• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים הנשגבים [דו"נ 180][godbound] נלנס נוֹגוּ

בקרב הנצרים לשושלות הגדולות של האי המבורך, ישנה אמרה לא רשמית כדי לנחם לאחר כישלון במבחן או שידוך מאכזב - לפחות לא נולדת נלנס. כי מי הייתה רוצה להיוולד לבית עם הדם החלש ביותר, עם כל כך מעט נשגבות עד שלא ניתן לשייך אותן לאף יסוד טיפוסי.

עבור נלנס נוֹגוּ, האמרה הזו נאמרה כלעג, "בטעות", כל פעם שאחת או אחד מבני כיתתה רצו להזכיר לה את ההיררכיה הטבעית בניהן. אפילו כאשר היא נשגבה, והוכיחה את טוהר דמה בתור צאצאית לדרקון העץ, היא הייתה צריכה להוכיח את עצמה פעמיים - פעם אחת מול הכיתה שלה כנלנס, ופעם שנייה מול משפחתה בתור בת דרקון - מחזה נדיר עבור בית האצולה. גם כאשר היא הפגינה את החמלה והשקדנות הדרושים מהנזירים הטהורים, מועצת זקנות הבית קבעה לא לשלוח אותה ללמוד במנזר, משום שלא היו יכולים לוותר למשך שנים ארוכות על נכס כמותה.

נוגו פעלה לא רק מנאמנות כאשר צייתה למועצה ושירתה כקצינה בלגיון הקיסרי, בתפקיד זוטר אך קרוב לביתה בג'וּשֶׁה. היא אוהבת את משפחתה כפי שרבים מבני גילה לא למדו לאהוב אף אחד, בתקופה הצינית השוררת כעת. כאשר היא נשגבה, נוגו הרגישה בליבה את נשימת דרקון העץ, והבינה את הקשר בינה לבין כל היצורים החיים ומעל כולם השושלת שלה. האהבה שלה למשפחתה לא נובעת מאינטרסים, אף לא מנאמנות או מכבוד למסורת - אלא מתוך תחושת הזדהות אמיתית עם החיילים הנלחמים לצידה והרצון שזורם בגופה כמו שרף להגן עליהם.

שמועות על מלחמת האזרחים המתקרבת מעמידות אותה במבחן: האם תהיה מסוגלת להוביל את חייליה עליהם נשבעה להגן כדי לשרת את הצרכים של הבית, או שתמרוד במוסד המשפחתי כדי להגן על בני ביתה שצועדים לצידה.

--

הנתונים של נוגו הם לשיטה godbound, עם מונחים נבחרים שהוחלפו למקבילה שלהם בנשגבים ודרג"ש עולה במקום יורד (16 במקום 5). בקרב, אם היא מובילה קבוצה גדולה של חיילים מאומנים היא תהווה אתגר לדמויות בערך בדרגה 3-4 (דירוג מהות 2). נוגו יכולה לשמש כציידת במצוד הפראא כנגד נשגבי שמש או לבנה, או כקפטנית-טופר קלה לתמרון במערכה עם דמי דרקון או סידראליים.

נלנס נוֹגוּ
דירוג שריון
16
קוביות פגיעה 18
התקפות פעמיים 10+ דייקלהב (1ק8 נזק ישיר)
מוראל 9 (10 אם היא מגנה על מישהו)
הצלות 6+
מאגר מהות 6

הילת קוצים (קבוע) בקרב, קוצים רעילים סובבים את נוגו, נוצרים על ידי המהות שלה. בתחילת תורה, כל יצור סמוך (מלבד דמי דרקון אחרים) סופג 1ק4 נזק
פראנת האביב (פעולה) נוגו יכולה להשקיע מאנה אחת כדי לרפא את כל בני בריתה בטווח ראיה 1ק6 +4 נק"פ
עמידת מגן הלהבה (מיידי) כאשר בן ברית (אבל לא נוגו עצמה) נפגע מהתקפה פיזית, נוגו יכולה להשקיע מאנה אחת כדי להדוף את הפגיעה לחלוטין. היא יכולה להשתמש ביכולת הזו רק פעם בסיבוב
טכניקת התיגר הנלהב (פעולה) נוגו יכולה להשקיע מאנה אחת כדי להכריח אויב להתמקד ולתקוף רק אותה עד לסוף הסצנה או עד שהיא מובסת. נשגבים רשאים לגלגל הצלת נפש כדי להתנגד.
הפגת ניסים למטרות הפגת ניסים נוגו מחזיקה במימרות העץ וההגנה. היא מסוגלת להפיג באופן הגנתי עם מימרת ההגנה כדי לחסום מתקפה כנגד בן ברית קרוב, אך לא כנגד עצמה.


טקטיקה מול נשגבים אחרים
נוגו אפקטיבית מאוד בהגנה על בני הברית שלה, בין אם אלו חיילים אנושיים או שיקארי הצדים איתה במצוד הפראא. היכולת ההתקפית שלה סבירה, אבל מעגל נשגבים בדירוג מהות 2 אמורים להיות מסוגלים להתמודד איתה לבדה או לצד חיילים אנושיים. אם הנשגבים בוחרים להתמקד בה ישירות, ההגנה שלה לא מעולה - אבל נלנס נוגו תובס עם חיוך על פניה, יודעת שהיא מנעה פגיעה מיותרת בפקודיה.

נוגו נלחמת עם דייקלהב משני ללא היסטוריה ראויה לציון, אך בית נלנס כנראה יסכים לשלם כופר משמעותי עבורו אם הוא ייפול בשבי.

--

בשולי הדברים, אני עדיין לא מרוצה מהמונח מאנה כתרגום לmote. גורם לי לחשוב על דיאבלו. שקלתי להשתמש במילה מוטות במקום, אבל זה תרגום די קלוקל. יש למישהו רעיון למילה שזורמת יותר על הלשון? אולי אפילו סתם "להשקיע מהות", במיוחד כשב99% מהמקרים משקיעים רק נקודה אחת בכל פעם
 
עריכה אחרונה:
לשחק godbound בעולם של הנשגבים זה מוצלח!

הדמות ממש אחלה. אני אוהב את העובדה שהיא יכולה לעבוד גם כיריב, גם כמשאב וגם כדמות שחקן.

בשולי הדברים, אני עדיין לא מרוצה מהמונח מאנה כתרגום לmote. גורם לי לחשוב על דיאבלו. שקלתי להשתמש במילה מוטות במקום, אבל זה תרגום די קלוקל. יש למישהו רעיון למילה שזורמת יותר על הלשון? אולי אפילו סתם "להשקיע מהות", במיוחד כשב99% מהמקרים משקיעים רק נקודה אחת בכל פעם
בסך הכל mote זו יחידת מידה של מהות. זה שרירותי לחלוטין. יכול אפילו להיות "ליטר מהות".

התרגום המילולי ביותר הוא אניצי מהות או אניצים. אפשר גם פיסות או בדידים. טיפות מהות, גרגרי מהות, קורט של מהות.
 
עוד לא הרצתי בשיטה, אז אני יודע רק מקריאה. אולי אכתוב סקירה מסודרת מתישהו, אבל אני קצת בוחר סלקטיבית אילו מהחוקים מעניינים אותי כי אם אריץ משהו זה כנראה יהיה בעולם של הנשגבים ויש חלקים מהמשחק שלא רלוונטים אליי (למשל בריאת עולמות\גני עדן עבור המאמינים של הדמויות)

הבסיס משותף לכל השיטות של קרופורד, אז אם קראת אחת מהן (כוכבים אין ספור וכו') אתה יודע למה לצפות. דמוי-מו"ד, יש שש תכונות קלאסיות, דרג"ש ונק"פ וכל המונחים שאתה מצפה להם. כל דמות מחזיקה גם בDivine Words (שבחרתי לתרגם כמימרות), שמאפשרות לשחק את האל של X - אש, חרב, עושר, חיות וכו'. חלק מהמימרות כתובות יותר טוב מאחרות אבל בהחלט עושה חשק לכתוב מימרה משלך. יש בספר קצת הסברים ועצות איך לעשות את זה (בעיקר "תעתיק ממימרות קיימות ותשנה בהתאם"), בחוברת ההרחבה הוא נותן הסבר יותר מפורט ומסודר אבל אפשר להסתדר יופי בלעדיו.

מחוץ לקרב עבור דברים פשוטים משתמשים בתכונות וב"עובדות" של הדמות (רשימה פתוחה של מיומנויות ודברים שהדמות יודעת לעשות), עבור דברים גדולים יותר יש פרק עם מכאניקת סיעות שמאפשר לדמויות לפקד על ארגונים גדולים ומכאניקה לבריאה של דברים חדשים בעולם.

הקרב יחסית פשוט מכאנית, בטח בהשוואה למו"ד מודרני. מצופה מהדמויות להפעיל פעם בשני סיבובים כוח של נזק ישיר (smite, במונחים של השיטה), ובשאר הזמן להגיב לסביבה\לאופן המיוחד שהאויב מתנהג וכו'. הספר מדגיש שחבורה של דמויות, בעיקר דמויות ממוקדות קרב, אמורה להרוג בשניים-שלושה סיבובים כל אויב שמופיע בספר. בגרסה בתשלום של הספר כן מופיעים strifes, אומנויות לחימה שנועדו לתת סגנון ייחודי לדמויות (הם מוסיפים קצת פלפל אבל לא משנים מהותית איך שהקרב נראה).

קראתי קצת ביקורות שאנשים התלוננו שהקרבות מזכירים באופן רע את שיטת הקרב של מהדורה 2 של הנשגבים, שכל צד מסוגל לעשות מספיק נזק בשביל להרוג את הצד השני בסיבוב אחד, אבל המגן יכול פשוט להשתמש ב"הגנה מושלמת" (בגודבאונד - הפגה הגנתית. להשקיע effort אחד בשביל לבטל אוטומטית יכולות התקפיות מסוימות) ולהתעלם מהם, ואז זה פשוט מירוץ למי נגמר הeffort ראשון. קרופורד מצידו ענה שזו בעיה תאורטית שלא תתרחש במשחקים אמיתיים כי דמויות ויריבים יכולים להפיג הגנתית רק כוחות שתמטית מתאימים למימרות שהם מחזיקים בהן - אל החרב מסוגל להדוף כל מתקפת קפא"פ, אבל לא יכול להפיג הגנתית ברק. מסוג הדברים שאצטרך לראות במשחק לפני שאוכל להגיב עליהם.

יש גם שיטת כישוף שלא טרחתי לקרוא עדיין, אבל אצטרך מתישהו. לפחות ברמה שיטחית מזכירה את זו של הנשגבים, יש חלוקה בין כושפות שבני אדם מסוגלים לה וכישוף אמיתי שמחולק לשלושה מעגלים

בגרסה בתשלום יש גם הנחיות איך להכין אלים שמזכירים מאוד את הסוגים השונים של הנשגבים, כמו אלים-משני-צורה או אלים-משניים-מבוססי-יסודות. שום דבר מהפכני שאי אפשר לעשות גם בגרסה החינמית של הספר, אבל נחמד שהספר סגור על מי קהל היעד שלו.
 
אני מחבב את התיאור שנתת לבית נלנס ולנשגבים שבו, ואת הקושי לבלוט אפילו כנשגבת- שזה לרוב סימן ההיכר לייחודיות והתבלטות בעולם של הנשגבים. חוסר הייחוד של הדייקלהב מתאים מאוד לכך ת'מטית.
 
חזרה
Top