זה יומן קמפיין דולמווד (Dolmenwood) שאני מנסה להקליט ואז לתמלל אוטומטית ואז לפרסם בפורום ונראה איך זה ילך. אני עושה את הרטרוספקציה הזאת בדיעבד, הרבה בדיעבד, מתבסס על דברים שרשמתי בקבוצת הוואטסאפ הקבוצתית ותקצירי "בפרקים הקודמים" קצרצרים של מפגשים קודמים שכתבתי תוך כדי תנועה. אז יכול להיות שיש פה אילושהם אי-דיוקים. שחקנים שלי – עלולים להיות פה ספוילרים.
אינדקס
למקרה שמישהו ירצה לנצל את הרשומות האלה בשביל לאמץ רעיונות שלי או התאמות שעשיתי ליער – אני אציין כשרלוונטי את מספרי המשושים בסוגריים, ואקשר להרפתקאות שהרצתי. החוקים מבוססים בקווים כלליים על knave e2, עם הרבה השראה מהשיטה המובנית של הדולמנווד, ועם הרבה התאמות שלי. היו בה גם הרבה שינויים לאורך הקמפיין לאור פידבק של השחקנים וניסיון ממה עבד לי יותר או פחות. אפשר לראות טיוטה שפחות או יותר משקפת את חוקי הבית כאן.
אז. קונטקסט: בירושלים נפתח מועדון משחקי תפקידים וקופסא שקיבל עם הזמן את השם "הקמפיין" ולכבוד פתיחת המקום והחלטתי להתחיל קמפיין דולמווד. דולמווד הוא עולם שבנוי כמפת משושים עצומה לקמפיין old school יצא תקופה ארוכה במגזין בשם wormskin שפירטו עוד ועוד על יער מכושף עצום ונורא, מלא בסלעי מנהיר עצומים שמנתבים את זרימת קווי הכוח (leylines) ביער שפשוט מתפוצץ מרוב דברים ביזאריים. מקום שאפשר לשוטט ולחקור בו.
אהבתי את איך שהספרים נראו אחרי הקיקסטארטר, וחיפשתי בדיוק חומר לקמפיין חדש, אז בחרתי בו בשביל המשחק החדש שלי, וגם חשבתי שפתיחת "הקמפיין" תהיה הזדמנות טובה בשביל ללכת להנחות שם ולגייס שם שחקנים.
זה היה רעיון מצוין! מסתבר שלגייס שחקנים במועדון משחקי תפקידים זה קלי קלות - אנשים הגיעו והרבה אנשים הגיעו כמעט לכל מפגש כמעט כלי בעיה. זה עזר שעשיתי יום קבוע בעצת חבר עם ניסיון בדברים האלה ופשוט פרסמתי כשאני יכול. ואנשים באו, יותר מזה – שאנשים באו באקראי ובספונטניות. הם פשוט באו, שאלו "מה זה הדבר הזה שאתם עושים?" התיישבו והצטרפו למסע. זה לא קרה לי מאז השירות הצבאי בשמירות האינסופיות שבצלמון וזו חוויה שאני מאוד מעריך. אבל אני באמת מקדים את המאוחר –
מפגש 1 - בת החורף
בהתחלה באתי לעשות מפגש ניסיון, בתור חד"פ, רק לראות איך זה. בשביל שדברים ילכו חלק, בחרתי הרפתקה שכבר קראתי וראיתי אנשים מריצים - "בת החורף" (Winter's daughter). היא ממוקמת כבר בתור העולם של הדולמנווד.
עכשיו, כיוונתי מראש די שאפתני: לקחתי את ההרפתקה הזאת וכבר שמתי אותה בתוך היער על המפה (ב-). בנקודה שראיתי מנחה אחר שם אותה (הפודקאסט המוצלח, 3D6 down the line). ופשוט שמתי אותה באותו מקום ועם פרמיס מאוד מאוד דומה. וזה באמת הלך יפה.
למה שאפתני? כי רציתי שהם גם ינווטו ביער וגם ימצאו את המקום וגם יחקרו את המבוך. כשיש חוקים מפורטים לכל סוג כזה של מסע. בסך הכל, עם קצת פירופול וקצת נפנופי ידיים, הצלחתי להריץ את בת החורף במפגש אחד, כולל מציאת הקבר ביער.
התספו חבורה של שחקנים שכולם שחקו דמויות מוכנות ממשפחת קאי – משפחתו של האביר האגדי סר צ'ייד קאי. המשפחה הגיעה לפשיטת רגל נוראית והחליטו לנסות למצוא את הקבר של מייסד המשפחה האגדי בשביל להציל את עצמם מעוני מכפיר, ומביש.
נתתי להם את הסביבה הכללית שבה כנראה נמצא הקבר, והם יצאו לדרך. הם טעו קצת ביער, עצרו בכפר פריגוורט (כפר מזקקי האלכוהול הנודע) ושם הצטרף אל שחקן נוסף שהופיע לי פתאום ואמרתי שהדמות שלו היא עוד קרובת משפחה שגרה בפריגוורט.
עכשיו, פריגוורט... לא הכרתי אותה בעצם. לא הגיעו עדיין באותו הזמן החומרים מהקיסטרטר, אז הם יצאו מהמקום די מהר. מהכפר החבורה יצאה לכיוון הקבר, ובחרה במזל נתיב שהביא אותה ממש קרוב אליו. אבל מצאה בדרך מגדל (1007). ולהפתעתי הרבה כשהסתכלתי על התיאור של המגדר, זה היה מגדל... שבו נמצאת אחת מהסוכנות היחידות של נסיך החורף בכל היער.
נסיך לחורף הוא אחד הנבלים הגדולים של היער. המטרה הבלעדית שלו היא למצוא דרך חזרה ליער מממלכת החורף שלו כדי שיוכל לשלוט בו שוב ולהטיל בו חורף נצחי.
וזה היה דבר שהדאיג אותי קצת, כי בהרפתקה עצמה יש דרך להגיע ישר לממלכת החורף. אז במילים אחרות, הם הגיעו במקרה למקום שיכול להוביל אותם ישירות לסוף העולם. מייד. שזה יפה מאוד למפגש ראשון!
הם הגיעו, פגשו את הגנבים שאלפית החורף הקסימה, ואחד השחקנים התגנב למעלה, ממש לקומה ומה של אלפית החורף המרגלת, והתחיל להבין שהיא לא בדיוק בנאדם נורמלי שגר בקומה השלישית של מגדל נטוש באמצע היער. ומפה לשם, עם כמה גלגולים מצוינים. האלף בחבורה (המשרת בן מאות השנים של המשפחה שמאוד מחכה לסיום החוזה שלו) זיהה שהיא אלפית חורף שלא ראו כמוה ביער כבר מאות או אלפי שנים. והיא רמזה להם שהיא תיתן להם עבודה אם ימצאו לה את אחד מסלעי הקיץ האגדיים (...ששומרים על היער מפני נסיך החורף, אם כי את זה הם לא ידעו), והם לא זרמו על העניין הזה והם והמשיכו בדרכם.
משם הם הגיעו אל הקבר, ופגשו את קרובי המשפחה העתיקים שלהם (..כשלדים מרחפים), הציגו את עצמם, התידדו איתם קצת, ניסו להבין מה קורה במקום, כמו למה על הפסל של הגבירה יש כיסוי עיניים, ומצאו את השמות של הכלבים של סר קאי האגדי, מצאו חרב קסומה מלאה בעובש שכמעט הרג מישהו, ונתקלו באביר סר קאי עצמו – רוח רפאים בת אלפי שנים שקסם פיות משאיר אותה כבולה לעולם.
האביר התחנן בפניהם שייקחו את הטבעת שלו (שבתוכה הנשמה שלו) לאהובתו בממלכת הפיות, ושנשמותיהם יוכלו להתאחד. הם החליטו לקחת את הטבעת ולקבל את המשימה, ויצאו דרך החור במציאות שנפער במרתף בגלל הכמיהה של קאי לאהומתו ישר אל ממלכת החורף שבעולם הפיות.
בממלכת הפיות הם מצאו את האלפים מתכוננים לחתונה בין סר קאי ושלג-לעת-שקיעה. הכנות שהם שקועים בהן כבר אלפי שנים. בכניסה למגדל בו הנסיכה מחכה עמדו טרול וגובלין ודרשו הזמנות, והחבורה הצליחה לשכנע אותם שבתור קרובי משפחה של החתן הם מוזמנים. ואחד מהם, בלי סיבה טובה, אכל מפטריות שגובלין הציע לו, והעיניים שלו נשרו וגדלו מחדש על הידיים. וופס!
הם דיברו קצת עם האלפים באולם הנשפים, שהיו מאוד סקרנים לאיך בני התמותה הגיעו למלכת החורף, והגיעו משם לבת החורף עצמה – הנסיכה שלג לעת שקיעה, ביתו של נסיך הכפור הנורא ששלט בעבר ביער. הם איחדו את האוהבים, קיבלו מהנסיכה ערימות של זהב, אבני חן ובגדים יקרים, והיא והציעה להם משאלה. והם ביקשו לחזור מיד למלכת בני האדם –בחירה חכמה, כי האלפים לגמרי היו עוקבים אחריהם, ומוצאים את הדרך חזרה לעולם בני האדם (אומנם היו בכניסה הגנות מסוימות מפני הפיות, אבל בכל זאת – כך נסיך הכפור לא גילה אפילו על השער בין העולמות).
וכך עבר המפגש הראשון. הייתי מאוד מרוצה בסך הכל, למרות שלא הייתה לי שליטה טובה בחומר, בפרוצדורות המסע ביער, ואפילו לא את כל מה שהייתי צריך בשביל לאתר להם מה יש בכפרים ובמשושים. בכל זאת, בסך הכל זה עבד טוב בעיניי, וכך החלטתי להמשיך את החד"פ הזה לקמפיין של ממש, ביערות דולמן.
בפרק הבא – טבלת ההיתקלויות האקראיות המופרעת בתבל הופכת מסע פשוט לשיקום מקדש חרב למרדף אחר חילזון פסיוני אוכל אדם...
אינדקס
- הקדמה + בת החורף (רשומה זו)
- חילזון ענק ומקדש הגינון
- הדרך הלבנה ותחילת סאגת האלפים האילמים
- הארכיאולוג, תל הקבורה, והחץ השחור
(מפגשים שמחכים לסיכום...) - זרי דפנה, תכנונים וקונכיות
- עלייה לרגל, התנקשות ודודרע
- מלך העטלפים וסופו של מג רם
- ניסים בבלקוול וסודה של ג'ואל
- אלפים פטפטנים ותשואה למתים (או –המרדף אחר יום חמישי חלק א)
- חזרה לאבן הקץ
- משחק היכרות – המנוסה מהחתן
- הליכה קטסטרופלית לאיבוד (או –המרדף אחר יום חמישי חלק ב)
למקרה שמישהו ירצה לנצל את הרשומות האלה בשביל לאמץ רעיונות שלי או התאמות שעשיתי ליער – אני אציין כשרלוונטי את מספרי המשושים בסוגריים, ואקשר להרפתקאות שהרצתי. החוקים מבוססים בקווים כלליים על knave e2, עם הרבה השראה מהשיטה המובנית של הדולמנווד, ועם הרבה התאמות שלי. היו בה גם הרבה שינויים לאורך הקמפיין לאור פידבק של השחקנים וניסיון ממה עבד לי יותר או פחות. אפשר לראות טיוטה שפחות או יותר משקפת את חוקי הבית כאן.
אז. קונטקסט: בירושלים נפתח מועדון משחקי תפקידים וקופסא שקיבל עם הזמן את השם "הקמפיין" ולכבוד פתיחת המקום והחלטתי להתחיל קמפיין דולמווד. דולמווד הוא עולם שבנוי כמפת משושים עצומה לקמפיין old school יצא תקופה ארוכה במגזין בשם wormskin שפירטו עוד ועוד על יער מכושף עצום ונורא, מלא בסלעי מנהיר עצומים שמנתבים את זרימת קווי הכוח (leylines) ביער שפשוט מתפוצץ מרוב דברים ביזאריים. מקום שאפשר לשוטט ולחקור בו.
אהבתי את איך שהספרים נראו אחרי הקיקסטארטר, וחיפשתי בדיוק חומר לקמפיין חדש, אז בחרתי בו בשביל המשחק החדש שלי, וגם חשבתי שפתיחת "הקמפיין" תהיה הזדמנות טובה בשביל ללכת להנחות שם ולגייס שם שחקנים.
זה היה רעיון מצוין! מסתבר שלגייס שחקנים במועדון משחקי תפקידים זה קלי קלות - אנשים הגיעו והרבה אנשים הגיעו כמעט לכל מפגש כמעט כלי בעיה. זה עזר שעשיתי יום קבוע בעצת חבר עם ניסיון בדברים האלה ופשוט פרסמתי כשאני יכול. ואנשים באו, יותר מזה – שאנשים באו באקראי ובספונטניות. הם פשוט באו, שאלו "מה זה הדבר הזה שאתם עושים?" התיישבו והצטרפו למסע. זה לא קרה לי מאז השירות הצבאי בשמירות האינסופיות שבצלמון וזו חוויה שאני מאוד מעריך. אבל אני באמת מקדים את המאוחר –
מפגש 1 - בת החורף
בהתחלה באתי לעשות מפגש ניסיון, בתור חד"פ, רק לראות איך זה. בשביל שדברים ילכו חלק, בחרתי הרפתקה שכבר קראתי וראיתי אנשים מריצים - "בת החורף" (Winter's daughter). היא ממוקמת כבר בתור העולם של הדולמנווד.
עכשיו, כיוונתי מראש די שאפתני: לקחתי את ההרפתקה הזאת וכבר שמתי אותה בתוך היער על המפה (ב-). בנקודה שראיתי מנחה אחר שם אותה (הפודקאסט המוצלח, 3D6 down the line). ופשוט שמתי אותה באותו מקום ועם פרמיס מאוד מאוד דומה. וזה באמת הלך יפה.
למה שאפתני? כי רציתי שהם גם ינווטו ביער וגם ימצאו את המקום וגם יחקרו את המבוך. כשיש חוקים מפורטים לכל סוג כזה של מסע. בסך הכל, עם קצת פירופול וקצת נפנופי ידיים, הצלחתי להריץ את בת החורף במפגש אחד, כולל מציאת הקבר ביער.
התספו חבורה של שחקנים שכולם שחקו דמויות מוכנות ממשפחת קאי – משפחתו של האביר האגדי סר צ'ייד קאי. המשפחה הגיעה לפשיטת רגל נוראית והחליטו לנסות למצוא את הקבר של מייסד המשפחה האגדי בשביל להציל את עצמם מעוני מכפיר, ומביש.
נתתי להם את הסביבה הכללית שבה כנראה נמצא הקבר, והם יצאו לדרך. הם טעו קצת ביער, עצרו בכפר פריגוורט (כפר מזקקי האלכוהול הנודע) ושם הצטרף אל שחקן נוסף שהופיע לי פתאום ואמרתי שהדמות שלו היא עוד קרובת משפחה שגרה בפריגוורט.
עכשיו, פריגוורט... לא הכרתי אותה בעצם. לא הגיעו עדיין באותו הזמן החומרים מהקיסטרטר, אז הם יצאו מהמקום די מהר. מהכפר החבורה יצאה לכיוון הקבר, ובחרה במזל נתיב שהביא אותה ממש קרוב אליו. אבל מצאה בדרך מגדל (1007). ולהפתעתי הרבה כשהסתכלתי על התיאור של המגדר, זה היה מגדל... שבו נמצאת אחת מהסוכנות היחידות של נסיך החורף בכל היער.
נסיך לחורף הוא אחד הנבלים הגדולים של היער. המטרה הבלעדית שלו היא למצוא דרך חזרה ליער מממלכת החורף שלו כדי שיוכל לשלוט בו שוב ולהטיל בו חורף נצחי.
וזה היה דבר שהדאיג אותי קצת, כי בהרפתקה עצמה יש דרך להגיע ישר לממלכת החורף. אז במילים אחרות, הם הגיעו במקרה למקום שיכול להוביל אותם ישירות לסוף העולם. מייד. שזה יפה מאוד למפגש ראשון!
הם הגיעו, פגשו את הגנבים שאלפית החורף הקסימה, ואחד השחקנים התגנב למעלה, ממש לקומה ומה של אלפית החורף המרגלת, והתחיל להבין שהיא לא בדיוק בנאדם נורמלי שגר בקומה השלישית של מגדל נטוש באמצע היער. ומפה לשם, עם כמה גלגולים מצוינים. האלף בחבורה (המשרת בן מאות השנים של המשפחה שמאוד מחכה לסיום החוזה שלו) זיהה שהיא אלפית חורף שלא ראו כמוה ביער כבר מאות או אלפי שנים. והיא רמזה להם שהיא תיתן להם עבודה אם ימצאו לה את אחד מסלעי הקיץ האגדיים (...ששומרים על היער מפני נסיך החורף, אם כי את זה הם לא ידעו), והם לא זרמו על העניין הזה והם והמשיכו בדרכם.
משם הם הגיעו אל הקבר, ופגשו את קרובי המשפחה העתיקים שלהם (..כשלדים מרחפים), הציגו את עצמם, התידדו איתם קצת, ניסו להבין מה קורה במקום, כמו למה על הפסל של הגבירה יש כיסוי עיניים, ומצאו את השמות של הכלבים של סר קאי האגדי, מצאו חרב קסומה מלאה בעובש שכמעט הרג מישהו, ונתקלו באביר סר קאי עצמו – רוח רפאים בת אלפי שנים שקסם פיות משאיר אותה כבולה לעולם.
האביר התחנן בפניהם שייקחו את הטבעת שלו (שבתוכה הנשמה שלו) לאהובתו בממלכת הפיות, ושנשמותיהם יוכלו להתאחד. הם החליטו לקחת את הטבעת ולקבל את המשימה, ויצאו דרך החור במציאות שנפער במרתף בגלל הכמיהה של קאי לאהומתו ישר אל ממלכת החורף שבעולם הפיות.
בממלכת הפיות הם מצאו את האלפים מתכוננים לחתונה בין סר קאי ושלג-לעת-שקיעה. הכנות שהם שקועים בהן כבר אלפי שנים. בכניסה למגדל בו הנסיכה מחכה עמדו טרול וגובלין ודרשו הזמנות, והחבורה הצליחה לשכנע אותם שבתור קרובי משפחה של החתן הם מוזמנים. ואחד מהם, בלי סיבה טובה, אכל מפטריות שגובלין הציע לו, והעיניים שלו נשרו וגדלו מחדש על הידיים. וופס!
הם דיברו קצת עם האלפים באולם הנשפים, שהיו מאוד סקרנים לאיך בני התמותה הגיעו למלכת החורף, והגיעו משם לבת החורף עצמה – הנסיכה שלג לעת שקיעה, ביתו של נסיך הכפור הנורא ששלט בעבר ביער. הם איחדו את האוהבים, קיבלו מהנסיכה ערימות של זהב, אבני חן ובגדים יקרים, והיא והציעה להם משאלה. והם ביקשו לחזור מיד למלכת בני האדם –בחירה חכמה, כי האלפים לגמרי היו עוקבים אחריהם, ומוצאים את הדרך חזרה לעולם בני האדם (אומנם היו בכניסה הגנות מסוימות מפני הפיות, אבל בכל זאת – כך נסיך הכפור לא גילה אפילו על השער בין העולמות).
וכך עבר המפגש הראשון. הייתי מאוד מרוצה בסך הכל, למרות שלא הייתה לי שליטה טובה בחומר, בפרוצדורות המסע ביער, ואפילו לא את כל מה שהייתי צריך בשביל לאתר להם מה יש בכפרים ובמשושים. בכל זאת, בסך הכל זה עבד טוב בעיניי, וכך החלטתי להמשיך את החד"פ הזה לקמפיין של ממש, ביערות דולמן.
בפרק הבא – טבלת ההיתקלויות האקראיות המופרעת בתבל הופכת מסע פשוט לשיקום מקדש חרב למרדף אחר חילזון פסיוני אוכל אדם...
עריכה אחרונה: