Fullmetal Heart, שיטה של אלכימאי המתכת

Fullmetal Heart, שיטה של אלכימאי המתכת

פורסם ב04 מרס 2021
נכתב על ידי עידן סוייר

fullmetal rpg coverFullmetal Heart היא שיטת מנוע האפוקליפסה המבוססת על סדרת המנגה והאנימה "אלכימאי המתכת" (למי שעוד לא ראתה, רוצו לנטפליקס). זהו אחד העולמות היותר עשירים ומעוררי השראה, עולם דמוי תחילת המאה ה-20 שבו אלכימאים מבצעים שלל התמרות ספק מדעיות ספק קסומות, חלקם בשירות צבא מדינת אמסטריס הדיקטטורית.

להורדת השיטה

במשך שנים חשבתי שהעולם של "אלכימאי המתכת" הוא בין העולמות המתבקשים למשחקי תפקידים, והייתה אתו רק בעיה אחת: בחבורה סטנדרטית, אין סיבה לא לשחק אלכימאי. גם אם נזרוק לקלחת דמויות קיצוניות יותר, כמו כימרה והומונקולוס, לחבורה כזאת יש מעט מאוד סיבות להישאר יחד.
הפתרון שמצאתי בסופו של דבר הוא להשמיט את המקצועות ולבסס את השיטה לחלוטין על רכישת מהלכים. בקמפיינים שמתאימים לכך, עדיין אפשר לשחק ארבע דמויות מתקדמות: הומונקולוס, כימרה, קצין, ואמן-ידע – הכינוי שניתן לאלכימאים שראו את "האמת" ומסוגלים לבצע התמרה ללא מעגל.

מלבד זאת השיטה היא למעשה האק של "עולם המבוך" וכוללת כמה מהלכים שנלקחו ישירות משם או בשינויים קלים שיתאימו יותר לשיטה: למשל, בעולם שמבוסס על חקירת סודות, הצלחה חלקית בהפגנת ידע תפנה את הדמויות לספריה או למידע מסווג, והצלחה חלקית בירי עלולה למשוך תשומת לב בלתי רצויה, דבר שמתאים לעולם הכולל נשק חם.
לעומת זאת, האלכימיה היא מקורית לחלוטין, וכוללת שבע אפשרויות עיקריות שמכסות את רוב מה שאלכימאים עושים בסדרה (חוץ מדברים שדורשים קורבנות למיניהם) ועלולות כמובן להיכשל באופן איום ונורא. אלכימאית שרוצה לשלוט בכול יסודות האלכימיה צריכה להגיע מעל רמה 20, ולכן כדאי לבחור תחום להתמחות בו. אפשר כמובן להיות גם טכנאית אוטומייל, צלף, גנב, ובקיצור כל מה שמציעה הסדרה. גם אין דבר כזה גלגול נזק – אין הרבה דברים קטלניים יותר מהלהבה של קולונל מוסטנג, החרב של קינג בראדלי, או זרועו המשמידה של סקאר.
סוף הקובץ כולל כמה הצעות לקווסטים: חקירת כת דתית של הומונקולי חדשים, התחקות אחר אוצר אישבלי אבוד, והרפתקה בחורבות של קסרקסס למי שממש לא יכול בלי זחילת מבוכים.

לתגובות בפורום

אודות עידן סוייר

מאמרים נוספים של כותב זה