• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ביג בוס, משחק לוח ״המצאה ישראלית״

לפני כמה שבועות נתקלתי במשחק קלפים חדש מבית הקוביה. בשם ביג בוס.
נראה כמו משחק לוח חביב, אבל כבר יש לי מספיק משחקים על המדף אז ויתרתי.

מה רבה היתה הפתעתי כשמשחק הלוח ביג בוס, שמתהדר בכיתוב גדול של ״המצאה ישראלית״ על הקופסה, התגלה כהעתק של משחק לוח הגרמני you’re bluffing…
כששאלו את היוצר הוא הסביר שזה אכן המצב אבל המשחק שלו בעברית.

זה ממש מבאס, שלצד יוצרים מוכשרים כמו הזוכים באתגר בקופסא ושמוציאים משחקי לוח עם הוצאות מרחבי העולם, עדיין יש כאלו חובבים בישראל, שבמקרה הזה זכו לתמיכה של הקוביה - לא מפתיע לצערי אם זוכרים את משחק הלוח שבטי זבריוס, שאמנם הוא מקורי, אבל בהחלט לא היה בשל מספיק.
IMG_0812.jpeg
נ.ב. לצערי גם יש את אלעד גולדשטיין שלפני כעשור עשה מספר קיקסטרטרים של משחקי לוח שנחשבים עד היום בעולם לנוכלות - חפשו golden egg games.
נ.ב.2. ולגמרי שונה אבל זה גם מזכיר לי את שולחני ישראלי, ניסיון מיתוג סהרורי של כמה מנחים מהעמותה שניסו לטעון שהמציאו ז׳אנר של משחקי תפקידים נרטיבי בכנס כמעין המצאה פורצת דרך…
 
גם המשחק הישראלי ה"מקורי" טאקי דומה דמיון חשוד למשחק בשם UNO. אי-אז בשנות השמונים דודים מאמריקה הביאו לי את UNO (עם קלפים פלסטיים עמידים ואיכותיים) וחברים ששיחקתי איתם חשבו שזה חיקוי מקסיקני (כי אונו זה בספרדית) לטאקי.

קיקסטרטרים של משחקי לוח שנחשבים עד היום בעולם לנוכלות
לפי ה2-3 תוצאות הראשונות בגוגל זה מישהו שמייצר את משחקי "שם קוד" למיניהם. על איזה נוכלות מדובר למי שלא בקיא בתעשיה?

שולחני ישראלי, ניסיון מיתוג סהרורי של כמה מנחים מהעמותה שניסו לטעון שהמציאו ז׳אנר של משחקי תפקידים
הו, הם בהחלט המציאו ז'אנר - הז'אנר הזה הוא משחקים שאפשר לכנות אותם "משחקי מיקו" על שם אחד הצווחנים המובילים בתחום.

"מיקו" ההיפותטי הוא שחקן תפקידים שמשחק דמות בשם "מיקו" ממקצוע בשם "מיקו" בעולם שנקרא "מיקו" עם שיטה שנקראת... ניחשתם נכון - "מיקו". "מיקו" נגד כל דבר שאינו "מיקו" בגלל שהוא נורא נורא מיוחד, אבל הוא מחליט מה "מיקו" ומה "לא מיקו" באופן די אקראי שכנראה מבוסס על שיט שהוא ראה באינטרנט או על מצבי הרוח שלו.
 
פי ה2-3 תוצאות הראשונות בגוגל זה מישהו שמייצר את משחקי "שם קוד" למיניהם. על איזה נוכלות מדובר למי שלא בקיא בתעשיה?
לדעתי אלעד תרגם לעברית את הקלפים של שם-קוד, המשחק הוא של משחקי ליאם. משער שחיפשת בעברית.

הנה כמה משחקים שלו באנגלית והנושאים ב BGG
 
על איזה נוכלות מדובר למי שלא בקיא בתעשיה?
הזכרתם לי נשכחות...

אני תמכתי ב-Fallen City of Karez, שהיה המשחק הראשון של Golden Egg Games אם אני לא טועה.

הקמפיין היה די מוצלח, הושגו די הרבה Stretch goals, המשחק היה נראה טוב גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינת משחקיות, והיו הבטחות למיני-הרחבות וכל מיני בונוסים מגניבים, וכשאנשים התחילו לקבל את המשחק, הופיעו המון תגובות ושרשורים בעמוד הקיקסטארטר ובפורומים של BGG שהמשחק בלתי-שחיק בעליל, שההוראות לא ברורות בשום אופן ושהיוצר (אלעד) נעלם ואין להשיג אותו.

בהמשך הופיעו עדכונים ממנו שהוא מעוניין לשלוח את הבונוסים שהובטחו במסגרת הקמפיין, אבל מכל מיני סיבות הוא מבקש מהתומכים להשתתף בעלויות בסכום של מספר דולרים, אנשים שילמו ועדיין לא קיבלו כלום והיה כעס גדול מאוד בקהילה.
במקביל אנשים דרשו חוברת חוקים מעודכנת ולא קיבלו, הופיעו יוזמות פרטיות לחוקים מעודכנים אבל חוקים רשמיים לא פורסמו (ראוי לציין שנשמעו גם קולות שאמרו שאין שום בעיה בחוקים ושאפשר לשחק במשחק כמו שהוא, אבל הם היו מיעוט). כשאנשים שתמכו במשחק גילו שאלעד פתח קמפיינים חדשים לפני שהשלים את התחייבויותיו לקמפיין הנוכחי, הכעס רק התגבר, ועדיין אפשר לראות את זה בפורומים השונים.

אני קיבלתי את המשחק הבסיסי אבל לא אף אחת מההרחבות שהייתי זכאי להן. אפילו פגשתי את אלעד בפריק במרכז ויצמן כשהוא בא למסור חלק מהדברים ולהדגים את המשחק, הוא אמר שישלח את החסר, ולא שלח. לא יצא לי לנסות את המשחק אחרי שקיבלתי אותו, ואחרי שכל המהומה התחילה חיכיתי וחיכיתי ובסוף לא ניסיתי בכלל לשחק. הוא עדיין במחסן, 12 שנים... אולי יום אחד...

(אלעד, אם אתה קורא את זה, אשמח לקבל את המיני-הרחבות גם היום. לא כועס...)
 
חזרה
Top