• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר פראי סיכום נקמה בוערת

בשעה טובה, סיימנו רשמית וסופית את נקמה בוערת, ההרפתקה הראשונה של עליית שרי הרונות.
הרצתי לפי התרגום לעברית (אלא מה :) ) שבו שילבנו כמה שיפורים קטנים בהרפתקה, אבל אין הבדלים מהותיים.
כתבתי בעבר על כמה טיפים שגם השתמשתי בהם: פאת'פיינדר פראי - פאת'פיינדר 1 - טיפים ועצות להרצה של עליית שרי הרונות - Rise of the Runelords

אז הנה הרושם שלי:
  • הרפתקה פשוט מצוינת. השילוב של חוף חולות כבסיס לדמויות עם המון דב"שים מעניינים לבין מבוך קטן (מתחת לעיירה) ומבוך גדול (פסגת הר קוצים) עובד נהדר
  • מאוד נהננו מההמרה לעולמות פראיים, אני חושב שזה הופך את ההרפתקה לטובה יותר, כי יש יותר מיקוד בעלילה ופחות במכאניקה.
  • הדברים הטובים ששיפרתי בהרפתקה זה הטיפ לגבי פסטיבל זנב סנונית והמשחקים שהיו בו, וגם זה שכל הקומה הראשונה של פסגת הר קוצים, הפך לקרב אחד ענק בגלים.
  • מה שכן, פסגת הר קוצים זה עדיין מבוך די מסיבי. לקח לנו משהו כמו 4 סשנים לסיים אותו, ואחרי הקרב עם נואליה לקח עוד סשן לסגור את כל הפינות.
  • בכלל נוצר מצב מעניין שבו קודם הדמויות נלחמו, ואז חקרו את כל החדרים. נדמה לי שזה גם בגללי וגם בגלל השיטה וההעדפה שלה לקרבות אפיים.
  • בנוגע לקרבות אפיים, המבוך הוא יחסית עם חדרים קטנים, מה שהגביל את הפוטנציאל. זו בעיה כללית של מבוכים שבחדר צפוף קשה לתמרן.
  • עם זאת, במבוך יש גם הרבה קטעים של משחק תפקידים - בין אם זה מול שכיר חרב שהם שכנעו לעבור לצדם או שלושה ילדים גובלינים קטנים שהם מצאו והחליטו לאמץ. זה לא קרב אחרי קרב (גם כי, עולמות פראיים)
  • עבור שלושה מתוך ארבעת השחקנים, זו פעם ראשונה שהם שיחקו עולמות פראיים והם קלטו את החוקים מהר (תוך משחק בודד). עם זאת, מדי פעם מתפלק משהו של מבוכים ודרקונים. גם לי זה קורה - זכרון שריר קיים ועובד (לי זה קרה עם היעלמות...)
  • חששתי בתחילה שאין מספיק אזכור של שרי הרונות בתוך ההרפתקה והתבדיתי - היה המון והשחקנים מכירים היטב את אלזינסט, קארזוג וליפודל.
  • עוד שיפור שעשיתי, זה לקשור יותר את ההרפתקה הראשונה לשנייה ביומנים של נואליה הם מצאו אזכור לגבירה שהיא פגשה במסעותיה. זו תתגלה כזאנשה. בנוסף, צאסוטו נלקח למשפט בעיר הגדולה על-ידי השופט חוח-ברזל. זה אחד החוסרים לדעתי בהרפתקה, ולדעתי גם בהרפתקאות ההמשך, שלא תמיד יש קשר ברור בין ההרפתקאות.
  • זה גם יתרון כי אפשר בכיף לשחק הרפתקה אחת או שתיים ולהפסיק. זה לא נתיב הרפתקאות שמסתיים ב Cliff Hanger, אלא בסיום הפרק החמישי.
  • הייתי יכול בכיף לסיים את נקמה בוערת מבלי להמשיך לרוצח הרונות, ולתת לשחקנים להמשיך לחקור את חוף חולות והסביבה.
  • כמו שהתחלתי, כך אסיים - הרפתקה מצוינת.
 
מגניב!
אני עוקב אחר הרשמים שלכם (וגם ראיתי שאחד השחקנים שלך כתב קצת בפייסבוק על ההנאה בתור לוחם עם גמישות קרבית), ובסך הכל נראה שדי רצתם על ההרפתקה – אם כי 8-9 מפגשים זה ממש אחלה!
השחקנים שלי במפגש 4 ורק עכשיו מצאו את הכניסה למרתפי החרון (וצוסטו נמלט להם!).
  • מה שכן, פסגת הר קוצים זה עדיין מבוך די מסיבי. לקח לנו משהו כמו 4 סשנים לסיים אותו, ואחרי הקרב עם נואליה לקח עוד סשן לסגור את כל הפינות.
  • בכלל נוצר מצב מעניין שבו קודם הדמויות נלחמו, ואז חקרו את כל החדרים. נדמה לי שזה גם בגללי וגם בגלל השיטה וההעדפה שלה לקרבות אפיים.
    • בנוגע לקרבות אפיים, המבוך הוא יחסית עם חדרים קטנים, מה שהגביל את הפוטנציאל. זו בעיה כללית של מבוכים שבחדר צפוף קשה לתמרן.
זה שרידים של הגרסה המקורית של ההרפתקה שיצאה למבוכים ודרקונים, אבל בעולמות פראיים קל יותר להפוך קבוצת חדרים מכמה התקלויות נפרדות לקרב בגלים/קרב מתגלגל.
  • עבור שלושה מתוך ארבעת השחקנים, זו פעם ראשונה שהם שיחקו עולמות פראיים והם קלטו את החוקים מהר (תוך משחק בודד). עם זאת, מדי פעם מתפלק משהו של מבוכים ודרקונים. גם לי זה קורה - זכרון שריר קיים ועובד (לי זה קרה עם היעלמות...)
מצוין. מי השחקנים החדשים ומה היו הדמויות שלהם?
  • חששתי בתחילה שאין מספיק אזכור של שרי הרונות בתוך ההרפתקה והתבדיתי - היה המון והשחקנים מכירים היטב את אלזינסט, קארזוג וליפודל.
טוב, ליפודל תוספת שלך כאן ;)
  • זה אחד החוסרים לדעתי בהרפתקה, ולדעתי גם בהרפתקאות ההמשך, שלא תמיד יש קשר ברור בין ההרפתקאות.
  • זה גם יתרון כי אפשר בכיף לשחק הרפתקה אחת או שתיים ולהפסיק. זה לא נתיב הרפתקאות שמסתיים ב Cliff Hanger, אלא בסיום הפרק החמישי.
  • הייתי יכול בכיף לסיים את נקמה בוערת מבלי להמשיך לרוצח הרונות, ולתת לשחקנים להמשיך לחקור את חוף חולות והסביבה.
זה יתרון וחיסרון. זה חיסרון שהעלילה היא מעט אפיזודית ונבל ראשי מתגלה בסוף כמי שעמד כל הזמן מאחורי הכל, כך שבדרך כלל אין מירוץ מול הנבל או יוזמה מצידו ללכת נגד הדמויות ולטרפד אותן (לפחות על לפרקים האחרונים). מצד שני זה יתרון שכל הרפתקה עומדת טוב בפני עצמה, וגם כהמשך הגיוני אם לא ישיר להרפתקה הקודמת, ותמיד יש נקודת יציאה טובה אם לא רוצים להמשיך (הנבל הראשי של המערכה יכול להיות נואליה, או וארל, או זאנשה, או בארל, או מוקמוריאן... כך שאפשר לסיים בהרפתקה 1, 2, 3, 4 או 6. הרפתקה 5 של שרי הרונות היא באמת היחידה שהסיום שלה הוא בהכרח התחלה של ההרפתקה השישית והאחרונה, כי הוא מסתיים בלהילחם בפרוקסי של הנבל הראשי שלא יכול לעבוד כנבל ראשי בעצמו.
 
עריכה אחרונה:
אני לא מרגיש שרצנו על ההרפתקה, תשעה מפגשים זה יותר ממה שחשבתי שזה יקח. מפגש שלנו זה סביב שלוש-שלוש וחצי שעות, אז זה לא קצר.

בקשר לקרבות בגלים, בהחלט רוב המבוך של פסגת קוצים כזה. אני חושב שבסך הכל היו בו חמישה קרבות.
במרתפי החרון זה היה יותר סדרה של קרבות קצרים.

השחקנים החדשים הם אשף, כוהן ואורקל. כולם בחרו להיות מטילי לחשים.

עכשיו הם הגיעו לרמת ההתמחות אז נראה אם מישהו נכנס לריבוי מקצועות.
 
חזרה
Top