חוברת החוקים
להלן ארשום (בהמשכים, כדי לא לאבד מידע אם תהיה הפסקת חשמל למשל) את סקירת חוברת החוקים של הערכה.
תכונות ומיומנויות
החוברת לא מבזבזת שטח עמוד על אקספוזיציות ארוכות וכמעט מיד צוללת לעסקי הדמויות - אותם "רצי-קצה" (תרגום זמני) שהם ה"הרפתקנים" בעולם זה, ספק עבריינים ספק שכירי חרב. אין כאן חוקי יצירת דמות - מצופה מהשחקנים להשתמש בדמויות המוכנות שסופקו עם הערכה.
כמו בכל מוצרי סייברפאנק אדום, לכל דמות יש תכונות (STATS באותיות גדולות) ומיומנויות, שהן מה שמגדיר את הדמות מבחינה מכאנית לצד הציוד והכרום (שתלים קיברנטיים). התכונות הן תבונה (אינטליגנציה כללית ותפישה); רפלקסים (זמן תגובה וקואורדינציה, משמשים בקרב לטווח); זריזות (יכולת אתלטית, משמשת בקפא"פ); טכניקה (יכולת להתמודד עם כלים טכנולוגיים מורכבים); מגניבות (תרגום זמני ל-COOL, יכולת ההשפעה על הזולת, בעיקרון כריזמה); כוח רצון (אומץ ויכולת התמודדות עם קשיים מנטליים); מזל (תכונה מיוחדת שתפורט בהמשך); תנועה (מהירות הליכה, ריצה, שחייה, טיפוס וכו'); גופניות (כוח וסיבולת); ואמפתיה (היכולת להיות בקשר אנושי עם הזולת, משפיעה בין השאר על ההתמודדות עם הניכור ששתלים קיברנטיים גורמים לו). תכונה ממוצעת היא 5.
לכל דמות יש מיומנויות, שמייצגות ידע, למידה, והכשרה בתחום ספציפיים יותר מהתכונות. כל מיומנות קשורה לתכונה אחת, למשל מיומנות קרב הקפא"פ קשורה לתכונת הזריזות. מוצגת כאן רשימת מיומנויות מקוצרת שמכסה את המיומנויות שיש לדמויות המוכנות. המיומנויות ספציפיות יחסית ורובן אינן קרביות: למשל, המיומנות הראשונה ברשימה היא חשבונאות, עסק משתלם להתמודדות עם נתוני תאגידים, זיהוי הונאה חשבונאית, וכמובן פברוק נתונים ברשומות חשבונאיות והלבנת כספים (זיוף מסמכים הוא מיומנות נפרדת). מיומנויות הקרב אף הן ספציפיות, עם מיומנויות נפרדות לקרב בלתי חמוש ולקפא"פ, וכן מיומנות ספציפית לירי אוטומטי לצד מיומנויות הנשק הרגילות. גם הסקת מסקנות והחבאת חפצים הן מיומנויות לכל עניין ודבר ויש אפילו בערכת ההתחלה המהירה מיומנות חיבור (כתיבת שירים, מאמרים, וסיפורים). בכלליות זה מזכיר לי קצת את המיומנויות ב"קריאתו של קתולהו", שאף הן מתחילות את רשימתן במיומנות החשבונאות ושאף הן ספציפיות מאוד. בניגוד למרוצללים, אין הפרדה בין מיומנויות ידע למיומנויות מעשיות. מיומנות של בעל מקצוע ברמת ידע סבירה היא 5.
בדיקות מיומנות
בכל מצב של אי-ודאות שיש לה משמעות משחקית משתמשים בבדיקות מיומנות. בכל בדיקת מיומנות מגלגלים ק10 + תכונה + מיומנות. חשוב לציין שאין כאן "מתאמי תכונה" - אלא פשוט משתמשים בערך התכונה עצמו. בבדיקה מנוגדת בין שתי דמויות (למשל, לנסות לשכנע מאבטח לתת לך להיכנס למועדון כשאתה לא בא לו טוב בעין), כל דמות מגלגלת ק10 + תכונה + מיומנות והגלגול הגבוה מנצח. בתיקו, ה"מתגונן" (זה שמנסים לעשות עליו את המניפולציה) מנצח. בגלגול שאינו מול דמות ספציפית, מגלגלים מול ערך קושי (DV) שנע בין 9 (משימה פשוטה שאפשר לבצע בלי לחשוב יותר מידי), דרך 15 (משימה שדורשת הכשרה או כישרון טבעי), ועד 29 (מעשה אגדי שאפילו דמות מיומנת ומוכשרת ביותר תצליח בה רק במקרים נדירים).
הקוביות כאן מתפוצצות! כמו בעולמות פראיים! גלגלת 10 ב-ק10 שלך? גלגל עוד ק10 והוסף אותו לגלגול המקורי. זה מאפשר לדמויות להצליח לפעמים ב"משימות בלתי אפשריות" באופן אפי ומגניב. אבל... הקוביות מתפוצצות גם לכיוון השני! גלגלת 1? גלגל 1ק10 והפחת אותה מעורך התכונה + המיומנות שלך. הקוביות מתפוצצות רק פעם אחת, בניגוד למשל ל"עולמות פראיים". כך שגם דמות מאוד מוכשרת ומיומנת תיכשל לפעמים בכל מקרה שבו יש אי-ודאות דרמטית במשחק!
דמויות נוספות יכולות לעזור לדמות הראשית ואם הן מצליחות בבדיקת מיומנות, הן יוסיפו 1+ לגלגול של הדמות הראשית. כמו כן, אם עובדים לאט ובלי לחץ (פי 4 זמן מהבדיקה הרגילה), מקבלים עוד 1+ לגלגול. אפשר לקבל כל בונוס כזה רק פעם אחת. אם אין לדמותך מיומנות רלוונטית, גלגל 1ק10 + תכונה.
לכל דמות בסייברפאנק יש מאגר מזל, שזהה לתכונת המזל המלאה שלה. אפשר להוסיף נקודות מזל לבדיקת מיומנות מתוך מאגר זה, בשיעור של 1+ על כל נקודת מזל. המאגר מתחדש בכל תחילת מפגש משחק. זה עובד שונה מ-DCCRPG, למשל, שבו "שורפים" ממש את ערך תכונת המזל; זה דומה קצת למאגרי הקוביות הנוספים של מרוצללים אך פשוט בהרבה מהם.
הכלל המרכזי כאן הוא חוק המגניבות (rule of cool) שמפורט בהרחבה בחוברת. אם השחקן מציע משהו מגניב שאמור להיות איזשהו סיכוי שיצליח - אז מומלץ למנחה לאפשר זאת בבדיקת מיומנות. זה דיי מובן מאליו למנחים מנוסים, אך זו ערכה שמיועדת גם למנחים מתחילים יחסית, וטוב שנושא זה מפורט.