• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מדריך לכתיבת מפלצות למו"ד 4 - חפ"שים

Goblin_adventure.jpgמפלצות פשוטות הן יריבים שהדמויות מסוגלות לחסל בפגיעה אחת. לא מדובר בסתם "מפלצות לקישוט" – שחקני המחשב הותיקים ביניכם זוכרים אולי את המשחק דיאבלו, בו על הגיבור לחסל לעיתים קרובות יצורים רבים וחלשים, בכדי שיוכל להגיע אל מפלצת "הבוס" שמהווה איום עיקרי. אם תזנקו מייד לחסל את "הבוס", הנזק המשולב שלו ושל המשרתים שלו יכריע אתכם. מסיבה זו, יש לחסל במהירות את המשרתים ורק אז לפנות אל הבוס.
זהו החלק האחרון בסדרת כיצד לכתוב מפלצת למבוכים ודרקונים 4. (חלק א, חלק ב', חלק ג')
מפלצות פשוטות הן כאלו משום אחת משלוש סיבות:

המפלצת חלשה מאוד יחסית לחברותיה – כמו גובלין סכינאי מורעב וחולה שאינו מתקרב לעוצמה של המכשף הגובליני, או נחש ארסי קטן שאך-בקע (לעומת נחש ענק בוגר, שהוא מפלצת רגילה).
המפלצת לא חלשה בכלל, אלו הדמויות שנעשו ממש חזקות! אם בדרגה 3 היו הדמויות נאבקות בהובגובלינים חיילים בקבוצות קטנות, עכשיו בדרגה 8 הן מסתערות דרך מחלקות שלמות של לגיונרים הובגובלינים. רק ההובגובלינים החזקים ביותר מהווים איום אמיתי על הדמויות ומתפקדים כמפלצות רגילות.
המפלצת היא יצירה או שלוחה של מפלצת אחרת: כמו השריד השברירי – אל מת שהוא רוח אחת מני רבות המרכיבות את המון המתים, מפלצת העשויה מספר נשמות בגוף אחד.
[/list]
חפ"ש לעומת "מפלצת פשוטה"
במערכת החוקים המקורית של מהדורה 4, מפלצת פשוטה היא חפ"ש (חייל פשוט) ואין לה כל תפקיד בקרב. לאחר מבט מחודש על המכאניקה של מפלצות, מגדירי המפלצות החדשים יותר מגדירים את המפלצת הפשוטה באותו האופן כמו מפלצת עילית או מפלצת בכירה: מפלצת פשוטה היא מפלצת לכל דבר עם תפקיד שעליה למלא בקרב. היא עדיין "פשוטה" ועל-כן חזקה בערך כמו רבע מפלצת רגילה מאותו התפקיד. על המפלצת הפשוטה למלא את תפקידה (לכל המפלצות הפשוטות יש 4 כוחות או תכונות לכל היותר ולא יותר מכוח התקלות אחד – למפלצת פשוטה אין כוחות מתרעננים):

אורב פשוט מצטרף לקרב במפתיע. כדאי לתת לו כוח התקפה בסיסי שמסב יותר נזק או השפעה שלילית אם למפלצת יש יתרון קרבי. מעבר לזה, למפלצת צריך להיות כוח התקלות יחיד או מאפיין שמסייע לה להעלם או לערער את הגיבורים. לא במפתיע, יש מעט מאוד אורבים פשוטים.
ארטילריה פשוטה עומדת בשורה האחורית ותוקפת הרחק בכוח התקפה אחד לפי רצון. כמו כל מפלצת, יש לה גם התקפת קפא"פ בסיסית. חלק מהארטילריות הפשוטות מסוגלות לפעול יחד – כל המפלצות מנצלות פעולה ומבצעות ביחד התקפה אחת חזקה.
בריון פשוט גורם יותר נזק ממפלצות פשוטות אחרות. אולי יש לו הילה שמסבה נזק או שהוא גורם לנזק מתמשך. יכולה להיות לו אפשרות לתקוף בשיתוף פעולה, בדומה לארטילריות פשוטות. לחלופין, הבריון הפשוט זוכה בתוסף מצטבר לנזק עבור כל בן-ברית שלו הסמוך למטרה.
חייל פשוט עשוי לסמן, לאחוז או להאט את הדמות בהתקפת קפא"פ. לחלופין, הוא יכול לבצע התקפה מחוץ לתורו במצב מסוים, או שכמה חיילים פשוטים מסוגלים לפעול יחד, בדומה לארטילריות פשוטות, נגד מטרה שכולם סמוכים אליה.
מתגושש פשוט מסוגל לנוע מהר והרבה. אולי הוא רשאי לפסוע שתי משבצות בבת-אחת או לפסוע משבצת אחת כפעולה משנית או מחוץ לתורו. לחלופין, הוא זוכה בתוסף לנזק או להגנות כאשר הוא נע לפחות 4 משבצות לפני שתקף. חלק מהמתגוששים הפשוטים מסוגלים להשתגר פעם בהתקלות.
רכז פשוט מחזיק בהילה של תוואי שטח קשה או שהוא מותיר אחריו שובל של תוואי שטח מסוכן. ההתקפה שלו עשויה להפעיל על הדמויות תנועה כפויה או שהוא מאט את הדמויות מטווח רחוק.
[/list]
גרמלין פשוט לדוגמה- הגרמלין הכאוב:
הכאובים הם גרמלינים שמטען מאגי אוכל אותם מבפנים. הסברה היא שגרמלינים אוספי-לחשים הם נדירים כל-כך, משום שלכל אחד מהם יש סיכוי לשאוב קסם מאגי לתוכו בצורה שתוביל למוות איטי וכואב. סברה אחרת היא שלכל גרמלין יש סיכוי להפוך לגרמלין כאוב כאשר הוא נפגע מקסם מאגי, זאת משום שגופם של הגרמלינים, שהופיעו רק במאתיים השנים האחרונות מהמקום בו שהו עד כה, לא פיתח את העמידות הבסיסית שיש בימינו לכל היצורים החיים לנוכחות של קסם מאגי.
הגרמלין הכאוב הינו בריון פשוט, כאשר ארבעה גרמלינים כאובים בהתקלות הם שווי-ערך למפלצת אחת מסוג בריון. הוא נועד לפעול נגד דמויות בדרגות הרגילות לגרמלינים (4-6) ומהווה סוג חלש במיוחד של גרמלינים, שהדמויות מסוגלות להרוס בפגיעה אחת.
גרמלין כאוב
בריון פשוט דרגה 5
דמוי-אנוש פיה קטן
200 נק"ן​
יוזמה 4+ חושים תפיסה 3+; אור-מועט
נק"פ 1; התקפה שהחטיאה אינה גורמת כל נזק למפלצת פשוטה.
דרג"ש 18; קשיחות 17, רצון 15, תגובה 17
מהירות 5
קפא"פ בסיס מכת-גוף (רגילה; לפי-רצון)
10+ נגד דרג"ש; חמש נזק והמטרה נדחפת משבצת אחת. הגרמלין פוסע לשטח שהמטרה עזבה.
עווית מוות (כאשר מופחת ל-0 נק"פ) ¨ ברק, כוח
הגרמלין פוסע משבצת אחת לפני שהוא מת. אז הוא מבצע התקפה:
קרוב פרץ 2; 8+ נגד קשיחות; 6 נזק ברק וכוח. החטאה: 3 נזק ברק וכוח.
גרירה גרמלינית (משנית; התקלות) ¨ שיגור
קרוב פרץ 5; הגרמלין משגר בן-ברית אחד בטווח למשבצת סמוכה אליו שאינה-תפוסה.
נטייה תוהו-רע שפות --
מיומנויות אקרובטיקה 6+, התגנבות 9+, פשיעה 6+
כוח 14 (4+ ) זרז 15 (4+ ) חכמ 13 (3+ )
חוסן 11 (2+ ) תבנ 6 (0+) כרז 12 (3+ )

טקטיקה
הגרמלין הכאוב מחפש כל העת להכאיב ליצורים שאינם גרמלינים. הוא מסתער בעיוורון אל היריב הקרוב ביותר ומתנגש בו בעוצמה. גופו הלא-יציב של הגרמלין נפוח ממטען מאגי המטריף עליו את דעתו וברקים סגולים מרקדים עליו. כאשר הגרמלין נגאל מהכאב, הוא מתפוצץ ומשגר לכל עבר ברקים ושברי עצמות. גם בנשימתו האחרונה, היצור הסדיסטי ינסה לתפוס כמה שיותר יריבים בשטח הפיצוץ.
אם הוא לא מצליח להגיע אל אף יריב, הגרמלין הכאוב ישגר אליו גרמלינים אחרים באמצעות הגרירה הגרמלינית שלו.
עווית המוות של גרמלין כאוב עשויה להרוג גם גרמלינים כאובים אחרים ליצירת שרשרת-פיצוצים מאגית, אולם היצורים טיפשים מכדי שינסו להתרחק זה מזה.

ידע ושמועות
חכמת רחוב (ד"ק 15):
גרמלינים טעונים במטען מאגי. לפעמים הם פשוט מתפוצצים ברגע שליבם מפסיק לפעום.
מאגיה (ד"ק 15): הגרמלינים המכונים "כאובים" הם גרמלינים שמטען מאגי אוכל אותם במפנים. הם חיים על זמן קצוב. לעיתים הם פשוט מתפוצצים ברגע שגופם לא יכול עוד להכיל את הקסם המייסר אותם. ברגע שהגרמלין נפצע יותר מדיי, הוא משחרר את המטען המאגי בגל של ברקים ועצמות מרוסקות.
 
מפלצות פשוטות הן יריבים שהדמויות מסוגלות לחסל בפגיעה אחת. לא מדובר בסתם "מפלצות לקישוט" – שחקני המחשב הותיקים ביניכם זוכרים אולי את המשחק דיאבלו, בו על הגיבור לחסל לעיתים קרובות יצורים רבים וחלשים, בכדי שיוכל להגיע אל מפלצת "הבוס" שמהווה איום עיקרי. אם תזנקו מייד לחסל את "הבוס", הנזק המשולב שלו ושל המשרתים שלו יכריע אתכם. מסיבה זו, יש לחסל במהירות את המשרתים ורק אז לפנות אל הבוס.
זהו החלק האחרון בסדרת כיצד לכתוב מפלצת למבוכים ודרקונים 4. (חלק א, חלק ב', חלק ג')

קרא את הכתבה...
 
העריכה האחרונה התבצעה על-ידי משגיח:
כן, גם אני זוכר שפרסמת את זה מתישהו
בכל מקרה, הכתבה מועילה אם כי לא פורצת דרך, והחלק המועיל העיקרי הוא ההסבר איך התפקיד של החפ"ש משפיע על הכוחות שלו.
ונסיים בשאלה לגבי הגרמלין הכאוב- האם העיוות מוות זה כוח נפוץ לחפשים? לא רק שזה נשמע קטלני חבורה של גרמלינים משגרים את החבורה בצמוד אליהם ומתפוצצים, במהדורה הקודמת עיוות מוות היה דבר נדיר שהיה רק למפלצות החזקות ביותר. זה השתנה כל כך במהדורה 4?
 
כן,
מאיזו סיבה היה לי הרושם שזה כבר פורסם ביחד עם כל השאר, ואז העוג הברברי הפנה אותי לעובדה שהנספח הזה אמנם מצורף לאיזו הודעה בפורום, אבל לא קיים בפורטל.
אז שמנו שיהיה גם בפורטל, שהוא מקום נגיש בהרבה עבור מי שלא קרא עדיין.

גאלאן- זו עווית מוות אכזרית, אבל עם נזק של חפ"ש. ההעדפה של הגרמלין היא כמובן לא להתפוצץ, אלא להמשיך להכות בדמויות עם מכת גוף במשך כמה שיותר זמן.
במהדורה 4 אין כל-כך הרבה יצורים עם עיוות מוות, אבל זו בהחלט לא תכונה סופר-חזקה. יש גם וריאציה של התקפת-מוות, שהיצור מבצע פעולה או תוקף ברגע שהוא מגיע ל-0 נק"פ ולפני שהוא מת.
לגבי הטקטיקה שהצעת: היא לא תופסת, כי הגרמלינים משגרים זה את זה (ולא את הדמויות). אם יש 5-6 גרמלינים, זה בעצם כמו שיהיה בריון רגיל אחד: עדיף לחסל אותו מטווח.
 
הרעיון של מפלצות פשוטות מוצא חן בעיני, בשל התפקוד שלהן גם מבחינה דרמטית וגם מבחינה מכאנית - הן מאפשרות קרבות גדולים, מאתגרים ומגניבים (לפחות זה הרושם שהיה לי). יש למישהו רעיון איך לשלב אותן מוצלח בפת'פיינדר? (דומה מאוד ל 3.5)
 
סול אמר/ה:
פשוט מפלצות עם 1 עד 6 נק״פ...
ממש לא. צריך לזכור שבמהדורה 4, ההנחה היא שדרושות 4-5 פגיעות מוצלחות בכדי להפחית מפלצת רגילה ל-0 נק"פ (נכון -לבריון יש יותר, אבל זה מתקזז עם הנזק הנוסף של הסער). לכן, 4 חפ"שים = מפלצת 1.
בנוסף, הנזק שכל חפ"ש גורם הוא בערך שליש מזה של מפלצת רגילה (כך שאם רק אחד פגע, זה כאילו המפלצת גלגלה נמוך בנזק - אם כולם פגעו, זה בערך 40% חזק יותר מפגיעה קריטית של המפלצת הרגילה).
דבר אחרון (וזו "בעיה" שקיימת בכל המהדורות של מו"ד ואני מקווה שבמהדורה ה-5 היא תיעלם, אם כי זה לא סביר) זה הבדל הנתונים המספריים מלבד נק"פ ונזק. אתה יכול לשלוח נגד הדמויות רקשסה מכשף בד"א 15 ואת שלושת המשרתים הגובלינים ד"א 1/3 שלו, אבל לגובלינים בכלל אין סיכוי להפריע לדמויות (פחחח 5%?).
 
לא בדיוק, הגובלינים אולי לא יפגעו ישירות בדמויות, אבל בזמן שהם מפריעים להם (בלי לגרום נזק כמעט) אז הראקשסה יוכל למצוא מקום רחוק להתמקם בו ושלא יגיעו אליו מיד, ואם יש יותר גובלינים הוא גם יוכל לפגוע בדמויות בזמן שהם הורגות את הגובלינים.
 
the Nerubian אמר/ה:
סול אמר/ה:
פשוט מפלצות עם 1 עד 6 נק״פ...
ממש לא. צריך לזכור שבמהדורה 4, ההנחה היא שדרושות 4-5 פגיעות מוצלחות בכדי להפחית מפלצת רגילה ל-0 נק"פ (נכון -לבריון יש יותר, אבל זה מתקזז עם הנזק הנוסף של הסער). לכן, 4 חפ"שים = מפלצת 1.
בנוסף, הנזק שכל חפ"ש גורם הוא בערך שליש מזה של מפלצת רגילה (כך שאם רק אחד פגע, זה כאילו המפלצת גלגלה נמוך בנזק - אם כולם פגעו, זה בערך 40% חזק יותר מפגיעה קריטית של המפלצת הרגילה).
דבר אחרון (וזו "בעיה" שקיימת בכל המהדורות של מו"ד ואני מקווה שבמהדורה ה-5 היא תיעלם, אם כי זה לא סביר) זה הבדל הנתונים המספריים מלבד נק"פ ונזק. אתה יכול לשלוח נגד הדמויות רקשסה מכשף בד"א 15 ואת שלושת המשרתים הגובלינים ד"א 1/3 שלו, אבל לגובלינים בכלל אין סיכוי להפריע לדמויות (פחחח 5%?).
דווקא סביר מאד שיתקנו את זה. המפתחים אמרו שהתחזקות הדמויות לא תהיה דרסטית כמו במה' קודמות, כך שיהיה לחפ"שים וכד' יותר סיכוי לפגוע.
 
the Nerubian אמר/ה:
סול אמר/ה:
פשוט מפלצות עם 1 עד 6 נק״פ...
ממש לא. צריך לזכור שבמהדורה 4, ההנחה היא שדרושות 4-5 פגיעות מוצלחות בכדי להפחית מפלצת רגילה ל-0 נק"פ (נכון -לבריון יש יותר, אבל זה מתקזז עם הנזק הנוסף של הסער). לכן, 4 חפ"שים = מפלצת 1.
בנוסף, הנזק שכל חפ"ש גורם הוא בערך שליש מזה של מפלצת רגילה (כך שאם רק אחד פגע, זה כאילו המפלצת גלגלה נמוך בנזק - אם כולם פגעו, זה בערך 40% חזק יותר מפגיעה קריטית של המפלצת הרגילה).
דבר אחרון (וזו "בעיה" שקיימת בכל המהדורות של מו"ד ואני מקווה שבמהדורה ה-5 היא תיעלם, אם כי זה לא סביר) זה הבדל הנתונים המספריים מלבד נק"פ ונזק. אתה יכול לשלוח נגד הדמויות רקשסה מכשף בד"א 15 ואת שלושת המשרתים הגובלינים ד"א 1/3 שלו, אבל לגובלינים בכלל אין סיכוי להפריע לדמויות (פחחח 5%?).


אז בהנחה שאני לא סוג השהמי"ם שמוציאים 20 כל כך הרבה פעמים שהם רוצים לבזבז את ה 20 שכן יוצאים על גובלינים שיעשו 1ק2 נזק לדמויות, יש לך פתרון?

חשבתי עקרונית שהחוק הוא שה red shirts (מעתה והלאה - "חולצות", משמע יריבים חלשים שבאים בכמויות) תמיד ימותו אחרי פגיעה אחת או שתי פגיעות, או שאם הם נמצאים בטווח של לחש כמו fireball אז יש להם למעשה save or die. ואז כל מה שצריך לעשות זה לתת להם נתונים שנותנים סיכוי כלשהו להתגונן ולפגוע בדמויות, לשים מספיק כאלו באותו חדר, ויאללה, להתחיל עם הכיף. נשמע כאילו יש לזה סיכוי לעבוד?
 
Sacred Carrot אמר/ה:
חשבתי עקרונית שהחוק הוא שה red shirts (מעתה והלאה - "חולצות", משמע יריבים חלשים שבאים בכמויות) תמיד ימותו אחרי פגיעה אחת או שתי פגיעות, או שאם הם נמצאים בטווח של לחש כמו fireball אז יש להם למעשה save or die. ואז כל מה שצריך לעשות זה לתת להם נתונים שנותנים סיכוי כלשהו להתגונן ולפגוע בדמויות, לשים מספיק כאלו באותו חדר, ויאללה, להתחיל עם הכיף. נשמע כאילו יש לזה סיכוי לעבוד?
זה בדיוק אופן הפעולה של החפ"שים. הבעיה בהמרה של המכניקה למוד 3.5 היא קודם כל למצוא איך לחשב את החולצות בדרוג התקלות (וגם כמה נזק הם גורמים).
 

התחילו לשחק עכשיו עם פאת'פיינדר פראי

הורדות מומלצות

חזרה
Top