתפיינדר. הסיפור של שניהם גם די דומה, אם כי הבודה נוטה יותר לצד המרושע (לכן למה אני מצרף אותו גם כנתונים לנבל), אבל שניהם בסופו של דבר מסוגלים להחליף בין 2 צורות; חיה ואדם. אני שומר על הטקסט באנגלית- הרבה יותר קל לעשות את זה מאשר לתרגם את כל המושגים בפאתפיינדר 2 לאנגלית. (עדיין בעבודה- פרסמתי שלא אשכח לעדכן מחר)
Buda
Your mere presence brings discomfort, and those who look into your bestial eyes see misfortune and pain spilling from them, and your sharp fangs indicate your predatory nature. Your alternate form is a jackal, equal to a 2nd level Animal Form (Cat) from the Animal Form spell. You do not need to concentrate on the spell when you cast it this way, and it does not have the Manipulate trait. The natural weapons you gain from your alternate form have the agile, unarmed and finesse traits.

You are able to change between humanoid and jackal forms at will, but if you are in your humanoid form when the night begins, you must succeed on a DC 12 Will save or be forcibly transformed into your jackal form, and be unable to use your change shape action until your finish your daily preparations.

Ancestry feats:

Evil Eye (Level 1)
You learn the Evil Eye hex, from the Witch's spell list, and you are able to cast it as an innate occult spell. It uses your innate spell DC, or your class DC
as its save DC, whatever is higher.

Monsterous Form (Level 1)
Your form is more bestial, and suited for combat. Your alternate form is an Animal Form as per the Pest Form spell, cast at a spell level equal to half your level. This is a curse effect. If the spell can make your Animal Form huge, you can choose to stay in your original size.

Buda Lore (Level 1)
You learn about the histories of your people

Curse Resistance (Level 1)
Your people are known to spread bad fortune, it is only logical that you have developed a way to resist those effects. You have a +2 to saving throws against Misfortune, Fortune
and Curse effects.

Buda Lore (Level 1)
You have spent many hours learning about your people's history. You gain trained proficiency in Survival and Occultism. If you automatically would become trained in any of these skills (From your class or background, foe example), you can choose to become trained in a different skill of your choice.

Predatory Curse (Level 5)
Requierments: Evil Eye or a class feat that has the curse or misfortume attribute.
You have learnt to use your evil eye to not only curse a target, but to mark it for destruction. When you use an ancestry or a class feat or ability that has the curse or misfortune attribute, and only target one creature, you gain the benefits of the Ranger' Hunt Prey feat, with the ability's target as your prey.

Sharp Fangs (Level 5)
You gain critical specalization with the unarmed strikes gained from your alternate form.

Boogeyman (Level 5)
Free action
Trigger: You hit a creature with a melee strike with an unarmed strike or a melee weapon

You have learnt to take advantage of your fearsome size and features.
After hitting a creature with a strike, you can force it to roll a basic Will save against your class DC.
Success. The creature is unaffected.
Failure. The creature is frightened 1 for 1 round.
Critical failure. The creature is frightened 2 for 2 rounds.
This is an emotion and fear effect.

Wondermaker (Level 5)
Your people are known for making magical trinkets, and you have learnt a few tricks to assist you in creating them. You gain trained proficiency in Crafting, ir Expert if you are already Trained. You can craft talismans and know the formulas for 3 common talismans in the Core Rulebook, of your level or lower. You remember talisman formulas and don't need a formula book for them.

Additionally, you carry a collection of magical baubles you can turn into a temporary talisman. Each day during your daily preparations, you can make a talisman with an item level no higher than half your level. You must know the talisman's formula. The talisman created this way is a temporary item and loses its magic the next time you make your daily preparations if you haven't already used it, and gains the Fortune or Misfortune attribute (your choice)

Night Predator (Level 5)
You gain darkvision.

Magic Paw (Level 9)
Your aptitude to the minor magics of craft is remarkable. You learn the mending, weave wood, instant pottery, restyle and forge spell. They are innate occult spells for you, and you can cast each one once per 10 minutes.

Fear of the Dark (Level 9)
Requirements: Boogeyman, Night Predator.
You learn to use the dark to your advantage. When using an emotion or a fear effect while you are concealed by darkness, your opponent's defence against it (Will save's result, most of
the time) decreases by -2

Curse of Debilitations (Level 9)
Your curses can bring down even the most powerful foes. A creature sufferring from a misfortune or curse effect from you, is also enfeebled 2 for the duration of the effect.

Magical Crafter (Level 9)
You learn your people's way of binding magic into leather, cloth and metal. You gain the benefits of the magical crafting skill feat. Any item you craft gains the misfortune and curse effect, and if it deals damage, deals an additional 3 spirit damage.

Magic Fangs (Level 9)
Your bite deals an additional 1d8 spirit damage on a hit, and is considered a +1 striking weapon for the purposes of overcoming resistance and immunity to non-magical weapons.

Buda Vigor (Level 13)
You know that you can only rely on yourself and must show strength in the face of others, as other ancestries and communities, and even other Buda, have let you down.

When you and at least 1 other creature are both forced to roll a saving throw against an effect, you gain a status bonus equal to 1 + the amount of different creatures affected.

Expert Hunter (Level 13)
Requirements: Predatory Curse
You relish in hunting and wearing down the victims of your curses. Choose an edge from the Ranger class- when you apply a curse effect to a single creature, you gain this edge's basic benefits, as a 1st-level Ranger.

Born in the Shade (Level 13)
You gain greater darkvision.

Cursemonger (Level 13)
You learn the Blood Vendetta, Darkness, Seal Fate, and Outcast's Curse, and can cast each as an innate spell once per hour. You can also 2 actions to counteract 1 curse effect on a target you can touch.

Apex Predator (Level 17)
Your Animal Form's temporary hit points are equal to twice your level, insteaf of the spell's specified temporary hit points.

You also gain a +2 circumstance bonus to saving throws against magical effects, emotion effects, morph and polymorph effects.​
 
עריכה אחרונה:
כבר יש לנו שני צבועים
כנראה שבמקומות בהם הצבוע היה איום די רציני בעת העתיקה, היצור הקריפי הזה נצרב בתודעה ובפולקלור.

לא הולך לשקר, אהבתי את המיתוס הזה- ערבוב של ערפד ואיש זאב.
 
נחמד - בזמנו עשיתי גרסא משלי לבודה והוספתי לו קשר לגנולים - הם מפחדים ממנו פחד מוות:

כנראה שבמקומות בהם הצבוע היה איום די רציני בעת העתיקה,
הצבוע נראה מוזר ומשמיע קולות מפחידים - זה מה שהפך אותו לשנוא כל כך, הוא לאו דווקא יצור מאיים יחסית לחיות אחרות בגודל שלו.

סתם נקודה מעניינת - הבודה מוכר בישראל לא רע לקהילה האתיופית - באתיופיה הוא היה עלילת דם כנגד היהודים, אם כי הדור הצעיר בארץ משתמש בו סתם בתור קללה ושם גנאי.
 
נחמד מאוד! חיבבתי את הרעיון של לקחת את המפלצת ולהפוך אותה למורשת. ציינת את הקיטסונה כנקודת השראה, אבל אני דווקא מרגיש דמיון רב ל-Beastkin דווקא. כן אני חושב שיש לי מספר הערות מכאניות:

1. לתת לדמות דרגה 1 גישה ללחש שינוי צורה בדרג 2 זה בעייתי, כי פאת'פיינדר 2 מאוד נזכרת עם האיזון המספרי שלה. שים לב שצורת חיה כלחש בדרגה 2 אומר דרג"ש 18, תוסף 9+ להתקפות, מהירות 40 רגל, 5 נק"פ זמני... זה מספרים שלא אמורים להגיע עד כדי כך בקלות לדמות בדרגה 1 כך שלכול בודה יש את הנתונים האלו, וזה פשוט בגלל שזה נתונים של דרגה 3 (גם אם אתה נותן את הלחש "בדרגה 2", בפועל הדרגה המינימלית האמיתית להטלת הלחש היא 3, כך שהנתונים מאוזנים בהתאם).
על מנת לפתור זאת, אני אציע פשוט להחליף ב-Pest Form. אם אתה רוצה מיקוד של המורשת בנושא, אני ממליץ להסתכל על צורת הפרא של דרואיד ממסדר פרא (ששים לב, גם הוא לא מקבל גישה ל-Animal Form בדרגה 1), ולהחליש משם כי יכולות של גזע לא אמורות להיות חזקות כמו יכולות של מקצוע.
זה גם מתקשר לאחר מכן לכישרון Monstrosity Form, שפשוט מחליש את הדמות עד דרגה די גבוהה.

2. על אף שתמטי למדי, בנוגע לקללת ההשתנות בלילה... היא מרגישה מאוד מגבילה ברמה מסוימת (אם ההרפתקה מתרחשת בלילה אז במשך כלל ההרפתקה הדמות לא תוכל לתקשר עם הקבוצה ועם דב"שים אם הם לא מצאו דרך מיוחדת לתקשר איתה). בנוסף, הד"ק ככל הנראה אמור לעשות איזשהו scaling כדי להישאר רלוונטי. דעתי היא שאולי אפשר לקשר זאת לירח מלא.

3. אין Heritages, וזה קצת חבל, אבל אני מבין שזה עבודה בתהליך. בנוסף, חסרות תכונות כמו גודל, מהירות, שפות, תוספי תכונה סטנדרטיים...

4. Evil Eye: רגע רגע רגע, זה לחש קאנטריפ מאוד עוצמתי שהוא מאפיין מקצוע עיקרי של מכשפת קללות. על אף שלקבל קאנטריפ זה לא בעייתי לכישרון מקצוע, קאנטריפ כמו Evil Eye הוא עוצמתי יותר מקאנטריפ רגיל ושים לב שאפילו ריבוי מקצועות של מכשפה לא מקבל גישה אליו.
כתחליף, הייתי מנסה ליצור יכולת דומה מכנית עם השפעה פחות קיצונית, נותן את האפשרות ללחש הזה אולי אחת ליום (גם אז אני לא בטוח בזה מאה אחוז), או לחילופין מחליף בלחש (שבכנות הוא מבאס אבל הוא כן תואם למה שאתה מחפש) Bane.

5. Buda Lore: רק שים לב שזה מופיע פעמיים, פעם אחת בצורה הלא גמורה.

6. Curse Resistance: לא שזה ביג דיל באמת אם זה תוסף 1+ או 2+, אבל אני כן חושב שהסטנדרט לכישרון כזה הוא 1+ ובהצלחה אתה מקבל הצלחה קריטית, או שבכישלון קריטי אתה רק נכשל. דוגמה שישר עלתה לי: Witch Warden.

7. Boogyman: אני כן חושב שזה טיפה חזק וגם מעכב את המשחק קלות עם עודף גלגולים כפעולה חופשית, אז הייתי עושה זאת כ-Reaction, אבל אני לא בטוח שזה נדרש. צריך לשקול זאת.

8. Wondermaker: מאוד אהבתי!
(עד לפה הגעתי בקריאה מדוקדקת, אבל היו כמה הערות מעבר שקפצו לי)

9. Fear of the Dark: פאת'פיינדר 2 לא שמה דרישות אם הן לא ישירות מתחברות להשפעה המדוברת, ונמנעת כמה שאפשר מעצי כישרונות. על כן, הכישרון הזה לא אמור להיות עם דרישות קדם.

10. Magical Crafter: זו עשויה להיות אחלה השפעה אם אתה יכול לתת אותה לחפץ אחד שיצרת, כאשר אם אתה יוצר חפץ נוסף אתה יכול להעביר זאת אליו או לא. אבל כהשפעה קבועה על כלל החפצים זה מאוד קיצוני. בנוסף, שים לב שהמאפיינים Curse ו-Misfortune הם לא סתם מאפיינים כמו "Shadow" או "Earth" (שעשויים להצטרף להשפעות עם ת'מה קרובה) אלא מאפיינים עם רלוונטיות לחוקים- השפעות קללה הן השפעות מתמשכות שקשה להסיר וצריך להתנגד אליהן ספציפית. השפעות Misfortune משפיעות על גלגולי קוביה לרעה. המאפיינים האלו אינם מתאימים לתוסף נזק סטטי.

הגעתי בערך עד לפה, ואני חושב שזה די והותר הערות פדנטיות מצידי, אבל כן אני אבהיר שברמה התמטית ומה שההגשה עושה מכאנית אני מאוד מחבב, ואני מאוד אוהב לקרוא אנשים שכותבים לפאת'פיינדר 2 בכלל, אז נהניתי מהקריאה :D
 
חזרה
Top