שלום לכולם.
המפלצת הפעם היא לא מוכרת לרב והמקור שלה מאסופת המפלצות הרביעית של מו"ד מהדורה 3.5. נוטל הפנים מהווה מפלצת יחסית ייחודית עם מכניקות ורקע שמאוד קשורים אחד בשני, ולכן מתאימה לרב לשימוש להרפתקאה אחת (אולי שתיים- שלוש לכל היותר), וגם אז בעיקר להרפתקאת אימה. בדומה ל"דורש הדמים" באסופת המפלצות הראשונה של פאת'פיינדר פראי- זוהי מפלצת שהרפתקאה (או לפחות חלק מרכזי בהרפתקאה) סובב אותה. החלטתי לעשות שינוי קל בהמרה (להמיר כח של "התחפרות" מהמפלצת המקורית שלא ממש מתאים למפלצת, לכח ",דממת הקבר" שלדעתי מאוד מתאים לה), אך מעבר לכך זה די נאמן למקור.
אני מאוד ממליץ לקרוא את ההצעות לשימוש הפעם. מדובר במפלצת מאוד קריפית, אך עם פוטנציאל משחק מרתק! אני חושב ששחקניכם לא ישכחו את המפגש עימה במהרה...
נוטל הפנים נראה כגופה אפורה, גבוהה, כחושה אך שרירית, נטולת כל סימני פנים מרבית הזמן, כשסביב ראשה וכתפיה מרחפים פרצופים ערטילאיים. הפנים הסובבות מצויים באימה אילמ מרבית הזמן. אך פורצים בצרחות מחרידות בעת שנוטל הפנים מתקיף. נוטל הפנים הכלוא בעצמו בקיום אל טבעי ומיוסר זה, מחפש ללבוש פנים אחרות, להיות מישהוא אחר, כפי שהיה בזמן חייו. אובססייה מטורפת זו, ומצוות יוצרו, הופכים אותו למרצח יעיל במיוחד.
לנוטל הפנים מספר יכולות מיוחדות המאפשרות לו להיות כה אפקטיבי ומסוכן- יכולתו להשתיק קריאות לעזרה בעת התגנבות למטרה, התקפותיו המשתקות את קורבנותיו במחזה מזויע, והדבר הנורא מכל- גניבת פניהם, ונשמותיהם של אלו אשר הוא הורג, תוך כדי לבישת פניהם. אך נטילת פנים זו אינה מושלמת, ובמידה וחברי הקורבן פועלים במהירות, ניתן אף להציל את הקורבן ולהשיבו לחיים, אך זה לא יהיה קל.
וכמובן, מאחורי כל נוטל פנים יש את המח המרושע שיצר אותו...
סוג: אל מת, רוע (דמות ראשית)
תכונות: זריזות ק8, חוסן ק8, כח ק8, נפש ק10, פקחות ק4
מיומנויות: איום ק8, אתליטקה ק6, הבחנה ק6, התגנבות ק8, לחימה ק8
קצב: 6, הדיפה: 7 קשיחות: 12 (2)
חסרונות: קנאה (פנים של אחרים), אכזריות.
יתרונות: התגוששות, חסימה, נשק נבחר (חבטה), תוקפנות
יכולות מיוחדות:
הצעות לשימוש:
מקווה שיצאתם מוטרדים (בצורה טובה!)
אשמח להערות, תובנות, ואם יצא לכם להשתמש בנוטל הפנים- ספרו!
המפלצת הפעם היא לא מוכרת לרב והמקור שלה מאסופת המפלצות הרביעית של מו"ד מהדורה 3.5. נוטל הפנים מהווה מפלצת יחסית ייחודית עם מכניקות ורקע שמאוד קשורים אחד בשני, ולכן מתאימה לרב לשימוש להרפתקאה אחת (אולי שתיים- שלוש לכל היותר), וגם אז בעיקר להרפתקאת אימה. בדומה ל"דורש הדמים" באסופת המפלצות הראשונה של פאת'פיינדר פראי- זוהי מפלצת שהרפתקאה (או לפחות חלק מרכזי בהרפתקאה) סובב אותה. החלטתי לעשות שינוי קל בהמרה (להמיר כח של "התחפרות" מהמפלצת המקורית שלא ממש מתאים למפלצת, לכח ",דממת הקבר" שלדעתי מאוד מתאים לה), אך מעבר לכך זה די נאמן למקור.
אני מאוד ממליץ לקרוא את ההצעות לשימוש הפעם. מדובר במפלצת מאוד קריפית, אך עם פוטנציאל משחק מרתק! אני חושב ששחקניכם לא ישכחו את המפגש עימה במהרה...
נוטל פנים/ Defacer

(הערה: האיור המקורי למפלצת הוא ברמה מאוד גרועה, אך זהו איור שנוצר ע"י AI למפלצת ופורסם חופשי במרשתת. אמנם האיור מפספס מספר דברים, אך קרוב למדי ומעביר את האימה בצורה טובה יותר מהאיור המקורי)
נוטל פנים הינו אל מת מיוחד, הנוצר בעת נסיון העלאת אל מת מגופת יצור בכל יכולת חיקוי צורה (כגון דופלדנגר או Changling מעולם אברון). טקס יצירת האלמת הספציפי הזה מצריך ידע נסתר ואפל, נדיר אפילו באומנויות התאובה. במרבית המקרים יצירת האל מת מכוונת, ומשמשת מטרות מאוד ספציפיות (בדגש אימה, רציחה, לכידת נשפות ועינויין), אך במקרים חריגים גופה מתאימה יכולה לקום כאל מת מחריד שכזה (סביב חגי תחפושות, חגי אימה, בקירבת מקור רוע או תאובה גדול וכדומה)
(הערה: האיור המקורי למפלצת הוא ברמה מאוד גרועה, אך זהו איור שנוצר ע"י AI למפלצת ופורסם חופשי במרשתת. אמנם האיור מפספס מספר דברים, אך קרוב למדי ומעביר את האימה בצורה טובה יותר מהאיור המקורי)
נוטל הפנים נראה כגופה אפורה, גבוהה, כחושה אך שרירית, נטולת כל סימני פנים מרבית הזמן, כשסביב ראשה וכתפיה מרחפים פרצופים ערטילאיים. הפנים הסובבות מצויים באימה אילמ מרבית הזמן. אך פורצים בצרחות מחרידות בעת שנוטל הפנים מתקיף. נוטל הפנים הכלוא בעצמו בקיום אל טבעי ומיוסר זה, מחפש ללבוש פנים אחרות, להיות מישהוא אחר, כפי שהיה בזמן חייו. אובססייה מטורפת זו, ומצוות יוצרו, הופכים אותו למרצח יעיל במיוחד.
לנוטל הפנים מספר יכולות מיוחדות המאפשרות לו להיות כה אפקטיבי ומסוכן- יכולתו להשתיק קריאות לעזרה בעת התגנבות למטרה, התקפותיו המשתקות את קורבנותיו במחזה מזויע, והדבר הנורא מכל- גניבת פניהם, ונשמותיהם של אלו אשר הוא הורג, תוך כדי לבישת פניהם. אך נטילת פנים זו אינה מושלמת, ובמידה וחברי הקורבן פועלים במהירות, ניתן אף להציל את הקורבן ולהשיבו לחיים, אך זה לא יהיה קל.
וכמובן, מאחורי כל נוטל פנים יש את המח המרושע שיצר אותו...
סוג: אל מת, רוע (דמות ראשית)
תכונות: זריזות ק8, חוסן ק8, כח ק8, נפש ק10, פקחות ק4
מיומנויות: איום ק8, אתליטקה ק6, הבחנה ק6, התגנבות ק8, לחימה ק8
קצב: 6, הדיפה: 7 קשיחות: 12 (2)
חסרונות: קנאה (פנים של אחרים), אכזריות.
יתרונות: התגוששות, חסימה, נשק נבחר (חבטה), תוקפנות
יכולות מיוחדות:
- אל מת: 2+ קשיחות; 2+ להתאוששות מהלם; התקפה ממו'דת לא גורמת נזק נוסף; מתעלם מנקודה אחת של מחסרי פציעה; לא נושם; חסין למחלות ורעל; מתעלם ממחסורי תאורה עד למרחק 10 (20 מטר)
- חבטה כח+ ק6
- דממת הקבר/ קינת ייסורים: הפרצופים המרחפים מסביב לראשו של נוטל הפנים מקוננים את אימתם בצרחות מטרידות. נוטל הפנים יכול לדכא זאת, במידה והוא אורב לציד חדש. נוטל הפנים יכול לייצר אחת משתי השפעות כוחות בתבנית פיצוץ בינוני כשהוא במרכז. ההשפעות האלו פועלות מיידית על כל מי שבתבנית בתחילת תורו (ניתן להתנגד עם גלגול נפש) :
- דממת הקבר: השפעת כח דממה חזקה. נוטל הפנים נדרש לתחזק זאת ע"י פעולה חופשית מוגבלת כל סיבוב, אך לא יכול לעשות כך אם הוא נפצע או בעת התקפה.
- קינת ייסורים: השפעת כח בלבול חלשה. נוטל הפנים לא צריך לתחזק זאת (הכח פעיל גם אם נוטל הפנים לא יכול לבצע פעולות כלשהן, לדוגמא אם הוא המום. הפנים הסובבות זאת עושות זאת בעצמן). כח זה מופעל מיידית במידה ונוטל הפנים נפצע או שהוא בקרב.
- פחד (1-) : הצלחה בשימוש ביכולות "שיתוק מזעזע" ו"נטילת פנים" מעוררת אימה. על כל דמות שנחשפה לכל אחד מהכוחות בפעם הראשונה לגלגל כנגד פחד. להחלטת המנחה, דמות יכולה להדרש לגלגל פעם נוספת או אם מחסר יותר גדול, במידה והפנים הנחשפות (ב"שיתוק מזעזע") או הניטלות (ב"נטילת פנים") הינן של מישהוא קרוב לדמות, או בעל ערך אישי אחר (קרוב משפחה, מושא אהבה, אדם שאבד לפני זמן רב וכדומה)
- שיתוק מזעזע: בעת נסיון החבטות של נוטל הפנים, הנשמות הכבולות אליו מנסות להשתחרר ולהביע את מצוקתן, גם אם באופן רגעי. במידה ויצור נעשה הלום או פצוע ע"י חבטת נוטל הפנים, עליו לגלגל (חוסן) כנגד השפעת כח שיתוק חלשה. במידה והקורבן משותק, פניו משתנות לפני אחת הנשמות הכלואות בנוטל הפנים, המדברת באימה (ייתכן שתקרא לשחרורה, תבקש מחילה, תביע טירוף, תבקש מהדמויות למסור הודעה, וכדומה)
- נטילת פנים: במידה ונוטל פנים מנטרל דמות, על הדמות לבצע גלגול נפש מנוגד לגלגול הנפש של נוטל הפנים. במידה ונוטל הפנים ניצח, פניו של הקורבן נעלמות (פנין נהפכים להיות חלקים לחלוטין, ללא כל סממן פנים) בעוד נוטל הפנים עוטה על פניו את פני הקורבן. נשמתו של היצור שנוטרל נלכדת ע"י נוטל הפנים, אך לפרק זמן מוגבל ניתן עדיין להצילה! במידה ונוטל הפנים מחוסל ב 24 שעות לאחר נטילת הפנים, נשמת הקורבן משתחררת והוא חוזר לחיים (עם פציעות ברמה אחת מתחת לניטרול, ו 2 דרגות עייפות). במידה וחלפו 24 שעות, פני נוטל הנשמות חוזרות להיות ריקות, ונשמת הקורבן מצטרפת לנשמות הכלואות האחרות, ופניו מצטרפים למכלול הנשמות המרחפות סביב נוטל הפנים.
- לכידת נשמה: בעת שנשמה לכודה אצל נוטל הפנים, לא ניתן להחזיר את המת לחיים או לתקשר עימו בכל צורה (למעט "העלאת פנים", ראה בהמשך). במידה ונוטל החיים מנוטרל, כלל הנשמות הכלואות בו משתחררות מיידית.
- העלאת פנים: זוהי אינה יכולת שנוטל הפנים יכול להפעיל, אלא רק יוצרו- פעם ביממה, בעת שנוטל הפנים נוכח מולו, היוצר יכול לנסות לכפות על נשמה כלואה (גלגול נפש מנוגד של היוצר מול הנשמה הכלואה) לדבר עימו. פני הנשמה הכלואה עולות על פני נוטל הפנים, ויוצרו של נוטל הפנים יכול לנסות לשוחח, לשכנע או לאיים על הנשמה הכלואה (לרב כדי לחשוף מידע). הנשמה הכלואה מתנגדת לעימות שם מחסר של 2-, במידה והיא מתנגדת.
- שריון 2+: עור מת מחוזק באופן קסום.
הצעות לשימוש:
- נוטל הפנים תוקף! (תיאור בסיסי להתקלות קרבית): בשל מורכבות המפלצת, חשבתי שיש מקום לתאר אלמנטים מרכזיים בהתקלות קרבית. נוטל הפנים פועל כצייד. לעתים מדובר במארב, ולעתים הוא מחפש ו"צד" טרף אקטיבית, בהוראת יוצרו. גם נוטלי פנים חסרי אדון הם מאוד ממוקדים, ופועלים באופן דומה, למעט בחירת מטרה, שהפעם היא לפי העדפותיו הבלתי מובנות של נוטל הפנים עצמו. לפני הקרב, נוטל פנים יכול להשתמש בחפצים קסומים זמניים שאדונו נותן לו באמצעות ייתרון אומנות הקסם, לדוגמא חפץ המאפשר שימוש בכוחות היעלמות, מהומה, מחסום, סיבוך, שיגור ועוד! (עמוד 170 בספר הבסיס). בעת התקרבות למטרה, הכח של "דממת הקבר/ קינת הייסורים" מקנה התרעה קצרה אך מעוררת מתח! בתחילה דממה מוחלטת (אפילו לא דיבור, או קריאה לעזרה, הטלת לחשים), המתחלפת לצווחות המזוויעות של הנשמות הלכודות. מרבית הקרבות עם נוטל פנים הם קצרים, ואינטנסיביים. יכולות "קינת ייסורים", "פחד" ו"שיתוק מזעזע" מאפשרות לנוטל הפנים להשלים את מטרתו- לנטרל דמות יחידה וליטול את פניה, ולהפריע לכל מי שינסה לעצור בעדו. נוטל הפנים מתמקד במטרת הציד בלבד, ומתעלם מאחרים במפגין למעט אם הם מונעים ממנו להגיע לאותה מטרה. הוא ישתמש ב"פז" בעיקר כדי לשרוד, ולבצע גלגולי התקפה או גלגולי נפש מנוגדים כדי ליטול את פני מטרתו בהקדם האפשרי. אך כמו שהקרב התחיל באופן אינטנסיבי, כך הוא ייעצר במהירות רבה. לאחר נטילת פנים, היצור המחריד ייסוג מיידית (לרב תו"כ פעולות מגננה מלאות), יחדש את "דממת הקבר", יחזור לאדונו עם השלל החדש. (או שיחפש מקום רגוע להנות מהפנים החדשות שלו).
- כלי שרת ביד היוצר: נורא ככל שיהיה נוטל הפנים, במרבית המקרים הוא כלי בלבד, בשירות מטרה של מישהוא אחר... לרב נוטל הפנים הינו חלק אחד בהרפתקאה, בעוד מציאת היוצר וסיכול מזימותיו של יוצרו הוא החלק השני. מדוע להשתמש בנוטל פנים? יכולות היצור מכוונות בעיקר לשני שימושים: לכידת נשמות לשם מניעת החייאת מתים (זה יכול לשמש לשם כך, או כדרישת כופר! "יש לכם 24 שעות לעשות כך וכך, או שנשמתו של אהובכם תאבד לעד!"), ולשם תחקור מידע סודי (מיקום אוצר סודי, תשובה לשאלה חשובה, מיקום של אדם במחבוא ועוד...). ניתן לחשוב על שימושים נוספים, מוטרפים יותר (אוהב אובססיבי הרוצה לראות את פני אהובתו אשר סרבה לו לדוגמא... לא חסרים סיבות מוטרפות). מלבד הכוונת נוטל הפנים, יוצרו של נוטל הפנים יכול גם לצייד אותו במידע וציוד רב ערך לביצוע משימתו (כגון חפצים קסומים או אלכימאיים אחרים, אפילו מקל עשן ושק תפס רגל יכולים להיות בעלי שימוש רב!). הרפתקאות מסוג זה הן לרב שילוב של הרפתקאות מסתורין, חקירה, אימה, ולרב לחץ זמן (לדוגמא- נוטל הפנים יהיה ב"מסע" רציחות ונטילת פנים, ועל הדמויות להבין את הקשר בין הקורבנות, ייתכן לנסות ולמנוע את הקורבנות הבאים, ולהבין מהי המטרה הסופית של היוצר)
- פנים בודדות: במקרים נדירים יוצר של נוטל פנים מת, בעוד נוטל הפנים עצמו נשאר! (בין אם היוצר חוסל לפני נוטל הפנים, או שהיוצר מת בצורה אחרת- מרבית היוצרים אינם שפויים באופן מלא, יש להם אוייבים, ואורח חייהם מסוכן). נוטלי פנים חסרי אדון מונעים עדיין מהצורך הכפייתי ליטול פנים, אך העדפות המטרה שלהם מתבססות על העניין שיש בפנים. יצורים אלו לרב עוברים לשולי אוכלוסיות, עם גיחות לנטילת פנים, ואז נסיגה למאורת מחסה.
- פנים מוכרות בנסיבות לא צפויות: המנחה יכול להוסיף "טוויסט לעלילה" ע"י שימוש ביכולת ה"שיתוק המזעזע"- אחד הפנים העולות לפני מטרת הפגיעה מוכר לאחת הדמויות! ייתכן שזו דמות מהעבר- אהוב, שונא, חבר, אוייב שהחבורה חשבה שהביסו, דמות היסטורית וכדומה. הפנים המבוהלות פולטות מסר דרמטי קצר, היכול להניע את העלילה קדימה, בין אם זהו מידע שהדמויות לא ציפו לו, רמז חדש, או בקשה חדשה. במידה והמנחה רוצה להעלות את רמת האתגר, אז המסר מהפנים יכול להיות חלקי, וזה מציב דילמה בפני השחקנים- ייתכן וניתן לנסות לתקשר עם אותה נשמה כלואה כדי לקבל מידע יותר מלא, אך לשם כך יש ללכוד ולא להשמיד את נוטל הפנים, וייתכן גם את יוצרו, ולשכנע/ לכפות עליהם להעלות את הנשמה הלכודה לשיחה מלאה יותר... (זה נכון בעיקר אם הנשמה הכלואה היא כזאת שלא תשתף פעולה בדרך אחרת, לדוגמא נשמת אנטגוניסט לחבורה).
- מאגר מידע: דרך מעניינת ולא צפוייה להשתמש בנוטל פנים היא לא כאוייב דווקא, אלא כאוצר! הדמויות לומדות שיש מידע סודי שהיה ידוע רק לדמות אחת בעבר, שנעלמה לפי זמן רב. חקירת הדמויות מביאה אותן ללמוד כי אותה דמות נהרגה ע"י נוטל פנים, וכעת על החבורה לאתר אותו, ולהצליח להעלות את הנשמה ולברר את המידע הסודי. זו יכולה להיות הרפתקאה בה צדים נוטל פנים בודד במאורתו, או... ייתכן ונוטל הפנים עדיין בשימוש יוצר חזק אוהב סודות (ראש גילדת גנבים, או של רוחשי סודות כגון כת של וקנה), ועל הדמויות למצוא דרך לשאת ולתת מול אותו יוצר נתעב, בשביל המידע החשוב של הנשמה הכלואה...
מקווה שיצאתם מוטרדים (בצורה טובה!)

אשמח להערות, תובנות, ואם יצא לכם להשתמש בנוטל הפנים- ספרו!

עריכה אחרונה: