• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 התמודדות עם זימונים של שחקנים

שלום שוב :)
שאלה נוספת עלתה בפניי לגבי התמודדות עם זימונים של שחקנים, (חוץ מביטול קסם, או הילה של ביטול קסם).
קרה מצב שבו השחקנים שלי הצליחו לזמן 7 יצורים שונים, ש5 מהם היו דינזוארים, ועוד כמה יצורים לא פחות חזקים, והם עשו את כל זה כדי לנצח בוס בסוף ההרפתקה.
עכשיו זה באמת היה קרב קשוח מאד עבורם, פעמיים הם הפסידו והתחלנו אותו מהתחלה, (הם יכלו לנצח גם בלי כל הזימונים והדינוזאורים זה היה עניין של טקטיקה בתוך הזירה בה הם נלחמו שגרמה להם לנצח). עכשיו אשמח לשמוע על שיטה להתמודד עם הזימונים הללו כי אני יודע שהם כנראה יעשו זאת שוב, וזה משפיע על שני דברים, 1 כמות וזמן התורות ארוכים מאד שיש לכל אחד מלא זימונים אז הקרב ניהיה מאד איטי, ועל העשייה האישית של הדמויות עצמם בתור דמות.

אז אשמח לעצותיכם על איך להתמודד עם אותם זימונים. אציין שהדמויות בדרגה 13.

תודה :)
 
התשובה הטובה ביותר
התשובה הקצת מבאסת היא שזימון יצורים זה אחד הדברים האפקטיביים ביותר שמטילי לחשים יכולים לעשות בקרב, אז כל עוד השחקנים מתעדפים יעילות - סביר להניח שהם ימשיכו.

שים לב שמשך ההטלה של מרבית לחשי הזימון זה תור שלם, לא פעולה אחת - זה אומר שמטיל הלחשים צריך להשקיע פעולת סיבוב מלא בהטלה, והזימון עצמו מתרחש רק בתחילת תורו הבא. זה נותן לאויבים סיבוב שלם לתקוף את המטיל ולהכריח אותו לבצע בדיקות ריכוז כדי לשמור על הלחש.

להרבה לחשי זימון יש משך קצר יחסית, לרוב סיבוב לדרגה. skirmishes חוזרים-ונשנים שלוקחים הרבה זמן (לצורך העניין, קשתים שיורים בדמויות ונסוגים) יהיו אפקטיביים נגדם. גם אויבים שעושים נזק אזורי יהיו אפקטיביים יותר, ואויבים שמשתמשים באפקטים על התודעה (לטירנוזאורוס יש הצלת רצון של 10+, וזה יחסית גבוה לדינוזאורים אחרים. דירוגי הקושי בדרגות...
התשובה הקצת מבאסת היא שזימון יצורים זה אחד הדברים האפקטיביים ביותר שמטילי לחשים יכולים לעשות בקרב, אז כל עוד השחקנים מתעדפים יעילות - סביר להניח שהם ימשיכו.

שים לב שמשך ההטלה של מרבית לחשי הזימון זה תור שלם, לא פעולה אחת - זה אומר שמטיל הלחשים צריך להשקיע פעולת סיבוב מלא בהטלה, והזימון עצמו מתרחש רק בתחילת תורו הבא. זה נותן לאויבים סיבוב שלם לתקוף את המטיל ולהכריח אותו לבצע בדיקות ריכוז כדי לשמור על הלחש.

להרבה לחשי זימון יש משך קצר יחסית, לרוב סיבוב לדרגה. skirmishes חוזרים-ונשנים שלוקחים הרבה זמן (לצורך העניין, קשתים שיורים בדמויות ונסוגים) יהיו אפקטיביים נגדם. גם אויבים שעושים נזק אזורי יהיו אפקטיביים יותר, ואויבים שמשתמשים באפקטים על התודעה (לטירנוזאורוס יש הצלת רצון של 10+, וזה יחסית גבוה לדינוזאורים אחרים. דירוגי הקושי בדרגות האלו מתחילים מ19~ ויכולים להיות גם הרבה יותר גבוהים). לצורך העניין גלברזו (דירוג אתגר 13) יכול להשתמש ביכולת דמויית לחש בלבול כדי לגרום לכל היצורים בטווח לגלגל רצון, ובכישלון הם עשויים לתקוף אחד את השני, לגרום נזק לעצמם, או סתם לא לפעול. אשף או פייטן יכולים להטיל הצעה המונית כדי להציע לדינוזאורים לאכול את אחת הדמויות.

או סתם קרבות עם מגבלות מקום. בתוך מנהרה צפופה, אין מקום לזמן אף יצור, בטח שלא דינוזאור

אפשרות אחרת היא.. להכיר בכך שזימון מפלצת זה לחש שימושי ולתת לדמויות להשתמש בו. אפשר לצפות מהשחקנים לזכור את הנתונים של המפלצות שהם מזמנים ולשחק את הסיבובים שלהן מהר יותר, אבל בסוף מדובר בלחשים ששחקנים אוהבים להשתמש בהם (יש מקצוע שלם של מזמן!).
 
התשובה הטובה ביותר
כן חושב שיש מקום אם באמת הקרב לא זז כי זומנו 7 יצורים לדבר על זה שאולי זה יעיל אבל חבר׳ה המשחק לא זורם ויש לנו עוד דברים להספיק, ולראות איך מצמצמים את זה למפלצת/שתיים מזומנות או למצוא איך להריץ את המכאניקה בצורה יותר חלקה. 7 יצורים מזומנים זה באמת הרבה.
 
חזרה
Top