
לכן, כשביקרתי בחנות משחקים וראיתי מבצע על המשחק, לא יכלתי להתאפק ורכשתי אותו – וזה התגלה בתור קנייה מעולה לפסח ולזמן איכות עם המשפחה. המשחק מקיים את ההבטחה שלו ואפילו מתעלה על הציפיות שלי ממנו – עוד משחק משפחה מוצלח ל Nintendo Switch.
תיאור המשחק
הגרפיקה של Mario Rabbids נהדרת - גם הדמויות עצמן וגם ה Rabbids - סוג של ארנבים מגודלים נראים מושקעים ובעלי מראה משעשע. ה Rabbids הם היריבים במשחק, שהפכו לכאלה עקב "אסון מדעי" שגורם להם לפלוש לממלכת הפטריות של מריו והחברים. אך לא כל ה Rabbids רעים, חלקם הם גם בעלי הברית שלנו ומשחקים אותם בקרב. כך לדמויות המוכרות יש גם גרסת בדמות Rabbid.כמו שהגרפיקה נפלאה, כך גם ההומור במשחק - קו העלילה הוא שנון, הדיאלוגים חמודים ולכל חפץ ומקום יש תיאור מיוחד שגם משעשע.

המשחק עצמו כולל ארבע עולמות, שזוהי המערכה של המשחק. בכל עולם יש סדרה של 10 שלבים בעלי קרב אחד (אם זה מול בוס) או שניים. לכל עולם יש ת'מה משלו וגרפיקה מצוינת, בנוסף לאחר שמשלימים עולם נפתחים בו סדרה של אתגרים קרביים ואפשר להגיד לשלב סודי ועוד מקומות באמצעות יכולות שמקבלים בעולמות מתקדמים יותר. הדבר שפחות משך אותי בחקירת העולמות הוא האיסוף של כל מיני פריטים במהלך המשחק - תמונות, מודלים ומוזיקה. אין להם השפעה מכאנית.
בתוך כל עולם מובילים את הצוות בחיפוש אחרי הקרב הבא וגם אחרי דברים מיוחדים כמו תיבות אוצר ומטבעות - שעמם משדרגים את הנשקים. יש גם מיני-פאזלים קטנים וחמודים, שלא יאתגרו שחקנים בוגרים אבל מצוינים לילדים - אצלי זה עובד היטב כי הילדים מסתובבים בעולם ואני עושה את רוב הקרבות.
הקרבות של מריו
הקרבות עצמם הם על מפה טקטית שמורכבת ממשבצות. הצוות שלך כולל שלוש דמויות, כשכל דמות יכולה לבצע בתורה תנועה, התקפה ויכולת מיוחדת. העושר הטקטי הוא אדיר - אפשר לדרוס יריבים, אז לקפוץ על בן ברית, למחוץ עוד יריב, ואז לירות בשלל דרכים - יריות רגילות, בזוקות, פטיש-קרב או רובוטים שתוקפים עצמאית. בנוסף היכולות המיוחדות כוללת ריפוי, תגבור יכולות, צליפה באויבים בתור שלהם ועוד. היריבים הם די מגוונים: יש משהו כמו 5-6 סוגי בסיס שמשתנים בהתאם לעולם ועוד בוסים.המפות עצמן גם מסקרנות, עם מגוון רחב של תוואי שטח: חסימות, מחסה מפני ירי מכל מיני סוגים, תעלות-ארנב שמאפשרות להגיע למקומות אחרים בשדה הקרב וכמובן גובה.
הקרבות מהירים ואגרסיביים – לרוב קרב נגמר תוך 3-4 תורות. במרבית הקרבות המטרה היא לחסל את כל היריבים, אך לעתים יש יעדים אחרים ומעניינים: להגיע לנקודה, ללוות יצור אחר או לחסל כמות של יריבים/בוסים. בסוף הקרב מקבלים דירוג בהתאם לכמות הסיבובים והאם איבדת חלק מהאנשים שלך – אבל אין מוות סופי כמובן. בסוף כל שלב כולם נרפאים.
מבחינה טקטית, הוא לא נופל ואולי עדיף מהזכרונות שלי מ Xcom – יש הרבה יותר אפשרויות של תנועות ושדה קרב יותר מעניין. עם זאת, אין ממש ערפל-מלחמה, למרות שלעתים במהלך הקרב מצטרפים יריבים חדשים. ברמה אסטרטגית הוא פשוט יותר: הבחירה העיקרית היא בשדרוג הדמויות - עצי יכולות, בחירה של איזה דמויות לקחת לקרב ושדרוג נשקים. אפשר לאפס עצי יכולות ולבנות מחדש, שזה נחמד.
בנוסף למשחק הסיפור הרגיל, ומשחקיות החוזרות שהוא מציע בדמות האתגרים שמופיעים בכל עולם אחרים שמסיימים אותו, יש עוד שני מודים במשחק: קרב-שיתופי, שבו כל שחקן שולט בשתי דמויות וקרב פנים-אל-פנים, שבו נלחמים אחד בשני. לא ניסיתי אותם עדיין.
החסרון המרכזי שכרגע אני רואה למשחק, שלפחות אחרי עולם וחצי, הקרבות יחסית קלים... בסך הכל מדובר במשחק מצוין, בייחוד למשחק עם ילדים או למי שמתגעגע ל Xcom.