• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[שיטה ביתית, משחק ניהול] שחר הממלכות - עץ הרשמה - ל6-9 שחקנים (ללא מנחה)

נושא חוקים רגילים
חוקים מיוחדים
בארצות האלו, בעמק המושלג, ישנם כפרים קטנים מפוזרים לכל אורך האזור. העמק מרובע בערך, 2500X5000 קילומטר. יום אחד קמנו אנחנו, ארבעה מנהיגים שאפתנים, והובלנו את אנשי כפרינו למסע, מסע ללא תנועה, שבו אנו מתחילים את דרכנו להפוך לאימפריה גדולה....
השיטה מצורפת כקובץPDF. משחקים בספוילרים - כל פעם שימו בספוילר את השם של מי שהספוילר מיועד לו. בקשר לרכישת דברים וכאלו - ספוילר אלי. אני משמש כשחקן-מנחה כזה.
כשאתם יוצרים כפר, בחרו איפה הוא: בקו האורך, צפון לדרום, 0 ק"מ זה הכי צפון ו2500 ק"מ זה הכי דרום. בקו הרוחב, מזרח למערב, 0 ק"מ זה הכי מזרח ו2000 ק"מ זה הכי מערב.
הכפר שלי, טאוויר, הוא ב2000X3400. כאשר 100 זה צפון-דרום ו200 זה מזרח-מערב. הכול נראה בקישור הבא. מודדים במאות קילומטרים.
ההרשמה הרגילה עד ה7 ביולי.
ניתן להצטרף באמצע, אבל זה... מה ההפך מHeadstart? זה Tailstart?
תגובה פעם ב3 ימים (3 חודשים בזמן משחק).
חוקים בדרייב:
 

קבצים מצורפים

  • Kingdoms Rising - 1209.pdf
    100 KB · צפיות: 4
עריכה אחרונה:
קצת יותר פרטים?
כלומר, השחקנים עובדים ביחד על אותו כפר או שהם יריבים?
יש עוד כפרים חוץ ממה ששייך לשחקנים?
מבין את הרצון שלך גם לשחק וגם להנחות, אבל אני לא בטוח כמה זה יעבוד...

עריכה - הערות לשיטה:
1. כוח התקפתי - הכוחות ההתקפיים לא מוצבים ביישובים מסוימים? זה יוצר מצב שבו כאשר תהיה מלחמה כל היישובים יושמדו, כי יחידות התקפיות תוקפות במלואן ויחידות הגנה מתחלקות בין כל היישובים.
2. למה לחלק בין הכוחות? פשוט תקרא לזה "יחידות" או "חיילים" או כל שם אחר, למה צריך להיות התקפתי והגנתי?
3. לא כתבת מה המהירות של חיילים, וגם של מכונות מלחמה (אני מניח שכדאי לעשות שהם יאטו את הצבא).
4. למה ההגבלה על מכונות מלחמה? אי אפשר לשים יותר מאחת ביישוב או משתיים בהתקפה, זה לגמרי מעצבן.
5. לקרוא לנקודות פיתוח כסף, זהב, דולר, אשראי או כל מטבע אחר יהיה יותר נחמד ויעיל.
6. השיטה עושה עוול לאלו שלא מתחברים כל יום! אם אני יכול להתחבר רק 10 דקות ליום, ולכן כל חודש יכול לעשות פעולות שלוקח לי 10 דקות לכתוב ו/או לחשוב עליהן, אז יש לי חיסרון משמעותי מול שחקן שמתחבר כל יום 30 דקות.
7. אני יודע איפה הערים והיישובים של אחרים? אם כן, אז אתה תצטרך לעדכן מפה כל פעם שמישהו מקים יישוב, ואם לא אז איך אני אדע איפה להתקיף?
8. השיטה מנמיכה באופן מגוחך את המחיר של ערים ויישובים לעומת יחידות.
9. לדעתי כדאי לעשות שתהיה אופציה לשים מבנים בתוך היישובים (למשל אחד שמייצר חיילים קבוע, אחד שמאפשר ריגול, אחד שמוזיל עלות של דברים מסוימים, ועוד), וגם לשים מקום מוגבל בישובים לדברים האלה.
10. סתם הערה - השיטה הזו הרבה יותר מתאימה לשחקן יחיד מאשר למספר שחקנים.
 
עריכה אחרונה:
הם יריבים. יש כמה כפרים, אחד לכל שחקן.
לגבי הנחיה ומשחק - בכללי ביקשתי ספוילרים כדי לעשות מין פלייטסט, לא רואה מה הבעיה שגם ''אנחה'' וגם אשחק - אחרי הכול הנחיה זה לא באמת.
 
נראה נהדר! השיטה פשוטה וחמודה, והייתי שמח להצטרף למשחק.
אני מעט מוגבל מבחינת לוח הזמנים, כך שבעוד חודש לערך אאלץ לפרוש. לדעתך רלוונטי להצטרף לחודש?
לגמרי. הכפר שלך יימחה בעוד כחודש על ידי סופת שלגים.
קצת יותר פרטים?
כלומר, השחקנים עובדים ביחד על אותו כפר או שהם יריבים?
יש עוד כפרים חוץ ממה ששייך לשחקנים?
מבין את הרצון שלך גם לשחק וגם להנחות, אבל אני לא בטוח כמה זה יעבוד...

עריכה - הערות לשיטה:
1. כוח התקפתי - הכוחות ההתקפיים לא מוצבים ביישובים מסוימים? זה יוצר מצב שבו כאשר תהיה מלחמה כל היישובים יושמדו, כי יחידות התקפיות תוקפות במלואן ויחידות הגנה מתחלקות בין כל היישובים.
2. למה לחלק בין הכוחות? פשוט תקרא לזה "יחידות" או "חיילים" או כל שם אחר, למה צריך להיות התקפתי והגנתי?
3. לא כתבת מה המהירות של חיילים, וגם של מכונות מלחמה (אני מניח שכדאי לעשות שהם יאטו את הצבא).
4. למה ההגבלה על מכונות מלחמה? אי אפשר לשים יותר מאחת ביישוב או משתיים בהתקפה, זה לגמרי מעצבן.
5. לקרוא לנקודות פיתוח כסף, זהב, דולר, אשראי או כל מטבע אחר יהיה יותר נחמד ויעיל.
6. השיטה עושה עוול לאלו שלא מתחברים כל יום! אם אני יכול להתחבר רק 10 דקות ליום, ולכן כל חודש יכול לעשות פעולות שלוקח לי 10 דקות לכתוב ו/או לחשוב עליהן, אז יש לי חיסרון משמעותי מול שחקן שמתחבר כל יום 30 דקות.
7. אני יודע איפה הערים והיישובים של אחרים? אם כן, אז אתה תצטרך לעדכן מפה כל פעם שמישהו מקים יישוב, ואם לא אז איך אני אדע איפה להתקיף?
8. השיטה מנמיכה באופן מגוחך את המחיר של ערים ויישובים לעומת יחידות.
9. לדעתי כדאי לעשות שתהיה אופציה לשים מבנים בתוך היישובים (למשל אחד שמייצר חיילים קבוע, אחד שמאפשר ריגול, אחד שמוזיל עלות של דברים מסוימים, ועוד), וגם לשים מקום מוגבל בישובים לדברים האלה.
10. סתם הערה - השיטה הזו הרבה יותר מתאימה לשחקן יחיד מאשר למספר שחקנים.
1. אופס, צודק. אולי אעשה אותן יקרות יותר?
2. אתה לא יכול שיהיה לך צבא שיוכל להגן על כל היישובים שלך בלי בעיות...
3. נכון, אוסיף עוד מעט.
4. כי בהתחלה זה היה שונה ואז ההגבלה כן היתה טובה, אבל שיניתי ושכחתי להוריד את ההגבלה.
5. אבל זה ימי-ביניימי ריאליסטי, זהב זה לא כזה נפוץ, אני קורא לזה נקודות פיתוח כי זה כולל את כל המשאבים שצריך.
6. אגביל כמות פעולות ליום.
7. אתה יודע. וכשמקימים ישוב כותבים לכולם. לגבי עדכון מפה - גוגל דרייב.
8. אופס, צודק. אעלה מחירים.
9. מגניב! רעיון טוב.
10. השחקן יחיד לא יהיה את כל הקטע של הדיפלומטיה ועסקים...
כל שינוי שאמרתי שאעשה, יעשה בהמשך היום כשיהיה לי זמן.
 
1. אופס, צודק. אולי אעשה אותן יקרות יותר?
2. אתה לא יכול שיהיה לך צבא שיוכל להגן על כל היישובים שלך בלי בעיות...
קושיא מתורצת בחברתה. תאחד את שניהם למונח שייקרא "חיילים" או משהו דומה, והם יהיו חייבים להיות מוצבים ביישובים מסוימים.
אבל זה ימי-ביניימי ריאליסטי, זהב זה לא כזה נפוץ, אני קורא לזה נקודות פיתוח כי זה כולל את כל המשאבים שצריך.
מה שאתה רוצה, אבל הרבה יותר נוח לקרוא לזה במונח שכולנו מכירים בתור כסף.
6. אגביל כמות פעולות ליום.
לא עוזר, כי תמיד יהיו את אלה שאין להם מספיק זמן לעשות את כל הפעולות (ואגב, אני לא אומר את זה בשבילי כי אני אשמח מאוד לשחק זמן-אמת כי אני יכול להתחבר כמה פעמים ביום לחצי שעה בערך כל פעם).
7. אתה יודע. וכשמקימים ישוב כותבים לכולם. לגבי עדכון מפה - גוגל דרייב.
אפשרי, אבל אישית אומר שאין לי מושג מה זה גוגל דרייב.
9. מגניב! רעיון טוב.
גגל "איקרים", זה משחק מחשב שעושה בדיוק את מה שאתה מנסה לעשות כאן רק ממוחשב (אני אישית משחק בו בכמה שרתים, תרגיש חופשי לגנוב להם איזה רעיונות שבא לך ומשחק מומלץ אם אתה אוהב ניהול).
10. השחקן יחיד לא יהיה את כל הקטע של הדיפלומטיה ועסקים...
רק לשחקנים יש כפרים?
אם כן, אז אתה צודק אבל נצטרך המון שחקנים כדי שבאמת תהיה אופציה לעשות בריתות וכאלה.
 
למה לא? כמה לדעתך צריך?
קודם כל, כדי שהמשחק יעבוד זה יכול להיות סביר מינוס (באיקרים למשל יש מאות שחקנים, אבל אני לא מצפה ממך להביא לזה את כל המשתתפים בפורום).
עצם זה שיש 5-10 שחקנים במשחק פורום אומר שהוא לא יעבוד, פשוט כי הוא משחק פורום בעומס רב מדי של שחקנים.
עריכה: במחשבה שנייה, במשחק שבו אין צורך בפעולות של כל השחקנים כדי להתקדם זה אולי כן יעבוד, אבל ייצור עליך כנראה עומס מטורף. צריך לדעתי להשתמש במגלגל אלקטרוני לקרבות וכל אחד ישנה בעצמו את החיילים וכו', אבל צריך בשביל זה לסמוך על השחקנים ברמה רצינית.
 
אני סומך על השחקנים שלי בעיניים עצומות. גלגול אלקטרוני - לא ממש יעבוד. פשוט כשמישהו מתקיף מישהו, שיתייג אותו - כדי לתת לו התראה בפורום.
אה, כן, בשביל זה צריך שמישהו יסביר לי איך מתייגים. איך מתייגים?
 
גלגול אלקטרוני - לא ממש יעבוד. פשוט כשמישהו מתקיף מישהו, שיתייג אותו - כדי לתת לו התראה בפורום.
אפשרי, אבל זה יכול לתקוע פעולות (כי זה אומר ששחקן X יוכל לעשות את הפעולה שלו רק אחרי ששחקן Y יגלגל את הקרב, והוא ימרוט את הנוצות שלו עד אז וגם יכולים לתקוף אותו בינתיים ואתה לא יודע כמה חיילים שלו חזרו).
 
הנושא נערך, הועלה הקובץ עם השינויים.
אחרי שמישהו יחליט סופית להשתתף, עליו לבחור מיקום בישוב ולהוסיף לקובץ שבקישור הבא:
כשאתם מוסיפים את עצמכם לקובץ, שימו לעצמכם צבע מתחת לצבע שלי, שלידו רשום שם המשתמש שלכם.
לאחר מכן עליו לרשום על דף את שם היישוב שלו (ולומר לנו את השם, כן?), ולהשקיע את 100 הנקודות שלו. ואז לחכות שעוד יירשמו.
לצורך הטבלה בדרייב, ישובים רק במאות קילומטרים. פירושו, היישוב שלי, שקוראים לו כפר טאוויר, נמצא ב100X200, לא 90X150. נערך הנושא.
לגבי גלגול אלקטרוני - איך עושים את זה?
 
לגבי גלגול אלקטרוני - איך עושים את זה?
אין לי שמץ, אמור להיות תוכנה כזו (יכול לכתוב אחת אם לא מוצאים).
במקרה הרע ביותר תגיד לתוקף לגלגל לשני השחקנים, אבל...
לדעתי כדאי גם שכל אחד יכתוב את החיילים שלו ביישוב, זה בעיקרון הדבר היחיד שאפשר לקנות וזה יחסוך לך הרבה כאב ראש (אלא אם זה אמור להיות סוד כדי שאחרים לא יוכלו לדעת כמה צריך לשלוח לתקוף כדי לנצח).
עוד משהו: אתה רוצה להשאיר כוח התקפה והגנה או לשנות ל"חיילים" כמו שהצעתי?
 
קלעת בול.
אתה לא יודע כמה חיילים יש ליריב, אלא אם כן שלחת לו מסר - אני יוצר עכשיו לשונית חדשה עם חוקים מיוחדים, אחד מהם הוא שאם מישהו הגיע לקרבת ישוב שלך, אתה חייב לתאר לו מה הוא רואה לפרטים - כמה חזק הצבא, ההגנות, מבנים בולטים כדוגמת כנסיות...
 
אתה לא יודע כמה חיילים יש ליריב, אלא אם כן שלחת לו מסר - אני יוצר עכשיו לשונית חדשה עם חוקים מיוחדים, אחד מהם הוא שאם מישהו הגיע לקרבת ישוב שלך, אתה חייב לתאר לו מה הוא רואה לפרטים - כמה חזק הצבא, ההגנות, מבנים בולטים כדוגמת כנסיות...
כלומר, יהיה עליך עומס עבודה מטורף של לדעת כמה חיילים יש לכל שחקן בכל יישוב, וגם לך יהיה ידע לא הוגן על השחקנים.
או שאתה סומך על השחקנים ברמה כזו שיכתבו לעצמם כמה חיילים יש להם בכל מקום.
לא ענית לי על העוד משהו שבתגובה הקודמת.
עוד משהו: אולי כדאי להוסיף לחוקים "כיבוש" שבו אחרי שהיישוב מאבד את כל נקודות הסיבולת שלו הוא הופך לכבוש ע"י התוקף, ונקודות הפיתוח ליום הולכות חצי חצי למתקיף ולמותקף. זה הופך את התקיפות לאסטרטגיות ונותן סיבה להיכנע.
עוד משהו: כדאי לכתוב את הבעלים של היישוב בכל יישוב, אם לא יהיה קל מאוד להתבלבל איזה יישוב שייך למי.
 
אני סומך על השחקנים בעיניים עצומות - שיכתבו לעצמם.
לגבי התקפה/הגנה - איחדתי כבר...
לגבי כיבוש - רעיון מעולה המכאניקה, אוסיף, אבל: אם כפר ממשיך להלחם עד המוות, אז הוא לא נכבש כשהוא מאבד את נקודת הסיבולת האחרונה - הוא מושמד. אם הוא נכנע - הוא נכבש.
מהתגובות שלך לא הבנתי - אתה מתכוון להרשם?
 
מהתגובות שלך לא הבנתי - אתה מתכוון להרשם?
בהחלט.
לא ענית על שתי שאלות:
1 - כוח התקפה והגנה מוחלף בחיילים או נשאר ככה?
2- האם צריך לכתוב גם את הבעלים של היישוב? לדעתי כדאי, זה יעזור לשחקנים להבין מי נגד מי.
עוד משהו: אתה יכול להחליט שהמשחק מתחיל כבר מחר (או מחרתיים) ואפשר להצטרף אליו במהלך המשחק, אבל זה ייתן יתרון למי שנרשם ראשון (כי היה לו יותר זמן להתפתח).
עוד משהו: לכתוב האם זה יישוב או עיר?
עוד משהו: כדאי לעשות רשימה של השחקנים בצד, מחוץ למפה.
 
1. מוחלף בחיילים.
2. בטבלה כתוב בעלים, לפי הצבע בו מודגש היישוב. אם זה עיר - הדגש את הטקסט. אוסיף את זה בלשונית.
עוד משהו 1: אולי יהיה אפשר להצטרף באמצע, אבל אתן יותר מיומיים - אני נותן הרשמה עד ה10 ביולי.
עוד משהו 2: עניתי בשאלה 2.
 
חזרה
Top