• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 162] רקדני הלהבים של ניס-פרדי

rui

The Storyteller Archmage
צוות השגחה
בצבא של ויני
רקע:
האלפים פזורים בכל רחבי הארץ העתיקה. ניס-פרדי, כפי שהיא נקראת באלפית.
בעשרות השנים האחרונות, הארץ סובלת או זוכה - תלוי בגישת הכותב - להתיישבות תקדימית של בני אנוש. מאז מלחמת האזרחים המדממת ברפובליקה השכנה ויצירתה של הצלקת, מקום מושבם של אל-מתים ויצורים גרועים מאלו, החליטו חלק מהשורדים להשתכן במחוז הפראי והבתולי. התנגשות התרבויות - המסורת האלפית לעומת החדשנות האנושית - הולידה אירועים טובים יותר ופחות. סגנון ריקוד הלהבים הוא תוצר מעניין של קנאה והערכה מצד המתיישבים האנושיים, וטיפת שיתוף פעולה מצד אחד השבטים האלפים.

ככלל, מעדיפים האלפים להסתמך על קשתות וכשפים. הארץ מלאה בכוחות מסתוריים, חלקם מובנים רק ליושביה וחלקם לא ידועים אפילו להם, וברור לכולם שעדיף לצוד ולהילחם ממרחק בטוח. ועדיין, כשהאלפים בוחרים להסתער קדימה - רבים מהם יעדיפו לעשות בחן ובזריזות מאשר בכוח הזרוע הברוטלי. אחת הגישות הקלאסיות היא ריקוד הלהבים, היכולת להחזיק שני נשקים כהמשכי ידו של הלוחם. טכניקת הקרב מקדשת תנועה במרחב, ריקוד של ממש, תוך קטילת אויבים רבים ככל הניתן. רקדני הלהבים הטובים ביותר ינסו להתגנב לעמדה נוחה יותר בשדה הקרב ולהסתער קדימה לעבר חבורת הקשתים או המגים של היריב, והם עלולים לעשות נזק של ממש אם איש לא יצליח לעצור אותם. חלק מהשבטים האלפים נוטים לשנות מעט את טקטיקות הקרב בהתאם למסורות שבטיות: ישנם כאלו שיעדיפו להחזיק בחרבות מעוקלות, סכינים ארוכות או אפילו בחרמשים.

אנשי טוסון החדשה - ההתיישבות האנושית הגדולה ביותר בארץ העתיקה - התרשמו עמוקות מהיכולות הקרביות שהפגינו רקדני הלהבים, שהרי הן הופנו כלפיהם מספר פעמים לאורך ההיסטוריה. בסיועם של מספר מלומדים צבאיים ובשיתוף פעולה עם אחד מהשבטים המקומיים הפתוחים יותר, הם יצרו סגנון לחימה המתבסס במידת-מה על הנוי שהפגינו האלפים. עם זאת, בניגוד לטכניקה בה מוחזקים שני להבים, העדיפו המתיישבים להשתמש בחרב כפולה, נשק מרשים שפופולארי מאוד בקרבות הגלדיאטורים שברפובליקה. הנשק המרתיע אומנם מפחית את מספר האנשים שמסוגלים להתמקצע בסגנון הלחימה החדש, אך הופך אותם לקטלניים בהרבה כשהם ממוקדים ביריב אחד.

מכאניקה:
הערכה מכאנית: אני מודע לכך שאין להם מתאמי תכונות וציוד, מעולם לא נדרשתי לזה כמנחה ולא מצאתי סיבה ממשית לכלול אותם. עם זאת, החישובים מבוססים על הנוסחאות המתוקנות כפי שהופיעו במגד"מ 3 והלאה. בנוסף, הנטיות מבוססות על גישת מה' 3.5, כיוון שאני אוהב אותן בהרבה מאשר הגישה של מה' 4.

Elven.JPG

Human.JPG
 
עריכה אחרונה:
בנוגע לרקדן הלהבים האנושי - אני חושב שאני מפספס משהו, כי תנועת הלהב הכפול לא תמיד תפיל שרוע את המטרה? זו התקפת קפאפ, ולרקדן הלהבים יתרון קרבי נגד מטרות סמוכות. כנ"ל שיסוף מרהיב. יש אולי דרך למנוע מעצמך להעניק יתרון קרבי שאני לא מכיר?
 
תודה על התגובה.
צודק, לא הוספתי שהוא מקבל יתרון קרבי כנגד כל אויב הסמוך אליו בתחילת תורו. הרעיון היה שהוא מסתער קדימה, נמצא בעמדת סיכון ויכול להתחיל להזיק בצורה רצינית רק מהסיבוב שלאחר מכן (כלומר יש לחבורה סיבוב אחד להחליט אם למקד עליו נזק/השפעות שליליות). נערך.
 
מגניב מאוד.

רקדן להבים אלפי- אני מניח שנוע ינוע היא ללא פעולה, או שמדובר בכלל בתגובה מיידית?
בנוסף, הייתי מוריד את זריזות רגליים, שכמעט מבטלת את החולשה העיקרית של רקדן הלהבים. אם אתה מתעקש לשמור אותה, הייתי מבטל את הנזק המתמשך שנגרם משניים לטנגו והופך אותו ל5 נוסף בלבד. הסיכון של ההתקפות המזדמנות הוא מה שמאזן את הנזק המתמשך לפי רצון לדעתי.

רקדן להבים אנושי- ביחס למישהו שמשתמש בחרב כפולה, הוא לא תוקף פעמיים הרבה, אבל אני רואה שזה מתבטא בנזק כפול מההתקפה הבסיסית שלו במקום. בסדר.
איזו פעולה זו ריקוד בלתי נגמר? מניח שללא פעולה, אבל עדיין חשוב לציין.
 
תודה.
במקרה של פעולות התגובה, מדובר בתגובות מיידיות. הבהרתי את זה בטקסט.
באשר לזריזות רגליים, אני מבין מה אתה אומר. אני אוהב את הרעיון שהוא כן מסוגל מעט להגן על עצמו בתזוזות הבלתי פוסקות שלו, אבל שיניתי את זה כדי להפוך את זה ליותר high risk high reward - הוא יקבל 1ק8 נזק נוסף מכל התקפה מזדמנת עד סוף תורו... ככה שהוא יכול לנוע בחינניות, אבל אם מישהו פוגע בו, זה יכאב הרבה יותר.
 
חזרה
Top