• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 177] חול רעבתני

כולם מכירים את הרעיון של חול טובעני- חול רווי במים שניתן לטבוע בו, וכל תנועה גורמת לך לשקוע יותר. למרות מה שרבים חושבים, הוא לא מסוכן במיוחד- לפחות לא במציאות.
חול רעבתני הוא סוג של חול טובעני, אבל אחד שפיתח תודעה פשטנית. הוא רעב. הוא לא ניזון מהחומר האורגני שהוא שואב לתוכו- אין לו קיבה או איברים- אלא מכוח רוחני, קסם, כוח רצון ונחישות.

מבחינה פיזית, חול רעבתני נראה דומה מאוד לחול טובעני, אבל הוא משדר תחושה של רעב. החול עצמו נראה כמעט כמו פה פעור, אבל לא באמת. כמו ענן שמזכיר במראהו חפץ או חיה.
חולות רעבתניים מגיעים בכל הגדלים והסוגים, ומתחזקים ככל שהם ניזונים מיצורים חזקים יותר. על כן, חול רעבתני יכול להגיע בכל דרגה.

חול רעבתני --- סכנה מכשילה דרגה X

כשיצור נכנס למשבצת, הוא מרגיש את הרגל שלו שוקעת למטה. והחול הרעב מתחיל לאכול. לא את הבשר, אלא את הנשמה.

סכנה: החול הטובעני הזה שואב את הכוח הרוחני והמנטלי של אלו שבתוכו.

תפיסה
  • ד"ק 10+ חצי דרגת החול הרעבתני: הדמות מבחינה בקיומו של החול הרעבתני, אבל חושבת שמדובר בחול טובעני רגיל.
תובנה
  • ד"ק 10+ חצי דרגת החול הרעבתני: הדמות מרגישה את הרעב שמשודר מהחול.
מיומנויות נוספות: טבע או מבוכים
  • ד"ק 15+ חצי דרגת החול הרעבתני: הדמות מזהה את האיזור כאיזור של חול רעבתני. דמות יכולה לגלגל טבע או מבוכים רק אם היא הצליחה בבדיקת התפיסה או התובנה הנדרשות כדי להבחין באיזור.
תנאי
כשיצור נע במרחק 5 משבצות מהחול הרעבתני, החול הרעבתני תוקף.

התקפה
פעולה מזדמנת טווח 5.
מטרה:
היצור מעורר התנאי.
התקפה:
דרגת החול הרעבתני+ 4 נגד תגובה.
פגיעה: המטרה נמשכת 2 משבצות. אם המטרה סיימה את תורה במשבצת של החול הרעבתני, היא גם מרוסנת (עד המלטות: ראו דרכי התמודדות) ולא יכולה להשתמש בכוחות שאינם כוחות לפי רצון (הצלה לסיום). בכל פעם שהיא נכשלת בהצלה, היא מקבלת מחסר 1- מצטבר לזריקת ההצלה הבאה נגד השפעה הזו.
השפעת לוואי: המטרה מאבדת פרץ ריפוי. יצור שאין לו פרצי ריפוי לאבד סופג נזק השווה לערך פרץ הריפוי שלו.

דרכי התמודדות
  • אקרובטיקה או אתלטיקה, ד"ק 15+ חצי דרגת החול הרעבתני: דמות שמרוסנת על ידי החול הרעבתני יכולה כפעולת תנועה לגלגל בדיקת המלטות בד"ק השווה ל15+ חצי דרגת החול הרבעתני כדי לסיים את המצב מרוסן על עצמה.
  • יצור המסוגל לתפוס מישהו באיזור (עם חבל, ענף או כלי דומה) יכול לנצל פעולת תנועה כדי למשוך אותו 2 משבצות. במידה והיצור יוצא משטח החול הרעבתני, הוא כבר לא מרוסן.
  • מאגיה, ד"ק 15+ חצי דרגת החול הרעבתני: כפעולה משנית, דמות יכולה לנתב חלק מהכוח שלה לחול הרעבתני כדי שהוא ייתן לה לעבור בבטחה. הדמות מאבדת פרץ ריפוי ומגלגלת בדיקת מאגיה בד"ק השווה ל15+ חצי דרגת החול הרעבתתני. בהצלחה, היא לא מעוררת התקפות מזדמנות מהחול הרעבתני עד תחילת תורה הבא.
 
אני מחבב את ההשפעה של אכילת פרצי הריפוי על מנת לדמות רעב, אבל חסרים לי כמה דברים שציפיתי שיהיו כאן.

דבר ראשון, אני חושב שאחד המוטיבים המרכזיים של חול טובעני הוא שאתה צריך לא להילחם בו, וכל פעם שאתה נלחם בו אתה מסתכן בלטבוע עמוק יותר. הייתי מכניס את זה למה קורה אם אתה נכשל באקרובטיקה או האתלטיקה.

בנוסף, אני חושב שדווקא חבל לי שהחול הרעבתני איננו... מטביע אותך בתוכו. אני מבין שההשפעה העיקרית שלו היא תחושת הרעב, אבל דווקא כן ציפיתי שתהיה השפעת קבירה כלשהי במצבים מסוימים. השפעת קבירה לדוגמה יש בכוח הוורלוק הזה. מתישהו כן אני חושב שאפשר לצפות שלא יהיה ניתן לראות את הדמות מתחת לחול גם אם זה חול טובעני קסום.

הערה שלישית שהיא פשוט בעיה במכאניקה, היא שהמצב מרוסן הופך אותך לחסין למשיכה (או לכל תנועה כפויה, לצורך העניין). אני מניח שאפשר להשתמש פה בעניין שהחוק הספציפי מנצח את החוק הכללי, אבל עדיין הייתי מבהיר זאת שלמשיכה הזו ספציפית הוא לא חסין. או שאם הוא כן אמור להיות פגיע לתנועה כפויה ככלל, אולי המצב עצמו צריך להיות נטוע.
 
דבר ראשון, אני חושב שאחד המוטיבים המרכזיים של חול טובעני הוא שאתה צריך לא להילחם בו, וכל פעם שאתה נלחם בו אתה מסתכן בלטבוע עמוק יותר. הייתי מכניס את זה למה קורה אם אתה נכשל באקרובטיקה או האתלטיקה.

בנוסף, אני חושב שדווקא חבל לי שהחול הרעבתני איננו... מטביע אותך בתוכו. אני מבין שההשפעה העיקרית שלו היא תחושת הרעב, אבל דווקא כן ציפיתי שתהיה השפעת קבירה כלשהי במצבים מסוימים. השפעת קבירה לדוגמה יש בכוח הוורלוק הזה. מתישהו כן אני חושב שאפשר לצפות שלא יהיה ניתן לראות את הדמות מתחת לחול גם אם זה חול טובעני קסום.
נקודה טובה. התלבטתי על אם להכניס גם אלמנט של טביעה, אבל הרגיש לי פשוט מסובך מדי.
בDSCC יש סכנה בשם Silt Sink שהיא בור חול טובעני בעומק 30 רגל, וכשהדמות נופלת לתוכו היא נופלת לתחתית. כל הצלחה בהמלטות מעלה אותה 10 רגל למעלה, וכך גם משיכה מחברי קבוצה.
העניין הוא שיחד עם אכילת פרצי הריפוי וגלגול ההצלה, אני מרגיש שאלמנט הטביעה נהיה קשוח מדי, ומונע מהסכנה להתאים לכל דרגה כמו שאני רוצה שהיא תהיה.

בנוגע להערה השלישית שלך, חוק ספציפי אכן מנצח חוק כללי, וכבר יש תקדימים לניסוח הזה (כמו בSilt sink שהזכרתי מקודם).
 
חזרה
Top