• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 איך להתמודד עם יצירת דמויות? (ספציפית עם לחשים לדמויות שחקנים)

אני מתכונן עכשיו למשחק (המקצועי) הראשון שאני הולך להעביר בתור מדריך מבוך, ואני טיפה תקוע על החלק של דמויות לקבוצה שלי. התכנון שלי הוא לאסוף את כולם לסשן ראשון של יצירת דמויות, אבל אני טיפה תקוע על החלק של לחשים לדמויות כמו הקוסם, הכוהן וכן הלאה. איך השחקנים אמורים לבחור את הלחשים? אני לא רוצה לתת להם רשימה מראש של לחשים ספציפיים ולהגיד להם שזה מה שהם חייבים לעשות, אבל אני לא יודע אם זה יהיה חכם לשלוח אותם לחפש לחשים בעצמם, כי אני יודע מחוויה אישית שלי שזה יכול להיות טיפה מאתגר לבחור מכל המאגר הגדול של לחשים לדמויות, והם עוד צעירים (ממש גילאי 10 - 13) ואני מפחד לבלבל אותם בקטע הזה.
אשמח לדעת אם יש למישהו או מישהי עצות טובות לגבי איך להתנהל עם לחשים בזמן יצירת הדמות.
 
א. קבל שיש שחקנים שירצו שתחליט בשבילם בהתחלה, שחקנים אחרים ירצו הכוונה, ואחרים ירצו לבחור לבד.

ב. בהתאם למקצוע, הייתי מכין רשימה קצרה של לחשים, (בערך פי 1.5-2 מכמות הלחשים שיש לבחור לאותו המקצוע), בתור המלצות. לחשים יעילים, שזוכים לשימוש רחב, וכיפיים.
בעת יצירת הדמויות ניתן להמליץ עליהם, להסביר, ואז השחקן יכול לבחור מרשימה מצומצמת.

ג. אם יש שחקנים שרוצים להחליט בעצמם, הייתי ממליץ רק להגביל מקורות מידע (זה גם יהיה הוגן כלפי השאר. הספר לשחקן לדעתי מספיק לשחקנים מתחילים) ביצירה. ניתן אולי להכניס לחשים (וחומר משחקי נוסף) במהלך המשחק.

ד. אני ממליץ לאפשר לשנות בחירות של יצירת דמות, כל דרגה/ הרפתקאה/ מנוחה, עד להגעה לדרגה 4 (או 5/6? אני פחות בקיא במהדורה 5). השחקנים חדשים, ואתה מנחה חדש, זה מאפשר לתקן טעויות (או בחירות) של חוסר נסיון. מהדרגה הנבחרת לדעתי כבר כדאי לשחק כרגיל.

בהצלחה.
 
עריכה אחרונה:
אני מתכונן עכשיו למשחק (המקצועי) הראשון שאני הולך להעביר בתור מדריך מבוך, ואני טיפה תקוע על החלק של דמויות לקבוצה שלי. התכנון שלי הוא לאסוף את כולם לסשן ראשון של יצירת דמויות, אבל אני טיפה תקוע על החלק של לחשים לדמויות כמו הקוסם, הכוהן וכן הלאה. איך השחקנים אמורים לבחור את הלחשים? אני לא רוצה לתת להם רשימה מראש של לחשים ספציפיים ולהגיד להם שזה מה שהם חייבים לעשות, אבל אני לא יודע אם זה יהיה חכם לשלוח אותם לחפש לחשים בעצמם, כי אני יודע מחוויה אישית שלי שזה יכול להיות טיפה מאתגר לבחור מכל המאגר הגדול של לחשים לדמויות, והם עוד צעירים (ממש גילאי 10 - 13) ואני מפחד לבלבל אותם בקטע הזה.
אשמח לדעת אם יש למישהו או מישהי עצות טובות לגבי איך להתנהל עם לחשים בזמן יצירת הדמות.
תרשום לעצמך רשימה של לחשים מומלצים לכל דמות (נגיד כדור אש, תבנית היפנוטית, ביטול קסם, בלתי נראות, wither and bloom, חיזוק יכולת, שימון, גילוי קסם, ידיים בוערות לקוסם, החייאה, spirit guardians, מילת ריפוי מאסיבית, lesser restoration, נשק ספיריטואלי, guiding bolt, מילה מרפאת לכוהן וכו'). חפש מדריכי אופטימיזציה, קח את הלחשים שמסומנים כטובים שאתה רוצה ששחקנים שלך יקחו. הם לא חייבים לקחת את זה, אבל לשחקנים חדשים ההמלצות האלו זה טוב מאשר שיחפרו בכל המדריך לשחקן כדי למצוא איזה לחשים חדשים לקחת, ואולי להסתכן שהם לא יבחרו לחשים שימושיים לקמפיין.

חשבתי אפילו ליצור רשימת לחשים מופשטת, שכל לחש בה מוסבר במשפט.
 
עריכה אחרונה:
הקמפיין הנוכחי שלי מכיל שחקן שזה הקמפיין הראשון שלו. הוא רצה לשחק וורלוק. אז הכנתי לו רשימה קצרה של כל הלחשי וורלוק עם תיאור קצר על האפקט של כל אחד מהם, ואז נתתי לו לבחור. זה משהו שהיה במדריך של 3.5, וזה עבד טוב בשבילי, אז הנחתי שזה יעבוד גם בשבילו. בסופו של דבר הוא בחר כמה לחשים שהוא לא היה מרוצה מהם, אבל בזכות הפיצ'רים הנחמדים מטאשה יש חוקים מסודרים להחליף לחשים אז הוא פשוט שינה את אלה שהוא לא אהב.
 
הקמפיין הנוכחי שלי מכיל שחקן שזה הקמפיין הראשון שלו. הוא רצה לשחק וורלוק. אז הכנתי לו רשימה קצרה של כל הלחשי וורלוק עם תיאור קצר על האפקט של כל אחד מהם, ואז נתתי לו לבחור. זה משהו שהיה במדריך של 3.5, וזה עבד טוב בשבילי, אז הנחתי שזה יעבוד גם בשבילו. בסופו של דבר הוא בחר כמה לחשים שהוא לא היה מרוצה מהם, אבל בזכות הפיצ'רים הנחמדים מטאשה יש חוקים מסודרים להחליף לחשים אז הוא פשוט שינה את אלה שהוא לא אהב.
אז משם זכרתי את הרשימה עם משפט על כל לחש. אולי אנסה ליצור משהו כזה.
 
אני מריץ בשיטה ביתית לילדים בגילאים האלה (יצא לי גם לצעירים יותר וגדולים יותר). אני תמיד מציע להם לחשים ככה. עובר בעצמי על הרשימה של הלחשים אחרי שכבר בדקתי איתם איזה דמות הם רוצים. ואז אני ממליץ להם לחשים בשלישיות בהתאם לדמות שהם רוצים. כשהשחקנים יכולים לבחור רק חלק מהם. זה גם עוזר לאיזון של הדמויות וגם גורם לעניין ולמשקל בבחירות שלך.

בכללי אני מאמין גדול בבנית דמויות עם השה"מ. ולפי דעתי מאוד חשוב לדאוג לאיזון של הדמויות בגלאים האלה. ונתינת משקל להחלטות שלהם גם עוזרת להם להתחבר לדמות ולהחליט לאן לשאוף.
לדוגמא במקרה של לחשים זה נותן לך לחשים לשאוף להשיג בהמשך המשחק.
 
חזרה
Top