פרשת השבוע

פרוייקט ייחודי ומקורי של מיכאל גורודין, מציג היבטים שונים במשחקי-תפקידים ומשלב אותם ביחד עם פרשת השבוע בתורה.

פרק 1: כיצד לשחק

פורסם ב02 ספטמבר 2009
נכתב על ידי מיכאל גורודין

למי שלא קרא את הפתיח המרגש שבו הסברתי מה אני בעצם רוצה, ולאלה שקראו אבל כבר שכחו - זה המסע שלי לתוך ספר השחקן של מו"ד 4. קצת דברים שאהבתי, קצת הצעות לשינויים, קצת התפלספות וקצת קטנוניות.
ובכן - בואו ונתחיל לקרוא, ללא דיחוי. מבוכים ודרקונים (אותי זה עדיין מרגש), הספר לשחקן, פרק א', פסוק א': "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ". או, כמו שכתבו את זה בספר לשחקן - "דמיינו עולם". כמובן שמייד נוצר הרבה תוהו ובוהו. ואני חושב שתוהו ובוהו זה דבר נהדר.

המשך קריאה: פרק 1: כיצד לשחק
 

עולם מופלא

פורסם ב18 אוגוסט 2009
נכתב על ידי מיכאל גורודין

שנתחיל? אנחנו קוראים ב"מבוכים ודרקונים" (אותי זה עדיין מרגש בכל פעם מחדש), מהדורה ד', ספר השחקן, פרק א', פסוק א': דמיינו עולם. והעולם היה תוהו ובוהו.

המשך קריאה: עולם מופלא
 

חזרה למקורות

פורסם ב22 יוני 2009
נכתב על ידי מיכאל גורודין

הרבה זמן לא הייתי כאן. התגעגעתי - אז באתי.
לא, אין פרשה מקראית חדשה. שינוי, רבותי - שינוי! הפעם, החלטתי להניח בצד את התנ"ך, ולחזור אל המקורות. כי לא משנה כמה אני אסתובב, ואנסה דברים שונים ומשונים, בסופו של דבר אני חוזר למבוכים ודרקונים. והנה, זה קורה שוב.

המשך קריאה: חזרה למקורות
 

פרשת בא: קסם

פורסם ב26 ינואר 2009
נכתב על ידי מיכאל גורודין

שבוע נאה לכל הנוכחים. ונפתח בהצהרה: אני מאמין בשילוש הקדוש. אמונה כנה אמיתית ושלמה. אני מאמין שקיימות בעולם שלוש שאלות בלבד. וכל השאר הן או השאלות הללו שלובשות כובע, או שאינן שאלות כלל. ולשאלות יש סדר. הראשונה, ולכן גם החשובה ביותר, היא "מה?". "מה" היא מה שרואים. "מה" היא מה שמתרחש. זאת השאלה שהכי קל להתעלם ממנה, והכי קשה להבין אותה באמת. לכן, לא נדבר היום על עניינים של "מה". בכך נעסוק בפעמים אחרות. היום, נדבר על "איך" ו"למה". או, ליתר דיוק, לא נדבר. מבולבלים?

המשך קריאה: פרשת בא: קסם
 

פרשת מקץ: מיתון

פורסם ב23 דצמבר 2008
נכתב על ידי מיכאל גורודין

השלום והברכה לקוראינו הנאמנים, וחג אורים שמח לכולנו. ומה מתאים יותר מחג החנוכה - חג של אור ושמחה, חג של שמן וכדים, חג בו אנו מציינים עוד תבוסה צבאית בעברנו ההיסטורי - מאשר לדבר על תקופות קשות וכואבות. כן, קוראים יקרים, תקופה קשה עוברת לה על עם ישראל, ובית מדרשנו הצנוע איננו נפקד. ליתר דיוק, דווקא נפקדנו לאחרונה, עד כדי שאחדים שאלו אותי "שמא נחרב בית המדרש?" ובכן, גם אנחנו שמנו את מיטב כספינו על קרן הצבי, והצבי מהיר הוא כאילה שלוחה. זו היא ידו הארוכה של המיתון.

המשך קריאה: פרשת מקץ: מיתון
 

כתבות נוספות

פיד רסס הצטרף לרשימת הדיוור הפונדק בטוויטר הפונדק בפייסבוק

כניסה לאתר

הצטרף לצוות הפונדק

יש לך תוכן מגניב של משחקי תפקידים או משחקי לוח?
שיחקת במשחק חדש ומדגדג לך לכתוב לו סקירה?
מעוניין לפתוח בלוג בפונדק?

אתה מוזמן לפרסם בפונדק - כל מה שעליך לעשות זה ליצור משתמש, ואז תוכל לפרסם את הכתבות ישירות באתר. פנה אלינו בשאלות או הצעות.